***Lokamasut torstaihin***
Huomenta!
Olin katsovinani, ettei vielä ollui pinkkaa tälle aamulle..
Voi vitsit kun mulla ollut jo kolmatta päivää aivan kamala päänsärky =o( Mikään ei auta, oon ottanut särkylääkkeitä, levännyt, hieronut ohimoita jne...Kamalaa kun koko ajan jäytää...Täytyy varmaan soittaa neuvolaan kun viime raskaudessa oli vähän ongelmia verenpaineen kanssa...Toivottavasti nyt ei ala sama rumba...
Meiktsi ei vieläkään ole rohkaissut mieltänsä ja kertonut perheelle raskaudesta, en ymmärrä että mikä ihme tässä nyt on mutta ei vaan oo nyt onnistunut kertominen ;o)
Onkohan nyt liian aikaista varata se rakenneultra?
Jedelede: Onko sulla kokemusta tuosta rakenneultrasta ja hyvistä kokemuksista jyväskylän ultrauspaikoista?? ;o)
Nyt aamupalalle ja sitten kaverin luokse leikkimään =o)
Talvista torstaipäivää =o)
Camelot tasan 12! Wau!
Kommentit (37)
Arvasin että käy näin. Just kun olin kirjottamassa pinoa niin sillä välin ilmesty toinen! Käytetään vaikka tätä! :) Mun kuulumiset voipi käydä lukemassa toisesta pinosta, jos siis kiinnostaa.. ;)
Pupu ja masu 13+5
Vielä onnittelut tuosta 12 viikon rajapyykistä! Sitä kuiteskin tulee odotettua koko alkuraskaus, että pääsee turvallisille " vesille" . Seuraava merkkipaalu onkin sitten varmaan tuo puoliväli, sinne päin siis!
Pupulle piti vielä sanoa, että saa syödä mozzarellaa kunhan se on tehty pastöroidusta maidosta! Se on mun herkkua, tai yksi niistä...;)
...Kirjotetaan nyt tännekkin omat kuulumiset. :)
Eli mulla oli pari kyssää: että onko kellään muulla sellasta " oiretta" että rintoja kutittaa? En tiiä johtuuko raskaudesta edes? Välillä kutittaa kovasti (välillä ei kyl yhtään). En vaan aiemmin oo huomannu tuommosta! ;)
Ja sitten toinen kysymys, eli voikos sitä mozzarellaa syödä vai nou? Kun sehän on käsittääkseni tuorejuusto, mutta toisaata jossain vanhassa vauva-lehdessä oli johonkin salaatin ohjeeseen laitettu mozzarella. Että onko tietoa..? Välillä miettii näit et mitä nyt saa syödä ja mitä ei, huoh..
Huono olo on jo lähestulkoon kokonaan poistunut. Välillä iskee, mut harvoin eikä niin pahana että vessaan olis tarvinu enää mennä. Väsyttää vieläkin aika kovasti. Mut päänsärytkin on hellittäny huomattavasti. Ennen särki ihan joka ilta, nyt enää joskus. Masu alkaa kohtapuoliin vissiin näkyä kunnolla(?) kun nytkin semmonen pieni pömppä jo on. :) Ei enää pysty silleen vetämään mahaa sisään että ei näkyis ollenkaan. Mammahousuja oon enää pitäny ny jo pari viikkoa kun tavalliset ahistaa, jopa hameetkin välillä! Paino heittelee, välillä aamupaino näyttää et pari kiloa olis tullu ja välillä ettei mittään!
Nyt ollaan jo muutamille muillekkin kerrottu. Jotenki " uskaltaa" kun kuuli ne sydänäänet viime viikol ja tuli koko juttu paljon todemmaks! :) Edelleen vähä jänskättää kertoa yhelle hyvälle kaveripariskunnalle kun tietää et hekin " yrittää" ja kun heil oli se km viime vuonna...
Mutta semmosta tänne tänään! Kevättä ootellaan.............!!!
Mukavaa päivänjatkoa, jos se arskakin tulis tervehtiin taivaalle? :)
Pupu ja masu 12+6 (eikä 5 niinku eka laskin!) :)
Siiiiis 13+6. Noin! Ja kiitos S-I! :)
Rintoja kutittaa ainakin täällä. Ja ne ovat muutenkin arat. Ei tosin enää niin paljon kuin ihan alkuvaiheessa. Kuppikoko on tainnut suurentua ainakin vähän, mistä mies tietenkin on mielissään...
Kerroin eilen työpaikalla, kun meidän pitää saada mulle sijainen jo kesäkuun alusta lomien ym takia. Eli ensin olisi vähän niinkuin kesälomatuuraaja ja sitten jäisi äippälomasijaiseksi. Pomo ei onneksi ollut moksiskaan vaan oli vain tyytyväinen kun kerroin näin aikaisin. Iltapäivällä työpöydälleni oli ilmestynyt kukkapaketti jossa oli upea orkidea :)
Tikru + " Pena" 13+2
Täällä iski oikein kunnon räkätauti! Pikkasen on lämpö nousussa ja pitäis lähteä töihin... Siellä on vähän pakko olla tänään kun yhdellä on pappansa hautajaiset ja toinen on kotona kipeän lapsen kanssa. Miksi aina äiti jää hoitamaan sairasta lasta kotiin?! Mietinpä vain...Meillä kun on pelkkiä naisia työpaikalla niin meilkein joka viikko on joku pois lapsen takia. Miksei isät vois samalla tavalla jäädä töistä pois. Unfair. Kaipa minäkin tästä raahaudun töihin... On vaan tosi väsyä olla jos on kipeä:( Olen siis apteekissa töissä ja siellä on tosi kiva niistellä ja aivastella ja samalla palvella asiakkaita. Voiskin vain hengailla siellä taustalla...
Anteeksi valitus, mutta harmittaa. Muuten menee ihan hyvin!! Maanataina on edessä np-ultra ja odotan sitä innolla. Suurin osa tutuista tietää jo raskaudesta, mutta ajateltiin että lopuillekin kerrotaan sitten ultran jälkeen. Tekis mieli ostella jo kauheesti tarvikkeita, mutta olen päättänyt että vasta kesällä... Viime viikolla tosin ostin jo yhden ihanan Marimekon lasten paidan:):) Meille on tosiaan ensimmäinen lapsi tulossa ja hankittavien tarvikkeiden määrä on valtava. Ajattelin panostaa rattaisiin ja turvaistuimeen ja ostaa ne uutena. Hoitopöytä ja pinnis voi mun puolesta olla käytettyjä, jos vaikka jostain löytyis... Ainakin huuto.netissä oli aika paljon vaihtoehtoja. Onko jotain muuta paikkaa mistä noita käytettyjä tarvikkeita kannattais kysellä?
Semmoisia tänään! Myös meillä on juuri ohitettu maaginen 12 viikon raja, joten keskikolmanneksella ollaan!! Jess!!
Bluewish
12+1
Keskikolmannes alkaa, kun saat 12 viikon kokonaan täyteen, eli kun 12+6 vaihtuu 13+0:ksi.
Sain eilen ajan rakenneultraan, se on toukokuun puolessa välissä. Oireita ei ole nyt muita, kuin hieman aristavat rinnat ja väsymystä.
Maha pömpöttää jo hieman, ä-housut on käytössä.
Nyt on siis rv 13+4.
Alkaa selvästi tämä loppukuun LA jo nyt tuntua tympeältä kun joka päivä saa lukea np-ultran odottelua tai kuulumisia... grrr. Ei siis ihan hyväntahtoisesti :) Meillä vaan se ultra on niin myöhässäkin verrattuna moneen muuhun. Siihen on siis vielä melkein kaks viikkoa. En edes vielä odota sitä oikein kun on niin pitkä aika. Mutta jos odottaisin esikoista niin olisin varmaan ihan hulluna kun ovat varanneet sen niin kaamean myöhään mulle... :)
KOHTU on muuten alkanut tuntua nyt jo melkosen selvästi. Siitä oon ollut päättelevinäni että jotain tapahtuu, vaikka mitään tietoa mistään ei ole. Tai siis onhan me nähty tyyppi pari-kolme viikkoa sitten ultrassa, mutta sen enemmästä ei tietoa.
Eilen ja toissapäivänä ei ollut juuri ollenkaan PAHA OLO, aloin jo ajatella että joko tämä rupeais hellittämään? Iltaisin kyllä vielä sitten tuli mutta helpommallahan tää menee. Vaikka kyllä oon ottanut tosi rauhallisesti - ja se aamuoksentaminenkin oli ihan kivaa, kun takasi moneksi tunniksi kuitenkin hyvän olon!
Mun piti teidän muiden viesteihinkin jotain vastailla mutta en enää muista mitä, pöh. Palaan myöhemmin kun muistan (jos muistan). Hyvää torstaipäivää kaikille!
Coe rv 11+3
Tiistaina oli odotettu np-ultra ja olihan se mahtavaa :o) Pieni siellä vaan heilutteli käsiä ja potki kovasti. Ja teki jopa kuperkeikan :o) Isi ja esikoinenkin pääsi kurkistamaan vauvaa, kun esikoisen hoitaja perui viime hetkellä niin hänkin oli sitten mukana.
Eilen oli neuvoa. Paino oli pikkasen tippunut eka käynnistä, verenpaine hyvä, mutta pissassa oli vähän " puna" soluja. En nyt ole varma oliko ne puna vai valkosoluja?!?, mutta vein joka tapauksessa tänään uuden pissanäytteen. Toivottavasti ei olisi pissatulehdus :o( Viime raskaudessa söin 4 antibioottikuuria ja jouduin käymään Kätilöopistolla yöllä kipujen takia..
Käytetyista lastentarvikkeista: Huuto.net on tosiaan hyvä paikka tehdä ostoksia. Ja sitten vauva-lehdellä ja kaksplus -lehdellä on myös osta ja myy palstat. Mun mielestä monet tavarat esim. sitterit ei ole menneet miksikään yhden lapsen jäljiltä. Ja lelut yms. on yleensä tosi hyvässä kunnossa. Aika paljon sitä säästää rahaa, jos jaksaa metsästää käytettyjä. Itse en kirppareita jaksa kierrellä, mutta nettishoppailu sopii :o)
Siitä tulikin mieleen, että onko täällä ketään, jolla olisi rattaissa sisaristuin? Meillä esikoinen on 2,5 v vauvan syntyessä, joten olen metsästänyt hänelle sisaristuinta. (Niitähän ei vissiin enää myydä liikkeissä??). Mutta onko sisaristuin siis käytännöllinen?
Rinnoista: mulla kans rintoja kutisee. En sitten tiedä onko ne kuivat?? Mutta kasvamisen takia ne ei ainakaan kutise, kun se loppui jo alkumetreillä ;o)
Mukavaa päivää,
Goblin rv 12+5
että mihin teillä on kiinnittynyt istukka? Entä onko kohdusta sanottu jotain?
Mulla istukka on taas kiinnittynyt eteen, mutta silti esikoisesta liikkeet tuntui selvästi jo rv 16.
Terkkarin mukaan mulla olis kohtu kallistunut taaksepäin ja vähän vasemmalle. Ihan jännä juttu, sillä maha pömpöttää siihen malliin, että sen voisi luulla olevan kallistunut eteenpäin :o)
No, muutama päivä sinne tänne! On kuitenkin tuo 12 viikkoa täynnä. Hyvä niin:)
Sain muuten järkättyä työasiat niin että voin olla tänään kotona... Saan hoitaa flunssani pois.
Nyt lepäämään....
Bluewish 12+1
Täällä onkin jo iso pino ja meikäläinen vasta heräilee aamupalaa samalla syöden :)
Oireista: Mä en oo huomannu rintojen kutimista, mutta tällä hetkellä oikeestaan ainoa kipeä paikka on nännit..muutoin ovat vaan turvonneet, mutta liivejä ei oo tarvinnu isompiin vaihdella ainakaan toistaseks vielä:)
Taitaa masussa olla joku kasvu-urakka menossa pikkuisella, kun eilen koko päivän oli tuntemuksia enempi..siellä raivataan yksiöön tilaa vissiinkin.
Meinasin eilen vetää sitten jalkaani farkut, jotka vielä viikko sitten maanantaina olivat mulla np-ultrassa vaan kuinkas kävi? Ei toivoakaan!!! Tässä kohtaa huomaa parhaiten juuri sen masun kasvun, kun koittaa jotain vaatteita.Että alkaa tosiaan käydä valinnanvara vähäiseksi ja vasta 1.5 viikon päästä pääsen Henkalle ja Maukalle hakemaan lappuhaalarit..Mies eilen ihmetteli, että eikö muka täältä sellasia saa ja kun ei saa:( Lindexiltä luulin sellaset saavani, mutta paskanmarjat siellä ollut.
Ei varmaan liity raskauteen, mutta mun päänahka on tullut tosi araksi!! Onko kukaan muu huomannut samaa?? Ennen ei oo sattunut, vaikka miten olis repinyt ja nyt kun vähänkin niin *auts* Niin no en tarkota, että mua joku tukasta kovasti repisi yleensäkin, mutta ihan jo harjatessa ja föönatessa sen huomaa :)
Noista tarvikkeista...Niin mä en ole vielä ostanut yhtikäs mitään eikä oikeestaan ole ollut mikään himokaan, VIELÄ :) Vaunuja tosiaan eilen netistä kattelin ja hoitopöytää ja sänkyä....mutta luulen, että ne hankitaan vasta sitten lähempänä vauvan syntymää. Kyllä mä uskoisin, että kaikki uutena ostetaan (ellei vastaan tule hyväkuntoista käytettyä), koska ensimmäinen lapsi on taloon tulossa eikä siten ole MITÄÄN varastossa! Vaatteita mä tiedän, että ostelen ihan hullun lailla siellä viimeisillä viikoilla(mikäli mahdun mahani kanssa hyllyjen väliin), joten on parempi jättää vielä noi lastenosastot vähemmälle huomiolle.
Mä olen miettinyt sitä turvakaukaloa missä on se " pohja" erikseen...elikkä kiinnitettynä koko aika autoon ja sitten itse kaukalo vaan laitetaan siihen kiinni eli olis suhteellisen näppärä käyttää tai ainakin kuulostaa siltä. Hmm..Oottakaas vähän *juoksee hakemaan Kaks Plussaa, jonka töistä " pölli" )*Se on Graco-merkkinen...[b]KOKEMUKSIA??[/b] Nätin näkönen tuo onpi ainakin, mutta sehän nyt EI ole se pääasia kuitenkaan :)
Mä olen miettinyt, että kun meillä makkari on yläkerrassa niin hommaan sinne ehkä sellasen hoitopöytähässäkän minkä saa ihan pinnasängyn päälle ja sitten alakertaan ihan kunnon hoitopöydän missä säilytystilaakin pitäis olla. Meillä kun ei oo kylppäriä eikä vessaa yläkerrassa niin kuitenkin pääasiassa tulee touhuttua täällä alhaalla. Meillä on muutoin sellanen kehto, joka on Ikeasta ostettu varmaan sata vuotta ennen kristuksen syntymää :) Se on kyllä ihan käyttämätön ja saatiin se vuosia takaperin mun appivanhemmilta. Kasattiinkin se ja se oli ekat " yritysvuodet" makkarissa odottaen nukkujaa, mutta sitten alko niin paljon vituttaan, että purkasin sen osiks ja heitin ullakolle ajatellen, ettei sille koskaan olisi kuitenkaan käyttöä*nyyh* Nyt sen vois taas sieltä kaivella esille ja kävis varmaan sängyksi tänne alakertaan..Ylös sitten pinnasänky :)
Jees, mutta mun kahvi kyllä nyt jäähtyy pahemman kerran, kun aloin taas jaarittelemaan :)
Saatan vielä palailla uudemman kerran linjoille.....hmmm tai siis linjoilla olen koko aika, mutta voin vielä kirjotella lisää mikäli jotain oleellista tai vähemmän oleellista tulee mieleen !!
Oikein Aurinkoista Torstaita Kaikille toivottelee:
Je_Ni & " Pikku-Hippu" 13+4
Mulla se on etuseinässä...? Jotenkin lääkäri sanoi, että sitä katotaan sitten tulevilla kerroilla, että onko siirtynyt...jotta voi synnyttää alakautta..? Sanoi kyllä, että on normaalia tässä vaiheessa....En jaksanut tuosta huolestua siis. Mutta olis kiva tietää näin ensikertalaisena, että mitä se tarkoittaa?
Je_Ni *malttoi kauan pysyä poissa*
[b]Camelot[/b] kyssli tiedänkö Jkl:n ultrauspaikkoja.. En oo koskaan täällä yksityisellä käyny (viime raskaudessa pääsin keskussairaalalle, kun oli aiemman sektion takia sinne lähete joka tapauksessa -nyt oisvat tarjonneet np-ultran, mut en halunnu " synnytystapa-arvioon" niin aikaisin... eli meen vasta loppuraskaudesta sinne kai..). Joku oli käyny Mehiläisessä, ja ilmeisesti myös Gyne-Praxis vai olikohan se sittenkin In-Tiimi (jompi kumpi ellei molemmat...) jossa tekevät myös. Mehiläisessä oli maksanu jotain yli satasen.. :O En nyt muista tarkkaan. Oon kyllä vakavasti harkinnu rakenneultraan menoa, että täytyy tätä kans nyt selvitellä... Onhan tässä vielä aikaa, jos sinne menee sillo rv 20 maissa. :)
Ja tuosta sukulaisille(perheelle) kertomisesta.. Minä kans oon sitä lykänny ja lykänny ja sitä vaikeempaa se tuntuu olevan!! TÄnään on kohta tulossa äiti kylään ja PAKKO kai se on kertoa, jos ei ite arvaa jo... En ymmärrä, miks teen siitä niin himpatin vaikeeta! Kolmas kerta kumminkn kyseessä jo -tai ehkä JUST SIKSI... :D no, katotaan, meneekö pupu pöksyyn vielä kumminkin !
ja MIKÄ keli ulkona! Nyt hiiteen nuo lumet ja loskat kiiiiiiiiiitos!
nyt ei ehi muuta, lapset huutaa... Palailen myöhemmin!
Jedelede ja masulainen 11+3
Coe: kuule mää en oo nähny meiän masuasukkia vielä ollenkaan ja ultraakin saan ootella vielä... *laskee* ...n. 5 viikkoa! :) Että minäkin kateellisena luen toisten kuperkeikkoja ja muita.. :) Kun ei siis np-ultraa täällä tarjota. No mutta, kaipa sinne nyt jaksaa oottaa. plääh.. ;)
Je_Ni: Meilläkään ei ole yläkerrassa vessaa tms. Oon aatellu kodinhoitohuoneeseen alas laittaa " hoitopaikan" . Meillä on kyllä hoitopöytälipastotsydeemi mikä saatiin syksyllä " oottelemaan" ja laitan sen varmaan makkariin, mutta tiedä sitten kuin paljon sillä käyttöä on kun ei vesipistettä ylhäältä löydy. On muuten pirun ärsyttävää kun sitä vessaa ei ylhäällä ole, toivottavasti joskus tulis..?
Muista tarvikkeista. En oo vielä kans mitään ostanu (paitsi semmosen ihanan vanhan mekon kirpparilta joskus vuos sitte jo...) hyspitelly ja haaveillu kyllä. :) Tulee varmaan vielä shoppailtua jonkun verran! Sisko ja yks kaveri on jo tarjonnu tavaroita ja mun mielestä kyl siskolta turvakaukalo otetaankin kun se on tosi hyvä ja ilmaseks saa. Mies on sitä mieltä et kaikki ostetaan uutta mut voipi olla et muuttaa vielä mielensä kun ruvetaan tosissaan katteleen.. ;) Kaveri tarjos et vois myydä vaunut. En oo niitä viel nähny joten en osannu oikein mitään sanoa. Kuulemma hyväkuntoset mut vissiin semmoset kovin " poikamaiset" . Haluisin ihan " neutraalit" eli jotkut beigetyyliset tms. Juu, ihan kun ulkonäkö olis tosiaan se pääasia!! ;) Mut onhan se tärkeetä.. :) Mutta ehtiihän nuita viel miettimään...
Ainii, Jenikö se oli kun puhu siitä " eripohjallisesta" turvakaukalosta? (heh) Kaverilla semmoin oli lainas ja ilmeisesti on kätevä, mut mun käsittääkseni sitä ei saa kaikkiin autoihin et kantsii tarkistaa asia!
Mitähän muuta... Eipä kait nyt täl kertaa muuta..? Täytyy vissiin kohta lähtee syömään kun rupee nälkä kolkuttelee. Sen on ainakin täs oppinu et nälkää ei kantsi laskee isoks, muuten tulee huono olo... :p
Vaiks nykyää vähemmän. Tänää mennään kattomaan parin viikon ikäistä poikaa, kivaa.. :)
Pupu ja masu
...eli Coe, samassa jamassa ollaan! (täällä vasta rv 10+6) Kovasti odottelen lähetettä Naikkarilta, sais edes päiväyksen jota odottaa...
No niin, lyhyeksi jäi tämäkin viesti kun itkuhälyttimestä kuuluu esikoisen rapinaa. Lounaalle siis!
MM
TURVAKAUKALOSTA: Me ajateltiin sellaista " loksautettavaa" eli just sellasta valmiiksi kiinnitettävää, mutta osoittautui että se oli tuplasti kalliimpi ainakin esikoisen aikaan. Hintaa oli jotain tyyliin 150 E sillä " pohjalla" (liike oli Lastentarvike). Tuollaisen tavan turvakaukalon kiinnitys tuntui aluksi ihan sairaan vaikealta, mutta vuoden aikana siihen on tottunut... meidän 1v1kk esikoinen istuu edelleen turvakaukalossa kun on niin pieni, nyt tosin ostettiin viikonloppuna isompi istuin mutta painorajoitusten mukaan typy on edelleen siihen liian pieni!
PUPU: Kiitti palautuksesta maan pinnalle, lupaan etten valita enempiä :)
On muuten niin huono olo että odottelen vaan tässä oksanaa... tulispas jo niin pääsis eteenpäin elämässä.
Coe
Tuli tuosta Patovahdin kirjoituksesta mieleen, että miten ne raskausviikot taas laskettiinkaan...? Mun käsityksen mukaan mulla on 12 viikkoa täynnä, kun mittarissa on 12+0, eli että tuosta alkaa 13. raskausviikko. Eipä sillä mitään suurempaa väliä ole, ajattelin vaan kysellä, miten te muut tuon miellätte.
Kävin itse aamulla hampissa ja luvassa on uusi käynti kesän lopulla. Eivät nyt uskaltaneet ottaa kuvaa hampaista, joten täytyy mennä myöhemmin tarkistamaan, josko joku reiänalku olis sittenkin muuttunut reiäksi. Suositteli myös toisen yläviisurin poistoa, mikä ei hirveästi innosta, kun viimeisellä kerralla (tammikuussa) se oli yhtä h....tiä! Alaviisuri ei puutunut paljon yhtään jonkun vanhan tulehduksen takia ja porasivat vielä leukaluutakin. Nice :( Kait siitä jäi pienimuotoiset traumat ;)
Huomenna menen np-ultraan Mehiläiseen ja tosiaan, täällä Turussa se maksaa n. 100 eur, josta jää KELAn korvausten jälkeen itselle maksettavaksi n. 80 eur. Yksityiselle meno on kuitenkin ainoa tapa saada mies mukaan, joten kyllä se on hintansa väärtti! Rakenneultran tekeekin sitten pienen kaupunkimme oma lääkäri ja hän ottaa ultran myös videolle :)
Olo on mitä mainioin, mitä nyt herkut maistuu vielä normaaliakin paremmin ja reippaasta kävelystä maha turpoaa ihan palloksi.
Huomenna sitten lisää kuulumisia!
t. Hamsunen ja Pullu-Pallu (11+1)
Eilen käväistiin neuvolassa ja se olikin pikakäynti kun viivyttiin siellä jotain 20 minuuttia. Siellä oli sijainen, ihan mukava kylläkin, mutta ei huvittanut hänelle jutella ehkä samalla tavalla kuin omalle terkalle. Tärkein asia oli, että tuli kuunneltua sykkeet! Aivan ihanalta tuntui kuunnella pikkuisen jumputusta :) Kovasti hän siellä liikuskeli kun syke oli siinä 160 mailla. Painoa oli tullut yhteensä 400g neljässä viikossa. Ihme, että niin vähän kun mä olen herkutellut hirmuisesti. Verenpainekin oli ok, hb:tä ei mitattu. Muutaman viikon päästä voi varata ajan rakenneultraan kun terkka palaa lomilta. Sitä odotellessa :)
Onnittelut eilen ultrassa käyneille :) Ihanaa kun tulee hyviä uutisia!
S-I ja Lumikukka 14+2