Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön: monta hakijaa viimeksi hakemaasi paikkaan ja ala?

Vierailija
20.09.2017 |

Voin aloittaa:

125 kpl, junior konsultti energia-alalla

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään helsingin kaupungilta tuli vastaus hakemaani lähihoitajan paikkaan. Valintamme plaah plaah ei kohdistunut sinuun, hakijoita oli 68.

Vierailija
42/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliala, 6kk sijaisuus ja 26. Siis pelkkään sijaisuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen hakijoiden määrän tietää?

Kunnallisella puolella haut ovat julkisia. Minä siis hain hoitoalan työpaikkaa. Vastauksessa luki hakijoiden yhteismäärä ja jopa valittujen nimet. Tuo on minusta ikävää. Miksi ne nimet pitää kertoa muille?!

Julkinen toimi. Avoimuus.

Valittujen nimet on kyllä hoitoalan julkisissa tiedossa jo ennen hakuilmoituksen julkaisua...

Vierailija
44/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvinaista, mutta eräs yksityinen iso firma kertoi hakijoiden määrän. Ainahan yksityiset eivät kerro hakijamäärää.

Hakemaani data-analyytikon paikkaan oli ollut 26 hakijaa. Hupaisaa, että julkisuudessa hehkutetaan, että näihin tehtäviin on vaikeaa löytää osaajia.

Käsittääkseni Suomessa ihan hyvin vielä löytyy tekijöitä, pulaa on ulkomailla. Mutta tuo 26 hakijaa on edelleen melko vähän, lisäksi todella moni hakee epäpätevänä. Terveisin alan opiskelija. :)

Selvästikin löytyy paljon hakijoita tällä alalla!

Itse olen it-alan töissä (joten sinänsä en ole aloituksessa toivottu työtön). Työn ohella olen opiskellut lisää tilastotiedettä + R-ohjelmointia ja tämän kautta halunnut suunnata hieman toiselle alalle. Mm. SAS on ollut työkäytössä viimeiset kymmenen vuotta, joten tilastolliset tai data-alan ohjelmistot ovat sinänsä tuttuja. Ja pohjalla on yliopistotutkinto, kuten myös lisäopinnotkin ovat olleet avoimesta yliopistosta.

Tsemppiä sinulle opintoihin! Ja innostusta myös hakeutua Suomen ulkopuolelle, mikäli täällä osaajia on jo riittävästi.

Vierailija
45/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aavistustakaan.

Painon enter ja siinä se. Poissa silmistä poissa mielestä.

Kaikki hakuset ja vastaukset visusti talteen. Eivät pysty te-keskukselta ainakaan siitä vinkumaan.

Niistä onki kiva muuten keskustella virkailijan kanssa ku yhteen paikkaan aina satoja hakijoita.

Nin ja onhan täälläki tasasesti näitä "menkää töihin!" -huutelijoita. V ittu ku niitä h elvetin töitä ei tässä maassa ole!

Vierailija
46/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 hakijaa. Puutarhurin paikka kunnalla.

Vierailija
47/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisten paikkojen hakutiedot ovat julkisia, ja ne voi lukea vaikka sanomalehdestä. Viimeksi päteviä taisi olla 15, epäpäteviä lisäksi vähän vähemmän.

Muista paikoista voi kysyä, montako hakijaa oli.

Vierailija
48/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnallisella puolella haut ovat julkisia. Minä siis hain hoitoalan työpaikkaa. Vastauksessa luki hakijoiden yhteismäärä ja jopa valittujen nimet. Tuo on minusta ikävää. Miksi ne nimet pitää kertoa muille?!

Kun haet julkista paikkaa, kuka tahansa saa käydä lukemassa sinun hakemuksesi ja saa siitä kopion. Vain henkilötunnus jää salaisuudeksi. Toisinaan julkisten viranhakijoitten nimet julkaistaan lehdessä ja saattaapa olla, että siinä lukee " Matti Meikäläinen ei halua nimeään julkisuuteen".

Vierailija
49/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisten paikkojen hakutiedot ovat julkisia, ja ne voi lukea vaikka sanomalehdestä. Viimeksi päteviä taisi olla 15, epäpäteviä lisäksi vähän vähemmän.

Muista paikoista voi kysyä, montako hakijaa oli.

En vaan tajua miksi pitäisi kiinnostaa että moniko paikkaa haki? Että voisin päästä leuhkimaan että minut valittiin 382:sta hakijasta?

Entäs jos käy niin kun mulle että tarjottiin työtä, pitäiskö mun olla nyt pettynyt kun en ollut paras monista?

Vierailija
50/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 800 hakijaa, taideala ja kaupungin työpaikka.

Vierailija
51/59 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

211. Lähihoitaja, Oulu. Palkkauskin pienin mahdollinen. .

Vierailija
52/59 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä juuri vapaita paikkoja mukaviin asiakaspalveluhommiin, ja hakijoita oli 12! Tiedotus paikoista oli laajaa, eikä tehtäviin vaadita koulutusta. Onko niin, ettei (aluksi) viiden kuukauden määräaikainen työ kiinnosta?

Silloin kun olin työtön, moniin paikkoihin oli se 50 - 100 hakijaa (enimmäkseen asiakaspalvelua), joten usein oltiin linjassa sen kanssa, mitä tässäkin ketjussa kerrotaan.

Vierailija
53/59 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä juuri vapaita paikkoja mukaviin asiakaspalveluhommiin, ja hakijoita oli 12! Tiedotus paikoista oli laajaa, eikä tehtäviin vaadita koulutusta. Onko niin, ettei (aluksi) viiden kuukauden määräaikainen työ kiinnosta?

Voi tosiaan olla syytä miettiä miksi näin kävi. Ainahan syy ei ole niissä, jotka eivät hae. Tiedotuksessa voi olla vikaa, rekryilmoituksessa, palkkaus, työajat jne. Itse jätän suosiolla hakematta paikat, joissa työkuvaus ei ole linjassa etujen kanssa.

Jos odotitte automaattisesti läjäpäin hakemuksia, niin ehkä asenteessa voisi ihan yleisesti olla mietittävää. Tai sijainnissa :)

Vierailija
54/59 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. IT-ala (koodaus).

Alan työvoimakoulutuksiin kun olen hakenut niin on ollut sellaiset 70 - 120 hakijaa yleensä, veikkaan että työpaikkoihin ehkä vähän vähemmän (koska sinne pitäisi olla valmiinakin niitä taitoja).

Vierailija
55/59 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni 76 hakijaa, pääsin haastattelun eka vaiheeseen, mutta ei jatkoon.

Laboratorioala +harvinaisempi työnkuva.

Vierailija
56/59 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun olin työtön, moniin paikkoihin oli se 50 - 100 hakijaa (enimmäkseen asiakaspalvelua), joten usein oltiin linjassa sen kanssa, mitä tässäkin ketjussa kerrotaan.

Mukava asiakaspalveluhomma voi olla vaikka marketin aulassa puhelinliittymien kauppaamista. Varsinkin puhelinmyyntiin haetaan ihmisiä niin moninlaisilla nimikkeillä kuten tutkimushaastattelija vaikka tarkoitus on soitella ihmisille ja pakkokaupata mitä tahansa.

Vierailija
57/59 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön lh kirjoitti:

211. Lähihoitaja, Oulu. Palkkauskin pienin mahdollinen. .

Nöinpä. Hoitoalalla on edelleen kuulemma pulaa hoitajista, joten lähihoitajien koulutusta ehdotetaan jokaiselle alan vaihtajalle. Pulaa varmasti on, mutta kukaan ei halua maksaa palkkaa.

Omakohtainen kokemus on, kun aikoinaan hain muutaman kuukauden määräaikaista toimistosihteerin paikkaa. Hakijoita oli n. 150.

Vierailija
58/59 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen kysymyslause on "monta hakijaa viimeksi hakemaasi paikkaan ja ala?"?

Yritä nyt kunnianarvoisa aloittaja edes hiukan panostaa kirjoitustesi oikeakielisyyteen.

Vierailija
59/59 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain Lidliin, en päässyt. En tiedä paljonko oli hakijoita. Olisin suostunut nollasoppariinkin.

Sitten alkoi onneksi täysipäiväinen opiskelu, ei tartte enää vastaanottaa "valitettavasti valintamme ei tällä kertaa kohdistunut teihin"-viestejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä