Minulle tulee erittäin siistissä kodin kuollut tunnelma
Ikään kuin sen asukkaat olisivat kuolleet aikoja sitten ja asunto olisi jätettyy tiptopiksi siivottuna sellainaan museoksi.
Hei mutta.... niinhän asia näiden himosiivoajien kohdalla usein onkin! Elävältä kuolleita.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua tätä logiikkaa, monessa siivousketjussakin täällä toitotetaan, kuinka paljon siivoavat ja kotinsa kunnossa pitävät ihmiset on tylsiä. Meillä on minimalistinen, pelkistetty ja siisti koti. En tykkää siivoamisesta ja lisäksi meidän arki on kiireistä, siksi olen minimoinut ja tehnyt siivoamisesta super helppoa. Mies opiskelee työn ohella, itse teen haastavaa työtä, molemmilla on harrastuksia ja sosiaalista elämää. Lisäksi tykätään tehdä yhdessä asioita kuten matkustella ja kokeilla uusia juttuja.
Meidän elämä on kaukana kuolleesta ja tylsästä, siisti koti vaan viittaa siihen että arki on sujuvaa kiireen keskellä ja viihdymme siistissä kodissa:)
Mies opiskelee eli olette siinä iässä että teillä ei edes ole ollut varaa ostaa paljon mitään kotiinne. Palataan asiaan kun olette 50 v.
No nyt meni metsään. Kuten sanoin, mies opiskelee työn ohella, aikoo siis vaihtaa alaa. Ikää on yli 30 ja molemmat ollaan hyvä palkkaisissa töissä. Ei haluta tuhlata rahojamme tavaraan vaan elämyksiin kuten se yhdessä matkustelu. En jaksa uskoa että meillä olisi 20 vuoden päästä juurikaan enempää tavaraa kun se ei kumpaakaan kiinnosta. Sen sijaan me molemmat arvostetaan siisteyttä, käytänöllisyyttä ja tyhjää tilaa kovasti.
Se kikkakolmonen onnelliseen elämään on balanssi, viihdyn siistissä kodissa mutta en stressaa sotkusta. Jos kutsun vieraita kotiini niin siivoan, kun on kiirettä ja sotkua niin en kutsu ketään kotiini.
Mieheni on samanlainen. Nyt kotimme jäi hujan hajan kiireisen viikon jälkeen ja me lähdettiin mökille. Parahdin miehelle, että kotiin jäi sotku. Sieltä se sitten löytyy sanoi mies ja painoi kaasua. Lojutaan nyt sohvalla, lueskellaan jalat toisen jalkoihin pujoteltuina.
Minä rakennan kotini mieheni sydämeen, viihdyn hänen luonaan, lähellään, sydämessä. Joskus on siistiä, joskus ei, aina olen tervetullut.
Minä taas en viihdy kodissa, jonka pintoja peittää paksu pöly, lattialla pyörivät pölypallerot, kylppäri haisee virtsalle, ilma on ummehtunutta ja ylhäällä nurkissa heiluvat hämähäkinseitit. Astioissa on pinttyneitä ruokajäämiä. Minusta tuo muistuttaa kuolemasta enemmän kuin siisteys. Jos olen tämän takia tylsä, niin minkäs sille voi.
Vierailija kirjoitti:
Kumpi tahansa ääripää on epämiellyttävä ympäristö, steriilin siisti valkoinen koti tai erittäin sotkuinen.
Miten ihmeessä valkoinen on likaisen vastakohta?
Mies opiskelee eli olette siinä iässä että teillä ei edes ole ollut varaa ostaa paljon mitään kotiinne. Palataan asiaan kun olette 50 v.