Lapselle nimeksi Helga, mitä mieltä?
Jos joskus saan lapsen, haluaisin antaa hänelle nimeksi Helga. Se oli toisen isoäitini nimi. Mitä mieltä olette nimestä ja mitä mielikuvia se herättää?
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Minunkin Helga-mummoni oli ihana, lämmin ja viisas nainen, joka eli pitkään ja oli tosi sisukas (teki mm. Ulkotyöt itse vielä reilusti yli 80 v ja nuorena oli hoitanut hevosia ja lehmiä työkseen). Voidaan siis sanoa errä mielikuva Helga-nimisestä vahvana naisena piti hänen kohdalla paikkansa.
Mummoni oli myös vahva nainen, vaikka elämä oli joskus kovaa hän jaksoi silti ja eli terveenä vanhaksi kunnes tuli äkkinäinen sairastuminen. Mummon syli oli aina valmis ja mummo ei ikinä kyllästynyt meihin lapsenlapsiinsa.
Sen lisäksi että nimi herättää minussa positiivisia mielikuvia isoäidistäni, se on myös kaunis, skandinaavinen ja tarkoittaa pyhää Skandinaviassa (helig).
Ap
Ihana :´) Tämä kirjoitus voisi olla omasta Helga-mummistani, joka on jo yli 9-kymppinen ja erittäin sisukas sissi. Olen myös ajatellut, että jos saan joskus oman tyttölapsen niin annan toiseksi nimeksi Helga.
Todella juntti nimi, kai vitsailet vaan ap?
Helkama sointuisi kauniimmin eikä kuulosta niin vierasperäiseltä.
Mulla tulee mieleen ravintolalaiva Helga. Sellainen puinen ja tumma, vanha iso purjelaiva, kuunari? Siellä istui ihmisiä lähinnä oluella.
Lähinnä ihmetyttää tämä suuri kiinnostus toisten mielipiteeseen? Teetkö kaikki valinnat toisten mielipiteiden mukaisesti?
Ihana nimi! Jos saisin tytön niin Helga olisi hyvin vahva suosikki. Toinen olisi Hilma joka on oman mummini nimi.
Helga on erittäin kaunis nimi.😍 Älä välitä muiden mielipiteistä.😊
Minusta Helga on kanssa tosi nätti nimi.
Minullekin kyllä ekana lähtee heti soimaan päässä "Olen nähnyt Helga-neidin kylvyssä, ihanaa", mutta toisaalta jos Helga on vasta haaveissa, niin siinä vaiheessa kun hän on vaikkapa kouluiässä, niin kukaan (ainakaan ikätoverinsa) ei tota biisiä enää muista :)
Minusta nimi ei ole kaunis, mutta kuitenkin jollakin tapaa se on tosi viehättävä. Nimestä tulee mieleen vahva ja rohkea ihminen.
Omat teinit ei olleet koskaan kuulletkaan tuota Helga neiti kylvyssä laulua, kun heiltä kysyin. Joten tuskimpa ap.n tulevan lapsen kaveritkaan tietää edes kyseisen kappalaeen olemassa olosta.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt Helga-neidin kylvyssä - ihanaa
voin nähdä kuinka pohje siellä vilahtaa...
Vain vanhat muistaa tällaisia jollotuksia, ja senkin aika hoitaa pois päiväjärjestyksestä.
Täällä on keskustelualue http://www.vauva.fi/keskustelu/alue/nimet
Jotta nämä keskustelut eivät tukkisi aihe vapaata. Nyt kuitenkin näitä nostellaan tänne kruunun kera jopa ylläpidon toimesta. Moderoinnin linja on ollut totaalisen sekaisin jo pidemmän aikaa joten toisaalta ei ihme.