Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen synttärilahja odotti keittiönpöydällä.. en voi mitään, olen pettynyt ja loukkaantunut

Vierailija
25.09.2017 |

Vaikka yritän ajatella, että "sentään muisti!" Mutta luulisi miehen jo näinä vuosina oppineen tuntemaan makuni..

Pöydällä oli siis muki tekstillä "can`t ceep calm because i finnish" ja mukissa suklaapatukka, ei korttia. Pidän kyllä suklaasta, mutta en hölmöistä tekstimukeista ja tulee sellainen fiilis, että mies vain hätäpäissään osti jotain ! :(
Viime vuonna sain rannekorun, sattumalta kun menimme uusimaan miehen kellon hihnaa viikko ennen synttäreitäni ja alessa oli ihania koruja. Pakko se on näköjään uskoa, että tuolta mieheltä on turha odottaa mtään fiksua yllätyslahjaa, jos ei ole kuudessa vuodessa oppinut, että hyvä dekkari ja ruusut toimisivat niin tuskinpa oppii ikinä.

Ja nyt on neljään asti aikaa harjoitella reaktiota, kun mies tulee kotiin ! Ahdistaa.

Kommentit (403)

Vierailija
141/403 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo mukin teksti tarkoittaa?

Vierailija
142/403 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 10 vuotiaiden syntymäpäivien noteerauksen ymmärän. Huvittavia aikuiset mielenpahoittajat, varmaan pitäisi nimipäivätkin noteerata?

Joo joo,suomalaiseen tapaan ei pidä odottaa puolisolta muuta kuin lämmintä kättä ja korkeintaa pettuleipää jouluna Mitäs me huomioimisella kun ilmankin Pärjätään.

Mun mies ostaa ihan älyttömän ihania lahjoja,myös juhlien ulkopuolella.Olen saanut 2 vkon matkan,500€ erikoissormuksen (yllätys muuten vain),shampanja-aamiaisia,taideteoksen (kuuluisa taiteilija) ja täytyy sanoa,että ihan on kivaa!

Loukkaannu vaan jos siltä tuntuu ja näytä tämä vaikka sun miehelle.Niin!Mies siellä,nyt vähän yritystä!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/403 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hunksit hyppimään munat heiluen. Kyllä on lahjakkaita...

Vierailija
144/403 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras lahjavinkki:

Äijä , pistäs asunto kuntoon suursiivouksella ja illaksi hienoon ravintolaan, sekä kaunis kortti kynttiläpöytään. Sovi ravintolan kanssa yksityiskohdista.

Ps. tuo suursiivous on mukava yllätys arkenakin.

Olen tehnyt muutaman kerran ja vaimon on tyytyväinen.

Selvyydeksi vielä. osallistun siivoamiseen ja muihin kotitöihin luonnollisesti muulloinkin.

T: Jonkerin äijä.

Vierailija
145/403 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä ollenkaan ymmärrä lahjoista loukkaantumista, minusta sellaisille kiittämättömille junteille ei tarvitse ostaa lahjoja ollenkaan jotka tuollaisesta kiukuttelevat.

Vierailija
146/403 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä luoja. Välillä tänne eksyy ja aina yhtä järkyttävää settiä.

Mies ostaa jotain roskarihkamaa ja karkkipatukan, niin täällä ihastellaan miten _ihmeellistä_ kun mies ihan iki itse osasi muistaa syntymäpäivän! Osti jopa LAHJAN. Siis herranjumala mikä aarre ja kuinka hellyyttävää sniff sniff :,)

Oikeasti voitte syyttää tasan ja ainoastaan itseänne kun olette naimisissa kakaroiden kanssa ja ehdollistatte sen, että aikuinen käyttäytyy kuin teini-ikäinen. Oikein huokuu järjettömän huono itsetunto kun ei vahingossakaan vaadita tai osata edes odottaa pienintäkään kunnioitusta naisena.

Tsemppiä teille jotka olette suomalaisten pullanaamojen kanssa naimisissa. Kivaa elämää.

Vierailija
147/403 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole saanut keneltäkään mitään lahjaa pariinkymmeneen vuoteen ellei mukaan lasketa niitä lahjoja, joita ostan itselleni. Ostan itse itselleni esim. uusia vaatteita vähän ennen joulua ja paketoin ne avatakseni ne jouluna. Muuten en ole lahjoja saanut, hyvä jos edes syntymäpäivänä onnittelut joltakin vaikka Facebookissa, vaikka syntymäpäiväni on siellä kaverien nähtävänä. Itse kyllä onnittelen kaikkia sukulaisia ja tuttavia esim. syntymäpäivänä.

Vierailija
148/403 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...because I Finnish" No kyllä sietääkin suuttua, jos oli ostanut mukin noin törkeällä kirjoitusvirheellä varustettuna.

Vierailija
149/403 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies osti aluksi lahjoja. Yhtenä äitienpäivänä erehdyin sanomaan, ettei olisi tarvinnut ostaa näin kallista lahjaa. Jotain koruja ne yleensä olivat. Tarkoitin ihan vilpittömästi, että joku pienempi lahja olisi käynyt hyvin. Mies tuosta tietenkin (ja ymmärrettävästi) loukkaantui eikä ostanut minulle lahjoja pitkiin aikoihin. 

Nyt ollaan siinä vaiheessa, että meillä on jo kaikki mahdollinen ja mahdoton tavara. Ja mitä vitsiä ostella jotain kalliita viskipulloja aina jouluna, isänpäivänä ja syntymäpäivänä? Synttärit kuitataan sillä, että mennään jonnekin syömään. Kun on minun synttärit, valitsen pöydän mieleisestä ravintolasta ja lähetän perheenjäsenillä sähköpostissa tiedon pöytävarauksesta. Ja sitten ravintolassa saatetaan juhlan kunniaksi ottaa lasilliset skumppaa ruuan kanssa. Mies on yleensä huono järjestämään, joten miehen synttäreiden kohdalla ehdottelen eri paikkoja ja mies kertoo mikä käy. 

Hääpäivä ei meillä pääse unohtumaan kun se on uudenvuodenaattona. Suosittelen muillekin jotain yleistä juhlapäivää hääpäiväksi, jos hääpäivän muistaminen on tärkeää. Meillä nuo kuitataan skumppalasillisella ja sitten katsellaan kun toiset ilotulittaa meidän kunniaksi.

Jopa joululahjojen suhteen olen päässyt jo siihen tilaan, että en oikeasti kaipaa itselleni yhtään mitään. Mies ostaa silti aina rasiallisen belgialaisia käsintehtyjä suklaakonvehteja. Ja minä käsken miestä ostamaan itselleen jotain, kun itse en osaa. Silloin kun vielä joululahjoja pidin tärkeinä, ostin itselleni aina jonkun mieluisan lahjan, ettei tarvitse jouluna harmitella toisten epäonnistuneita lahjavalintoja. Miksi pilata oma joulunsa kun on niin helppo ostaa itselle jotain kivaa, mitä ei muuten ehkä raaskisi.

Vierailija
150/403 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras lahjavinkki:

Äijä , pistäs asunto kuntoon suursiivouksella ja illaksi hienoon ravintolaan, sekä kaunis kortti kynttiläpöytään. Sovi ravintolan kanssa yksityiskohdista.

Selvyydeksi vielä. osallistun siivoamiseen ja muihin kotitöihin luonnollisesti muulloinkin.

Äijä puhuu asiaa. Suursiivous ja ravintola on parhaita "lahjoja" mitä voi antaa. Joillekin tämäkään ei tietysti riitä kun ei ole mikään konkreettinen kallis koru tms., mutta nää on sit näitä pentuja

Vierailija
151/403 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeesti joku AIKUINEN odottaa synttärilahjaa??? Itse ostan ihan itse sitä, mistä tykkään. Olen kieltänyt lahjojen oston esim. jouluna, kun sitä turhaa krääsää alkaa olla kaapit täynnä. Lahjojen osto ei ole myöskään kovin ekologista eikä taloudellista. En muista yhtään lahjaa, mistä olisin pitänyt.

Nyt kävi kaveri kylässä... toi leikkokukan (olen hajusteherkkä) ja itsetehdyn kynttilän (edelleen olen hajusteherkkä eli en tykkää myös savuista sisätiloissa)... Huoh... Mihin mä sen hienon kynttilän laitan... :(

Valmistuin ja sain lahjaksi jäätelökoneen (en pidä jäätelöstä edes erityisemmin, ja se vie tilaa kaapissa ihan kamalasti). 

Jos sinulle ap on lahjat tärkeitä niin kerropa siitä miehellesi. Ja anna lahjatoiveet etukäteen. Ihan naurettavaa, että aikuinen ihminen odottaa synttärilahjaa!

Vierailija
152/403 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta heruu sympatiaa! Arki on ihan kivaa oman rakkaan kanssa, mutta aina on mukavaa tulla muistetuksi. Toki näissäkin on aina eroja, joku ei tahdo mitään. Itse olin viime vuonna lievästi pettynyt, kun olin ostanut miehelle jouluna ja synttäreinä toivotun ja vähän kalliimman lahjan. Jouluna hän oli lähestulkoon unohtanut lahjat ja halusi poiketa Prismassa. Tuloksen ehkä kukin arvaa. Random cd-levy + PS peli joka olin ihan kiva. Synttäreinä hän tarjosi minulle alle 20e ravintolalaskuni.

Eikä kyse edes ole rahasta, minähän laskisin alleni hunajaa, jos mies vaikka olisi tehnyt kappaleen minulle (soittaa kitaraa/on bändissä) tai ostaisi vain ruusuja. Krääsä ja hätäostpkset eivät ole pointti, vaan haluan tuntea, että kumppanini tuntee minut ja haluaa olla kanssani eli toivon mukaan haluaa myös ilahduttaa merkkipäivinä/jouluna. 2 lahjaa vuodessa ei todellakaan ole liikaa vaadittu ja aineettomat lahjat ovat enemmän kuin tervetulleita. Tänä jouluna emme osta lahjoja, sillä hankimme koiranpennun yhdessä.

Ehkä olen tottunut hyvään, sillä oma isäni toi minullekin naistenpäivänä ruusuja, osti mieluusti lahjaksi koruja ja saattoi muuten vain ilahduttaa arjessa (esim. Jos olin kipeänä, isäni toi kaupasta jotain suosikkiani, vaikkapa kylmäsavukalaa).

Arki on aika tylsää, jos ei voi ikinä juhlistaa mitään tai muistaa lähimmäistä.

Vierailija
153/403 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, mies oikeesti edes muisti. Toihan on ihan hellyyttävää. Mä olisin otettu.

Ihan kuin puhuisit jostain pikkulapsesta :D

No, siltähän toi koko homma kuulostaa. Kaksi pikku lasta.

Molemmat yrittää ja yksi mielensä pahoittaa...ja kuulostellaan.liekö illalla myös toinen.

Aika ihana probleemi tässä ihmiselämästä. Ei kovin vakava. Vai?

Jos vaikka hymyilisi tilanteelle? Ihan pikkusen ottaisi etäisyyttä? Näkisi.

Vierailija
154/403 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras lahjavinkki:

Ehdotuksesi on ihan hyvä, mutta taidamme ymmärtää suursiivouksen vähän eri tavoin. Itselleni se tarkoittaa sitä, että koti puunataan kirjaimellisesti lattiasta kattoon, myös kaapit. Pestään ikkunat ja vaihdetaan verhot jne. Sitä ei yksi ihminen ainakaan huomaamatta yllätykseksi tee.

Vierailija
155/403 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras lahjavinkki:

Ehdotuksesi on ihan hyvä, mutta taidamme ymmärtää suursiivouksen vähän eri tavoin. Itselleni se tarkoittaa sitä, että koti puunataan kirjaimellisesti lattiasta kattoon, myös kaapit. Pestään ikkunat ja vaihdetaan verhot jne. Sitä ei yksi ihminen ainakaan huomaamatta yllätykseksi tee.

Eli sekin väärin siivottu jos yllätyksenä tekee oman mallin mukaan suursiivouksen. Sitten muija jää natisemaan jostain verhoista. Huokaus.

Vierailija
156/403 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta heruu sympatiaa! Arki on ihan kivaa oman rakkaan kanssa, mutta aina on mukavaa tulla muistetuksi. Toki näissäkin on aina eroja, joku ei tahdo mitään. Itse olin viime vuonna lievästi pettynyt, kun olin ostanut miehelle jouluna ja synttäreinä toivotun ja vähän kalliimman lahjan. Jouluna hän oli lähestulkoon unohtanut lahjat ja halusi poiketa Prismassa. Tuloksen ehkä kukin arvaa. Random cd-levy + PS peli joka olin ihan kiva. Synttäreinä hän tarjosi minulle alle 20e ravintolalaskuni.

Eikä kyse edes ole rahasta, minähän laskisin alleni hunajaa, jos mies vaikka olisi tehnyt kappaleen minulle (soittaa kitaraa/on bändissä) tai ostaisi vain ruusuja. Krääsä ja hätäostpkset eivät ole pointti, vaan haluan tuntea, että kumppanini tuntee minut ja haluaa olla kanssani eli toivon mukaan haluaa myös ilahduttaa merkkipäivinä/jouluna. 2 lahjaa vuodessa ei todellakaan ole liikaa vaadittu ja aineettomat lahjat ovat enemmän kuin tervetulleita. Tänä jouluna emme osta lahjoja, sillä hankimme koiranpennun yhdessä.

Ehkä olen tottunut hyvään, sillä oma isäni toi minullekin naistenpäivänä ruusuja, osti mieluusti lahjaksi koruja ja saattoi muuten vain ilahduttaa arjessa (esim. Jos olin kipeänä, isäni toi kaupasta jotain suosikkiani, vaikkapa kylmäsavukalaa).

Arki on aika tylsää, jos ei voi ikinä juhlistaa mitään tai muistaa lähimmäistä.

Näin me ihmiset olemme erilaisia. Itse kokisin oloni hyvin kiusaantuneeksi jostain ruusuista ja koruista.

Minusta arjessa toisen huomioiminen ja sen osoittaminen on kaikista tärkeintä, en halua juhlia synttäreitä, jouluja jne.

Vierailija
157/403 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras lahjavinkki:

Eli sekin väärin siivottu jos yllätyksenä tekee oman mallin mukaan suursiivouksen. Sitten muija jää natisemaan jostain verhoista. Huokaus.

Vähän kohtuullisuutta peliin. Eihän suursiivousta todellakaan hetkessä eikä edes päivässä tehdä. Mutta muuten, onhan se kiva, että mies on siivonnut. Ihan hyvä lahjaidea. Tehdä jotain, minkä toinen joutuu tekemään aina, (ilman sen kummenpaa kiitosta.) Mutta esim meillä  mies siivosi, kun jäi työttömäksi. Kunhan siitä ensin kuukausia valitin, että on kurja tulla töistä siivoamaan, ja että silloin, kun olin 4 lapsen kanssa kotona, mies sai aina tulla puhtaaseen kotiin ja valmiiseen ruokapöytään.  No mies "siivosi". Näyttikin ihan siistiltä, mutta puhdas tuoksu puuttui. Sitten mies pääsi takaisin töihin ja minä aloin taas vanhaan malliin hoitamaan siivoukset. Voi tuskaa sitä lattian pesua, kun n ne ei meinanneet puhdistua millään. Vettä piti vaihtaa ja kuurata ja kuurata. Aina vaan oli  vesi ja rätti mustana........ En sitten tiedä, miten ne lattiat oli "miehen malliin "pesty, mutta ei ne ainakaan kovin puhtaat olleet olleet.  Eli ei se toisen malli aina ole välttämättä kelvollinen, vaikka eihän niitä miesten  siivouksia saa moittia. Muuten on paska-akka, jolle ei  "mikään kelpaa. olisit onnellinen, että siivosi, vaikka paskaan hukutkin. Parhaansa se mies on yrittänyt."

Vierailija
158/403 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras lahjavinkki:

Ei, vaan älä kutsu sitä suursiivoukseksi vaan siivoukseksi. Huokaus. Se on vähän sama kuin jos nainen kertoisi tehneensä autoosi täyden vuosihuollon vaikka olisi vain lisännyt jäähdyttimeen vettä ja tankannut.

http://www.siivous.info/kotityot-siivousohjeet/kodin-suursiivous

Vierailija
159/403 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras lahjavinkki:

Eihän tässä ole "jääty natisemaan" jostain verhoista, vaan on asiallisesti kerrottu, että suursiivous on aika iso homma, jota ei välttämättä ehdi hetkessä/päivässä tekemään, ja , että olisikohan termit menneet sekaisin ja kyse "tavallisesta viikkosiivouksesta".  Kyllä minullakin menee "oikeaseen" suursiivoukseen varmaan yli viikko, jos sen kunnolla teen.  Nykyään vaan tulee jaettua enemmän koko hommaa, ettei jää  pienelle ajalle koko raataminen.

Vierailija
160/403 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä sain maxi tuplan mikä on ok koska tykkään ja sit 30€ lahjakortin H&M liikkeeseen. Ja olin tosi pettynyt,ensinnäkin en IKINÄ osta sieltä liikkeestä itelle mitään joten lahjakortti on vieläkin käyttämättä kai sillä lapsille jotain ostan sitten kun tulee ko.liike nokan eteen..

Menin kyl aika sanattomaksi,kun lahja oli jätetty aamulla keittiönpöydälle. Kiitin kuitenkin kohteliaasti.

Ja mä aattelin et äijä tajuaa sentään alkaa tekeen jotain sen eteen kun sano ,että kesällä mennään sitten naimisisiin.... Nyt on kohtajo lokakuu eikä olla naimisissa..saati kihloissa...

Kyllä vois mieskin kuiteski kysyä edes jos meinaa jotain vaatekaupan lahjakorttia,että mikäs olis kivoin liike mihin sen vois hankkia.. saa mun mielestä olla pettynyt ellei lahja miellytä,koska ite aina kysyn toivomuksia lahjan suhteen.. oli se sitten vaiks hierontaa tms...