Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirottu kynsisieni

Vierailija
20.09.2017 |

Miten tuosta paholaisen kätyristä pääsisi lopullisesti eroon? Yhden varpaan kynnessä ollut sieni jo melkein 10 vuotta ja nyt levinnyt kuin syöpä etäpesäkkeineen kolmeen muuhunkin varpaaseen. Olen säännöllisesti desifioinut kynsiä vetyperoksidilla, sen pitäisi kuulemma edes vähän hillitä leviämistä ja ainakin jotain kuohumista tapahtuu joka kerta. Ja viilaan säännöllisesti kynsiä ohuemmiksi. Olen käyttänyt sen lisäksi teepuuöljyä ja ostin nyt pihkalakkaa myös. Viljelmät otettu monta kertaa ja joka kerta epäonnistuneet, ei voi mitään. Sisäinen lääkitys määrättiin mutta sitä en voinut syödä sivuoireiden vuoksi. Ilmeisesti tuo pihkalakkakaan ei toimi kaikkiin kantoihin. Olen kotona ilman sukkia jotta varpaat varmasti tuulettuvat koko ajan hyvin. Ongelmana on hikoilu, minulla hikoilee jalat todella paljon varsinkin urheillessa ja tämän sienen ilmeisesti sain uimahallista. Hävettää kun nuorella naisella on näin rumassa kunnossa varpaat eikä kesäisin voi käyttää sandaleja. Jos olisi varaa menisin laserkäsittelyyn, sillä kuulemma on jotkut sienestä eroon pääseet. No tietysti varmaan moottorisahallakin eroon pääsisi kun sahaisi nuo 4 varvasta kokonaan irti...

Onko joku päässyt sienestä lopullisesti eroon?

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsellani oli sitkeä kynsisieni, eikä mitkään lakat ja pinnalliset aineet auttaneet.

Söi hevoskuurin 4kk Fungorinia, ja johan häipyi. Tosin tuo on terbinafiili.

Eikö olisi mitään tablettia, jolle et olisi allerginen?

Entä, jos kuurin ajan käyttäisit allergialääkettä samaan aikaan?

Vierailija
62/91 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyyköhän sieniä jäädyttämään? Kyllähän syyliäkin poistettiin joskus jäädyttämällä. Mikä ihme saa sienen sitkeästi asumaan iholla tai kynnellä. Entä voiko sieni tulla johonkin sisäelimeen?

Sieni hän menee vaan horrokseen kylmässä. Ellei sitten voi esim kenkiä pitää tosi pitkään pakkasessa. Sieni kuolee yli 60 asteessa, siksi sanoissa ei ole sientä ainakaan lauteissa.

Otsonoitu oliiviöljy auttaa. Mulla ainakin tehonnut, joskaan ei vielä tappanut sientä kokonaan. Mene ensin jalkojenhoitaja lle, joka hioo vaurioituneen kynnen pois. Sitten aamuin illoin otsonoitua oliiviöljyä siihen. Hoitajalla pitää tosin käydä useamman kerran noin kuukauden välein.

Sukkien pesu 60 asteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös diabeetikolla voi olla taipumus kynsiseneen, koska veri kiertää heikosti jaloissa. Sen vuoksi ovat kylmännihkeät ja sieni voi hyvin.

Oletko diabetesta pohtinut?

Vierailija
64/91 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsellani oli sitkeä kynsisieni, eikä mitkään lakat ja pinnalliset aineet auttaneet.

Söi hevoskuurin 4kk Fungorinia, ja johan häipyi. Tosin tuo on terbinafiili.

Eikö olisi mitään tablettia, jolle et olisi allerginen?

Entä, jos kuurin ajan käyttäisit allergialääkettä samaan aikaan?

Kukaan lääkäri ei määrää potilaalle lääkettä jolle hän on allerginen. Ja hyvä niin, voisi olla aikamoista hengellä leikkimistä

Vierailija
65/91 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi nunnuu. Ei kai se kynsisieni ole tappava sentään. Enemmänki sun päässäs. Tai tietty jos harrastelet pottuvarvas seksittelyja, nii voihan se ikävä olla, jos papanaluukkuun jollekki tartutat.

Vierailija
66/91 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha on rahojaan kaikenlaisiin huuhaa-hoitoihin laittaa, ei kynsisieneen tehoa kuin siihen tarkoitetut lääkkeet. Itse kävin neljän kuukauden Fungorin-kuurin läpi muutama vuosi sitten, sillä sieni saatiin pysyvästi häivytettyä.

Sen tiedän, että joillekin nämä sisäiset kuurit aiheuttavat pahoja sivuoireita kuten eräälle tuttavalleni, mutta minulla kaikki sujui ihan hyvin.

Lääkkeet sain julkiselta puolelta, kun kerroin pikkuvarpaan kynnen halkeilevan juoksulenkeillä, näin todella tapahtuikin kynnelle.

Vierailija
67/91 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan tehoaako mikään kynnessä olevaan psoriin? Olen kokeillut mm. alkoholia, sitruunaa, omenaviinietikkaa, teepuuöljyä, kortisoniliuksia. Kynsi myös poistettu, mutta uuteen kynteen ilmestyy psori samoin tein.

Vierailija
68/91 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, nyt vaikka yksityiselle hakemaan sienen nukleiinihappomääritys, jos viljely aina epäonnistuu. Nukleiinihappotesti on tarkempi ja nopeampi kuin viljely. Näin saat tietää mikä sieni siellä jyllää ja saat oikeat täsmälääkkeet siihen. Saatat myös joutua uusimaan koko sukka-ja kenkävarastosi, jotta sienen uusiutuminen loppuu. Pese myös huolellisesti ainakin kylppärisi lattia.

Ei varaa yksityiseen, olen opiskelija. En myöskään haluaisi vaan odotella tumput suorana kunnes valmistun (ja löytyykö niitä töitä edes), koska sienihän voi ehtiä levitä vaikka kaikkiin varpaisiin tai sormiin odotellessa. Joten jotain pitäisi pystyä tekemään nyt heti.

Sitten sun on yritettävä uudestaan julkisen kautta. Painota, että haluat selvittää infektion aiheuttajan ja että viljelyt ovat aina epäonnistuneet. Kyllä siellä julkisellakin näitä nukleiinihappotestejä tehdään.

No niin, pitää varmaan vielä julkista terveydenhuoltoa yrittää. Olivat tosiaan sitä mieltä, että kyseessä on ensisijaisesti kosmeettinen ongelma. Ja kun yksi sisäinen lääkitys ei käynyt niin pitäisi vaan unohtaa koko juttu...

Ei juma mikä asenne! Että pitäisi vaan antaa infektioiden jyllätä ja tuhota tervettä kudosta. Kysypä seuraavaksi, että haluaako arvon tri tai sh, että sä tartuttaisit myös heille tämän viattoman kosmeettisen haitan.

Niinpä niin... Olen sitten vaan desinfioinut varpaita vetyperoksidilla ennen kun olen lähtenyt uimahallille. Eipä tässä oikein muuta voi tehdä sienen leviämisen estämiseksi. Ei myöskään ole koskaan tarttunut kämppiksille tai seurustelukumppaneille, että ei tuo jostain syystä kovin helposti leviä. Itselläni tosiaan erilaisia allergioita jne, eli vastustuskyky on varmaan lähtökohtaisesti normaalia heikompi kun on uimahallilta ylipäätäänkään tarttunut.

ÄLÄ MENE UIMAHALLIIN, ennenkuin sieni on hoidettu. Saatat tartuttaa monta muuta. Priorisoi tämä, jätät baari-illan tms väliin jotta rahat riittää yksityiselle lääkärille.

Vierailija
69/91 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, nyt vaikka yksityiselle hakemaan sienen nukleiinihappomääritys, jos viljely aina epäonnistuu. Nukleiinihappotesti on tarkempi ja nopeampi kuin viljely. Näin saat tietää mikä sieni siellä jyllää ja saat oikeat täsmälääkkeet siihen. Saatat myös joutua uusimaan koko sukka-ja kenkävarastosi, jotta sienen uusiutuminen loppuu. Pese myös huolellisesti ainakin kylppärisi lattia.

Ei varaa yksityiseen, olen opiskelija. En myöskään haluaisi vaan odotella tumput suorana kunnes valmistun (ja löytyykö niitä töitä edes), koska sienihän voi ehtiä levitä vaikka kaikkiin varpaisiin tai sormiin odotellessa. Joten jotain pitäisi pystyä tekemään nyt heti.

Sitten sun on yritettävä uudestaan julkisen kautta. Painota, että haluat selvittää infektion aiheuttajan ja että viljelyt ovat aina epäonnistuneet. Kyllä siellä julkisellakin näitä nukleiinihappotestejä tehdään.

No niin, pitää varmaan vielä julkista terveydenhuoltoa yrittää. Olivat tosiaan sitä mieltä, että kyseessä on ensisijaisesti kosmeettinen ongelma. Ja kun yksi sisäinen lääkitys ei käynyt niin pitäisi vaan unohtaa koko juttu...

Ei juma mikä asenne! Että pitäisi vaan antaa infektioiden jyllätä ja tuhota tervettä kudosta. Kysypä seuraavaksi, että haluaako arvon tri tai sh, että sä tartuttaisit myös heille tämän viattoman kosmeettisen haitan.

Niinpä niin... Olen sitten vaan desinfioinut varpaita vetyperoksidilla ennen kun olen lähtenyt uimahallille. Eipä tässä oikein muuta voi tehdä sienen leviämisen estämiseksi. Ei myöskään ole koskaan tarttunut kämppiksille tai seurustelukumppaneille, että ei tuo jostain syystä kovin helposti leviä. Itselläni tosiaan erilaisia allergioita jne, eli vastustuskyky on varmaan lähtökohtaisesti normaalia heikompi kun on uimahallilta ylipäätäänkään tarttunut.

ÄLÄ MENE UIMAHALLIIN, ennenkuin sieni on hoidettu. Saatat tartuttaa monta muuta. Priorisoi tämä, jätät baari-illan tms väliin jotta rahat riittää yksityiselle lääkärille.

Kyllä siellä uimahallissa kuule kävelee vaikka minkämoista sienijalkaa, katso vaikka keskivertomiehen kynsiä.

Vierailija
70/91 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiilaan. Mulla myös näyte epäonnistui ja muutenkin sen alkuvaihe oli erilainen, mitä yleisesti sienessä kuvailtu. Siksi en tiedä, voiko olla sientä. Nyt yksi kynsi näyttää paremmalta, mikä sekin ei viittaisi sieneen, mutta toinen on kokonaan aivan kamala! Siis koko kynsi. Olen miettinyt, että ennemmin jopa olisin ilman sitä.

Ja näytettä ottanut silloin sanoi, että sai hyvän näytteen!

Sukat pesen nykyään 60 asteessa. Kengätkin heitin menemään (olivat rikki ja ajattelin, jos olisikin väärä askel tms.) Lisäksi yritän desinfioida jalat hyvin iltaisin. Apteekin kamaan en ole vielä koskenut, koska olen menossa uusiksi otamaan näytteen ja sitten ei saa olla käyttänyt tiettyyn aikaan noita käsikauppajuttuja. Kai huomioit tämän ennen näytettä?

Mutta on kyllä tosi raivostuttava, johtui sitten mistä vaan.

Vierailija
71/91 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi se pihkalakka (eivät auttaneet muut siveltävät). Mutta sitten se himputin kynsisieni iski muutaman vuoden tauon jälkeen uudelleen. Nyt taas viilataan ja lakataan. Puolet kahdesta kynnestä on tervettä kynttä ja tämän kanssa saa puljata vielä kuukausitolkulla. Lääkekuuria en halua, koska lääkkeitä on käytössä ihan riittävästi muutenkin eikä tehosta ole takeita.

Vierailija
72/91 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttoi se pihkalakka (eivät auttaneet muut siveltävät). Mutta sitten se himputin kynsisieni iski muutaman vuoden tauon jälkeen uudelleen. Nyt taas viilataan ja lakataan. Puolet kahdesta kynnestä on tervettä kynttä ja tämän kanssa saa puljata vielä kuukausitolkulla. Lääkekuuria en halua, koska lääkkeitä on käytössä ihan riittävästi muutenkin eikä tehosta ole takeita.

Minua ei haittaisi vaikka hoito kestäisi viisikin vuotta kunhan vain edes jokin aine tehoaisi ja vaivan saisi lopulta pois! Kynsisienissä on se hyvä puoli, että niiden kanssa on sentään toivoa kynnen parantumisesta, toisin kuin psorissa, joka on loppuelämän riesa ja häpeä. Onneksi se ei kuitenkaan tartu muihin ihmisiin toisin kuin sieni. Psori saattaa kuitenkin periytyä lapsille.

Vierailija
73/91 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lääke aiheutti niin voimakkaat sivuoireet, että jouduin lopettamaan kuurin. Kynsisienilääke on valitettavasti vahva myrkky (melko lailla eri asia kuin jalkasilsalääke, joka on yleisesti hyvin siedetty.)

Olen asennoitunut niin, että minulla kynsisieni on ja pysyy. Käyn jalkaterapeutilla säännöllisesti, niin on kynsi vähän siedettävämmäksi näköinen.

Ja kun joku kysyi, niin käsittääkseni ihminen voi saada sienen sisäelimiin, jos peruskunto/vastustuskyky yleisesti heikko. Syöpäsairas tms.

Syöpäsairaat ei voi löydä uimahallissa juuri erilaisten tautien takia.

Vierailija
74/91 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että ihmiset lopettavat koko elämänsä kynsisienen ajaksi? Sienen hoitaminen voi olla vuosien prosessi, ja sinä aikana ei saisi tehdä yhtään mitään. Kuule helpointa on ennaltaehkäisy, eli yritä pitää ihosi ehjänä, kuivana ja puhtaana. Valmiiksi jo ihosairaalle sitten hieman haastavampi homma...

Vierailija
75/91 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei haittaisi vaikka hoito kestäisi viisikin vuotta kunhan vain edes jokin aine tehoaisi ja vaivan saisi lopulta pois! Kynsisienissä on se hyvä puoli, että niiden kanssa on sentään toivoa kynnen parantumisesta, toisin kuin psorissa, joka on loppuelämän riesa ja häpeä. Onneksi se ei kuitenkaan tartu muihin ihmisiin toisin kuin sieni. Psori saattaa kuitenkin periytyä lapsille.

Sellaista se on. Kuten kirjoitin itselläni on läjäpäin lääkkeitä käytössä. Joku kynsisieni on olematon vaiva muiden kroonisten sairauksien rinnalla, mutta silti haluaisin sen pois. Kynnet halkeilee ja kokoajan pitäisi olla ostamassa uusi sukkia ja kenkiä. Pesu 60 asteessa ei nykysukille sovi tai ne kutistuvat käyttökelvottomiksi. Mitään sellaista ainetta en ole keksinyt, jolla desinfioisi kengät sienestä. Samalla aineella luulisi sienen lähtevän kynsistäkin.

Vierailija
76/91 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenaviinietikka. Siis niin yksinkertainen asia tuhosi sienen kynnestä ja jalasta. Joka ilta laimentamatonta etikkaa, pesun jälkeen ja jos kutisi niin lisää omenaviinietikkaa. Samalla konstilla sain myös märän korvan ja kutinan pois. Jos tuntuu tulevan, kun itselleni tarttuu herkästi, niin jatkan omenaviinietikan käyttöä. Sienet ei kestä sitä toinen vaihtoehto on Molkosan, hera tekee kanssa sienelle ympäristön happameksi :)

Vierailija
77/91 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fungorin menossa parhaillaan ja sieni oli levinnyt myös ihoon. Rankka on kuuri kun muitakin lääkkeitä vino pino. Sivuoireita vaikka mitä ja suhteellisen vakava perussairaus alkoi oireilla kuurin takia myös. Yritän kestää, nähtäväksi jää miten kauan. Vaihtoehtolääkettä ei ole (minulle).

Vierailija
78/91 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä uimahallin ja vastaavien tilojen lattioita muhii jo sellaiset sienet, että eipä taida olla asiaan enää merkitystä, käykö ap uimahallissa vai ei

Vierailija
79/91 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätään oletetaan, että köyhä tuhlaisi rahansa jonnekin baari-iltoihin? Ei läheskään kaikki ihmiset käytä alkoholia, varsinkaan köyhistä.

Vierailija
80/91 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli sormiin töistä (hoitoalalla) ja lähti +6vkon suun kautta otettavalla kuurrilla