Miten suhtaudut siihen, että tuntematon mies lähestyy sinua kadulla / kaupassa yms?
Huom. tässä tarkoitetaan asiallisia lähestymisiä, ei sellaisia joissa pelotellaan, ahdistellaan, kosketellaan yms. Huomioi myös, että hyvä suhtautuminen ei tarkoita sitä, että vaihtaisit numeroita, menisit treffeille tai muuta sellaista. Tarkoituksena lähinnä selvittää, että ovatko sellaiset lähestymiset ylipäätään ok vai ei teidän mielestä.
Vastausvaihtoehdot tarkoituksella hieman kärjistetyt.
Kommentit (78)
En halua, että kukaan "lähestyy" minua pelkän ulkonäköni takia, ja kadulla tai kaupassa mitään muuta lähestymissyytä ei ole. Harrastuksissa, töissä, opiskelupaikassa yms. lähestyminen on ok, kun tietää minkälaisesta ihmisestä on kyse, ja on kiinnostunut muustakin kuin siitä ulkomuodosta.
Laitan musiikkia kovemmalle ja teeskentelen, etten huomaa mitään, vaikka kuulenkin kuulokkeiden läpi varsin hyvin. En halua lähestymisiä. Missään.
Ei kiitos. Antaa oudon kuvan ihmisestä tulle juttelemaan ja lämmittelemään jossain kadulla tai kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tässä kannattaisi ottaa huomioon myös se minkä ikäisistä ihmisistä on kyse. 18-vuotias tyttö tuskin ilahtuu sinänsä asiallisin sanamuodoin esitetystä isoisän ikäisen miehen treffipyynnöstä.
Näinhän se on, ihan oikeassa olet. Tässä nyt kuitenkin kysyin juuri sinun (jos olet nainen) kantaasi siihen että sinua lähestytään ja annoin tarkoituksella kärjistetyt vastausvaihtoehdot ilman välimuotoja. Ei ollut tarkoituksenani tiedustella, että innostuuko 18-vuotias isoisänsä ikäisen miehen lähestymisestä. Maailman viisain ihminen en ehkä ole, mutta jonkinlaista järkeä / tilannetajua minultakin löytyy.
Viesti nro 3. on asiaa. En kaipaa lähestymisiä miehiltä, joiden mielestä "oon vaan hyvännäköinen" tms. Mutta jos näet minun vaikkapa lukevan mielenkiintoista kirjaa tai käyn samassa harrastuksessa, niin senkus teet jutun juurta. Olen kyllä varattu.
Ei ole tullut tuollaista tilannetta vastaan, ja hyvä niin. Ei kiinnosta alkaa missään kaupassa tai kadulla tuntemattomien kanssa juttelemaan.
Oikeastaan jos lähestyy sillä perusteella että on nähnyt minut muutaman kymmenen sekunnin ajan, vähän outoa. Tai tulee helposti mieleen että tyyppi on vain päättänyt hankkia naisen ja hyökkäilee kenen tahansa ihmisen näköisen perään.
Eli jos en olisi ollut minä niin takana tuleva nainen. Sen vuoksi en kauheasti arvostaisi.
Hahhah, sarja-alapeukuttaja kirjoitti viestin nro 6, kun toistaiseksi ainut "sallittu" mielipide?
Hyvä juttu. Mutta kukaan ei ole koskaan lähestynyt mua kaupassa tms. paikassa.
Jos miehellä ei ole mitään tähdellistä asiaa, kuten esim. kysyä tietä, jos on eksyksissä tai seuraavaa junavuoroa yms. niin parempi on sen miehen pysyä vain poissa. Mitkään iskurepliikit tai tökeröt "kehut" eivät kiinnosta. En myöskään innostu mistään kaveeraamisista tai kahville pyynnöistä. Eli asiallisesti voi kysyä neuvoa tms, mutta muuten ei kiitos lähestymisille.
Vierailija kirjoitti:
Hypin hätääntyneesti eestaas huutaen "kreegah bundolo!"
Tätä minäkin olen käyttänyt jo vuodesta 1991 lähtien.
Mä kyllä tykkäisin. Välillä oon itsekin miettinyt kaupassa, että pitäiskö heittää jotain kivannäköiselle miehelle. Mut en oo sitten heti keksinyt mitään järkevää heittoa. Miten itse haluaisit, että nainen lähestyisi tai mitä sanoisi tuollaisessa tilanteessa?
En tykkää että lähestytään. Kerran bussipysäkillä minulle rupesi juttelemaan joku heppu, kyseli niitä näitä ja katosi paikalta kun kuuli että olen kihloissa. Jäi aika epämääräinen olo. Ja yleensäkin tulee sellainen olo, että ihmisellä ei ole kaikki kotona jos alkaa vaikka kaupungilla yhtäkkiä juttelemaan ventovieraille.
Riippuu millä asialla mies on: jos iskuyritys niin onko kivannäköinen, miellyttävä, kivan oloinen ja onko yritys hyvä vai ei ja onko just silloin hyvä hetki vai ei. Ja siitä, onko se lähestyminen jotenkin "luonnollista", siis esim. olen ostamassa jotain kirjaa ja mies tulisi sanomaan että hei mä olen muuten lukenut tuon, se oli tosi hyvä ja jatkaa siitä jotenkin. Että riippuu suunnilleen tuulen suunnasta ja tähtien asennosta.
Ei tähän ole mitään yksiselitteistä kyllä/ei-vastausta.
Mutta noin periaatteessa onhan se vähän outoa ja ehkä vähän kiusallista, jos tuntematon pysäyttää kadulla ja alkaa iskeä. Varmaan pääosin suhtautuisin vähän oudoksuen. Mutta jos kaikki osaset loksahtaa kohdilleen, niin miksei.
Ihan sama. Mutta nehän on niitä sosiaalisia kontakteja, joita minulla ei ole, joten voisi kai se olla ihan kivakin. Mihinkään se ei kyllä johda, mitenköhän sen sitten sievästi sanoisi?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu millä asialla mies on: jos iskuyritys niin onko kivannäköinen, miellyttävä, kivan oloinen ja onko yritys hyvä vai ei ja onko just silloin hyvä hetki vai ei. Ja siitä, onko se lähestyminen jotenkin "luonnollista", siis esim. olen ostamassa jotain kirjaa ja mies tulisi sanomaan että hei mä olen muuten lukenut tuon, se oli tosi hyvä ja jatkaa siitä jotenkin. Että riippuu suunnilleen tuulen suunnasta ja tähtien asennosta.
Ei tähän ole mitään yksiselitteistä kyllä/ei-vastausta.
Mutta noin periaatteessa onhan se vähän outoa ja ehkä vähän kiusallista, jos tuntematon pysäyttää kadulla ja alkaa iskeä. Varmaan pääosin suhtautuisin vähän oudoksuen. Mutta jos kaikki osaset loksahtaa kohdilleen, niin miksei.
Nyt kun luin oman tekstini, tuli heti mieleen joku creepy kaveri, joka odottaa potentiaalisia iskuyrityksen kohteita kirjakaupassa tuntitolkulla ja esittää lukeneensa kaikki kirjat saadakseen jutunjuurta.
Voi se olis ihanaa! Mä niin toivon että joku tulis jutteleen mulle. Rohkaisen miehiä siihen hymyilemällä niille mutta kukaan ei siltikään tuu.
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä tykkäisin. Välillä oon itsekin miettinyt kaupassa, että pitäiskö heittää jotain kivannäköiselle miehelle. Mut en oo sitten heti keksinyt mitään järkevää heittoa. Miten itse haluaisit, että nainen lähestyisi tai mitä sanoisi tuollaisessa tilanteessa?
Annan tylsän, mutta totuudenmukaisen vastauksen. Ei sillä oikeasti ole ihan niin suurta merkitystä, mitä tarkalleen nainen sanoo. "Moi" on hyvä aloitus (jos sanoo perään jotain muutakin), mutta tervehdyksellä aloittaminen ei välttämättä sovi kaikkiin tilanteisiin (esim. mies kävelee edelläsi selkä sinuun päin).
Ei mitään liian suoraa (sellainen on ahdistavaa monen miehenkin mielestä), mutta kuitenkin pitää käydä ilmi, ettet ihan muuten vain alkanut puhumaan. Loppu on kiinni siitä, että onko se mieskin kiinnostunut ja miten kemiat muuten kohtaavat.
Sinänsä on kyllä oikeasti vaikeaa mitään iskuvinkkejä kenellekään antaa. En ole itsekään mikään mestari. Terveisin ap
Pelästyn ja kipitän äkkiä karkuun.