Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen synttärilahja odotti keittiönpöydällä.. en voi mitään, olen pettynyt ja loukkaantunut

Vierailija
25.09.2017 |

Vaikka yritän ajatella, että "sentään muisti!" Mutta luulisi miehen jo näinä vuosina oppineen tuntemaan makuni..

Pöydällä oli siis muki tekstillä "can`t ceep calm because i finnish" ja mukissa suklaapatukka, ei korttia. Pidän kyllä suklaasta, mutta en hölmöistä tekstimukeista ja tulee sellainen fiilis, että mies vain hätäpäissään osti jotain ! :(
Viime vuonna sain rannekorun, sattumalta kun menimme uusimaan miehen kellon hihnaa viikko ennen synttäreitäni ja alessa oli ihania koruja. Pakko se on näköjään uskoa, että tuolta mieheltä on turha odottaa mtään fiksua yllätyslahjaa, jos ei ole kuudessa vuodessa oppinut, että hyvä dekkari ja ruusut toimisivat niin tuskinpa oppii ikinä.

Ja nyt on neljään asti aikaa harjoitella reaktiota, kun mies tulee kotiin ! Ahdistaa.

Kommentit (403)

Vierailija
321/403 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on totta, että vaimolleni ei ole koskaan kelvannut ostamani lahjat. Jokakerta niistä on tullut sanomista ja ylimääräistä mielipahaa...

Sanotaanpa näin.. meillä on tapana tehdä polttopuita joka kevät omasta metsästä, eli koivuja kumoon ja sit kelkalla ne mökille rankoina jne..jatkokäsittelyt sirkkelillä jne... Meille molemmille todella niin mieluista odotettua touhua aurinkoisiksi kevätpäiviksi...

Niinpä toissajouluna ostin lahjaksi vaimolle hyvinmuotoillut naisellisessa värissä olevat pinotavarasakset, ja helkutti ei mitään kiinanjuttua vaan Fiskarssin tekemät laatupelit.. hintaakin muistaakseni yli viiskymppiä, saattoi olla jopa 75..en ihan tarkkaan muista..

Kyllä emäntä nousi sekunnissa seinille, kun aattona lahjakääreen aukaisi... ai ihan tarpeeseen ja vilpittömästi häntä helpottaakseni olin hankkinut ne. Kyllä harmitti ja ---tti.

Ja sitten eräskin aat

Kauhean väkivaltaisia te naiset näköjään olette. Ihan naiset noita pinkkejä ostaa ja paljonkin.

Vierailija
322/403 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sille, että yksi sun rakkaudenkielistä on "lahjat". Se nimittäin näyttää olevan. Sulle se tarkoittaa siis samaa kuin että mies rakastaa ja välittää ja tuntee sut jne. Miksi et voisi sanoa kuten asia on? Eli olen vähän loukkaantunut tuosta lahjasta, kun se tuntuu minusta siltä, että et tunne minua etkä välitä siitä mistä pidän? Parisuhteiden yksi suuri ongelma on puhumattomuus. Miksi siis harjoittelet jotain feikki- reaktiota, kun voit sanoa asian nätisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/403 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei naiset tee Tokmannille synttärilahjalistoja samaan tapaan kun ne tekee häälahjalistoja Stockmannille? Saisi miehet käydä sitten ostamassa oman maun ja kukkaron mukaisen lahjan joka miellyttää naistakin.

Vierailija
324/403 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro sille, että yksi sun rakkaudenkielistä on "lahjat". Se nimittäin näyttää olevan. Sulle se tarkoittaa siis samaa kuin että mies rakastaa ja välittää ja tuntee sut jne. Miksi et voisi sanoa kuten asia on? Eli olen vähän loukkaantunut tuosta lahjasta, kun se tuntuu minusta siltä, että et tunne minua etkä välitä siitä mistä pidän? Parisuhteiden yksi suuri ongelma on puhumattomuus. Miksi siis harjoittelet jotain feikki- reaktiota, kun voit sanoa asian nätisti.

Ensin feikataan että lahja oli mieluinen ja sitten itketään täällä että mies antaa epämieluisia lahjoja, eikö se tunnekaan minua. :D

Vierailija
325/403 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, mies oikeesti edes muisti. Toihan on ihan hellyyttävää. Mä olisin otettu.

Vanha kommentti ja postaus mutta herranen aika, pienestäpä ihmiset ovat otettuja

Onko parempi sit loukkaantua pienimmästäkin? Ei sekään hyvä suuntaus ole.

Mieluummin ajattelee hyvää ihmisistä, jopa siitä rakkaasta kumppanistaan. Jos toinen ei vain ole lahjanostajaihminen, niin onko se nyt niin kamalaa? Arkinen kunnioitus merkitsee, ja se on minusta aivan muuta kuin hulppeat tai pitkään mietityt lahjat.

Kyllä kyllä. Metsään mennäänkin siinä vaiheessa, kun arkinen kunnioitus ei toimi molempiin suuntiin.

Jos toinen jatkuvasti menee alta riman ja toinen selittelee itselleen, ettei minun tarpeillani ja toiveillani ole väliä. Että hän nyt vain on tuollainen vähän hönö ja minun tehtäväni on sitä ymmärtää ja antaa vain positiivista palautetta.

Se ei tietenkään tarkoita sitäkään, että odotetaan muuta kuin mihin toisen resurssit riittävät. Puoliso on kuitenkin yleensä ihan täysivaltainen, tasa-arvoinen aikuinen.

Vierailija
326/403 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinullahan on rima alhaalla.

Tekstimuki on aivan paska lahja

Vierailija
327/403 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha kommentti ja postaus mutta herranen aika, pienestäpä ihmiset ovat otettuja

Onko parempi sit loukkaantua pienimmästäkin? Ei sekään hyvä suuntaus ole.

Mieluummin ajattelee hyvää ihmisistä, jopa siitä rakkaasta kumppanistaan. Jos toinen ei vain ole lahjanostajaihminen, niin onko se nyt niin kamalaa? Arkinen kunnioitus merkitsee, ja se on minusta aivan muuta kuin hulppeat tai pitkään mietityt lahjat.

No on kyllä kamalaa, jos ostaa tekstimukeja. Jos on huono ostamaan lahjoja, aika helppo kikka on olemassa: kysyy vinkkejä ja toiveita. Ap:lle dekkari ja ruusut toimisi, idioottikin osaa ne hakea kaupasta.

Ihan kamalaa miten jotkut paapovat miehiään ja eivät odota heiltä mitään tasoa

Vierailija
328/403 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin jo töihin perään viestin, jossa olisi toiveena että muki oli huono vitsi ja oikea lahja on tulossa.. mies saa vielä tilaisuuden pelastaa kasvonsa

Vierailija
329/403 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin itselleni pinkit työkalut, koska mies on kova hukkaamaan kaikkea. Kyllästyin, kun koskaan ei vasaraa tai meisseliä löytynyt kun sitä tarvitsin. Painotin, että nämä ovat minun. ÄLÄ KOSKE. Hetken aikaa viesti meni perille sen verran, että käytti mutta palautti paikoilleen. Kunnes nekin alkoivat kadota johonkin autotallin romuvuorien uumeniin. 

Vierailija
330/403 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstimukin olen antanut lahjaksi sisarukselle silloin kun olen halunnut olla todella ärsyttävä. 

Vierailija
331/403 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä lahja se on.

Vierailija
332/403 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kyllä haittaisi ollenkaan jos työkalut olisi pinkit, mutta lahjaksi en työkaluja halua. Jos tykkää työkaluista niin miksei pinkeistä työkaluista? 

Rakkaalle annetaan kuitenkin lahjaksi jotain romanttista, joka sanoo "olet elämäni rakkaus, ihana nainen" ja minulle työkalut kuiskaisivat enemmänkin "suhteessamme ei ole kipinää mutta yhteiseen hautapaikkaan on käytännöllistä suunnistaa"

Vierailija
333/403 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä lahja se on.

Vaikea keksiä huonompaa lahjaa

Vierailija
334/403 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miehen synttärilahja odotti pöydällä".  En lukenut koko ketjua, mutta ilmeisesti täällä nyt puhutaan miehen puolisolleen antamasta lahjasta. Miten kaikki muut täällä tuntuu ymmärtäneen että "miehen synttärilahja" tarkoittaakin tuota vaimon lahjaa. Oletteko te kaikki muut muunkielisiä?

Vierailija
335/403 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekstimukin olen antanut lahjaksi sisarukselle silloin kun olen halunnut olla todella ärsyttävä. 

Minäkin annoin niitä teininä. Samoin kuin t-paitoja hauskoilla teksteillä. Puolisolta sellaisesta kyllä yllättyisin, enkä positiivisesti. 

Vierailija
336/403 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yli 40 vuotta saman miehen kanssa ja en odota mitään ihmeellisiä lahjoja häneltä syntymäpäivinä, joita on jo kertynyt. En kyllä tosin ole tottunut tuollaiseen lahjojen saamiseen lapsuuden perheessäkään. Minulle riittää hyvin, että hän on aivan ihana mies, joka auttaa minua mielellään, kun apua tarvitsen. Hän on aivan ihana isä lapsillemme ja muutenkin tosi hauska mies, jonka kanssa on ihana olla. Niinkuin hän on itse sanonut niin minulla on syntymäpäivä joka päivä. Parempaa miestä en olisi itselleni voinut saada. 

Nimimerkki: kannattaa kiinnittää huomio hyviin ja olennaisiin asioihin

Vierailija
337/403 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut yli 40 vuotta saman miehen kanssa ja en odota mitään ihmeellisiä lahjoja häneltä syntymäpäivinä, joita on jo kertynyt. En kyllä tosin ole tottunut tuollaiseen lahjojen saamiseen lapsuuden perheessäkään. Minulle riittää hyvin, että hän on aivan ihana mies, joka auttaa minua mielellään, kun apua tarvitsen. Hän on aivan ihana isä lapsillemme ja muutenkin tosi hauska mies, jonka kanssa on ihana olla. Niinkuin hän on itse sanonut niin minulla on syntymäpäivä joka päivä. Parempaa miestä en olisi itselleni voinut saada. 

Eli sinun mielestäsi jonkun muun tekstimukitasoinen lahjan antaminen ei ole olennaista? Koska sinulla on niiiiin ihana mies

Vierailija
338/403 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin jo töihin perään viestin, jossa olisi toiveena että muki oli huono vitsi ja oikea lahja on tulossa.. mies saa vielä tilaisuuden pelastaa kasvonsa

Tämä olisi tietysti vaihtoehto. "Haha, mikä nostalgiapläjäys täällä odotti. Kiitos nauruista. Ajatella, että joskus tällainen annettiin ihan tosissaan jollekin lahjaksi.  Hauska hämäys. Jännityksellä odottelen, oletko löytänyt jonkun dekkarin vai esim. ruusut. Pus pus, nähdään myöhemmin!"

Vierailija
339/403 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi tietysti vaihtoehto. "Haha, mikä nostalgiapläjäys täällä odotti. Kiitos nauruista. Ajatella, että joskus tällainen annettiin ihan tosissaan jollekin lahjaksi.  Hauska h

Tämä olisi nerokas tapa pelastaa tilanne!

Vierailija
340/403 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinun mielestäsi jonkun muun tekstimukitasoinen lahjan antaminen ei ole olennaista? Koska sinulla on niiiiin ihana mies

Se että minäkään en yhteisestä toiveesta saa enkä anna parisuhteessani lahjoja, ei estä minua harmistumasta jonkun muun saamista paskoista lahjoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi