Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön: monta hakijaa viimeksi hakemaasi paikkaan ja ala?

Vierailija
20.09.2017 |

Voin aloittaa:

125 kpl, junior konsultti energia-alalla

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

148 hakijaa, yhteyshenkilö. Viisi haastateltiin, olin yksi heistä.

Vierailija
22/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

211. Toimistohommia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

55. Terveysala.

Vierailija
24/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen hakijoiden määrän tietää?

Kunnallisella puolella haut ovat julkisia. Minä siis hain hoitoalan työpaikkaa. Vastauksessa luki hakijoiden yhteismäärä ja jopa valittujen nimet. Tuo on minusta ikävää. Miksi ne nimet pitää kertoa muille?!

Vierailija
25/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

452, toimistohommat valtion virastossa.

Vierailija
26/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun sain tiedon niin yli 200 viestinnän alan vakipaikkaa, joten ei ihme.

Vierailija
27/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloussihteeri 53 hakijaa (7 haastateltiin); toimistosihteeri 283 (!) hakijaa

Yleensä 50+- on aika yleinen hakijamäärä mihin olen hakenut - tuo melkein 300 oli järkytys (toki ei ollut juurikaan vaatimuksia, eli varmasti täysin laidasta laitaan ollut hakijoita)

Itä-Suomi

Vierailija
28/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen hakijoiden määrän tietää?

Kunnallisella puolella haut ovat julkisia. Minä siis hain hoitoalan työpaikkaa. Vastauksessa luki hakijoiden yhteismäärä ja jopa valittujen nimet. Tuo on minusta ikävää. Miksi ne nimet pitää kertoa muille?!

Ettei kukaan voi nillittää, että palkattiin kaveri tai sukulainen.

Vierailija
29/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain viestintäassariksi, hakijoita oli 864kpl.

Vierailija
30/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 kpl, rakennustekniikka toimistotyö julkisella puolella. Sain paikan.

Vierailija
31/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aavistustakaan.

Painon enter ja siinä se. Poissa silmistä poissa mielestä.

Vierailija
32/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, ei varmaankaan ollut muita, koska paikkaa tarjottiin minulle hakiessani muuta työtä ko firmasta. Ei ollut ennestään tuttu rekrytoija tai firma.

Kaupan alan firma.

Vierailija
33/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan noin 50. Hain työharjoitteluun valtiolle. Jotain toimistotyötä. Opiskelen tradenomiksi.

Vierailija
34/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä vaan oo koskaan kysynyt moniko on paikkaa hakenut, enemmän mua kiinnostaa se että sainko mä paikan vai en.

Sanooko rekrytoijat yleensä, vai mistä sen hakijamäärän saa tietoonsa?

Vierailija
35/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin aloittaa:

125 kpl, junior konsultti energia-alalla

Niin voisitko ap myös kertoa saitko paikan vai etkö tiedä vielä?

Vierailija
36/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

157 hakemusta. Rekryprosessi kesti kuukauden, olin tulla hulluksi. Kaksi haastattelua ja soveltuvuustestit. Ja sain paikan! Ei ollut edes suhteita tuonne. Olen ollut nyt kolme kuukautta ja viihtynyt. Pk-seutu, it-firma. Markkinoinnin töitä teen.

Vierailija
37/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo viikko tuntuu ikuisuudelta odottaa tietoa siitä saiko paikan vai ei saati sit kuukausi!!

Vierailija
38/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisessä oli 50+ (virka, johon valittavan arvasin 5min selailun jälkeen). Aiemmissa paikoissa oli (niistä mistä tiedän) 50-1000 hakijaa, IT-ala.

Lopulta mut soitettiin yhteen aiempaan työpaikkaan kotoa melkein heti kun jäin työttömäksi, kävi järkyttävän hyvä tuuri. Hakemuksia tehtailin reilut 50.

Oli opettavaa tajuta miten melkein kaikki paikat menevät tiskin alta ja virkoihin valittavat voi aina selvittää etukäteen pienellä googlailulla. Monet työpaikkailmoitukset oli selvästi julkaistu vain mainosmielessä eikä ollut aikomustakaan palkata ketään. Virkoihin taas ei kannata hakea ellei tiedä tulevansa valituksi.

Vierailija
39/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaista, mutta eräs yksityinen iso firma kertoi hakijoiden määrän. Ainahan yksityiset eivät kerro hakijamäärää.

Hakemaani data-analyytikon paikkaan oli ollut 26 hakijaa. Hupaisaa, että julkisuudessa hehkutetaan, että näihin tehtäviin on vaikeaa löytää osaajia.

Vierailija
40/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvinaista, mutta eräs yksityinen iso firma kertoi hakijoiden määrän. Ainahan yksityiset eivät kerro hakijamäärää.

Hakemaani data-analyytikon paikkaan oli ollut 26 hakijaa. Hupaisaa, että julkisuudessa hehkutetaan, että näihin tehtäviin on vaikeaa löytää osaajia.

Käsittääkseni Suomessa ihan hyvin vielä löytyy tekijöitä, pulaa on ulkomailla. Mutta tuo 26 hakijaa on edelleen melko vähän, lisäksi todella moni hakee epäpätevänä. Terveisin alan opiskelija. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän