Ihanaa mies nukuttaa lasta :D
Yleensä nukuttaminen on minun puuhia, eikä lapsikaan suostu normaalisti untenmaille isin kanssa, jos itse olen kotona. Nyt iski sen verran kova päänsärky, etten olisi jaksanut nukuttaa pientä ja lapsikin meni kitisemättä isän mukana sänkyyn. =D Ihanaa kun saa levätä hetken.
Kommentit (12)
saan itse illan levättyä ja omaa aikaa.. jonka vietän koneella;)
Meidän lapsi on vasta 2v ja toisinaan menee itse omaan sänkyynsä ja nukahtaa sinne sitten omia aikojaan, mutta yleensä vielä haluaa äidin massun päälle mammimaan tai kainaloon.
Ps taisi olla huono idea tulla koneelle.... Ei ainakaan helpota oloa.
Lapsi sänkyyn uninallen kanssa, hyvät yöt ja ovi kii. Sinne se jää sänkyyn juttelemaan ja nukahtaa pian..
Puolen vuoden paikkeilla alkaa tosi moni lapsi heräillä uudelleen ja sitä kestääkin vuoden ikään saakka. Samalla sitten tuo nukahtaminen ja nukkumaanmeno hankaloituu. Sorry jos maalaa piruja, mutta kaikki lähipiirissä kävivät saman vaiheen läpi.
Meidän likkakin nukahti 3kk-6kk iässä itsekseen omaan sänkyyn. Nukkui yötkin tuossa vaiheessa parilla heräämisellä.
AP
Lapsi oppi nukahtamaan itsekseen 10kk ikäisenä! =)
Tapahtuu niin, että lauletaan lyhyt iltalaulu/loru ja kilistetään " tuulikelloa" nukkumerkiksi, sitten vain hyvänyöntoivotus ja avot.
Sama rutiini aina.
On nukahtanut nukuttamatta n. 6 kk ikäisestä joka ilta. En koskaan harrastanut tissille nukuttamista mutta " unilähtö" otettiin kyllä tisusta, mutta vauva oli vielä hereillä kun laitoin sänkyyn.
Vaatii oman rauhan nukahtaakseen. Kuopus onkin sitten hiukan erilainen tapaus. Meilläkin oli tuo " vain äiti kelpaa" -vaihe. Rasittavaa, muistan. Nykyään isi taas kelpaa iltapuuha-avuksi ja sadunlukijaksi ihan hyvin.
Toivotaan ettei rytmi radikaalisti muutu!
Vierailija:
Toivotaan ettei rytmi radikaalisti muutu!
nukahtaa parhaiten kun ei jää kyttäämään siihen sängyn viereen, vaan peittelee, sammuttaa valot ja jätää oven rakosilleen. Ja kohta kun menee kattomaan niin tuhina vaan kuuluu ja pikkunen on ihan sikeessä unessa :)
Mutta hyvä juttu ap! =)