Pitääkö hotellihuone luovuttaa aina kello 12.00?
Olen ensimmäistä kertaa ulkomailla ollut nyt viikon. Pakettimatka. Hotellikansiossa luki, että lentoasemalla vievä bussi tulee noutamaan illalla kello 20.30.
Olen ollut koko päivän rannalla ym. viettämässä viimeistä lomapäivää. Tulin juuri rannalta ja heti sen jälkeen tultiin koputtamaan oveen ja hotellin henkilökuntaan kuuluva kertoi, että minun olisi pitänyt jo poistua kello 12.00 mennessä. Sanoi kuitenkin, että voin olla huoneessa kello 20.00 asti, mutta se maksaa 20 euroa.
En oikeasti tiennyt, että olisi pitänyt lähteä jo kello 12.00. Missä olisin sitten viettänyt 8 ja puoli tuntia matkalaukkujeni kanssa, jos huoneesta pitää luopua.
Onko tämä nyt sitten joku yleinen sääntö kaikkialla maailmassa, että pitää poistua 12 mennessä? Ensimmäistä kertaa matkustavana tämä tuli kyllä ihan yllätyksenä ja jopa nolottaa jonkun verran.
Kommentit (31)
Voit kysyä, saatko late check-outin eli maksat ylimääräistä parista tunnista niin, että huoneesi siivotaan viimeiseksi. Mutta tosiaan vain parista tunnista voi olla kyse, koska klo 15 alkaen tulee seuraava hotellivieras huoneeseesi.
Yksi mahdollisuus on ottaa ylimääräinen yö ja maksaa siitä sitten koko yön hinta. Voit lähteä milloin vain eli esim. klo 18 lentokentälle. Huonettasi ei kuitenkaan voi myydä enää sinä iltana, koska siivoojat ovat menneet jo pois. Siinä mielessä koko yöstä maksaminen on loogista, jos haluaa pitää huoneen noin pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Ummikko ulkomailla :D
Onneks sentään vauvapalstalle kirjoittelu onnistuu.
No ei tässä muutakaan tekemistä enää ole. Enkä kehtaa lähteekään enää mihinkään. Ollaan nyt sitten hotellihuoneessa loppuun asti, kerta siitä maksanakin ;)
Ja joo... Kyllä se Ummikot Ulkomailla ohjelmahan tästä tulee mieleen. Olis pitänyt osallistua siihen, niin olis koko Suomen kansa nähnyt sekoiluni. Ja ei ollut muuten ainut sekoilu tällä matkalla :D
Prototyyppi kirjoitti:
"Huonevuorokausi alkaa kansainvälisen käytännön mukaan n. klo 14/15 ja päättyy klo 11/12. Myös ateriapaketit (esim. All Inclusive) päättyvät huonevuorokauden päättyessä."
http://www.detur.fi/matkatoimisto/majoituspalveluista
Tuossahan tuo lukee Deturin sivuilla.
Joo no kiitos paljon. Enhän minä enää tuolla tiedolla mitään tee. Ja eipä tullut mieleen lukea kaiken maailman tekstejä ennen lomalle lähtöä. kai se on niin päivänselvä asia, että klukaan ei edes viitsi muistuttaa tuommoisesta. :D
Googletin kyllä "asiat mitä pitää muistaa ulkomaille lähdettäessä" ja "Asioita mitä pitää ottaa mukaan ulkomaille" tjsp. ennen matkaa. Mutta ei missään ikinä mainittu, että huoneen luovutus kello 12.00. Voi kun pääsis jo pois tästä hotellista, kun hävettää ;( :D En oikeasti kehtaa mennä edes siihen vastaanottoon luovuttamaan sitä avainta. LOL
Ap, ei se nyt niin vaarallista ole! :)
EnsimmäistäKertaaLomalla kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
"Huonevuorokausi alkaa kansainvälisen käytännön mukaan n. klo 14/15 ja päättyy klo 11/12. Myös ateriapaketit (esim. All Inclusive) päättyvät huonevuorokauden päättyessä."
http://www.detur.fi/matkatoimisto/majoituspalveluista
Tuossahan tuo lukee Deturin sivuilla.
Joo no kiitos paljon. Enhän minä enää tuolla tiedolla mitään tee. Ja eipä tullut mieleen lukea kaiken maailman tekstejä ennen lomalle lähtöä. kai se on niin päivänselvä asia, että klukaan ei edes viitsi muistuttaa tuommoisesta. :D
Googletin kyllä "asiat mitä pitää muistaa ulkomaille lähdettäessä" ja "Asioita mitä pitää ottaa mukaan ulkomaille" tjsp. ennen matkaa. Mutta ei missään ikinä mainittu, että huoneen luovutus kello 12.00. Voi kun pääsis jo pois tästä hotellista, kun hävettää ;( :D En oikeasti kehtaa mennä edes siihen vastaanottoon luovuttamaan sitä avainta. LOL
No mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. Tuskin olet ensimmäinen laatuaan, joka on saman mokan tehnyt. Mitä tuota enempiä häpeilemään, kun tilanne on jo hoidettu.
EnsimmäistäKertaaLomalla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä matkanjärjestäjä?
Olen aloittaja. Deturin matka.
Tällä hetkellä istun nolona hotellihuoneessa ja odotan, että kello tulee 20.00 :( Maksan 20 euron lisämaksun ja sit häivyn :D. Ja täytyypä vielä tarkistaa hotellikansiosta, lukeeko siellä missään, että huoneen luovutus kello 12.00! Toivottavasti ei ollut paljoa haittaa hotellille. :(
huoneen luovutus = check out. Kansiossa tuskin lukee you have to leave room at 12.00
Mä olen joskus rantalomakohteessa tehnyt niin, että jos on ollut ilta/yölento takaisin, laukut säilytykseen ja rannalle. Vaihtovaatteet reppuun ja rannalla olen käynyt suihkussa, vaatteet päälle ja rantakamat muovipussiin reppuun. Hotellilla matkalaukkuun. Käynyt syömässä, ja sitten kentälle. Helppoa kuin heinänteko. Ei tarvi lorvia hotellin aulassa tai kaupungilla.
No älä nyt ap mitään häpeää tai syyllisyyttä tunne! Sinähän olet hotellin asiakas ja maksat heille rahaa. Varmaan ovat iloisia että saavat lisärahaa siitä, ettet luovuttanut huonetta heti klo 12. Ei tyytymätön asiakas palaa takaisin, sen hotellit tietävät.
Kiitos kannustuksesta ja tuesta... heikkona hetkenä. :D
Jätän kyllä siivojalle kunnon tipit, luultavasti joutuu tulemaan iltatöihin siivoamaan tätä yhtä huonetta, kun sekoilen täällä.
Hei mokia sattuu ja kukaan ei tiedä kaikesta kaikkea! Et ole eka etkä vika kuka ei tuota asiaa tiedä. Hyvä paluumatkaa ja uutta matkaa vain varaamaan!
Haha! :D
En ajatellut, vaan sitä, ettei tarvitse viedä kamoja mihinkään matkatavarahuoneeseen pihistettäväksi ja mahdollisten kirppulaukkujen sekaan.