***Lokamasut torstaihin***
Huomenta!
Olin katsovinani, ettei vielä ollui pinkkaa tälle aamulle..
Voi vitsit kun mulla ollut jo kolmatta päivää aivan kamala päänsärky =o( Mikään ei auta, oon ottanut särkylääkkeitä, levännyt, hieronut ohimoita jne...Kamalaa kun koko ajan jäytää...Täytyy varmaan soittaa neuvolaan kun viime raskaudessa oli vähän ongelmia verenpaineen kanssa...Toivottavasti nyt ei ala sama rumba...
Meiktsi ei vieläkään ole rohkaissut mieltänsä ja kertonut perheelle raskaudesta, en ymmärrä että mikä ihme tässä nyt on mutta ei vaan oo nyt onnistunut kertominen ;o)
Onkohan nyt liian aikaista varata se rakenneultra?
Jedelede: Onko sulla kokemusta tuosta rakenneultrasta ja hyvistä kokemuksista jyväskylän ultrauspaikoista?? ;o)
Nyt aamupalalle ja sitten kaverin luokse leikkimään =o)
Talvista torstaipäivää =o)
Camelot tasan 12! Wau!
Kommentit (37)
Tuosta Gracon autobaby-kaukalosta jalustalla.....Kun Lastentarvikkeen sivuilta kattelin hintaa niin siellä oli hintahaitari 140-200¿ ja puhuttiin ihan tyyliin, että kuuluu sekä jalusta että kaukalo tuohon hintaan??!!
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=97&valik…
Laitoin tuohon linkin, joskaan en tiiä toimiiko :)
Mä olen kans kironnu satabiljoonaa kertaa sitä, ettei yläkerrassa ole veskiä ja varsinkin nyt raskauden aikaan, kun saa ravata nuo rappuset yölläkin unenpöppörössä enkä aina viiti täyttä valaistustakaan laitella...Mutta ehkä sitten joskus, tosin ei tähän taloon!
Mä sain juuri yläkerran imuroitua, että nyt ois " enää" alakerta...ei paha...tai no ehkä sittenkin! Tulee vaan vähän väliä juostua tänne koneelle ja se katkasee siivouksen pahasti :)
Ai juu..Joku kyseli raskausviikoista. Eli 12+0 tarkoittaa, että on 12 viikkoa täynnä eli alkaa kolmastoista raskausviikko. Mä olen porukoille sanonut, että olen " neljännellätoista viikolla" (13+4) kun kuulostaa paljon kivammalta kuin 13+4 :D
Ei nyt taasen muuta...Tsaukkis!
Je_Ni
Viikkojen laskemisesta neuvolan mukaan:
Jos sulla on vaikka 12+1, olet kolmannellatoista viikolla. Keskiraskaus sulla alkaa kuitenkin, kun 12:n kaikki +lukemat on täynnä, eli 12+6 vaihtuu 13+0:ksi.
Jos sinulla on lapsi, joka on vaikka 11-vuotias, hän on " toisellakymmenellä" .
Näistä viikkoasioista lueskelin neuvolasta mukaan saadusta kirjasta, jossa toinen puoli on äidille, kirjan kääntämällä ympäri isälle. Siellä on viikko viikolta, kun katsoo yläreunan laskutapaa.
Heh, itekkin tulee valiteltua ties mistä.. Tietty kun kaikki on hyvin (ainakin tietääkseni) niin valittaminen tuntuu välillä vähän hölmöltä... Mut kyllä raskaana oleva nainen saa välillä vähän valittaakkin, vai mitä? ;)
Viikoista: Juu, kyllä se niin menee et kun on esim. 12+0 niin kolmastoista viikko alkaa. Ainakin meiän neuvolan mukaan... Eli mulla alkaa sit huomenna jo 15. viikko kun tulee täyteen 14+0. Mä laskin aluks sillee väärin et olin niinku viikon etuajassa kun en tajunnut että ihan EKA viikko on niinku 0+0 - 0+6. Aluks olisin varmaan unissanikin osannu sanoa mikä viikko+mitä, mut nyt täytyy jo laskea. Ja välil päin honkkelia kuten saatoitte aamulla huomata.. ;) Juu, eli voin nyt olla tässä(kin) asiassa sekasin, mut mun miälest se menee noin.
Nyt tämä täti lähtee kotiin, joten palaan taas linjoille hamassa tulevaisuudessa, toivottavasti pian! :) Voikaahan hyvin ja paksusti(?) ;)
Pupu ja masu 13+6 (edelleen...hih!)
raskauden edetessä. Yleensä istukka nousee pois kohdun suulta sitä mukaan, kun kohtu kasvaa. Mullakin istukka oli tällä hetkellä osittain kohdunsuulla.
Gracon istuimesta: kaverilla on kans ko. Gracon istuin ja se vaikuttaa ihan näpsäkältä. Meillä oli esikoisella ihan normaalikiinnitteinen istuin ja tosi helppo sekin oli kiinnittää vaikka tulikin turvavyöllä. Hintaa istuimella oli n. 100 eur. Nyt en vaan millään muista merkkiä..
Eli meillä oli Julialla käytössä (ja tulee olemaan tällä lokavauvallakin) Britaxin Römer Baby Safe-kaukalo. Minusta se on ihan helppo kiinnittää, siis siihen menee aikaa max minuutti. Varsinkin, jos on pitkät vyöt autossa kuten meillä takana.
Lisäksi tuo kaukalo on käsittääkseni pärjännyt oikein hyvin turvallisuustesteissä. Ja jos en väärin muista, niin Britaxiltakin on tullut tai ainakin tulossa lähiaikoina isofix-kinnityksellä oleva kaukalo.
Ainakin meidän kokemuksen mukaan voin suositella tuota kaukaloa, koska siinä vauvalla on kiva matkustusasento ihan vastasyntyneestä isommaksi (meillä tyttö oli siinä 11kk:n ikäiseksi). Lisäksi siinä on portaaton vöiden korkeuden säätö (mitä ainakaan v. 2004 ei ollut missään muutta kaukalossa, en tiedä nyt).
Ja tosiaan siitä virheasennuksesta: Minusta pitää olla aikamoinen tampio, jos tuon Britaxin kaukalon saa asennettua väärin :D Ainakaan, jos kerran viittii lukea käyttöohjeen läpi.
Nyt hakemaan poikaa eskarista..
Kävin tänään lääkärineuvolassa ja kaikki oli hyvin. Pikkuisen sydänäänetkin kuului vahvasti ja nopea oli syke (160). Hmm, olen varmaan ihan hölmö, kun uskon niin vahvasti noihin sydänääniin niissä tyttö/poikajutuissa, että meni sitten ihan pasmat sekaisin, kun on ollut niin poikaolo. Mutta eihän sitä nyt voi edes yhden kerran jälkeen mitään johtopäätöksiä vetää...
Meillä on sellainen Gracon autobaby, missä on se jalusta ja on tosi kätevä! Voin suositella lämpimästi! Onhan se vähän kalliimpi, kun muut, mutta se käyttömukavuus.... Ei tarvii joka kerta niitä vöitä sitoa ja kyllä mun mielestä sen saa tukevasti penkkiin kiinni, meillä ei ainakaan oo ollut mitään häikkää. Kyllä jalusta kuluu hintaan tai tosin me ostettiin se jo aikanaan esikoiselle 4 vuotta sitten, mutta mitä tutut on viime aikoina niitä ostaneet, niin on kuulunut hintaan edelleenkin. Ja sitten sitä kaukaloa voi kuitenkin käyttää auton vöilläkin, jos lähtee esim. mummon tms. kyytiin. Eli kaikenkaikkiaan tosi hyvä!!
Vaunut ja tuplarattaat meillä on emmaljungat ja on oltu niihinkin tyytyväisiä, ainot mikä niissä on ärsyttänyt on se kuomu. Se alkaa valua kurjasti, mutta kun sinne väliin lisää sellaiset prikat, niin sitten se taas pysyy. Mun tekis niin mieli hommata uudet vaunut, kun nuo meidän kärryt on kuitenkin jo 4 vuotta vanhat, on ihan hyvät vielä, mutta ne uudet mallit on niin ihania, turhamaista, eikös....
Mutta nyt on pakko lähtee päikkäreille, nuorimies potki yöllä koko ajan, enkä saanut kunnolla nukuttua ja aamulla neiti päätti sitten nousta klo 6.00....
nöpö+paavokerttuli rv 13+3
Kyllä on taas ollut HUONO olo koko aamun!! Oksu lensi jo aamulla, mutta tää järkyttävä kuvotus ja huono olo vaan jatkuu :(.
pupu kyseli siitä mozzarellasta, juuri eilen tein mozzarella salaattia iltapalaksi, juusto oli tehty pästoroidusta maidosta, joten sitä saa silloin syödä. Kannattaa tarkistaa pakkausmerkinnöistä. Tuo oli Juustoportin mozzarellaa, ulkolaisiin en uskaltautuisi koskemaan.
Tässä odottelen ruuan valmistumista, kun en ole saanut mitään syötyä vielä tänään. Nytkin tuntuu, että on pakko vaan työntää tuo ruoka alas, kun ei oikein laske... Iltapäivällä/illalla sitten iskee nälkä.
himppu rv 12+5
Vasta nyt sitte selvisin tännekki lukemaan kirjotuksia ku ukko lähti kouluun niin myöhään- istunu aamun tässä ettei vaimo vaan pääse lukemaan kenenkää kuulumisia :)
Tänään olo ollu suht hyvä, ainut vaan että väsymys ei ota helpottaakseen. IHAN kokoaika väsyttää, mutta silti jos yrittää nukkua niin uni ei ota tullakseen.
TURVAKAUKALOSTA: Elikkä meillä on tuo Gracon Autobaby ja se on IHAN ehoton!:) En mistään hinnasta luopus siitä enää. Eli siihenhän kuuluu se sellanen jalusta joka kiinnitetään turvavyöllä penkkiin- jalustaan ei tarvi mitään pitkää vyötä, joten minun mielestä se käy jokaiseen autoon..kannattaa tietenki varmistaa aina se, mutta näin minusta Lastentarvike liikkeessä sanottiin ku sieltä ostettiin. Ite turvaistuin vaan kliksautetaan paikalleen- aikaa menee sekunti. Kun jalustan kerran laittaa kunnolla paikalleen, tulee vähemmän just niitä virheasennuksia kun sitä ei tarvi joka kerta irrottaa (niinku tuoli pitäs). Mutta suosittelen ehottomasti sitä! Hinta jalustan kanssa oli meille 149e, kannattaa tarkkailla siis tarjouksia. Mutta se isofix kiinnitys juttu on mun mielest ihan eri asia ku tää jalusta ja turvaistuin. Tosi monella tutulla ja sukulaisella on tuo autobaby, enkä oo kenenkää sitä kuullu valittavan- päinvastoin! Että tässäpä sitte puolustus ja kehu- puhe :) (Varsinkin kesän vesisateilla aivan ihana- ei tarvi seistä ovenraossa ja kastella selkäänsä kun tuon tuolin sai niin äkkiä paikalleen.)
Jaa..mistäs muusta oli puhetta. Niin, toiset tosiaan menossa rakenneultriin. Maanantaina mulla on vasta np-ultra- vaikkakaan sitä niskapoimua siellä ei mitata mun mielestä, kun siihen pitäs erikseen olla lappu täytettynä ja mä kieltäydyin siitä. Huolimatta siitä onko se lapsi sairas vai terve, meijän oma kulta se tulee silti olemaan :) Mutta eipä tuo ultra niin paljon jännitä mitä esikoisen aikana.
Millä viikoilla te ootte muuten käyny verikokeissa ja vieny pissanäytettä? Mä tässä oon oottanu että tulis sellanen aamu että vois käydä, mutta ku nuo aamut on niin kamalan hankalia niin en oo saanu aikaseksi...
Nyt petaamaan sänkyä ja ruokkimaan lasta:)
Jääsydän rv 10+2
TURVAKAUKALOSTA vielä lisää: Meillä on siis kans toi Britaxin Baby-Safe, se oli just esikoista odottaessa (syntyi siis n. vuosi sitten) voittanut jonkun Tekniikan maailman testin ja ainakin kaikki iskät oli innoissaan sitä ostamassa sen takia :) Samassa tulee kakkonen istumaan, vaikka siinä onkin kantokahva vähän jotenkin löysällä kun törmäsin sillä oveen (siis kantaessa istuinta, en autolla, hehheh).
JÄÄSYDÄN kyselit noista PISSA- JA VERIKOKEISTA: Mä en oo vielä antanut kumpaakaan. Pissanäytteestä oli jotain puhetta mutten kuollaksenikaan muista mitä, joku aamu se vissiin pitäis käydä viemässä minunkin?? Verikokeesta en oo vielä päättänyt, oon ajatellut että jos jättäisin sen väliin kokonaan kun ei siellä kuitenkaan mitään tietoa tuu mitä mulla ei jo olisi, mutta en ole ihan varma. Mulla kun on sellaista piikkikammoa niin en mielelläni turhia verikokeita otata.
Taidankin laittaa oman pinon tosta aiheesta niin saan sen mielen päältä pois :)
Coe
http://www.babystyle.fi/teutonia_vaunut_ja_rattaat.htm
Tuolta uusi Prestige(745¿)
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=740&toim…
Tuolta just tuo Cerox kombi
Noi pistivät silmään :) Mutta kun ei ole kokemusta sitten niin minkäänlaista niin olisi kiva tietää mitä plussia ja miinuksia noista kahdesta esimerkistä löytyy?
Laitelkaas kommentteja tulemaan :)
Toivoopi: Je_Ni
uhhuh mikä päivä töissä takana. Kaikki paino onneksi sanalle TAKANA! Huoh!
Mulle kanssa magiset 12+1 tänään, jihuu ja hihhei, veikkei niitä sykkeitä maanantaina kuulunutkaan. Yritän ajatella kaikkea muuta kuin masua, niin aika menee sinne keskiviikkoon nopeammin. Siis kun meillä on silloin se np-ultra.
Tarvikkeista sen verran, että vaunut meillä on esikoisen jäljiltä niin hyvässä kunnossa, että ötti saa ne myös allensa. Niihin saa myös kätevästi seisomalaudan tai tarvittaessa sisaristuimenkin. Esikko en tosin niin reipas kävelemään, että luultavasti se seisomalauta riittää. Turvakaukalo oli esikoisella lainassa mun serkulta, mutta nyt heille on tulossa myös perheenlisäystä niin se tie tyssää siihen... Mutta ajateltiin vähän kysellä mun siskolta lainaks kun ei millään raaski laittaa rahaa mokomaan. Jos on pakko ostaa oma, ostetaan varmaan uutena jotta voidaan olla varmoja, ettei istuin ole ollut yhdessäkään kolarissa. Siitä olen tosi tarkka.
Ja ....pupu...:lle ja muillekin tisseistä kutiseville: Mulla oli tätä armotonta tissikutinaa jo edellisessä raskaudessa, ja siis jatkuu näköjään nytkin. Rasvaaminen auttaa vähän, mutta ainakin viimeksi oli ihan hirvittävä liivien metsästys käynnissä kun kaikki liivit, joissa menee sisäpuolella pienikin ja kuinka pehmeä sauma tahansa kutittaa ihan törkeesti. Liivien sovittelu oli kans ihan tuskaa! Jos satuin vahingossakaan sovittamaan liivejä, joiden sisäpinnassa pienikin muhkura, tissit kutis oikeesti seuraavan puol tuntia. Onneks on sileepintasia nyt sitten kotona valmiina..... Ne on vaan vielä liian isoja, kun ei toi varustus ollut järin suuri ennen raskautta... Kuppikoko ennen raskautta noin A-B ja liivit kokoa C... Että sitä kasvua odotellessa........
Mies on ollut lomalla tän viikon ja kokannut aina päivällistä mulle ja esikolle! Edes jotain helpotusta tähän muuten ihan hulluun viikkoon. Huomenna on onneks perjantai!!!!!!!
Ei kait sitten muuta!
liini-kukka ja Ötti 12+1
Mulle sanottiin nuista pissa- ja verinäytteistä että kannattaa mennä aamulla heti labraan 7-8 aikaan, ja kun siihen pissanäytteeseen pitää olla väh. se 4h pissimättä niin menee siis heti aamulla ku herää (jos vaan mahollista) ja voi siis ensin jättää sen pissanäytteen ja sen jälkee samal reissul käy antaan verinäytteetki. Ku aamupissihän se on se vahvin, siitä kait saa parhaiten tulokset näkyville. Esikoisen kohalla sain rampata sen seittemän kertaa viemässä näytettä, kun koskaan ei kukaa minulle antanu tarpeeks päteviä neuvoja. Ensin sanottiin että vie vaan aamupissa sinne mutta kukaa ei sanonu että se näyte on käypä vain 2h ajan ja kiikutin siis eka vanhan pissin sinne. No, toisella kertaa kun vein vain 1h vanhan niin sitäkään ei kelpuutettu koska kukaan ei ollu sanonu että se näyte pitää viedä kylmälaukussa (niitä saa kait sieltä labrasta). No, kolmannella kerralla tulin " pissat mukana" eli rakossa ja johan kelpas. Mutta kylläpä otti sillon päähän...
Mutta tämäpä tästä :)
Ei sitä verinäytteen ottoa kannata pelätä. Ite opiskelen sairaanhoitajaks joten mun pitää iteki ottaa näytteitä joskus- ei siis ole mitään piikkikammoa. Miehellä senki edestä ;)
[b]turvakaukaloista[/b] näemmä oli ollut päivän mittaan puhetta, joten työnnänpä minäkin lusikkaa tähän soppaan ;D
Tuo mitä Lupicaia sanoi (kirjoitti), jäi vaivaamaan.. Siis ette ole KOSKAAN irroittaneet kaukaloa??? Siis sekö on ollut koko ajan turvavöissä autossa, vai ymmärränkö minä nyt ihan väärin? Ette ole koskaan vauvaa siinä kantaneet kauppaan/kotiin/kylään/neuvolaan tai mihinkään? Ja vauva on sitten pujotettu sinne vöitten alle vai?? Jäin vain ihmettelemään... :O Kerro jos ymmärsin väärin!
Jos ei aio vauvaa siinä kaukalossa siirrellä (tai kuljettaa aina samassa autossa) niin onhan niitä vauvoille sopivia " istuimiakin" jo, jotka saa tarpeeksi makuuasentoon -jos en ihan väärin muista
Minusta noiden kaukaloiden kiinnitys ei ole kovinkaan vaikeaa, kun sen muutaman kerran tekee. Ehkä noissa turvaistuimissa sitten voisi jo enemmän mennä vyöt vääristä paikoista tms, mutta kuka kokee mitenkin. Eikä kaukalot niinkään tilaa vie! (ellei ole vanha ja ahdas auto) Istuimet sitten varsinkin selkä menosuuntaan vievät sitä tilaa etupenkkiläiseltä (etupenkin joutuu laittamaan aika eteen monessa autossa että takapenkillä mahtuu turvaistuin)
Meillä on kakkoselle ostettu Akta Gracon turvakaukalo, 2v vanha. sillä mennään kolmosenkin kanssa. Kakkosella on tällä hetkellä Britaxin two way elite, vai mikä se onkaan. Siihen on sitten vauva tarkoitus siirtää kaukalon jälkeen (meillä molemmat siirtyneet kaukalosta istuimeen n. puolivuotiaana, kun kaukalo on jäänyt pieneksi). Esikoisella (kohta 4v) on selkänojallinen (pääntuella) korokeistuin, jollainen hankitaan varmaan sitten myös kakkoselle, jahka seuraava " siirto" istuimissa tehdään. :)
Joo, se siitä.
Tänään on menossa toinen oksuton päivä putkeen, jo kolmas vajaan viikon sisään! Jahuu, ehkä se tästä loppuukin!! Johan tässä melkein 4 viikkoa on pönttöön huudeltukin... joten alkoikin jo kyllästyttää!
Joku puhui miten " harmittaa" kun la on loppukuusta ja tulee aina viimeisten joukossa kaikkiin " etappeihin" -samaa minäkin täällä mietin joku päivä, kun tuntui että kaikilla oli jo rv 12-13 täynnä! :D Mutta täältä tullaan perästä vakaasti me loppukuisetkin! ;)
Ei kai tässä tänään kummempia, nyt täytyy viedä tuo nuorimmainen iltapalalle ja nukkumaan, kun jäi tänään päiväunet väliin...
[color=red]♥[/color] Jedelede ja masulainen 11+3
Meillä tänään ensimmäinen lääkärikäynti ja siellä sydän loöi hyvin mutta jotenkin vielä hentoisesti 160 kertaa minuutissa. Oli todella hellyyttävän kuulloista ja onneksi pääsi mieskin mukaan äänet kuuntelemaan. Muutenkin tutkimuksess akaikki hyvin, se joku kohdun pituus tai joku, mitä ne nyt seuraakaan niin oli kolme senttiä ja kaikki ok. Rautakuurille minut passittivat kun ei ole oikein koskaan tuo rauta kohillaan pysynyt.
Kovaa keskustelua olette käyneet rattaista ja turvakaukaloista, itse en ole vielä niin pitrkälle ehtinyt ajatella. Olisihan se hienoa, jos olisi tuollaiset gracon napsautettava istuin, mutta hinta oli aika suolainen. Enkä oikein jaksa uskoa, että sen " tavallisen" istuimen irrottaminen ja kiinnittäminen nyt niiiin kauaa veisi... Saa nyt nähdä mihin sitä lopulta päätyy =)
!! Ja sitten, itse en ole aikomassakaan hommata itselleni mitään kirjallisuutta raskaudesta, vaikka ensimmäinen onkin, mutta nyt on pakko suositella kirjaa, jonka sain isosiskolta (jolla 4 lasta) Teksti on niiin hyvin kirjoitettu ja kaikki siis AIVAN KAIKKI raskauden seikat on kirjassa käsitelty. SUOSITTELEN vahvasti!! Vicky Iovine: tyttökavereiden opas odottajalle.1997.
Voi olla että uusimpiakin kirjoja löytyy mutta me olemme mieheni kanssa tähän tykästyneet.
14+3
Piti vielä kirjoitella puolustuspuheita Gracon autobabystä; se on tosi tilava, meillä istui muksut toinen 8kk:n ja toinen 11 kk:n ikään asti siinä ja hyvin mahtui. Käytimme istuinta vielä senkin jälkeen " hätävarana" , jos lähdettiin jonkun sellaisen kyytiin, jolla ei autossa turvaistuinta ollut. Poika taisi olla 1v ja 5kk, kun istui viimeisen kerran siinä. Siinä on siis niin korkea se selkänoja, että lapsi mahtuu siinä olemaan niin, että pää ei tule yli. Ja leveyttäkin löytyy. Niin ja meidän lapset ei ole olleet mitään kirppuja! Meillä oli sillon, kun esikoinen syntyi, tosi ahdas parkkipaikka ja aateltiin, että ei tartte paukutella naapurin auton ovia, kun ollaan jonnekin lähdössä. Auto vaan pois ruudusta ja kaukalo paikalleen, eikä tartte kauaa olla tien tukkona! (No ehkä hieman " haettua" ....)
Mutta nyt raivaamaan keittiötä...
nöpö
Turvakaukaloista ja rattaista:
Meillä on myös se " napsautettava" jalustaan laitettava autobaby. Se on ollu meillä vauhdikkailla myös hyvä. Ja jos jonkun kerran mies on liikenteessä autolla ja me kaukalon kanssa kotona, voidaan myös ilman jalustaa köyttää se kaverinkin autoon tarvittaessa. Vaunuina meillä Emmaljungat. Duot, kohta saa hakea ykköselle ratasosat käyttöön vintiltä. Meillä ollu tosi toimiva paketti, vaikka Emmaljungan koppa kamalan iso. Siinä nukkuu poika (5kk) vieläkin kaikki reissut, mummolassa ja kylässä.... vaikka ei koppa ja ratasosa meinaa millään survoutua peräkonttiin. Aluksi se koppa olikin vänkärin paikalla, kunnes yks kerta huvikseni kokeilin ja ne menikin konttiin :)
Ultrasta:
Nyt mennä jumpsuttaa rv 10+5 vasta, että on muitakin loppukuun mammoja... NP-ultra vasta 19.4. eli silloin on 12+4. Oireet alkaa helpottaa pikkuhiljaa ja elämä voittamaan.
Muuta:
Tällä ollaan oltu flunssassa koko porukka kohta pari viikkoa. Melkein viikko katseltiin pojan tukkoista nenää ja huonohkoa syömistä. Muuten oli tapansa mukaan rauhallinen kylläkin. Käytiin lekurilla sitten lauantaina ja molemmissa korvissa tulehdus. Lauantaiaamuna loppuu kuuri ja sen kyllä huomaa. alkaa pyöriä taas ku väkkyrä. Ihana kun lapsi on taas terveenä. Nyt vain pitämään peukkuja ettei alkais kierre painamaan päälle... jälkitarkastukseen passitettiin 4vkn päästä.
Yritetään olla ahkerammin mekin taas palstalla, ettei meitä vain unohdeta :)
Nyt syömään, mies otti tuoksusta päätellen lämpimät voileivät uunista. Ei ollenkaan yösyöpöttelyä :)
*MOI MOI*
Turvakaukalosta:
Luulen että se pohjallinen kaukalo käy vain isofix-autoihin! Ainakin kun ostettiin pojalle tuota turvaistuinta niin se isofix-malli oli juuri sellainen pohjallinen.
Meillä turvakaukaloa ei irroitettu kertaakaan sen asentamisen jälkeen, että mihin sellaista pohjaa tarvitaan? ;D
Ei nimittäin uskallettu irrottaa sitä kun 70-80% niistä kaukaloista on väärin asennettu, useimmiten juuri tämän irrottelun vuoksi. Hyvin pärjättiin näinkin!
Me ei uskallettu ottaa isofix-kiinnitteistä vaikka meillä autossa onkin isofix, sitähän ei tiedä koska taas auto vaihtuu ja sitten sitten ei välttämättä olisikaan enää isofixia.
Vinkki vielä kun ostatte sitä kaukaloa; ajakaa auto siihen liikkeen eteen ja koettakaa sitä ennen ostamista sinne takapenkille, jotkut mallit vie tosi paljon tilaa isoistakin autoista! Sitten pääsee etupenkkiläinen istumaan polvet suussa ;)
Väsyttää, taidan ottaa pikku unoset kun pojalla oli levoton yö ja jouduin valvomaan :( Onneksi näitä on harvoin!
-lupicaia rv 14+4 mutta en ole varma kun en pysy oikein laskuissa mukana enää