Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvostele päivän syömiset

Vierailija
24.09.2017 |

Listasin yhdeltä päivältä kaiken mitä söin ja join. Syön normaalisti vielä epäterveellisemmin (jäätelöitä ym.), mutta aina kun pidän syömisestä kirjaa, niin alan automaattisesti kiinnittää enemmän huomiota syömiseeni, ja sitten kun sorrun herkkuihin, niin kirjanpitokin loppuu. On siis vaikea pitää oikeasti realistista kirjaa yleisistä syömisistään.

Mutta jos söisin tähän tapaan useammin, niin mikä tässä olisi huonoa eli mitä kannattaisi muuttaa vielä paremmaksi? Ja onko tässä mitään missä olen onnistunut?

Taustatietoa: Olen 26-v. nainen, noin 170 cm, 65 kg, liikuntaa harrastan aika vähän. Ruoka saa helposti vatsani turpoamaan ja raskaan aterian jälkeen rupeaa myös väsyttämään. (Ehkä hiilareita pitäisi vähentää?) Mulla ei ole koskaan ollut kunnon ateriarytmiä vaan olen vaan napostellut pitkin päivää kaikkea pientä kerrallaan, joten aina kun kokeilen kunnon ateriointia yrittäen olla lähempänä suosituksia, niin huomaan harmikseni väsyneen olon ja turvonneen vatsan. Normaaliin verrattuna tämä esimerkki on sellainen, että olen syönyt tuona päivänä harvemmin kuin yleensä mutta enemmän kerrallaan. Heräsin aika myöhään, siksi eka ateriakin on vasta noin myöhään.

aamupäivällä
- vettä (n. 1,5 dl)

n. klo 13
- kanasalaatti: hunajamarinoituja broilerisuikaleita, tomaattia, kurkkua, paprikaa, rapsiöljyä, etikkaa, mausteita (n. 2,5 dl?)
- ruisleipä, päällä margariinia (60 %), avokadoa ja kermajuustosiivu
- suklaanmakuista cappuccinoa (n. 2 dl)
- kylmää kaakaota mantelimaitoon (n. 1,5 dl)
- vettä n. (n. 1,5 dl)
- kalaöljykapseli

tässä välissä
- vettä, jossa loraus sitruunamehua (n. 1,5 dl)

n. klo 15.20
- banaani
- rahkaa n. 1 dl
- satsuma
- kalaöljykapseli
- 1 dl vettä + 1/3 dl sokeritonta metsämansikkamehukattia

n. klo 16.15
- ruisleipä, välissä margariinia, avokadoa, rosvopaistileikkele, kermajuustoa, kurkkua, paprikaa
- 3 dl vettä ja 0,5 dl mehua

n. klo 19
- 9 lihapullaa, ketsuppia, salaattia, jossa jotain salaattisekoitusta pussista, kurkkua, mandariinia, tomaattia, paprikaa, krutonkeja
- 1,5 dl vettä + loraus sitruunamehua
- puolikas kiivi
- puolikas ruisleipäviipale, päällä rosvopaistileikkele

n. klo 20.50
- n. 1,5 dl teetä hunajalla
- n. 1 dl rahkaa + puolikas kiivi
- kalaöljykapseli
- 1 dl vettä

illemmalla
n. 1,5 dl vettä

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon on tavaraa! Monipuolusta kyllä, mutta kolme kalaöljykapselia päivässä??

:D Ne on Lidlistä niitä pureskeltavia, ja paketissa lukee aikuiselle suositukseksi 3 kpl päivässä. En kuitenkaan joka päivä ota.

Jotenkin on jämähtänyt tohon monipuolisuusajatteluun ja siksi yrittänyt törkätä joka ateriaan kaikkea erilaista. Taisin mennä ilmeisesti liian pitkälle siinä. Vai onko se enemmän tuo kalorimäärä, mikä noissa on pielessä? En oikeasti tiedä yhtään paljonko noissa on kaloreita.

Ap.

Älä kaloreita mieti. Oma kroppasi kertoo ruuan määrän, jos ruoka on hyvin koostettu eikä ole keinotekoista ruokaa.

Vierailija
22/40 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisti heti silmään tuo 9 lihapullaa ilta seitsämältä. Vaikuttaa siltä että aiemmin päivällä ei ruoka ole ihan kunnossa. Ehkä tämä näkemys olisi tarkempi, jos tietäisin oliko lihapullien vetäminen ihan suunniteltua vai "ruokahimon" ajama hetkellinen päähän pisto.

Tavallaan löysin mitä etsin: päivällä olevat salaatit saattavat olla ravintoarvoiltaan liian alhaisia ja pieniä. 2,5 desilitraa salaattia on hyvä jos 50-150grammaa.

Lisäksi, mikä tärkeintä, aamupalasi oli vain vettä. Aamulla pitää jättää - sori vaan - silmienrajaus vähemmälle ja tempaista kaurapuuroa ja pari eri hedelmää (banaani

+kiivi vaikka) , mukaan vaikka vähän pähkinärouhetta ja 1tl hunajaa.

Kalaöljykapseleita näytät popsivan aivan turhaan ja liikaa.

Rahkoista vähän vaikea sanoa mitä ne ovat. Rasvaa ja/tai sokeria voi olla suhteellisen paljon, tulee kylläinen olo, mutta keho on edelleen ravintoaineista tyhjä.

Ruoka-aikojen säännöllistäminen on varmasti todella tärkeää. Muuten erituntuiset nälän olotilat yllättävät housut nilkassa, ruokailu on mielijohteista - et siis ole kehosi puikoissa niin hyvin kuin pitäisi. Pikkuisen rotia tuohon ;-) mutta hei siis pikkuisen - oikeasti ei paljoa.

Ehdotan että nakutat nuo samat ainekset finelï.fi sivulla omaan ruokapäiväkirjaan. Tee ensin tili. On ilmaista. Listahan sulla on valmiina, joten ei mikään iso homma sieltä saat paljon analyyttisemman tuloksen ruuistasi. Sen jälkeen helpompi hienosäätää tai kysellä täältä hienosäätöneuvojaa. Jos tää nyt mikään muuta onkaan kuin bonapurkkien ja vauvanruoka-eksperttien mölinäkerho....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pupellat koko ajan. Plussaa veden juonnista ja vihanneksista/hedelmistä.

Mä kokoaisin tuon kolmeen kunnon ruokaan enkä olisi joka toinen tunti jääkaapilla.

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei kestäisi hampaat syödä noin usein. Ja jos sinulle normaali on vielä useammin?

Varmaan myös lihoisin. Ja kaipaisin juureksia, sipuleita, kaalia, munakoisoa... jotain muutakin kasvista kuin nuo salaattivihanneksesi.

Joo, tossa oli tosiaan paljon harvempia syömiskertoja kuin mulla yleensä on, mutta vastaavasti enemmän ruokaa per syömiskerta. Jos vähentäisin syömiskertoja entisestään, niin luulen että saattaisi väsyttää enemmän, koska yhden aterian pitäisi olla vastaavasti vielä raskaampi? Tai ehkä se riippuu ruoan sisällöstä. Tai ehkä mun pitää vähentää ruokaa (kaloreita).

No joo, hampaat vois olla paremmassakin kunnossa. En viimeksi saanut hammaslääkärillä haukkuja, mutta aiemmin on paljon paikkailtu hampaita, ja ne on väriltään aika kellertävät/rusehtavat.

Uusia kasviksia pitäisi kokeilla, en ole esim. munakoisoa käyttänyt koskaan. Kaalista osaan tehdä vain kaalilaatikkoa, mutta sitä tulee niin iso satsi yhdelle ihmiselle, että viimeksi taisin saada yliannostuksen eikä ole tehnyt vähään aikaan mieli kaalilaatikkoa... Sipulia ostan vain, jos on jokin tietty ruoka, johon se tulee. Hedelmistä pidän enemmän kuin sitten vaikka jostain juureksista, mutta pitäis varmaan painopistettä siirtää enemmän sinne juuresten puolelle?

Ap.

Vierailija
24/40 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nämä syömisten arviointi ketjut ovat? Oletteko jollain tavalla sairaita? Näitä on viikoittain.

En tiedä niistä muista, mutta itselläni on ollut suurimman osan elämästäni ihan erilainen ruokavalio kuin suositellaan. Vaikka osaisin muodostaa yhden aterian ihanteellisesti (koska osaan lukea jotain tietoa kuten kuka tahansa tai matkia näkemiäni ateriakuvia), niin en hahmota miten kokonaisen päivän, viikon ja elämän aikana pitäisi syödä, toisin kuin joku jolle se terveellinen syöminen on ollut aina itsestään selvää ja näkynyt aina omassa elämässä, vaikka silloin tällöin on herkuteltukin. Olen itse saanut jotain esimerkkiä kouluruokailusta tietenkin, mutta sitten kotona on nenän eteen tuotu suklaapatukoita, joten joudun itse opettelemaan normaalin syömisen koko päivän aikana. Tämä keskustelu auttaa hahmottamaan omaa syömistään, vähentämään harhaluuloja ja muodostamaan paremman kuvan siitä miten tulisi syödä suurimman osan ajasta. Ap.

Vierailija
25/40 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran pidät avokadosta voit huoleti jättää teollisen pjaskamargariinin pois, muusaat sen avokadon levitteeksi, 1avokado per päivä, jaat sen leiville. Avokadosta saat myös hyviä rasvoja joten voit vähentää kalaöljykapseleiden käytön nollaan. Niinä päivinä kun et syö avokadoa/rasvaista kalaa tai rasvaisia pähkinöitä voit ottaa yhden, jos se on perusteltua (esim. Masennus) muutoin et sitä tarvitse.

Aika paljon hedelmiä. Hedelmien sokeri on ihan yhtä huonoa verensokerin nousun kannalta kuin valkea sokeri. Rajoittaisin hedelmien syönnin 1/pvä.

Kasviksia saa syödä lähes rajattomasti valmistustavasta riippuen toki. Kaalit, artisokka ja monet yrtit auttavat puhdistamaan elimistöä. Voisin luennoida aiheesta vaikka parikin tuntia, mutta tässä nyt alkuun sulle vastasin. Hienoa on, että olet kiinnostunut 😊

Vierailija
26/40 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihtuisin olemattomiin noin vähäisellä kalorimäärällä. Nälkäkin kurnisi koko päivän.

Taju myös menisi, jos jättäisin ensimmäisen syönnin noin myöhäiseksi. Yhteen mennessä pitää olla vähintään 1500 kaloria syötynä, jos haluan ylläpitää edes nykyistä painoani. Olen alipainoinen mies.

Vierailija
27/40 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pisti heti silmään tuo 9 lihapullaa ilta seitsämältä. Vaikuttaa siltä että aiemmin päivällä ei ruoka ole ihan kunnossa. Ehkä tämä näkemys olisi tarkempi, jos tietäisin oliko lihapullien vetäminen ihan suunniteltua vai "ruokahimon" ajama hetkellinen päähän pisto.

Tavallaan löysin mitä etsin: päivällä olevat salaatit saattavat olla ravintoarvoiltaan liian alhaisia ja pieniä. 2,5 desilitraa salaattia on hyvä jos 50-150grammaa.

Lisäksi, mikä tärkeintä, aamupalasi oli vain vettä. Aamulla pitää jättää - sori vaan - silmienrajaus vähemmälle ja tempaista kaurapuuroa ja pari eri hedelmää (banaani

+kiivi vaikka) , mukaan vaikka vähän pähkinärouhetta ja 1tl hunajaa.

Kalaöljykapseleita näytät popsivan aivan turhaan ja liikaa.

Rahkoista vähän vaikea sanoa mitä ne ovat. Rasvaa ja/tai sokeria voi olla suhteellisen paljon, tulee kylläinen olo, mutta keho on edelleen ravintoaineista tyhjä.

Ruoka-aikojen säännöllistäminen on varmasti todella tärkeää. Muuten erituntuiset nälän olotilat yllättävät housut nilkassa, ruokailu on mielijohteista - et siis ole kehosi puikoissa niin hyvin kuin pitäisi. Pikkuisen rotia tuohon ;-) mutta hei siis pikkuisen - oikeasti ei paljoa.

Ehdotan että nakutat nuo samat ainekset finelï.fi sivulla omaan ruokapäiväkirjaan. Tee ensin tili. On ilmaista. Listahan sulla on valmiina, joten ei mikään iso homma sieltä saat paljon analyyttisemman tuloksen ruuistasi. Sen jälkeen helpompi hienosäätää tai kysellä täältä hienosäätöneuvojaa. Jos tää nyt mikään muuta onkaan kuin bonapurkkien ja vauvanruoka-eksperttien mölinäkerho....

Tein itse lihapullia, otin ensin lautaselle ehkä 4 tai 5. Kun olin syönyt kaiken, en ollutkaan kylläinen, vaan ne tekemäni lihapullat oli siinä pellillä melkein nenän edessä, joten tuli popsittua vielä muutama. Hups!

Heräsin normaaliin tapani ehkä joskus klo 10 - 11, eli tuo eka ateria oli mulle ikään kuin aamupala ja lounas yhdessä.

Rahkat oli rasvattomia/vähärasvaisia maustamattomia maitorahkoja, joita maustoin vain niillä jutuilla, joita mainitsin syöväni niiden kanssa.

Kiitos huomioista ja vinkeistä! :) Tosiaan, ehkä mulle tärkeintä olisi ateriarytmin säännöllistäminen. Jos joka hetki tietäisin mitä ateriaa milloinkin syön, niin ehkä ne valinnatkin tulisi tehtyä siihen ateriaan kuuluvalla tavalla. Usein tulee otettua vaikka joku jäätelö tai pulla tai suklaapatukka, koska yleensä vain "syön" enkä "aterioi". "Päivälliseksi" en kehtaisi ottaa jotain älyttömän epäterveellistä, mutta "muuten vain" niin tulee helposti tehtyä. Yleisesti ottaen ruokailusta puuttuu sellainen ryhti ja suunnitelmallisuus. Kuten elämästäni muutenkin...

Kokeilen tuota sivustoa!

Ap.

Vierailija
28/40 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laihtuisin olemattomiin noin vähäisellä kalorimäärällä. Nälkäkin kurnisi koko päivän.

Taju myös menisi, jos jättäisin ensimmäisen syönnin noin myöhäiseksi. Yhteen mennessä pitää olla vähintään 1500 kaloria syötynä, jos haluan ylläpitää edes nykyistä painoani. Olen alipainoinen mies.

Minä syön ensimmäisen kerran joskus 11:00 aikoihin, mutta ajattelin siirtää sitäkin ja syödä kaiken ruoan 14:00 - 22:00 välillä. 185/90kg

Miten kalaöljyä voi käyttää "liikaa", eihän se maksa juuri mitään?

Vierailija
29/40 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syön ensimmäisen kerran joskus 11:00 aikoihin, mutta ajattelin siirtää sitäkin ja syödä kaiken ruoan 14:00 - 22:00 välillä. 185/90kg

Ei sitä liikaa kannata syödä, vaikka ei maksaisikaan mitään. Aiheuttaa helposti verenvuotoa esim. nenästä ja heikentää veren hyytymistä.

Vierailija
30/40 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin aamulla leivän, päivällä jogurtin, napsin viinirypäleitä ja pari näkkäriä, iltapäivällä raejuuston hilloon kanssa, illalliseksi ajattelin pinaattikeittoa.

En liiku joten en laihdu, en oo lihava, mut laihempi vois olla. Mut en jaksa alkaa dieetille.

Vierailija
31/40 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sinä myös heräät aikaisemmin, kuin ap. Kaikilla ei ole sama rytmi kuin sinulla.

Vierailija
32/40 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran pidät avokadosta voit huoleti jättää teollisen pjaskamargariinin pois, muusaat sen avokadon levitteeksi, 1avokado per päivä, jaat sen leiville. Avokadosta saat myös hyviä rasvoja joten voit vähentää kalaöljykapseleiden käytön nollaan. Niinä päivinä kun et syö avokadoa/rasvaista kalaa tai rasvaisia pähkinöitä voit ottaa yhden, jos se on perusteltua (esim. Masennus) muutoin et sitä tarvitse.

Aika paljon hedelmiä. Hedelmien sokeri on ihan yhtä huonoa verensokerin nousun kannalta kuin valkea sokeri. Rajoittaisin hedelmien syönnin 1/pvä.

Kasviksia saa syödä lähes rajattomasti valmistustavasta riippuen toki. Kaalit, artisokka ja monet yrtit auttavat puhdistamaan elimistöä. Voisin luennoida aiheesta vaikka parikin tuntia, mutta tässä nyt alkuun sulle vastasin. Hienoa on, että olet kiinnostunut 😊

Kiitti kommentista!

Apua, mulla kestää yks avokado ehkä viikon, onko varmasti OK syödä yksi päivässä? Olen alkanut viime aikoina epäillä, että käytän liian vähän rasvaa, mutta kyllä mä sitä kuitenkin lähes joka päivä käytän, jos siis ylipäätään mietin kyseisenä päivänä mitä suuhuni laitan. En kyllä tiedä miltä konkreettisesti "päivän rasvojen" pitäisi näyttää.

Ap.

Vierailija
33/40 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Listasin yhdeltä päivältä kaiken mitä söin ja join. Syön normaalisti vielä epäterveellisemmin (jäätelöitä ym.), mutta aina kun pidän syömisestä kirjaa, niin alan automaattisesti kiinnittää enemmän huomiota syömiseeni, ja sitten kun sorrun herkkuihin, niin kirjanpitokin loppuu. On siis vaikea pitää oikeasti realistista kirjaa yleisistä syömisistään.

Mutta jos söisin tähän tapaan useammin, niin mikä tässä olisi huonoa eli mitä kannattaisi muuttaa vielä paremmaksi? Ja onko tässä mitään missä olen onnistunut?

Taustatietoa: Olen 26-v. nainen, noin 170 cm, 65 kg, liikuntaa harrastan aika vähän. Ruoka saa helposti vatsani turpoamaan ja raskaan aterian jälkeen rupeaa myös väsyttämään. (Ehkä hiilareita pitäisi vähentää?) Mulla ei ole koskaan ollut kunnon ateriarytmiä vaan olen vaan napostellut pitkin päivää kaikkea pientä kerrallaan, joten aina kun kokeilen kunnon ateriointia yrittäen olla lähempänä suosituksia, niin huomaan harmikseni väsyneen olon ja turvonneen vatsan. Normaaliin verrattuna tämä esimerkki on sellainen, että olen syönyt tuona päivänä harvemmin kuin yleensä mutta enemmän kerrallaan. Heräsin aika myöhään, siksi eka ateriakin on vasta noin myöhään.

aamupäivällä

- vettä (n. 1,5 dl)

n. klo 13

- kanasalaatti: hunajamarinoituja broilerisuikaleita, tomaattia, kurkkua, paprikaa, rapsiöljyä, etikkaa, mausteita (n. 2,5 dl?)

- ruisleipä, päällä margariinia (60 %), avokadoa ja kermajuustosiivu

- suklaanmakuista cappuccinoa (n. 2 dl)

- kylmää kaakaota mantelimaitoon (n. 1,5 dl)

- vettä n. (n. 1,5 dl)

- kalaöljykapseli

tässä välissä

- vettä, jossa loraus sitruunamehua (n. 1,5 dl)

n. klo 15.20

- banaani

- rahkaa n. 1 dl

- satsuma

- kalaöljykapseli

- 1 dl vettä + 1/3 dl sokeritonta metsämansikkamehukattia

n. klo 16.15

- ruisleipä, välissä margariinia, avokadoa, rosvopaistileikkele, kermajuustoa, kurkkua, paprikaa

- 3 dl vettä ja 0,5 dl mehua

n. klo 19

- 9 lihapullaa, ketsuppia, salaattia, jossa jotain salaattisekoitusta pussista, kurkkua, mandariinia, tomaattia, paprikaa, krutonkeja

- 1,5 dl vettä + loraus sitruunamehua

- puolikas kiivi

- puolikas ruisleipäviipale, päällä rosvopaistileikkele

n. klo 20.50

- n. 1,5 dl teetä hunajalla

- n. 1 dl rahkaa + puolikas kiivi

- kalaöljykapseli

- 1 dl vettä

illemmalla

n. 1,5 dl vettä

Sulla on paino kohdallaan ja syöt terveellisesti.

Vierailija
34/40 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitti kommentista!

Apua, mulla kestää yks avokado ehkä viikon, onko varmasti OK syödä yksi päivässä? Olen alkanut viime aikoina epäillä, että käytän liian vähän rasvaa, mutta kyllä mä sitä kuitenkin lähes joka päivä käytän, jos siis ylipäätään mietin kyseisenä päivänä mitä suuhuni laitan. En kyllä tiedä miltä konkreettisesti "päivän rasvojen" pitäisi näyttää.

Ap.

Kun syöt kaiken ruokasi normaalirasvaisena, ei tarvitse rasva-asiaa miettiä. Etkä liho, koska nälänhallinta toimii.

Vierailija
35/40 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä ateriat kolmeen, ja lisäksi yksi välipala.

Aamupalaksi iso lautasellinen kaurapuuroa, sekä hedelmä tai marjoja. Jätä leipien pupeltamiset kokonaan, korkeintaan keiton kanssa kaksi palaa, ja päälle JOKO juustoviipale (1/leipä) TAI jotain levitettä. Ja sitä levitettä mahdollisimman vähän, ei mitään kukkurallisia.

Lounaan jälkeen yksi välipala, ja illalla vielä yksi ateria. Olet varmaan kuullut kyllästymiseen saakka että napostelut pois. Koskee myös pähkinöitä yms. Niissä on todella paljon kaloreita.

Vierailija
36/40 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveelliseltä kuulostaa, jos vertaan omiin sapuskoihini.

Aamulla: kaksi lasillista vettä, puoli pannua kahvia maidolla, croisant ja pala kuivakakkua.

Pikkunälkään tein valkosipulietanoita ja myöhemmin lounaaksi natcho-pedin uunissa (natchoja, cuacamolea, salsaa, choritzo-makkaraa kuorrutettuna juustoraasteella)

Iltapäivällä keittelin nokkosteetä ja söin jääkaapista kylmänä eineslihapullia.

Kävin kaupassa ja ostin Mars-suklaapatukan ja pari olutta. Syöty jo.

Äsken söin kanankoipia, riisiä, tomaattia, kurkkua, salaattia, hapankaalia ja hillosipuleita.

Nyt kädessä on sipsipussi.

N 44, 59 kg. Normaalisti yritän syödä fiksummin.

Vierailija
37/40 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä liikaa kannata syödä, vaikka ei maksaisikaan mitään. Aiheuttaa helposti verenvuotoa esim. nenästä ja heikentää veren hyytymistä.

Ahaa. No onko siitä veren hyytymisen heikkenemisestä vastaavasti jotain hyötyä, esim. alentuneen laskimotukosten riskin muodossa?

Vierailija
38/40 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa. No onko siitä veren hyytymisen heikkenemisestä vastaavasti jotain hyötyä, esim. alentuneen laskimotukosten riskin muodossa?

Ei

Vierailija
39/40 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti kaikille vastaajille. Jäi jotain mietittävää ja säädettävää. Ap.

(Seuraavaa vastaavaa ketjuani odotellessa... :D)

Vierailija
40/40 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kananmuna päivässä. Vähemmän sokeria.. syö vaikka viiliä mieluummin kuin jugurttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän