Onko niin, että jos pääsen velkajärjestelyyn niin ulosottolaitos ei voi enää ulosmitata perintöä (jota ei vielä jaettu)?
"Velkajärjestelyn alettua velallisen omaisuus on ulosmittauskiellossa. Tällöin velallisen omaisuutta ei saa ulosmitata velkajärjestelyn piiriin kuuluvasta velasta. Ulosmittauskiellon vastainen ulosmittaus on tehoton. Velkajärjestelyn alettua ulosmittaushakemuksen käsittely keskeytetään.
elikkä jos pääsen ulosotossa velkajärjestelyyn ja perintöä ei ole jaettu (3 sisarusta), niin onko niin että velkajärjestelyn aikana voidaan jakaa perintö ja ulosotto ei voi koskea siihen enää ollenkaan?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
ulosotto ei voi periä, mutta sun on itse maksettava velkojille kaikki,mikä ylittää 1000 euroa.
entä jos ei maksa vaan vie ne rahat ulkomaille mitä saa perinnöstä? eihän niihin voi ulosotto koskea eli perintöä siirtyy ensin minulle? joudunko sitten ns uudestaan ulosottoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ulosotto ei voi periä, mutta sun on itse maksettava velkojille kaikki,mikä ylittää 1000 euroa.
entä jos ei maksa vaan vie ne rahat ulkomaille mitä saa perinnöstä? eihän niihin voi ulosotto koskea eli perintöä siirtyy ensin minulle? joudunko sitten ns uudestaan ulosottoon?
Joo, sitten joudut uudestaan ulosottoon. Ja koska velkajärjestelyn aikana ei saa tehdä uutta velkaa, koko järjestely kaatuu siihen ja joudut maksamaan kaikki alkuperäiset velat korkoineen. Ei siis kannata jättää maksamatta.
Kai sua voidaan syyttää velallisen epärehellisyydestä jos et itse suostu maksamaan.
Eiköhän se siinä järjestelyssä jo oteta huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, sitten joudut uudestaan ulosottoon. Ja koska velkajärjestelyn aikana ei saa tehdä uutta velkaa, koko järjestely kaatuu siihen ja joudut maksamaan kaikki alkuperäiset velat korkoineen. Ei siis kannata jättää maksamatta.
Lisäksi voit saada syytteen ja tuomion "velallisen epärehellisyydestä".
Velkajärjestelyssä kaikki ylimääräinen maksetaan velkojille. Myös perinnöt
täytyyhän sun maksaa sun velat! olisit onnellinen että saat perintöä, millä voit ne maksaa.
Jos saat vaikka palkankorotuksen, niin sekin menee velkajärjestelyyn
Ei kannata kaikkea tässä ketjussa lasketeltua palturia ottaa todesta.
Voit viedä ne rahat piiloon ulkomaille, ja siitä ei seuraa muuta kuin tuomio velallisen epärehellisyydestä joka kuittaantuu erittäin todennäköisesti sakkona tai ehdollisena, eli mitään reaalimaailman seurausta ei ole.
Merkintä poistuu rikosrekisteristä 10 vuodessa.
Minua oikeasti raivostuttaa nämä velkajärjestelyyn pyrkivät ja päässeet, jotka eivät ymmärrä, että jos ylimääräistä rahaa tulee se pitää suojaosan jälkeen maksaa velkojille. Jos nuo edes saavat velkajärjestelynsä hoidettua, kuinkahan moni noista velkaantuu parissa vuodessa uudestaan?
Vierailija kirjoitti:
Voit viedä ne rahat piiloon ulkomaille, ja siitä ei seuraa muuta kuin tuomio velallisen epärehellisyydestä joka kuittaantuu erittäin todennäköisesti sakkona tai ehdollisena, eli mitään reaalimaailman seurausta ei ole.
Idiootti. Jos et noudata velkajärjestelyn ehtoja, koko velkajärjestely kaatuu ja velat tulevat maksettaviksi alkuperäisinä, ei velkajärjestelyn leikattuina velkasummina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootti. Jos et noudata velkajärjestelyn ehtoja, koko velkajärjestely kaatuu ja velat tulevat maksettaviksi alkuperäisinä, ei velkajärjestelyn leikattuina velkasummina.
En minä sitä kiistänyt? Sanoin vaan että AP voi viedä sen sadan tonnin perintönsä tai mitä ikinä saakaan, piiloon velkojilta menemällä velkajärjestelyyn.
Totta kai velat pamahtavat takaisin ulosottoon, mutta sillä ei liene väliä kun häneltä ei voi "varattomana" mitään ulosmitata kun rahat ovat esim. kryptolompakossa tai jonkun sukulaisen tilillä Sveitsissä.
Kysymyshän koski vain sitä, voiko omaisuuden ulosmittaamisen estää sillä että velkajärjestely on vahvistettu tuomioistuimessa. Vastaus on kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Jos saat vaikka palkankorotuksen, niin sekin menee velkajärjestelyyn
Maksuvara tarkistetaan ajoittain. Ihan pikkurahojen takia ei heti maksuosuus muutu mutta myöhemmin ehkä. Niin, omaisuuden tai rahojen pimittäminen voi johtaa velkajärjestelyn raukeamiseen. Velkajärjestelyssä otetaan huomioon kaikki omaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Velkajärjestelyssä kaikki ylimääräinen maksetaan velkojille. Myös perinnöt
MUTTA perintöä ei ole jaettu. eli se voi jäädä jakamatta. entä velkajärjestelyn jälkeen? 3 vuoden jälkeen velat on unohdettu, eikö perintö kannata jakaa vasta sitten?
Ei ole kovin raamatullista ryypätä itselleen uo-velkoja ja sitten vielä yrittää epärehellisesti venkoilla niistä eroon, Mike.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Velkajärjestely loppuu vasta kun loppuselvitys on annettu velkaneuvojan avustuksella. Jos siinä kohtaa verottajalta tai tulorekisteristä paljastuu tuloja joita olet yrittänyt pimittää tai et tilitä niitä sovitussa ajassa velkojille (lisämaksuvelvollisuus), koko velkajärjestely raukeaa ja pääset maksamaan alkuperäisiä velkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä sitä kiistänyt? Sanoin vaan että AP voi viedä sen sadan tonnin perintönsä tai mitä ikinä saakaan, piiloon velkojilta menemällä velkajärjestelyyn.
Totta kai velat pamahtavat takaisin ulosottoon, mutta sillä ei liene väliä kun häneltä ei voi "
Velkajärjestely raukeaa jos pamahtaa perintö tai saa palkkaa enemmän kuin on suunniteltu.
Rahat meni, mutta rikosrekisteri tuli
MUTTA perintöä ei ole jaettu. eli se voi jäädä jakamatta. entä velkajärjestelyn jälkeen? 3 vuoden jälkeen velat on unohdettu, eikö perintö kannata jakaa vasta sitten?