Miehen synttärilahja odotti keittiönpöydällä.. en voi mitään, olen pettynyt ja loukkaantunut
Vaikka yritän ajatella, että "sentään muisti!" Mutta luulisi miehen jo näinä vuosina oppineen tuntemaan makuni..
Pöydällä oli siis muki tekstillä "can`t ceep calm because i finnish" ja mukissa suklaapatukka, ei korttia. Pidän kyllä suklaasta, mutta en hölmöistä tekstimukeista ja tulee sellainen fiilis, että mies vain hätäpäissään osti jotain ! :(
Viime vuonna sain rannekorun, sattumalta kun menimme uusimaan miehen kellon hihnaa viikko ennen synttäreitäni ja alessa oli ihania koruja. Pakko se on näköjään uskoa, että tuolta mieheltä on turha odottaa mtään fiksua yllätyslahjaa, jos ei ole kuudessa vuodessa oppinut, että hyvä dekkari ja ruusut toimisivat niin tuskinpa oppii ikinä.
Ja nyt on neljään asti aikaa harjoitella reaktiota, kun mies tulee kotiin ! Ahdistaa.
Kommentit (403)
Ihmisillä on kyllä vaikeaa elämää, ei voi muuta sanoa.
"Mikä sinun viestisi ajatus sitten oli? Miten se auttaa tai lohduttaa ap:ta? En ymmärrä"
No se, että symppaan aloittajaa ja muita, jotka saavat paskoja lahjoja. Toivoisin heidän saavan parempia, kun niiden antaminen kerran tapana on.
Ei se liity mitenkään siihen, että minä olen tyytyväinen, kun emme osta niitä lainkaan. Sitä kutsutaan kyvyksi asettua muidenkin asemaan.
Vierailija kirjoitti:
Nainen on tyytyväinen miehen lahjaan vasta kun sen lahjan arvo on vähintään satoja euroja mutta naisen hankkimasta lahjasta pitää olla tyytyväinen ja kiitollinen vaikka sen lahjan arvo olisi joitain yksittäisiä euroja
Oma mies osti kerran minulle monen sadan lahjan, kun täytin pyöreitä. Olin kyllä iloinen, kun sain autooni uudet talvirenkaat. Niistä oli pitkään iloa.
Ollaan kohta 50 v oltu naimissa Meillä ei anneta lahjoja kun lapsille ja lasten lapsille ja minä nekin hommaan Mies ei antanut minulle lahjaa ikinä Eikä se minua yhtään haittaa Hän nyt vaan on sellainen Tiedän että hän rakastaa minua ja sehän on kaikkein tärkeintä eikä me juhlita hääpäivää
Meillä mies antoi ensin ajattelemattomia lahjoja, ei ilkeyttään muttei osannut. Kiitin lahjoista, mutta parin epäonnistuneen tapauksen jälkeen annoin hänelle listan asioita, jotka toimivat minulle lahjoina.
Esimerkiksi juurikin kirjat, ruusut, korut, neuleet talvella, lahjakortit hierontaan...
Lahjat ovat jokaisessa kulttuurissa merkittävä viestimisen väline ja tärkeä osa parisuhdetta, eli jos asia yhtään häiritsee niin kannattaa ottaa asia esille vaikka kiusallista onkin. Mieti ap miten paljon kiusallisempaa jos kerrot 20 vuoden päästä mistä pidät ja mies tajuaa ettet ole tykännyt yhdestäkään lahjasta
Mukin teksti on sellainen, että miettisin, olenko raivonnut liikaa. Toisaalta jos mieskin on suomalainen, niin kai se teksti koskee häntäkin.
Vierailija kirjoitti:
"Miehen synttärilahja odotti pöydällä". En lukenut koko ketjua, mutta ilmeisesti täällä nyt puhutaan miehen puolisolleen antamasta lahjasta. Miten kaikki muut täällä tuntuu ymmärtäneen että "miehen synttärilahja" tarkoittaakin tuota vaimon lahjaa. Oletteko te kaikki muut muunkielisiä?
Ei vaan olla spektrumilla ja pääteltiin aloitusviestin kokonaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Taidan antaa naiselle seuraavaksi synttärilahjaksi satasen. Lahjan arvoahan naiset aina katsoo ja siinä on yksiselitteisesti ilmaistu miten paljon muidua arvostaa. Ei jää tulkinnalle varaa.
Ps. Parempi olla pillu märkänä illalla.
Minä olen usein saanut mieheltä lahjaksi satasen lahjakortin. Olen ostanut niillä harrastusvälineitä ja vaatteita. Viimeksi löysin talvialesta kaksi ihanaa pyjamaa. Meillä onneksi lahjoihin ei liity mitään vastapalveluksia kuten teillä.
Ne naiset ne naiset, eroa hautovat kun lahjat on liian halpoja, ja sama homma jos vie lahjamatkalle Himalajalle jäätymään?
Meillä on tapana, että minä saan esittää ensin listan miehelleni lahjatoiveista. Siitä sitten karsin vähemmän halutut pois ja jäljelle jää sitten kolme tärkeintä joista mieheni saa sitten itse valita oman mieleisensä. Hänellä on hyvä maku ja viimeksi valikoitui kahden viikon Balin matka. Siis vain minulle ja sain ottaa ystävättäreni mukaan! Nautimme kuin teini bissikset sekä päivä- että yöelämästä. Kaikin maustein.. hih :-)
Aika monelle täällä ei näköjään ole opetettu että ajatus on tärkein vaan menty linjalla minä minä minä.
Vierailija kirjoitti:
Mukin teksti on sellainen, että miettisin, olenko raivonnut liikaa. Toisaalta jos mieskin on suomalainen, niin kai se teksti koskee häntäkin.
Ja ottaisin sen mukin kirjoituksen kyllä puheeksi miehen kanssa, että onko tämä jokin hienovarainen vihje.
Etkö sinä osaa englantia vai mukissako on ihan päin v*ttua teksti?
Vierailija kirjoitti:
Aika monelle täällä ei näköjään ole opetettu että ajatus on tärkein vaan menty linjalla minä minä minä.
Mikähän ajatus on kamalassa tekstimukissa? "Ajatus on tärkein" tarkoittaa että lahjaan käytetään ajatusta ja se on tärkeintä. Ap:n lahjaan ei ole käytetty ajatusta ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Mikä lienee ollut ajatus tuolla lahjalla? Vai onko ok antaa lahjaksi mitä vaan sattuu osumaan käteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän ajatus on kamalassa tekstimukissa? "Ajatus on tärkein" tarkoittaa että lahjaan käytetään ajatusta ja se on tärkeintä. Ap:n lahjaan ei ole käytetty ajatusta ollenkaan.
""can`t ceep calm because i finnish"" oli se suuri ja tärkeä ajatus
Olen huomannut, että ihmiset, jotka valittavat huonoista lahoista, eivät ole koskaan tajunneet, että lahjatoiveet pitää antaa lahjanantajalle. Tuon antamsen voi tehdä monella eri tavalla. Joku suoraan toivelahjalistana tai sitten vuoden mittaan vihjeinä kuten "voi että miten ihana viltti, tommonen sopisi tähän meidän sohvalle ja olisipa ihana olla sen alla lämmittelemässä talvella, mutta en mä ittelleni kehtaa tommosta ostaa". Toki tuo vaatii sen, että kumppani osaa lukea rivienvälejä.
Itselle mies juuri sanoi, että haluaisi ostaa minulle synttärilahjaksi kaulakorun, mutta kun ei osaa näistä kaikista yhtään sanoa, että mihin pitäisi kiinnittää huomiota tai mistä tykkäisit, etät ihan hepreaa hälle kaikki tuollaiset. Hän sitten antoi kasan mainoksia ja pyysi, että merkkaan niihin mitä voisin harkita käyttäväni ja etenkin, että mitkä ovat ehdotn ei ja mistä syystä ehdoton ei + sitten tärkeimmät tekijät korussa. Sanoin hälle etten nyt oikeastaan jaksaisi mitään synttärilahjoja enää, että toivosin enemmän hotelliviikonlopun, mutta mies intti, joten tein sitten hänelle pyytämänsä asiat. Sain sitten tosi nätin korun ja hotelliviikonlopunkin mies oli järjestänyt prahaan, joka siis on yksi lempikaupungeistani. Se oli yllätys.
"Ajatus on tärkein" sopii tilanteeseen jossa on oikeasti yritetty parasta. Vaikkapa tilanteessa, jossa ei ole pennin pyörylää mutta omin käsin taiteilee hienon kortin, jossa rakkaudellinen teksti.. silloin ajatus on tärkein
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
""can`t ceep calm because i finnish"" oli se suuri ja tärkeä ajatus
"En voi pysyä rauhallisena / olla rauhallinen, koska olen suomalainen"? Vai miten se pitäisi ymmärtää?
Mikä sinun viestisi ajatus sitten oli? Miten se auttaa tai lohduttaa ap:ta? En ymmärrä