Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai nyt vegaanit luulee että heitä varten leivotaan oma kakku rippijuhliin?

Vierailija
23.09.2017 |

Sellainen missä ei ole munia, voita jne.

Mutta voin kyllä kertoa että jos sellaisen teen, he eivät sitä syö.

Kommentit (196)

Vierailija
141/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teitä ihan oikeasti juhlien järjestäjänä nolota jos vieraat eivät pysty syömään mitään tarjottavia?

Vegaaneita pitäisi nolottaa kun ei syö tarjottavaa ruokaa.

Vierailija
142/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teitä ihan oikeasti juhlien järjestäjänä nolota jos vieraat eivät pysty syömään mitään tarjottavia?

Ei, jos hän ei ole informoinut etukäteen rajoitteistaan.

No silloin se on vieraan oma häpeä tietenkin. Mutta kai edes kysyt kutsuessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niille vegaanivieraille pitää leipoa oma kakku? Onko ne jotenkin tosi suuriruokaisia?

Eikö voisi leipoa vain yhden kaikille sopivan kakun?

Minä ainakin hankkisin tai tekisin yhden perinteisen normaalin täytekakun. En alkaisi mitään kummajaiskakkua järjestämään siksi että jotkut pelkäävät munia tai kermavaahtoa.

Kakussa ei ole arsenikkia, kukaan ei kuole jos sitä erehtyy syömään, se riittää, pakko ei ole syödä.

Nykyaikana jokaisella on joku ruokavamma olevinaan, se ei ole muiden ongelma.

Entä jos on kyse maitoallergisesta tai kananmuna-allergisesta?

Vierailija
144/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niille vegaanivieraille pitää leipoa oma kakku? Onko ne jotenkin tosi suuriruokaisia?

Minä ainakin hankkisin tai tekisin yhden perinteisen normaalin täytekakun. En alkaisi mitään kummajaiskakkua järjestämään siksi että jotkut pelkäävät munia tai kermavaahtoa.

Kakussa ei ole arsenikkia, kukaan ei kuole jos sitä erehtyy syömään, se riittää, pakko ei ole syödä.

No täällähän jo yksi järjen jättiläinen kehui valehtelevansa vegaaneille että kakku on maidoton ja munaton, ajattelematta että se vegaanikin saattaa oll allegikko… ei näitä omanapaisia kiinnosta sun allergiat.

Vierailija
145/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole vegaani mutta olen vaikeasti allerginen munille, maidolle, kalalle ja äyriäisille. On siis tosi paljon helpompaa sanoa juhlan järjestäjille olevani vegaani kuin luettemalla yksittäisiä aineksia.

En onneksi ole koskaan törmännyt tämän ketjun änkyröihin oikeassa elämässä vaan minut on aina otettu tosi hyvin huomioon kaikissa tilaisuuksissa.

Edes mun 90-vuotiaalle mummolle tämä asia ei ole aiheuttanut mitään ongelmaa vaan aina löytyy kahvipöydästä jotain sopivaa ja herkullista siellä käydessäni.

Vierailija
146/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.avogel.co.uk/food/recipes/no-bake-carrot-cakes-with-cashew-…

Kas tässä resepti. Ei tarvi uunia ja voi pakastaa niin aina on vegaanille tuoretta. Tais olla vielä gluteeniton.

Vierailija
147/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.avogel.co.uk/food/recipes/no-bake-carrot-cakes-with-cashew-…

Kas tässä resepti. Ei tarvi uunia ja voi pakastaa niin aina on vegaanille tuoretta. Tais olla vielä gluteeniton.

Ei nää jurpot osaa englantia

Vierailija
148/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luen ketjua hämmentyneenä. Olen järjestämässä isoja juhlia ja neuvottelen juuri pitopalvelun kanssa eri vaihtoehdoista. Koska kutsutkaan ei ole vielä lähteneet niin en tiedä tarkemmin juhlaväen erikoisruokavalioista, mutta jo tässä vaiheessa ollaan mietitty miten esim vegaanit ja keliaakikot huomioidaan. Mielestäni tämä on ihan normaalia vieraanvaraisuutta eikä edes mitenkään vaikeaa tai monimutkaista.

On helpompi tilata, mutta itse leipominen voi tuoda haasteita ja olla iso kynnys. Omat vagaanikakut on kyllä kelvanneet kaikille niin voileipäkakut kuin täytekakutkin.

Itse olen tehnyt sacher-kakkuja ja laittanut kermavaahtoa viereen tarjolle. Kakku sopii kaikille, vegaaneillekin.

Vierailija
149/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on kohteliasta ottaa huomioon erilaiset vieraat siinä määrin kuin se on kohtuullista. Oikeastaan olen nähnyt asian ihan positiivisenakin, siinä tulee vaihtelua tarjottaviin. Itse olen yrittänyt miettiä tarjottavat siten, että olisi ainakin yksi gluteeniton tarjottava ja yksi vegaaninen. Allergioissa sama juttu, jos tiedän että juhliin tulee allergikkoja, niin huolehdin että jokaiselle löytyisi jotain ja tarvittaessa saatan jättää esim. pähkinät pois jostain ohjeesta, jos ne eivät ole oleellinen osa.

Vierailija
150/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee mitä teet ja jos ei tarjottava kelpaa olkoot ilman

Vierailija
151/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut kaikkia kommentteja, mutta olen omissa juhlissamme (häät, useammat ristiäiset, valmistujaisjuhlat, kihlajaiset, isot synttärit) pyrkinyt siihen, että jokaiselle on edes yksi asia, mitä laittaa suuhunsa. Sen sijaan koko menua en ole hoitanut jonkun tietyn ruokavalion mukaan, esim. gluteenittomassa se maku on usein vähän erilainen kuitenkin.

Jos vegaaneja on vähän, riittää varmaan ihan joku minikakku.

Totta on, että erikoisruokavalioiden mukaan tehdyt tarjottavat maksaa enemmän (tilattuna) ja ns. normileivontaan tottuneille tuo on työläämpää.

Vierailija
152/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanoita laitat tuoppiin nätisti niin kyllä ne siitä ottavat, jotka tarvitsevat. Eikä maksa paljon.

Vierailija
153/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maito allergikoille on todella hyvin tarjolla esim. kaurapohjaisia tuotteita, joten en itse tekisi tuosta ongelmaa.

Mutta mitäs kananmunan sijasta käytetään?

Vierailija
154/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on kohteliasta ottaa huomioon erilaiset vieraat siinä määrin kuin se on kohtuullista. Oikeastaan olen nähnyt asian ihan positiivisenakin, siinä tulee vaihtelua tarjottaviin. Itse olen yrittänyt miettiä tarjottavat siten, että olisi ainakin yksi gluteeniton tarjottava ja yksi vegaaninen. Allergioissa sama juttu, jos tiedän että juhliin tulee allergikkoja, niin huolehdin että jokaiselle löytyisi jotain ja tarvittaessa saatan jättää esim. pähkinät pois jostain ohjeesta, jos ne eivät ole oleellinen osa.

Näin toimii normaali ihminen.

Vierailija
155/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maito allergikoille on todella hyvin tarjolla esim. kaurapohjaisia tuotteita, joten en itse tekisi tuosta ongelmaa.

Mutta mitäs kananmunan sijasta käytetään?

On olemassa kymmenittäin kakkuohjeita joihin ei tule munaa.

Vierailija
156/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole vegaani mutta olen vaikeasti allerginen munille, maidolle, kalalle ja äyriäisille. On siis tosi paljon helpompaa sanoa juhlan järjestäjille olevani vegaani kuin luettemalla yksittäisiä aineksia.

En onneksi ole koskaan törmännyt tämän ketjun änkyröihin oikeassa elämässä vaan minut on aina otettu tosi hyvin huomioon kaikissa tilaisuuksissa.

Edes mun 90-vuotiaalle mummolle tämä asia ei ole aiheuttanut mitään ongelmaa vaan aina löytyy kahvipöydästä jotain sopivaa ja herkullista siellä käydessäni.

Sota-ajan eläneet osaavatkin soveltaa, ovat vieraanvaraisia plus niillä on hyvät käytöstavat. Toisin kuin näillä kädettömillä junteilla.

Vierailija
157/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä.olin kaaso. Järjestin morsiammelle luxuspolttarit, hienon ohjelman hääjuhliin, kuljetuksen häustä kotiin,yöpalat ym. Minulla on keliakia, ensaanut hääjakkua. Mutta miehen uudelle pomolle oli hankittu kananmunaton kakku, koska oli allerginen

Vierailija
158/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruspullan voi hyvin helposti tehdä vegaanisena. Jättää vain munat pois ja tekee veteen. Suurinosa ei edes huomaa eroa. Nimittäin teen viikottain pari satsia moisia töissä myyntiin ja aina tulee kehut, että tuorepulla on parasta.

Korvapuusteja tai hillollisia pullia, niin ei vaadi voiteluakaan. Myös munkit tulee samasta taikinasta.

Vierailija
159/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, jos hän ei ole informoinut etukäteen rajoitteistaan.

No silloin se on vieraan oma häpeä tietenkin. Mutta kai edes kysyt kutsuessa?

Ylioppilasjuhliin ei perinteisesti kutsuta, vaan vieraat saa tulla ja mennä, monilla on useat juhlat tiedossa.

Vai onko sulla etiketti hukassa?

Vierailija
160/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä.olin kaaso. Järjestin morsiammelle luxuspolttarit, hienon ohjelman hääjuhliin, kuljetuksen häustä kotiin,yöpalat ym. Minulla on keliakia, ensaanut hääjakkua. Mutta miehen uudelle pomolle oli hankittu kananmunaton kakku, koska oli allerginen

No kyynel. Mikset järjestänyt itsellesi kakkua, kun järjestit muka niin paljon muutenkin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi