Lapsen nimeksi Tinka?
Ollaan miehen kanssa molemmat ihastuttu kyseiseen nimeen. Mitä mieltä olette siitä, on kuitenkin suhteellisen harvinainen... Toiseksi niemeksi ollaan mietitty Karoliinaa ja Matildaa. Olisiko toiseksi nimeksi muita ehdotuksia?
Kommentit (50)
Tinka oli Hopeanuolissa puumanpentu :)
Mutta kiva nimi myös lapselle. Tytölle vai pojalle?
Ensimmäinen ajatus oli, että onpa kiva nimi!
Ekaksi tulee mieleen tinkiminen. Eihän se muuten haittaisi, mutta lapset voivat olla aika julmia toisilleen, eli voi saada kuulla nimestään lapsena aika paljon.
Ei. Nimestä tulee ensimmäisenä mieleen koira. On eläimen nimi enemmän.
Eikö joku Tiina olisi neutraalinpi.
Onhan se sitten kiva kun koirapuistossa nimeä "Tinka" huutaessasi kohti juoksee lapsesi, perässään pari ventovierasta koiraa.
Vierailija kirjoitti:
Luitko pienenä Hopeanuolia? Itse ostin niitä aina divarista ja Tinka oli ihan huippu. Siis se tiikerinpentu, intiaanin lemmikki.
Luin kyllä, mutta minun sarjakuvissani se oli puumanpentu, Amerikassa kun ei tiikereitä oikein ole.
Ei kai oikeesti? Ajattelisit edes tässä lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olikohan Marienhofissa joku sen niminen?
Jep. Tytön nimi.
A-kirjaimeen päättyvät ovat melko usein tytön nimiä. O-kirjaimeen päättyvät miehen. Poikkeuksia tietenkin on, mutta monissa kielissä on maskuliini ja feminiini muodot ihan substantiiveissa. Tätä kautta nimienkin täytyy olla "oikein". Suomi on jo kielen puolesta sukupuolineutraali. Hän on vain hän. Ei he or she.
Mulla on kaks kissaa nimeltään Tinka ja Minka :D
Tinka tinkaa, Tinka tinkaa, läl läl lää.
Pille = Pillu
Pippa = Pimppa
Jorma = jorma
Jussi = Jussi pussi puuta nussi
Tarkennuksena: biologinen isä on jostain päin Päiväntasaajan Afrikkaa. Iso pikimusta mies, jolla oli aivan valtava 35-senttinen mulkku, joka oli paksumpi kuin kyynärvarteni. Heti, ymmärsin, ettei tuo mihinkään kondomiin mahdu, mutta päätin ottaa haasteen vastaan! Ja tekihän se nannaa! 😍 Eli kansainvälinen ja eksoottinen lausumistapa! Vaikka biologisen isän tarkempi kotimaa jäikin kysymysmerkiksi.
Olen nauranut tässä, että jos se mulkku ei olisi ollut niin paksu, niin olisin antanut vain peppuun, mutta nyt joudun siis lapsen nimeä keksimään! 😂
t. Oikea ap
En antaisi. Tinka tarkoittaa riitaa ja tinkaaminen on ärsyttävää kinuamista.