Te, joka olette ikäistänne nuoremman näköisiä...
Eli laihoja, siloposkisia ja freshejä. Mikä on salaisuutenne? Oletteko koko elämänne eläneet terveellisesti vai onko kyse enemmäkin geeneistä?
Kommentit (76)
Varmaan ne geenit ja terveelliset elämäntavat. Olen 47v ja kuulemma näytän vuosia nuoremmalta.
En käytä alkoholia ja pidän kropastani huolta. Työskentelen alalla, joka pitää nuorena ;) Ehkäpä silläkin on jokin merkitys, ainakin psyykkisesti.
Jaa, väittäisin että terveelliset elämäntavat ainakin mun tapauksessa. Olen aina ollut hoikka ja aika siro kropaltani. Pitkät hiukset, pienehköt rinnat jotka eivät roiku. Alkoholia käytän harvoin, usein udellaan olenko absolutisti. En mä teiniltä näytä, mutta heittämällä 5-10 vuotta nuoremmalta kuin moni ikäiseni. Olen vältellyt aurinkoa käytännössä aina kun palan herkästi, mutta käytän ympäri vuoden sävyttävää kevyesti ruskettavaa kosteusvoidetta.
Joten alkoista en tiedä ja papereiden kysymisestä, mutta meillä on mieheni kanssa neljä yhteistä lasta. Ja kun heidän kanssaan liikun (kaikki vielä alle kouluikäisiä, mä 30) niin tosi usein luullaan joksikin lasten hoitajaksi ja ihmetellään miten mulla voi olla niin monta lasta kun olen niin nuori. Ja sitten naamat vasta venähtääkin, kun kerron (jos tulee puheeksi), että mulla on myös kaksi korkeakoulututkintoa. 😊 Olen kieltämättä ollut aika ehtiväinen.
Mä olen kyllä reilusti ylipainoinen. Ja mua pidetään jatkuvasti about 10v nuorempana kuin mitä olen.
Varmaan geenit, nuorekas tyyli (ei kuitenkaan pussia) ja luultavasti läski silottaa rypyt. :)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kyllä reilusti ylipainoinen. Ja mua pidetään jatkuvasti about 10v nuorempana kuin mitä olen.
Varmaan geenit, nuorekas tyyli (ei kuitenkaan pussia) ja luultavasti läski silottaa rypyt. :)
Sopivasti rasvaista ruokaa, niin iho kiiltää ja posket pullottaa.
Hyvät geenit, en ota aurinkoa, suojaudun hatulla, en oo syönut lihaa 15 vuoteen, en ole polttanut tupakkaa, en juo alkoholia, en käytä meikkiä kovinkaan usein, pukeudun nuorekkaasti. Näytän 10 v. nuoremmalta. :)
Geenit. Ei liity sinänsä kysymykseesi mutta se on kyllä mielenkiintoista, miten ihmiset reagoivat työelämässä jopa aggressiivisesti nuoreen ulkonäköön. Itse toimin asiantuntija-alalla, olen 26-vuotias nainen ja näytän ikäistäni nuoremmalta. En ilmeisesti voi mitenkään olla vakavasti otettava henkilö ulkomuotoni takia. Yleensä ihmiset kuitenkin osaavat käyttäytyä onneksi asiallisesti.
Pituus auttaa myös, olen 160cm. Mitä lyhyempi niin sitä nuoremmaksi ihmiset luulevat.
Pari kiloa vuodessa pitää rypyt loitolla ;)
Joo, näytän ensimmäistä kertaa elämässäni ikäistäni nuoremmalta nyt noin 35-vuotiaana (kyllä, testautin kuvan kera vierailla ihmisillä nettipalstalla kun jälleen kerran minulta kysyttiin ikää ja hämmästyttiin vastauksesta, enkä oikein itse tiennyt mikä siinä niin hämmästytti). Olen aina ollut enemmän tai vähemmän ylipainoinen, ja nuorempana se on vanhentanut minua ja vanhempana tulee ehkä taas vanhentamaan, mutta just nyt olen ilmeisesti hämmentävän rypytön ja "kiinteäihoinen" (kun on riittävästi täytettä) kasvoista.
En kyllä suosittele noin muuten, lihavuus on kettumaista.
Itse olen viisikymppinen freesin oloinen mies. Olin sukulaisen hautajaisissa hämmästynyt, kun samanikäinen lapsuuden reipas tyttöserkku näytti joltain mummolta, ryppyinen harmaa bassoääninen ilmestys, en edes tunnistanut ennen kuin kertoi!
Ei oltu nähty vuosikymmeniin, mutta habitukseen varmaan vaikutti geenit - ja raskas tupakointi!
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla laiha näyttääkseen ikäistään nuoremmalta? Olen lihava ja viimeks mua luultiin n. 22 vuotiaaks ja aina kysellään paperit baareissa jne. Olen 28
Haha mulla sama. Sitten tuli se yksi vuosi lisää ja aletttiin puhua kolmekymppisenä eikä missään kysytty enää papereita. :D Uskomatonta mutta totta! :(
Mua luullaan takaapäin alaikäisiksi mutta naamasta totuus paljastuu. Kun aloitin opena alakoulussa, joku keittäjä luuli mua takaa katsottuna pitkäksi oppilaaksi. Naamasta sit näyänkin 40 v, olen siis 30.
No ei ainakaan elämäntapojen ansiota.
Olen tosi lyhyt, pyöreä kasvoiltani(kin), 35v.
Mulla tarvitsee aina olla paperit mukana jos ostan jotain alkoholia tai tupakkaa (miehelleni, itse en polta) koska aina kysytään paperit.
Ei väliä onko meikit naamassa, tukka laitettuna ja ipanat mukana, tai sitten ei meikkiä yhtään esim. iltalenkillä hikisenä.
Kun olin töissä uutena henkilönä ja tuli yhden työkaverin kanssa puhuttua perheestä, lapsista jne., hän ihan kauhistui että minkä ikäinen sä olet?! Sanoin ikäni ja hän sanoi että luuli mua korkeintaan 25-vuotiaaksi.
millä perusteella kaali saa näyttään nuoremmalta? sehän pierettää lähinnä..
Mary83 kirjoitti:
Pituus auttaa myös, olen 160cm. Mitä lyhyempi niin sitä nuoremmaksi ihmiset luulevat.
Joo, lyhyys tekee vaikutelman että on nuorempi, mutta 160cm ei ole kovin lyhyt.
Geenit, mutta vain äidin puolelta. Isän suku on laihaa ja varhain rypistyvää ja kumartuvaa sorttia, miehillä ei hiukset pysy.
Äidin puolelta sen sijaan olemme kaikki freeseinä pysyviä, iho ei pahemmin roiku tai rypisty, tukka pysyy runsaana ja harmaat sulautuvat vaaleaan, ja ryhti ja luonnolliset liikkeet (esim sohvalta nouseminen, käveleminen jne) ovat erilaisia kuin samanikäisillä isän puolen sukulaisilla.
Olen nyt 46v ja ilmeisesti oletusarvonani ulkonäön ja olemuksen kannalta noin kolmekymppisen puolivälissä, eli aikuinen mutta en vaihdevuosiliukumäessä vielä.
Elämäntapani ovat kauheat, mutta olen perusterve, hyväryhtinen ja perushoikka joten vartalon hidas valahtaminen iän mukana ei vielä ilmeisesti ole erityisen silmiinpistävää.
Sain myös lapset vanhana (esikoinen syntyi kun olin 29v) joten kaverit ja puolituttujen kanssakin jaetut kokemukset ohjaavat arvatun ikäni alemmaksi kuin mitä se on.
Toivoisin nyt että vaihdevuodet tulisivat kunnolla että pääsisi menkoista eroon.... yöhikoilut ovat jo alkaneet, tervetuloa seuraava naiseuden vaihe :)
Olen 40 v mies ja minua kutsuu nuoreksi moni joka ei tiedä ikääni. Papereita kysytään joskus jos ostan alkoholia. En tiedä miksi, omasta mielestäni en näytä nuorelta vaan rupsahtaneelta. Hoikka olen kyllä, se voi olla yksi suurimpia syitä. Eikä tyylini ole niin aikuismainen. Mutta silti ihmetyttää ihmisten sokeus.
Olen 36v ja monesti luullaan että olen vasta 25v. En käytä meikkivoideta tai huulipunaa ja olen hiukan pyöreä (kokoa 42). 2 vuotta aiemmin kun olin vielä xs-kokoa, näytin vanhemmalta.
Mulla on lapsekas luonne, näytän kuulemma uteliaalta ja mulla on hymyilevät kasvot. Mieheni pyysi mua treffeille ja slaagin meinasi saada kun kuuli mun ikäni. Yhdessä jo 3vuotta vaikka ikäeroa 10v. Nuori mies nuorentaa.
Jos on korkeat poskipäät, naama ei niin valahda.
Lihavat näyttää nuorelta, kun naama on pinkeänä eikä ole ryppyjä. Kun taas hoikistumisen huono puoli on juuri kun rasva lähtee naamasta. Suomessa on tosi kapeakasvoisia luihunaamoja, joilla paino ei ensimmäisenä lähde alavartalosta vaan naamasta.