Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen vanha ihminen - mummo. Mitä haluaisitte kysyä?

Vierailija
22.09.2017 |

Nuorilla on elämä edessä ja minä toivottavasti saan elää vielä ehkä 20 vuotta. Kaikkea on koettu ja hölmöilty myös. Joka tapauksessa aika ihana elämä - tähän saakka.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ap - kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap - kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olet sopeutunut seksittömyys een? Oletko kauan ollut ilman seksiä? Näin 45 v naisena kauhistuttaisi jos joutuisi elämään ilman seksiä.

Aika kauan ollaan papan kanssa oltu ilman seksiä. Me ollaan nykyään vain kavereita ja hyvä niin.

Eikö susta tunnu että elämäsi menee noin hukkaan?

Kunhan tulet tähän ikään niin tosiaan elämä ei ole mennyt hukkaan. Lapsilla on kaikki hyvin ja lasten lapset on kaikki kaikessa.

Mä olen jo 45v eli en ole nuori silti ilman seksiä en parisuhteessa olisi

Vierailija
62/65 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduitko kokemaan nuorena naisvihaa ja halveksuntaa?

Olen 66v. ja en voi sanoa kokeneeni. Kaikki ovet olleet avoimena, mutta paljon olen joutunut työtä tekemään.

Ajattelen, tämän päivän nuorilla naisilla on paljon vaikeampaa. Ei riitä että tekee oman osuutensa perheessä ja työelämässä, vaan ulkonaiset paineet ja arvostelu on valtavaa, eikä naiset saa kunnioitusta ja arvostusta.

Jotain on tapahtunut miehen asemassa. He eivät halua kantaa vanhanajan miehen mallia, mutta eivät sopeudu tähänkään aikaan, vaan ovat hyvin konservatiivisia ja mieluimmin ottavat vain rusinat pullasta. Ja näitä miehiä on paljon. Ja yhä enemmän naiset kantavat vastuun lapsista ja perheestä tai se jää pakostakin naisten tai yhteiskunnan harteille. Ja tämä ainainen ulkonaisen olemuksen arvostelu ja nuoruuden ihannointi on uusi ilmiö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- ap - kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Minulta kysytään usein, kuka on opettanut minulle netin käyttöä. Uskokaa jo; olen itse ollut kehittämässä nettiä 90-luvulla.

Tuossa hämää se, että väität otsikossa itseäsi vanhaksi ihmiseksi. Kyllähän nyt varmaan käytännössä kaikki, jotka ovat alle 70-vuotiaita tällä hetkellä, ovat netin käytön joutuneet jossain vaiheessa opettelemaan. Vaikka eivät itse olisi sitä kehittämässä olleetkaan. Jos olisit oikeasti vanha (esim. jo 90-luvulla eläkeiässä), tilanne olisi toinen.

Olen oikeasti vanha. Tässä kuussa sain ensimmäisen varhennetun vanhuuseläkkeen.

Tunnen joitakin henkilöitä, jotka eivät osaa käyttää nettiä, mutta taitavat kaikki olla ainakin yli 75 v.  

Ja eivät vain ole kiinnostuneita käyttämään nettiä. Ei se ole ihmeellistä. Ja varmaan löytyy paljon nuorempiakin, jopa 40-50v. Ihan samalla tavalla, kuin joillakin nuoremmilla ei ole auton ajokorttia.

Vierailija
64/65 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ap - kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olet sopeutunut seksittömyys een? Oletko kauan ollut ilman seksiä? Näin 45 v naisena kauhistuttaisi jos joutuisi elämään ilman seksiä.

Aika kauan ollaan papan kanssa oltu ilman seksiä. Me ollaan nykyään vain kavereita ja hyvä niin.

Miksi olet luopunut seksistä. Vai onko ukko vanhempi. Olen 60 mutta ei tulisi mieleenkkän luopua vielä, päinvastoin käyn kuumana nuorempiin miehiin.

Vierailija
65/65 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka opetti netin käytön?

Näin toista, ei ap, mummoikäistä tämä kysymyts jaksaa naurattaa. Minä opin netin käytön sitä mukaa kun se tuli, 90-luvun alussa. Itse opeteltiin, tosin kävin jotain atk-kurssia, mutta uusi asia se netti oli opettajillekin silloin. Miksi jonkun pitäisi opettaa se nykyaikana, kun se on ollut olemassa jo yli 20 vuotta jokaisen ulottuvilla?  

Olen 60, en ap. Opin netin työpaikalla ja kursseilla sitä mukaa kun se kehittyi ja tuli jokaisen pöydälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme