Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teet työksesi ja miten asiakas voisi helpottaa työtäsi?

Vierailija
22.09.2017 |

Esim. Hotelli-/hyttisiivoojat, asiakaspalvelijat, lääkärit jne. Mitä (yksinkertaista) asiakas voi tehdä helpottaakseen työtäsi?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen kysymys. En ole nyt töissä, mutta silloin kun olin, niin yksinkertaisimmillaan asiakkaat olisivat voineet helpottaa tilannetta maksamalla laskut ajoissa. Paitsi, että se olisi ollut heidänkin etunsa, niin minulta olisi jäänyt pois inhoamani karhukirjeiden lähettely.

Vierailija
2/34 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjanpitäjänä se, että kaikki materiaalit toimitetaan ajoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa olen..asiakkaat voisivat pysyä poissa.

Vierailija
4/34 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä autotalossa ja olisi kiva, jos asiakkaat

A) ottaisivat selvää hinnoista, ettei tarvitse vängätä vastaan,

B) kävisivät puhelimitse/sähköisesti läpi mahdollisimman tarkasti viat ja

C) hyödyntäisivät niitä sähköisiä palveluja

Ja jos haluavat ostaa auton niin olisi hyvä, jos sanoisivat mahdollisesta vaihdokista etukäteen ja kuvailisivat sitä mahdollisimman hyvin.

Vierailija
5/34 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Olen terveydenhuollossa vastaanottotyössä. Olennaisin apu työlleni asiakkailta olisi se, että asiakkaat saapuisivat varaamilleen ajoille ajoissa. On tavallista, että puolet päivän asiakkaista myöhästyy 10 min tai 15 min vastaanotolta, jonka kesto on vain 20 min. Se sotkee koko päivän aikataulun ja saa muut asiakkaat vihaiseksi, koska olen myöhässä sitten itse heidän ajoilta, vaikka sanoisinkin niille myöhästyjille, että voimme käyttää aikaa vain 10 min koska myöhästyit vartin. Tuosta tulee kuitenkin minulle jo 5 min myöhästyminen päivän tiukkaan minuuttiaikatauluun, jossa ei ole edes vessataukoja. Ja kun noita on monta, niin ongelma kertautuu iltapäivää kohden moninkertaiseksi.

Vierailija
6/34 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä sihteerinä ja olisi kiva jos asiakkaat ei raivoaisi ja uhkaisi tehdä valituksia minusta vaikka yritän palvella heitä mahdollisimman hyvin.

Miksi asiakkaat luulevat että pienipalkkainen sihteeri päättäisi asioista ja olisi tahallaan haittaamassa asiakkaiden asioita, en minä tee muuta kuin toimin ylhäältä tulleiden ohjeiden mukaan.

Vierailija
7/34 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollailen.....................Ap.

Vierailija
8/34 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakasneuvoja majoituspalvelussa:

- asiakkaat maksaisivat oikeaan aikaan oikean summan

- asiakkaat lukisivat tiedotteet ulko-ovissa ja sähköposteissa

- siivoaisivat kunnolla lähtiessään

- heittäisivät roskat roskiin, ei maahan

- etsisivät majoituspalveluun ulkopuolelle kuuluvat tiedot itse netistä (tiedän, missä lähin tk on, mutta en tiedä heidän palveluistaan tai lääkäreistään, hakisivat itse Postin sivuilta pakettitiedot jne., lista on pitkä)

Vierailija
9/34 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa töissä. Minun työtäni helpottaisi huomattavasti jos asiakkaat viitsisivät lukea meidän lähettämät lappuset.

Vierailija
10/34 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologina helpottaisi suuresti se, että asiakkaat uskaltaisivat kertoa ongelmistaan ja ajatuksistaan - minun on hirveän vaikea auttaa, jos en tiedä, millainen elämäntilanne asiakkaalla on.

Vierailija
11/34 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykologina helpottaisi suuresti se, että asiakkaat uskaltaisivat kertoa ongelmistaan ja ajatuksistaan - minun on hirveän vaikea auttaa, jos en tiedä, millainen elämäntilanne asiakkaalla on.

Joo tämä on hämmentävä ilmiö:) . Kun kuitenkin ihminen nimenomaan itse hakeutuu psykologille, mutta ei sitten kerrokaan sille psykologille että mikä painaa mieltä tai miksi tuli. Vaikea siinä on auttaa. Vai luuleeko asiakkaat, että psykologi lukee ajatukset?

Vierailija
12/34 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lastensairaanhoitaja erikoissairaanhoidossa. Minua helpottaisi jos vanhemmat ymmärtäisivät että he eivät ole hoidossa vaan lapsi. Kaikki se aika jonka vanhemmat vaativat, on pois lapsen hoidosta. Kiire- ja hätätilanteessa priorisoin lapsen hoidon ja vanhempien on väistettävä tieltä. Minulle lapsen vointi on aina etusijalla.

Vierailija
13/34 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tämä on hämmentävä ilmiö:) . Kun kuitenkin ihminen nimenomaan itse hakeutuu psykologille, mutta ei sitten kerrokaan sille psykologille että mikä painaa mieltä tai miksi tuli. Vaikea siinä on auttaa. Vai luuleeko asiakkaat, että psykologi lukee ajatukset?

Jos on hyvä terapeutti niin osaa johdatella, kysyä ja päätellä. Potilas ei välttämättä tiedä mikä häntä vaivaa. Jos tietäisi niin ei ehkä tarvitsisi terapiaa.

Vierailija
14/34 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten se, että jos käy psykologilla, niin on itse oltava valmis tekemään jotain oman hyvinvointinsa eteen. Psykologi ei voi tehdä psyykkistä työtä asiakkaan puolesta. Jos käy vaan joka toinen viikko juttelemassa eikä ole valmis muuttamaan omia ajatusmallejaan, käynnit menevät hukkaan.

Vierailija
15/34 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan kaikessa asiakkaat voisivat olla hiljaa ja sujautella palveluseteleitä (rahaa) tasaisella tahdilla rintataskuun. Muussa tapauksessa asikas on oikeutettu samaan kohteluun mitä eräs pohjalaanen polliisi harrasti.

Asiakas piretään vasemmaas käres ja pamppu on oikeessa.

Vierailija
16/34 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokki-tarjoilija. Parhaiten asiakas helpottaa työtäni jättämällä astiat pöytään. Haen ne kyllä.

Mikään ei ole niin v***umaista, kuin se, että astioita palautellaan myyntitiskille ja uikutetaan sitä, että hän (asiakas) haluaa auttaa...

Vierailija
17/34 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen kysymys. En ole nyt töissä, mutta silloin kun olin, niin yksinkertaisimmillaan asiakkaat olisivat voineet helpottaa tilannetta maksamalla laskut ajoissa. Paitsi, että se olisi ollut heidänkin etunsa, niin minulta olisi jäänyt pois inhoamani karhukirjeiden lähettely.

Sanos muuta! Mun asiakkaani ovat kaikki maksukykyisiä ja mun laskuni ovat heidän mittakaavassaan melko pieniä. Silti pitää venyttää ja vanuttaa maksamista. En ymmärrä. Luonnollisesti maksan itse kaikki laskuni aina ajoissa.

Vierailija
18/34 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutan työssäni Postin ja Matkahuollon paketteja.

Esillekaivetut saapumisilmoitus ja henkkari olis kiva. Meillä kun on nuo molemmat järjestelmät niin hidastaa turhaan, kun joku tulee kassalle "Minulla on paketti!!! Nimellä Matti Virtanen!". Ja jos kysyn, onko sinulla saapumisilmoitusta, niin en tee sitä kiusatakseni vaan siksi, että löytäisin pakettisi nopeammin.

Toki joskus on niinkin, että sitten asiakas tulee kyselemään jotain pakettia, hän odottelee sitä tai se on hukassa. Silloinkin olisi kiva, jos asiakas osaisi kertoa muutakin tietoa lähetyksestä (esimerkiksi mistä lähetetty/tilattu, onko seurantakoodia, mikä kuljetusfirma kuljettaa) kuin vain "Minulla pitäisi olla tulossa paketti nimellä Matti Virtanen!!!".

Vierailija
19/34 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa töissä. Ole oma itsesi, peruskäytöstavat riittää. Mukavaa on se, jos tykkäät jutella mukavia, päivä kuluu nopeammin.

Vierailija
20/34 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun olen siivoojan työtä tehnyt, olen ollut omien lasteni kanssa tarkka siitä, etteivät turhaan käsillään koske lasipintoihin julkisissa tiloissa...

Siivoojana olisi kiva, että ihmiset eivät tahallaan ja turhaan sotkisi. Kuten "tiputanpa roskan tähän roskiksen viereen lattialle, kyllä siivooja sen noukkii." Ja edes jonkinmoinen alkeellinen vessahygienia pitäisi jokaisella olla... Muidenkin kuin siivoojan mukavuuden vuoksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän