Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehien käsitys urheilullisesta naisvartalosta on vääristynyt

Vierailija
25.09.2017 |

Niin monta kertaa olen hämmästynyt tästä että ei mitään rajaa. Jos ihminen urheilee päivittäin tai ammatikseen, niin kyllä se vartalo on silloin urheilullinen vaikkei olisikaan niin laiha että kylkiluut näkyy tai yhtä näkyviä lihaksia kuin fitnessurheilijalla kisoissa. Tiedän esimerkiksi yhden ryhmäliikuntaohjaajan, jolla on naisellisen urheilullinen vartalo, isot rinnat ja leveät lanteet, varmasti näyttää monen miehen silmissä suorastaan pyöreälle, mutta hän jaksaa silti ohjata tuntitolkulla rankkaa liikuntaa monta kertaa viikossa. Siihen ei epäurheilullinen tai huonokuntoinen ikinä pystyisi. Tiedän myös yhden ylipainoisen näköisen tankotanssiopettajan, hän on todella vahva mutta myös pyöreä. Sitten taas vaikkapa eräs ystäväni on laiha luonnostaan, hän ei urheile lainkaan vaan omien sanojensa mukaan keskittyy lähinnä pitsan syöntiin ja kaljan juontiin, miesten näkökulmasta hän on urheilullinen ja hän aina pokerilla valehtelee lenkkeilevänsä yms kun on laiha. Hänen äitinsä on vähän samantyyppinen vartaloltaan, nykyään omenavartaloinen mutta jalat on edelleen keski-iässä upeat, pitkät ja hoikat.

Itse taas olen normaalipainoinen mutta minulla on silti esimerkiksi selluliittia. En ikinä kehtaisi missään deittisovelluksessa laittaa vartalomallikseni urheilullinen vaikka jaksan vetää leukoja yms, minussa on voimaa. Rasvaprosentti on kuitenkin vähän päälle 20 ja se on keskivertomiehen makuun jo liikaa, poislukien ne jotka tykkäävät pyöreistä naisista ja niiden silmissä minä taas olen liian laiha.

Naurattaa mutta vähän ehkä myös harmittaa, kun naiskuva on niin vääristynyt. Naisvartalossa vaan yksinkertaisesti kuuluu olla enemmän rasvaa kuin miesvartalossa ihan biologisista syistä johtuen. Siksi urheilullisellakaan naisella ei välttämättä näy lihaksia yhtään missään, ja urheilullisellakin naisella voi olla leveät reidet tai iso takalisto.

Kommentit (1305)

Vierailija
981/1305 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensitreffit alttarilla keskustelussa on osallistuja Rosaa haukuttu mm pyyleväksi, vaikka harrastaa triathloneja, ilmeisesti vieläpä kohtuullisen hyvillä ajoilla. 

Keskivertomiehelle yksinkertaisesti mikään ei vaan riitä. 

Vierailija
982/1305 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siilitukkamies kirjoitti:

Tässä ajatus ihan out of the box..

Entäs jos miehien käsitys urheilullisesta naisvartalosta ei olekaan vääristynyt vaan ne yksinkertaisesti TYKKÄÄ hoikista, siroista naisista..?

Kyllä kun katsoo minkälaisia naisia alfaurokset, joilla on rahaa ja valtaa, mainetta ja kunnia, ja joilla on mistä valita, länsimaisessa kulttuurissa nimenomaan valitsevat rinnalleen, niin ei siellä ylipainoisia naisia näy: politiikassa, bisneksessä, taiteessa, tieteessä, urheilussa ja viihdeteollisuudessa. Ainoat lihavat julkkismiesten kumppanit, jotka tulevat mieleen, ovat Pierce Brosnanin ja Hugh Jackmanin vaimot, jotka hekin ovat olleet nuorempina hoikkia ja lihoneet sitten vuosien myötä. Muilla on mennyt maatuskat Putinia ja Trumpia myöten vaihtoon, eikä meidän Saulinkaan käsipuolessa ole koskaan riskirasvaa näkynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1305 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos miehien käsitys urheilullisesta naisvartalosta ei olekaan vääristynyt vaan ne yksinkertaisesti TYKKÄÄ hoikista, siroista naisista..?

Jos vaatii hoikkaa naista, niin miksei sano että naisen pitää olla hoikka? Miksi jotain kiertoilmaisuja että urheilullinen... Moni nälkiintynyt nainen ei jaksa yhtään lenkkiä juosta. 

Vierailija
984/1305 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensitreffit alttarilla keskustelussa on osallistuja Rosaa haukuttu mm pyyleväksi, vaikka harrastaa triathloneja, ilmeisesti vieläpä kohtuullisen hyvillä ajoilla. 

Niin harrastaa, muttei liikunta ole silti muokannut kroppaa kovin urheilulliseksi.

Vierailija
985/1305 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin harrastaa, muttei liikunta ole silti muokannut kroppaa kovin urheilulliseksi.

Niin, eli urheilullinen normaalipainoisen näköinen nainen ei kelpaa. Pitää olla joko fitness tai sitten mallimaisen laiha. 

Vierailija
986/1305 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että jotkut haukkuu, ei tarkoita sitä että keskivertomies haukkuu. Rosa on muuten varsin hyvännäköinen.

Vierailija
987/1305 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihastakin on erilaista. Karkeasti ottaen me jakaudutaan kolmeen erilaiseen lihaksistotyyppiin: pitkulaiset jäntevät kestävyysurheiljatyypit, massiivisen pyöreät voimailijat ja siinä välissä fifty-fifty kestävyys-voima crossfittyppit. Voimailijatyyppien lihasmassa kasvaa helposti pienestäkin lisä-ärsykkeestä kun taas maratoonarityypit saa treenata korkealle polvitaipeen alle kiinnittyviä pohkeitaan koko ikänsä eikä ne silti juuri erotu siitä jäntevästä säärestä vaikka sitkeyttä ja voimaa niissä onkin.

Sille mihin "perus" lihaksistotyyppiin on sattunut syntymään ei voi yhtään sen enempää kuin luittensa pituudellekaan -- laillisesti ja luomumetodein, siis.

Haluaisin lisätä tuohon sen, että suurin osa ihmisistä ei taida edustaa mitään äärityyppiä, vaan unelmat lihaksikkuudesta kaatuvat tietämättömyyteen, mikä sekin johtuu liiallisesta ja ristiriitaisesta tiedosta. 

Voimailijankin lihaserottuvuus voi olla epäoptimaalinen jos treeni on todellakin sitä "voimailua" eli jättipainojen repimistä nivelten ja välilevyjen kustannuksella ja uskoa siihen, että "perusliikkeet" maagisesti kehittävät lihaksia, jotka eivät saa harjoitusta noissa liikkeissä. Bodaus on hyväksi kaikille, mutta voimailu yli 30 vuotiaana on aika kuluttavaa. 

Vierailija
988/1305 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teen? Olen 48v. nainen, pituus 165 ja paino 80kg.

Kun makaan sängyssä ja käännän kylkeäni, niin napa pysyy paikallaan !!??

Vierailija
989/1305 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset nykyään kuvittelevat, että läski vartalo on "muodokas". No ei, kun on ihan väärät muodot.

Vierailija
990/1305 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä on yleisesti vääristynyt kuva tavallisesta naisesta. Media vaikutusta kenties?

Todellisuudessa naisilla on paljon vääristyneempi kuva tavallisesta miehestä kuin miehellä tavallisesta naisesta. Tämä näkyy parisuhdemarkkinoilla, miehen on paljon vaikeampi löytää kumppania kuin naisen. Jos keskiverto mies laittaa rehellisen deitti ilmoituksen, ei paljon vastauksia tule. Keskiverto nainen saa paljon enemmän yhteydenottoja. Naisten odotukset ja vaatimukset ovat täysin epärealistisia. 

Naisilla on täysin vääristynyt kuva tavallisesta miehestä. Median ja naisten lehtien vaikutusta kenties? Jos käsitykset itsestä ja odotukset olisivat oikeanlaiset, tavallinen mies kelpaisi tavalliselle naiselle. 

Kato, löysit taas uuden ketjun, missä uhriutua. Mistä ihmeestä sinä tiedät, kuinka paljon yhteydenottoja keskivertonainen saa?! Omassa tuttavapiirissäni on useita ns. keskivertonaisia, joilla ei ole kyllä mitään erityistä tunkua deittimarkkinoilla. Ihan yleisesti katukuvaa vilkaisemalla voi myös helposti todeta, että HUOMATTAVASTI useammain tavallisen (tai jopa mitättömän) näköisellä miehellä on vieressään kaunis nainen. Monestihan tällaisilla miehillä on sitten kompensaationa rahaa, valtaa tms., mutta siitähän tässä ei nyt puhuttu vaan ulkonäöstä.

Olen NIIN kyllästynyt luuserimiesten valitukseen naisettomuudesta, kun tosiasia on, että jokainen tavallisenkin näköinen, oikeasti kiva, hygieniastaan huolehtiva mies saa kyllä naisen, jos vaan huolii sen oman tasoisensa.

Ongelma on siinä, että mitättömänkin näköisten miesten vaatimukset naisiltaan on aivan liian korkeita. Hyvänä esimerkkinä julkisuudesta Maajussi Mauno, joka on ihan perusjampan näköinen, mutta ehti jo ennen hakua kertoa naiskriteereistään niin paljon, ettei morsianehdokkaita sitten ollutkaan kuin muutama ja niistäkään ei kukaan täyttänyt hänen vaatimuksiaan, vaikka ulkoisesti olivat ihan samaa tasoa.

Lakatkaa siis valittamasta ja katselkaa oman tasoisia naisia, niin varmasti löytyy.

Olipa tilitys. Naiset näkevät niin että tavallisen näköisillä miehillä on kauniita naisia ja miehet että epäviehättävillä naisia monen haluamia miehiä. Tää on ihan näitä perusvääristymiä kummallakin sukupuolella.

Tästä tehtiin todella jännä tutkimus joku vuosi sitten, iso määrä miehiä ja naisia (heteroita) arvioivat ison määrän vastakkaisen sukupuolen kuvia. Oli selkeästi havaittavissa ett naisten mielestä suurin osa miehistä oli epäviehåttäviä ja vaan pieni osa komeita. Miehet taas näkivät suurimman osan naisista vähintäänkin ok näköisinä. Eli, siksipä naiset myös luulevat että "kauniit naiset" ovat ei niin komeiden miesten kanssa. Ja muutenkin, naisten seula ulkonäössä on hurjan paljon tiukempi ja vaan harva säväyttää. Mies sen sijaan säväyttää paljon useammat. Persoonassa viehätys on tasaisempaa.

Mutta totuus varmasti on että ihan yhtä paljon sitä on ulkonäöltään yleisesti ottaen "tasokkaampia" ei niin tasokkaiden kanssa molempien sukupuolten kanssa. Ei vaan yhtään jaksa tätä ikuista naisten (ja miesten) katkeraa tilitystä.

Itse lukenut tutkimuksen, jossa taas tutkittiin sitä, miten miehet ja naiset näkevät itsensä. Miehet, joilla on ylipainoa ja muita "epäviehättävinä pidettyjä asioita"  arvioivat itse itsensä vetovoimaisiksi. Kun taas naiset arvioivat omaa ulkonäköään aina hieman alakanttiin, oli kaunis, ruma, hoikka, ylipainoinen tai mitä tahansa. 

Kyllä kyllä, mutta toi on eri juttu, en puhunut itsensä arvioinnista. Toikin on kyllä mielenkiintoista, ja tosi harmi naisten itsetunnolle. Otin vaan kantaa tuohon iänikuiseen perusharhaan että "miks kauniilla naisilla on enemmän rumia miehiä kuin toisinpäin", naiset arvioivat muita naisia viehättävämmäksi mitä ovatkaan ja miehiä rumemmiksi.

Ja muuten, ulkonäköpaineita nykyään kokevat nuoret miehet ja naiset yhtä paljon.

Vierailija
991/1305 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei formulakuskit tai jäkistarat seukkaa koskaan lihavien kanssa?

Vierailija
992/1305 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää nyt ymmärtää, että vaikka jotkut miehet sanoisivat jotain, niin se ei tarkoita sitä, että kaikki miehet olisivat samaa mieltä. Varmaan isompi osa miehistä kuitenkin on sitä mieltä, ettei triathloneja harrastava nainen ole pyylevä, joten älä tarraudu kiinni niihin muutamaan eriävään mielipiteeseen.

Vierailija
993/1305 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaatii hoikkaa naista, niin miksei sano että naisen pitää olla hoikka? Miksi jotain kiertoilmaisuja että urheilullinen... Moni nälkiintynyt nainen ei jaksa yhtään lenkkiä juosta. 

Ensitreffit alttarilla -Mauno kertoi rehellisesti viehättyvänsä normaalipainoisista (ei siis edes hoikista tai siroista) naisista ja millä tavoin naiset siihen suhtautuivat?

Vierailija
994/1305 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensitreffit alttarilla -Mauno kertoi rehellisesti viehättyvänsä normaalipainoisista (ei siis edes hoikista tai siroista) naisista ja millä tavoin naiset siihen suhtautuivat?

Suuttuivat, koska naisiltahan ei saa vaatia mitään ulkonäöllisesti.

Toisaalta suuttuvat, jos kelpaa kuka hyvänsä, koska kukaan nainen ei halua olla kuka hyvänsä. Melkoista pujottelua miehille tämä elo naisen kanssa.

Vierailija
995/1305 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miehien"??? Miksei miesten. Vaikuttaa siltä, ettet lue kovin paljon. Jaarittelet kirjoittaessasi. Tiivistä.

Vierailija
996/1305 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kun olen ollut ryhmäliikuntatunnilla, vetäjänä on ollut nainen, joka miesten mielestä olisi pyöreä tai jopa ylipainoinen.

Silti ne jaksaa vetää todella isoilla painoilla, useita tunteja päivässä, kuusikin päivää viikossa treeniä. Siihen vielä omat treenit päälle.

Mut eihän ne voi olla urheilullisia, kun on reittä ja persettä.

Sinäkö päätät miesten puolesta ketä he pitävät pyöreänä ja ketä eivät? Ja henkilö on ylipainoinen silloin, kun painoindeksi on yli 25. Ei siihen mitään mielipiteitä tarvita.

Mun painoindeksi on yli 25, mutta rasvaprosentti 16. Siinä sulle mielipidettä terveisin vakavasti urheileva ja kilpaileva nainen.

Vierailija
997/1305 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, eli urheilullinen normaalipainoisen näköinen nainen ei kelpaa. Pitää olla joko fitness tai sitten mallimaisen laiha. 

Mä en ole nähnyt sitä Rosaa millaiselta hän näyttää, mutta ihan omien kokemuksien perusteellä en vaan taju mistä ne ajatukset miesten mielipiteistä on tullut. Minä olen tosi urheilullinen, en ole mikään lankalaiha, luita ei näy, lihasta on aika reilusti, tämän palstan käsityksen mukaan mä voisin olla jo hieman lihava tai siiderivaalan näköinen eli 170/68. Mutta totuus on ollut, että kun olen ollut mun tosi hoikkien kavereiten kanssa ulkona niin miehiä on vetänyt silti minun suuntaan. Koko elämä olen kuullut kohteliaisuuksia mun kropasta. Nyt olen parisuhteessa miehen kanssa kenellä on tosi hieno kroppa ja hän kehuu mua koko ajan. Mä en käsitä sitä väitettä että miehet vain ja ainoastaan tykkäävät tosi laihoista. Ei pitä paikkansa. Aika tyhmä yleistys. Pitä tällä kertaa olla miesten puolella.

Vierailija
998/1305 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana mielikuvana mulle tulee mieleen naisen urheilullisesta kropasta juoksija tai lentopalloilija. Esimerkiksi semmoinen keveä askellus tai gasellimaiset loikat vaatii tiettyä kepeyttä ja jäntevyyttä.

Sitten jos puhutaan atleettisesta kropasta, voi olla vaikka huipputason uimari tai todella aktiivinen salilla kävijä. Kuitenkin niin, että voima näkyy muodoissakin ulospäin ja pituus/painosuhde on hyvin erilainen.

Tietyissä lajeissa voi olla erittäin kova urheilija, vaikka ei menisi täysin kumpaankaan kategoriaan. Esimerkiksi jääkiekko sallii lievää ylipainoa huomattavasti enemmän kuin vaikka jalkapallo, koska liikkuminen on erilaista. 

Vierailija
999/1305 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
1000/1305 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaa pois sieltä Tinderistä reaalimaailmaan, niin huomaatte ettei miehet oikeasti vaadi naisilta juuri mitään.

Itse olen aiemmin ollut melko atleettinen, nyttemmin melko pullukka varhaiskeski-ikäinen nainen. Hämmästyttävästi ne miesten päät vaan vieläkin kääntyy, jopa itseäni nuorempien. Hoikat, urheilulliset, komeat, akateemiset. Ei tietenkään jokainen, mutta selvästi joka miesryhmässä on miehiä joita tämäkin vartalo viehättää visuaalisesti.

Lopettakaa naiset se ongelmointi, kulkekaa reippaasti, kevyesti ja lanteet keinuen ja saatte huomattavasti enemmän myönteistä huomiota kuin "sitten kun olen laihtunut 10 kg".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi