Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen vanha ihminen - mummo. Mitä haluaisitte kysyä?

Vierailija
22.09.2017 |

Nuorilla on elämä edessä ja minä toivottavasti saan elää vielä ehkä 20 vuotta. Kaikkea on koettu ja hölmöilty myös. Joka tapauksessa aika ihana elämä - tähän saakka.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinusta hauskoja rooli-trollileikit?

Vierailija
42/65 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisestä asti olet ollut omasta mielestäsi "vanha ihminen"? Kysyy 49-v. mies, jonka mielestä 60+ ei ole vanha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olet sopeutunut seksittömyys een? Oletko kauan ollut ilman seksiä? Näin 45 v naisena kauhistuttaisi jos joutuisi elämään ilman seksiä.

Kannattaa varmaan hankkia dildo ja vibraattori.

Ei ne mulle riitä. Kyllä tarvitsen lisäksi kykenevän miehen. Onneksi mulla on sellainen.

Vierailija
44/65 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä asiat ovat nykyään sinulle tärkeitä? T.Toinen mummo-iässä oleva

Vierailija
45/65 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka opetti netin käytön?

Näin toista, ei ap, mummoikäistä tämä kysymyts jaksaa naurattaa. Minä opin netin käytön sitä mukaa kun se tuli, 90-luvun alussa. Itse opeteltiin, tosin kävin jotain atk-kurssia, mutta uusi asia se netti oli opettajillekin silloin. Miksi jonkun pitäisi opettaa se nykyaikana, kun se on ollut olemassa jo yli 20 vuotta jokaisen ulottuvilla?  

Vierailija
46/65 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et sinä +60 mikään vanhus ole,olet vielä työelämässäkin.Minä olen 58 ja toivon että vanhuksen tunteisiin menisi ainakin se 20 vuotta.

Mua ihmetellään; olen tosi nuoren näköinen. Johtuu siitä, että olen aina vältellyt aurinkoa. Syksy on mun vuodenaikani  🍃🍁🍂🍃

Vierailija
47/65 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ap - kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kipulääkkeitä menee?

En onneksi tarvitse mitään lääkkeitä.

Onneksi ei mitään kipulääkkeitä? Tiedätkö nyt mistä puhut?

Vierailija
48/65 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Minulta kysytään usein, kuka on opettanut minulle netin käyttöä. Uskokaa jo; olen itse ollut kehittämässä nettiä 90-luvulla.

Vierailija
49/65 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Minulta kysytään usein, kuka on opettanut minulle netin käyttöä. Uskokaa jo; olen itse ollut kehittämässä nettiä 90-luvulla.

Netti kehitettiin 60-luvulla, otettiin tiedostelu- ja sotakäyttöön 70-luvulla. Loput on luonnollista progressiota, ei kehittämistä.

Vierailija
50/65 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin toista, ei ap, mummoikäistä tämä kysymyts jaksaa naurattaa. Minä opin netin käytön sitä mukaa kun se tuli, 90-luvun alussa. Itse opeteltiin, tosin kävin jotain atk-kurssia, mutta uusi asia se netti oli opettajillekin silloin. Miksi jonkun pitäisi opettaa se nykyaikana, kun se on ollut olemassa jo yli 20 vuotta jokaisen ulottuvilla?  

Joo, minäkin, 70+ iältäni, käytin viimeiset lähes 30 v työelämässä tietokonetta tärkeimpänä työvälineenäni, enkä pelkästään jotain tekstinkäsittelyä ja taulukkolaskentaa, vaan paljon laajemmin. Sitä tuntuu nuorempien olevan vaikea käsittää, että mummotkin käyttävät nettiä sujuvasti.

Vierailija
51/65 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa hämää se, että väität otsikossa itseäsi vanhaksi ihmiseksi. Kyllähän nyt varmaan käytännössä kaikki, jotka ovat alle 70-vuotiaita tällä hetkellä, ovat netin käytön joutuneet jossain vaiheessa opettelemaan. Vaikka eivät itse olisi sitä kehittämässä olleetkaan. Jos olisit oikeasti vanha (esim. jo 90-luvulla eläkeiässä), tilanne olisi toinen.

Vierailija
52/65 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- ap - kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olet sopeutunut seksittömyys een? Oletko kauan ollut ilman seksiä? Näin 45 v naisena kauhistuttaisi jos joutuisi elämään ilman seksiä.

Aika kauan ollaan papan kanssa oltu ilman seksiä. Me ollaan nykyään vain kavereita ja hyvä niin.

Eikö susta tunnu että elämäsi menee noin hukkaan?

Kunhan tulet tähän ikään niin tosiaan elämä ei ole mennyt hukkaan. Lapsilla on kaikki hyvin ja lasten lapset on kaikki kaikessa.

Vierailija
53/65 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa hämää se, että väität otsikossa itseäsi vanhaksi ihmiseksi. Kyllähän nyt varmaan käytännössä kaikki, jotka ovat alle 70-vuotiaita tällä hetkellä, ovat netin käytön joutuneet jossain vaiheessa opettelemaan. Vaikka eivät itse olisi sitä kehittämässä olleetkaan. Jos olisit oikeasti vanha (esim. jo 90-luvulla eläkeiässä), tilanne olisi toinen.

Olen oikeasti vanha. Tässä kuussa sain ensimmäisen varhennetun vanhuuseläkkeen.

Vierailija
54/65 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa - kyllä mun töissäni käytettiin tietokonetta jo 80-luvun alkupuolella.

Vierailija
55/65 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ap - kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen oikeasti vanha. Tässä kuussa sain ensimmäisen varhennetun vanhuuseläkkeen.

Tunnen joitakin henkilöitä, jotka eivät osaa käyttää nettiä, mutta taitavat kaikki olla ainakin yli 75 v.  

Vierailija
56/65 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kipulääkkeitä menee?

Ei enää mitään. Jokunen vuosi sitten rouskin kourakaupalla Asperiiniä, kun kuvittelin itselläni olevan sydänoireita. Siitä sitten sairaalaan ja dg: massiivinen mahahaava.

Vierailija kirjoitti:

- ap - kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kauan ollaan papan kanssa oltu ilman seksiä. Me ollaan nykyään vain kavereita ja hyvä niin.

Eikö susta tunnu että elämäsi menee noin hukkaan?

Ei tunnu elämä menevän hukkaan. Kunhan pääset tänne saakka niin kaikki muu tuntuu tärkeämmältä kuin seksi.

Vastailen taas, kun muistin tämän aloitukseni. Sitä taasen en muista, että olenko vastaillut samoihin kysymyksiin jo aiemmin 😕

Vierailija
57/65 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ap - kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä haluaisit sanoa 20-vuotiaalle itsellesi?

Olisin sanonut itselleni, että luota itseesi ja tee sitä mitä haluat. Mene sinne kouluun, jonka koit itsellesi hyväksi ottamatta huomioon muiden mielipiteitä.

Vierailija kirjoitti:

Montako lasta ja lastenlasta?

Kaksi lasta ja viisi lastenlasta.

Vierailija kirjoitti:

Oletko ikinä kokenut itsesi niin epäonnistuneeksi, että olet lamaantunut häpeästä ja itseinhosta? Miten pääsit taas sen jälkeen elämään kiinni?

En oikeastaan. Tosin olin aina kiusattu koulussa ja se jätti jäljet. Lopulta kuitenkin lukioaikana tunsin itseni hyväksytyksi.

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö mikä on sirveli?

En tiedä, mikä on sirveli.

Olen ollut aikojen alusta kehittämässä nettiä yliopistolla 90-luvun alussa.

Vierailija kirjoitti:

- mitä puuhailet aikasi kuluksi?

- onks sul kivat vävyt/miniät ?

-mitä ajattelet ns. nykymaailman menosta?

Menen taas työelämään muutaman kuukauden päästä.

Vävy ja miniä on todellakin mukavia ja pärjätään hyvin.

Nykymaailman menossa olen aika  hyvin mukana lasten ja kavereidensa takia. Ei kuitenkaan kaikki mene kovin hyvin.

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanha tarkalleen olet? 50? 60? 70? 80...?

60+

60+? Et sä sitten vielä  vanhus ole.Myöhäiskeski-ikäinen, et vanhus. Koitapa takoa tämä päähäsi.

Vierailija
58/65 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Tämä mummo kärsii pahasta muistihäiriöstä tai sitten täällä on ainakin kaksi mummoa vastailemassa...

Ensin mummo väittää ettei harrasta papan kanssa seksiä ja myöhemmin kertoo ettei lelutkaan riitä mutta onneksi on kykenevä mies!

Vierailija
59/65 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö mikä on sirveli?

En ole ap. mutta vanha olen minäkin.

Sirveli on karjalainen perinneruoka.

Hassu kysymys - kuka opetti netin käytön? Kumpi oli ennen muna vai kana?

Netin käytössä nyt ei ole paljon ollut opettelemista, sillä sitä ennen otettiin muilla tavoin yhteyttä sähköisesti ulkomaailmaan ja palveluihin. Oli sähkösanomat, faksit ja monet palvelun tarjoajilla oli omat ohjelmat, joita käytettiin esim. pankit.

Ensimmäinen kosketus atk maailmaan oli 70-luvulla, huone täyttyi yhdestä yksiköstä ja oli reikäkortit jne. Sen jälkeen koneet ovat pienentyneet - on tullut käsiteltyä lerppuja ja korppuja, diskettäjä, muistitikkuja jne.

Ja nykyisellä teknologialla, netin käytön pystyy oppimaan ja hallitsemaan pelkästään jos osaa lukea, toisin kuin ennen, jolloin atk-hallitsemiseen tarvittiin ammattiosaamista.

Vierailija
60/65 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kyllähän monessa kodissa jo 90-luvulla oli internet-yhteys. Se vain toimi lankaliittymä puhelimella. Minulla oli kaksi liittymää, kun käytettiin nettiä, linja oli varattu.

Samoin laskut maksettiin, laskuautomaateilla pankin tuulikaapissa ja myöhemmin tulivat sitten kadulle.

En ymmärrä kun nuoret kyselevät kuka opetti netin käytön, kun vanhempi ikäpolvi on ollut sitä tekemässä ja kehittämässä jo 70-luvun alusta asti, tähän päivään asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän