Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehien käsitys urheilullisesta naisvartalosta on vääristynyt

Vierailija
25.09.2017 |

Niin monta kertaa olen hämmästynyt tästä että ei mitään rajaa. Jos ihminen urheilee päivittäin tai ammatikseen, niin kyllä se vartalo on silloin urheilullinen vaikkei olisikaan niin laiha että kylkiluut näkyy tai yhtä näkyviä lihaksia kuin fitnessurheilijalla kisoissa. Tiedän esimerkiksi yhden ryhmäliikuntaohjaajan, jolla on naisellisen urheilullinen vartalo, isot rinnat ja leveät lanteet, varmasti näyttää monen miehen silmissä suorastaan pyöreälle, mutta hän jaksaa silti ohjata tuntitolkulla rankkaa liikuntaa monta kertaa viikossa. Siihen ei epäurheilullinen tai huonokuntoinen ikinä pystyisi. Tiedän myös yhden ylipainoisen näköisen tankotanssiopettajan, hän on todella vahva mutta myös pyöreä. Sitten taas vaikkapa eräs ystäväni on laiha luonnostaan, hän ei urheile lainkaan vaan omien sanojensa mukaan keskittyy lähinnä pitsan syöntiin ja kaljan juontiin, miesten näkökulmasta hän on urheilullinen ja hän aina pokerilla valehtelee lenkkeilevänsä yms kun on laiha. Hänen äitinsä on vähän samantyyppinen vartaloltaan, nykyään omenavartaloinen mutta jalat on edelleen keski-iässä upeat, pitkät ja hoikat.

Itse taas olen normaalipainoinen mutta minulla on silti esimerkiksi selluliittia. En ikinä kehtaisi missään deittisovelluksessa laittaa vartalomallikseni urheilullinen vaikka jaksan vetää leukoja yms, minussa on voimaa. Rasvaprosentti on kuitenkin vähän päälle 20 ja se on keskivertomiehen makuun jo liikaa, poislukien ne jotka tykkäävät pyöreistä naisista ja niiden silmissä minä taas olen liian laiha.

Naurattaa mutta vähän ehkä myös harmittaa, kun naiskuva on niin vääristynyt. Naisvartalossa vaan yksinkertaisesti kuuluu olla enemmän rasvaa kuin miesvartalossa ihan biologisista syistä johtuen. Siksi urheilullisellakaan naisella ei välttämättä näy lihaksia yhtään missään, ja urheilullisellakin naisella voi olla leveät reidet tai iso takalisto.

Kommentit (1305)

Vierailija
1001/1305 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulkaa pois sieltä Tinderistä reaalimaailmaan, niin huomaatte ettei miehet oikeasti vaadi naisilta juuri mitään.

Itse olen aiemmin ollut melko atleettinen, nyttemmin melko pullukka varhaiskeski-ikäinen nainen. Hämmästyttävästi ne miesten päät vaan vieläkin kääntyy, jopa itseäni nuorempien. Hoikat, urheilulliset, komeat, akateemiset. Ei tietenkään jokainen, mutta selvästi joka miesryhmässä on miehiä joita tämäkin vartalo viehättää visuaalisesti.

Lopettakaa naiset se ongelmointi, kulkekaa reippaasti, kevyesti ja lanteet keinuen ja saatte huomattavasti enemmän myönteistä huomiota kuin "sitten kun olen laihtunut 10 kg".

Jatkan vielä, että minulla ei ole edes erikoisen nätti naama enkä pukeudu hyvin. Mutta huomaan selvästi että kun kuljen hyvällä tuulella ja rennonreippaalla askelluksella, miehet huomaa.

Kukaan ei tietenkään halua naista joka likistelee mahaläskejään peilin edessä neuroottisesti.

Vierailija
1002/1305 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee urheilullisesta naisesta mieleen joku Kirsi Alm-Siira. Miehille tulee joku aliravittu 12-vuotias telinevoimistelija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/1305 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siilitukkamies kirjoitti:

Tässä ajatus ihan out of the box..

Entäs jos miehien käsitys urheilullisesta naisvartalosta ei olekaan vääristynyt vaan ne yksinkertaisesti TYKKÄÄ hoikista, siroista naisista..?

Jos vaatii hoikkaa naista, niin miksei sano että naisen pitää olla hoikka? Miksi jotain kiertoilmaisuja että urheilullinen... Moni nälkiintynyt nainen ei jaksa yhtään lenkkiä juosta. 

Ensitreffit alttarilla -Mauno kertoi rehellisesti viehättyvänsä normaalipainoisista (ei siis edes hoikista tai siroista) naisista ja millä tavoin naiset siihen suhtautuivat?

Käsittämätön paskamyrskyhän siitä syntyi, kun itsekin normaalipainoisena kehtasi toivoa potentiaaliselta kumppaniehdokkaalta samaa.

Vierailija
1004/1305 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä on yleisesti vääristynyt kuva tavallisesta naisesta. Media vaikutusta kenties?

Vierailija
1005/1305 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se absurdia, että möhömahaiset miehet vaativat itselleen hoikkaa naista. Katsoisivat itse ensin peiliin! 

Vierailija
1006/1305 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen urheilullisuus tarkoittaa sitä, että olet pantavan näköinen. Muu on pelkää p*skaa!

Vierailija
1007/1305 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee urheilullisesta naisesta mieleen joku Kirsi Alm-Siira. Miehille tulee joku aliravittu 12-vuotias telinevoimistelija.

MISTÄ kohti Kirsi Alm-Siira on muka urheilullinen ??

On niin vastenmielisen yli-pakkeloitu pönäkkä-tanakka Täti-ihminen, eihän siitä saa "urheilullista" edes tekemälläkään, kun sillä on niin paksut nilkatkin. No on sillä hyvännäköiset pitkät & naiselliset hiukset.

Vierailija
1008/1305 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos miehien käsitys urheilullisesta naisvartalosta ei olekaan vääristynyt vaan ne yksinkertaisesti TYKKÄÄ hoikista, siroista naisista..?

Tämä! Up.

Vierailija
1009/1305 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko naiskuulantyöntäjillä "urheilulliset naisvartalot"?  Voimaa voi löytyä, mutta voimahan on miehekästä.

Vierailija
1010/1305 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alipainoinen pienikokoinen nainen ja miehet luulevat että käyn joka päivä salilla kun olen niin hoikka ja hyvässä kunnossa! Todellisuudessa olen timmi joogan ja lenkkeilyn ansiosta, joita kyllä harrastan joka päivä n.2-3 tuntia. Sitten taas kaverini jolta löytyy enemmän lihasta luullaan laihduttajaksi koska hän on saliharrastuksen ja rankan treenaamisen takia isompikokoisempi.

Tuntuu että miesten mielestä naisen hoikkuus korreloi treenin rankkuuden kanssa.

Vierailija
1011/1305 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Up.

Jos tykkää hoikista ja siroista naisista, niin miksei sano että tykkää hoikista ja siroista naisista? Ei hoikka ja siro ole välttämättä lainkaan urheilullinen. 

Vierailija
1012/1305 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se absurdia, että möhömahaiset miehet vaativat itselleen hoikkaa naista. Katsoisivat itse ensin peiliin! 

Mutta keskipituinen tai jopa lyhyt nainen saa VAATIA itselleen pitkää miesyä, koska se on E R I  A S I A!!

Vierailija
1013/1305 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Up.

Jos tykkää hoikista ja siroista naisista, niin miksei sano että tykkää hoikista ja siroista naisista? Ei hoikka ja siro ole välttämättä lainkaan urheilullinen. 

Koska ei riitä että on hoikka ja siro. Sopivan matalan rasvaprosentin lisäksi pitää olla vähän lihaksia, etenkin keski-, ja alavartalossa. Eikä siis tarvitse olla siro.

Vierailija
1014/1305 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kun olen ollut ryhmäliikuntatunnilla, vetäjänä on ollut nainen, joka miesten mielestä olisi pyöreä tai jopa ylipainoinen.

Silti ne jaksaa vetää todella isoilla painoilla, useita tunteja päivässä, kuusikin päivää viikossa treeniä. Siihen vielä omat treenit päälle.

Mut eihän ne voi olla urheilullisia, kun on reittä ja persettä.

Sinäkö päätät miesten puolesta ketä he pitävät pyöreänä ja ketä eivät? Ja henkilö on ylipainoinen silloin, kun painoindeksi on yli 25. Ei siihen mitään mielipiteitä tarvita.

Mun painoindeksi on yli 25, mutta rasvaprosentti 16. Siinä sulle mielipidettä terveisin vakavasti urheileva ja kilpaileva nainen.

Uskon sitten kun näen. Edes se lihaksikkaampi Williamsin sisar ei tuohon pysty, että sinä olet vissiin bodannut käsipainoilla aika kauan? Salia harrastaneelle miehelle nuo luvut ovat ihan normeja, mutta ei taida paikallisessa Fressissä olla ainuttakaan naista jolla tuommoiset luvut.

Hahhah mene jonnekin oikealle salille 😂 Fressillä ei tosiaan näe pahemmin meitä kunnolla lihaksikkaita ja treenaavia naisia!

Vierailija
1015/1305 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Up.

Haha kyllähän nyt kaikkien luulisi jo tässä vaiheessa tietävän, että miehellä ei oikeastaan saa olla minkäänlaisia mieltymyksiä naisen ulkonäön suhteen. Ja jos niitä sattuu olemaan, niin ne pitää pitää täytenä salaisuutena eikä niistä todellakaan kannata edes kuiskata ääneen.

Maajusille Morsian -sarjan Mauno teki sen kardinaalivirheen puhumalla normaalista painosta ja hänet suoraan sanottuna ristiinnaulittiin ja julistettiin totaaliseksi sovinistiksi. Hieman kummaa on myös se, että useiden naisten toivomuksiin esimerkiksi miehen pituuden suhteen ei suhtauduta lähellekään samanlaisella lynkkaamismentaliteetilla. No maailmassa on paljon muitakin tuplastandardeja, mutta aika tekopyhältä meno välillä ikävä kyllä vaikuttaa..

Vierailija
1016/1305 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi termi on "timmi".

Timmi = kiinteä kroppa, ilman ylipainoa, sisältää sopivasti lihasmassaa. Mutta ei kuitenkaan ole joku rasvaprosentti 5%.

Lihava ei voi olla timmi, laihaläski ei ole timmi = problem solved.

Hyvä esimerkki timmistä on jessica alba ainakin nuorempana. Näkee jo naamasta, että on itsestään huolta pitävä ja liikunnallinen nainen.

Ja vaikka naisilla onkin luonnostaan enemmän rasvaa, ei se tarkoita että jabba the hutin ulkomuoto on luonnollista.

Eli 30+ suomalaisen naisen pitäisi ollakseen timmi näyttää nuoren Jessica Alban vartalolta?? Harrastan sohvallani sisäistä huutonaurua nyt.

T. Normaalivartaloinen mieheni silmissä maailman seksikkäin, ja joo ilman Jessica Alban timmiä nuorta vartaloa (ikää 34 v., kolme lasta lasta synnyttänyt, parasta seksiä ikinä ikinä saava suomalainen nainen, buahahahaa)

Vierailija
1017/1305 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua aina huvittaa miten miehet luulee, että ulkonäkö on painosta kiinni. Esim paljon treenaava kaverini on todella lihaksikas ja timmi painoindeksillä 27,5, rasvaprosentti 13 luokkaa. Ei se paino kerro edelleenkään kaikkea, eri ihmiset näyttävät erilaiselta samassa painossa.

Vierailija
1018/1305 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kun olen ollut ryhmäliikuntatunnilla, vetäjänä on ollut nainen, joka miesten mielestä olisi pyöreä tai jopa ylipainoinen.

Silti ne jaksaa vetää todella isoilla painoilla, useita tunteja päivässä, kuusikin päivää viikossa treeniä. Siihen vielä omat treenit päälle.

Mut eihän ne voi olla urheilullisia, kun on reittä ja persettä.

Sinäkö päätät miesten puolesta ketä he pitävät pyöreänä ja ketä eivät? Ja henkilö on ylipainoinen silloin, kun painoindeksi on yli 25. Ei siihen mitään mielipiteitä tarvita.

Mun painoindeksi on yli 25, mutta rasvaprosentti 16. Siinä sulle mielipidettä terveisin vakavasti urheileva ja kilpaileva nainen.

Uskon sitten kun näen. Edes se lihaksikkaampi Williamsin sisar ei tuohon pysty, että sinä olet vissiin bodannut käsipainoilla aika kauan? Salia harrastaneelle miehelle nuo luvut ovat ihan normeja, mutta ei taida paikallisessa Fressissä olla ainuttakaan naista jolla tuommoiset luvut.

Hahhah mene jonnekin oikealle salille 😂 Fressillä ei tosiaan näe pahemmin meitä kunnolla lihaksikkaita ja treenaavia naisia!

Ei kiitos. Kaikki hyvännäköiset naiset ovat siellä Fressillä.

Vierailija
1019/1305 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistystä. Me naiset keksitään nää jutut ihan ite päässämme ja vertaillaan itteemme muihin ja siitäkös se itsetunto alkaa rapistua. Mun poikaystävä on ite kylläkin tikissä mut sano ettei naisen tarvii olla sellanen et vatsalihakset ja suonet näkyy käsissä. Näyttää kuulemma rajulta. Ite oon semmonen timmi mut en liian ruipelo eikä lihakset ja suonet paista joka suuntaan. Aika kuivaks sais ittensä vetää sillon. Mut siis moni mies on sanonu justii sitä mitä aiemmin sanoin: ITE keksitään suurimmalta osin nää ulkonäköpaineet. Terve itsetunto on paljon kauniimpaa kuin sellainen, joka yrittää jatkuvasti kamppailla oman ittensä kanssa olematta kertaakaan tyytyväinen siitä, mikä on.

Vierailija
1020/1305 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua aina huvittaa miten miehet luulee, että ulkonäkö on painosta kiinni. Esim paljon treenaava kaverini on todella lihaksikas ja timmi painoindeksillä 27,5, rasvaprosentti 13 luokkaa. Ei se paino kerro edelleenkään kaikkea, eri ihmiset näyttävät erilaiselta samassa painossa.

Ai nyt se on jo 27,5,/13, äsken oli vain 25 :D

Joo, kyllähän roidaavia naisbodareita löytyy

https://cdn2-thevladarcompany.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2017/05…

Jotka siis ovat vetäneet aivan överiksi, kuten miespuoliset vastineensa, mutta onko sana mikä tulee mieleen tuosta urheilullinen?

Tuo kaverisi, ja tuo joka aikaisemmin kirjoitti, eivät taatusti ole 13% ja 25-27. Vaikka kyllä minä voin uskoa että joku hyvä tyyppi on joskus 2v sitten pihdeillä mitannut, ja ilmoittanut tuommoisen tuloksen :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi