Hääpari maksattaa häät vierailla: osallistumismaksu 180€/aikuinen, 56€/lapsi (sis. 3:n yön majoitus, ruuat ja vihkipäivän juomat). Ei provo.
Englantilaisella hääparilla on rahat tiukassa joten keksivät maksattaa suurimman osan vierailla ja markkinoida häät heille "all-inclusive"viikonloppuna. Vieraita on tulossa yhteensä 80 (60 aikuista ja 20 lasta, osallistumaksut tosiaan 180€/aikuinen, 56€/lapsi). Tuohon hintaan vieraat saavat kolmen yön hotelliyöpymisen (sis. mm. uima-altaan vapaan käytön), koko viikonlopun ruuat ja vihkipäivän juomat. (Loppu viikonlopun juomat tuo vieraat tullessaan).
Hääpari itse laittaa häihinsä 2260€ jolla katetaan ruoka, vihkipäivän juomat, morsiamen ja kaasojen puvut sekä sulhasen ja bestmanien puvut. Sulhasen vanhemmat lahjoittavat häitä varten 1410€. Sulhasen isäpuoli valmistaa perinteisen sunnuntaiaterian, Sunday roastin, koko porukalle. Hotellin hääpari sai halvemmalla (11 300€) mitä normaalisti toisen parin peruutuksen vuoksi.
Sulhanen kommentoi tätä maksatusasiaa niin, että ihmiset kuitenkin yleensä laittavat isoja summia osallistuakseen häihin, joten mikseivät ihmiset maksaisi suoraan häistä sen sijaan, että veisivät ne rahat kauppiaille. http://www.dailymail.co.uk/news/article-4903818/Couple-BILL-80-guests-i…
Suostuisiko mammat tällaiseen järjestelyyn ihan kotimaassa jos kutsu tulisi vai jäisikö menemättä?
Kommentit (76)
Näin sinkkuna voisin osallistuakin, tosin mitään kovin kallista häälahjaa en kyllä veisi. Tuo ei minusta ole paha hinta viikonlopusta majoituksineen ja ruokineen. Etenkin kun ajattelee, että jotkut laittaa saman verran/lähes saman verran yhden päivän polttareihin.
Siis onko vielä tuon lisäksi lahjalista vai ajattelevatko että osallistumismaksu= lahja? Hirmu tarkat tiedot sulla kyllä on toisten häistä..
Meidän perheeltä osallistuminen maksaisi 776€. Eipä taidettaisi osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko vielä tuon lisäksi lahjalista vai ajattelevatko että osallistumismaksu= lahja? Hirmu tarkat tiedot sulla kyllä on toisten häistä..
No ihan tuosta linkin jutusta luin ja referoin siitä, että ei siihen sen tarkempia tietoja tarvita. Häälahjalistaa ei mainittu jutussa joten oletan, ettei hääpari odota lahjoja tuohon päälle. Siihen viittaisi myös tuo sulhasen kommentti.
3 pv menee häihin UK.ssa ja Usassa.
Ekana pv on se re-dinneri, missä ihmiset tutustuvat toisiinsa, jonne ei kaikki tule ja vikana on brunssi.
Häihin menee aina rahaa. Jos olisi läheinen, tietenkin menisin.
Eipä tarvitse miettiä missä majoittuu jne.
Mm lapsimäärä meillä on mietitty onko meillä varaa tietyn kokoiseen kotiin jne. Ja jos näyttäisi heikolta, menisin yksin. Meillä äiti voi osallistua yksin tilaisuuksiin.
Mä en käyttäisi noin pitkää aikaa kenenkään häihin, joten en menisi. Aikani on minulle kallista. Maksu sisänsä ei ole paha, vaikka aika tyylitön.
Ei tuo minusta paha olisi. Omituinen kyllä. Olisin jopa hyvillään, jos joku järjestäisi tuollaisen
Meidän häissä monet häävieraat majoittuivat hotelliin. Emme maksaneet vieraiden hotellilaskua. Tuossa on vähän sama juttu.
En. Kun haluan aina samana päivänä takaisin ja ollaan yötä missä itse halutaan olla, etsitään se edullisempi vaihtoehto. Ei haluta luksushotellia, vaan paikka, missä nukkua. Nyt kun ollaan hommaamassa matkailuauto, ei todellakaan mihinkään hotelliin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun ollaan hommaamassa matkailuauto, ei todellakaan mihinkään hotelliin.
Onko teitä kuinka monta yöpyjää siellä autossanne? Minua ei saisi sellaiseen yöpymään kirveelläkään.
Minusta tuo on mainittava io idea ja aika halpa 3 vuorokauden täydelle ylöspidolle
Monestihan se käytännössä noin menee, että vieraat yöpyvät omalla kustannuksellaan jos tarvetta on. Sitä ei vain paketoida sisään hääkutsuun, vasn ilmaistaan toisin. Edelleen tuossa itse hääpäivä olisi hääparin tarjoama.
Mutta kutsun esittäminen tuotteistettuna hotelliviikonloppuna, missä häät ovat yksi ohjelmanumero, ei iske ollenkaan. Riippuu, miten asian esittää. Jos kutsun ohessa tarjotaan majoitusmahdollisuutta, mihin sisältyy sitten aamiainen ym. niin se vielä sopii.
En tiedä onko Englannissa sitten normaalia maksaa vieraille kaikki ja tämän tyyppinen järjestely on uutta?
Juu, menisin yksin (lapset jäisivät kotiin) ja nauttisin kivasta viikonlopusta hotellissa. Ei ole pahan hintainen! Mieluummin maksaisin häistä kuin typerästä häälahjasta.
Vierailija kirjoitti:
Englantilaisella hääparilla on rahat tiukassa joten keksivät maksattaa suurimman osan vierailla ja markkinoida häät heille "all-inclusive"viikonloppuna. Vieraita on tulossa yhteensä 80 (60 aikuista ja 20 lasta, osallistumaksut tosiaan 180€/aikuinen, 56€/lapsi). Tuohon hintaan vieraat saavat kolmen yön hotelliyöpymisen (sis. mm. uima-altaan vapaan käytön), koko viikonlopun ruuat ja vihkipäivän juomat. (Loppu viikonlopun juomat tuo vieraat tullessaan).
Hääpari itse laittaa häihinsä 2260€ jolla katetaan ruoka, vihkipäivän juomat, morsiamen ja kaasojen puvut sekä sulhasen ja bestmanien puvut. Sulhasen vanhemmat lahjoittavat häitä varten 1410€. Sulhasen isäpuoli valmistaa perinteisen sunnuntaiaterian, Sunday roastin, koko porukalle. Hotellin hääpari sai halvemmalla (11 300€) mitä normaalisti toisen parin peruutuksen vuoksi.
Sulhanen kommentoi tätä maksatusasiaa niin, että ihmiset kuitenkin yleensä laittavat isoja summia osallistuakseen häihin, joten mikseivät ihmiset maksaisi suoraan häistä sen sijaan, että veisivät ne rahat kauppiaille. http://www.dailymail.co.uk/news/article-4903818/Couple-BILL-80-guests-i…
Suostuisiko mammat tällaiseen järjestelyyn ihan kotimaassa jos kutsu tulisi vai jäisikö menemättä?
Minä en ymmärrä tätä kohtaa? Tarkoitetaanko tässä nyt vain sitä, että nämä asiat on valmiiksi hoidettu vieraiden puolesta, joten heidän tarvitsee vain maksaa, vai jotain ihan muuta. Kyllähän matkoihin, juhlavaatteisiin ja muihinkin järjestelyihin (esim lapsenvahdit) menee rahaa, mutta ei kai tuo summa tällaisia sentään korvaa. Ja miksi pitää olla kolme yötä? Eikö kaksi riittäisi?
En kyllä itse tuollaisella summalla lähtisi, mutta jos olisi järjestetty majoitukset ja ruokailut koko viikonlopuksi kohtuuhintaan, kyllä varmaankin käyttäisin tämän vaihtoehdon, jos ei muunlaiset järjestelyt (esim sukulaisten luona yöpyminen) olisi mahdollisia.
Eli jos hääpäri itse laittaa häihin rahaa 2260€ ja isäpuoli lahjoittaa 1410€, niin eikö tuolla summalla jo saa häät järjestettyä 80 ihmiselle. Meillä oli häävieraita suunnilleen tuo määrä, enkä usko, että rahaa edes meni noin paljon. Tietenkään meillä ei ollut mitään kolmen päivän luxus-häitä, mutta miksi sellaisia pitäisi ruveta järjestämäänkään, jos ei kerran ole varaa.
En siis osallistuisi tuollaiseen.
Meidän perheellä (kolme lasta) ei varmaankaan olisi varaa noin vain, mutta jos hyvissä ajoin tietäisi niin voisi yrittää säästää ja ottaa häät lomamatkana. Jos tuo maksu sisältää kaiken sanomasi + se olisi ikäänkuin lahja eli muuta ei tarvitsisi hommata, eihän se nyt niin kamalan kallista olisi, jos läheinen ihminen kyseessä ja tosiaan ottaisi rentona lomareissuna. Jos olisi vieraamman ihmisen häistä kyse, niin jäätäisiin kotiin.
Kenelle nuo rahat sitten menevät, jos ei niille palveluiden tarjoajille?
suomessa menee paljon enemmän rahaa jos lähtee pohjoisesta häihin helsinkiin ja yöpyy kaksi yötä vaikka omenahotellissa.
Jättäisin menemättä. 3vrk jonkun häiden takia on jo liikaa.