Lapselle nimeksi Helga, mitä mieltä?
Jos joskus saan lapsen, haluaisin antaa hänelle nimeksi Helga. Se oli toisen isoäitini nimi. Mitä mieltä olette nimestä ja mitä mielikuvia se herättää?
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla Helga on vaikeampi ääntää? Helka on kai suomenkielinen versio Helgasta. Ihan söpö nimi sekin.
Eiköhän ihan molemmat ole suomen kielisiä nimiä.
Helga on niin lähellä Helgeä, että Helka parempi.
Hiukan kuitenkin hepsankeikka entisaikaan mihin iskelmäkin viittaa?
Tykkään, itse jos saisin vielä tytön, niin olisi joku Telma, Tilda, Hilma yms. tyylinen.
Siitä tulee suoraan sanoen mieleen käsite "Gestapon Helga".
Vierailija kirjoitti:
Se on kaunis nimi - mutta tällaisia ei kannata kysellä täällä, koska nämä ihmiset on aika hirveitä. Ollaan olevinaan kovin nokkelia ja niin rehellisiä...
Ja mitäs Sinä - joka et ole hirveä vaan muut - teet sitten täällä mukanokkelien ja mukarehellisten keskellä?
Minulle tulee nimestä Helga mieleen sellainen oikein tomera pyöreähkö viikinkimuori :)
Vähän kuin Harald hirmuisen Helga-vaimo :)
Kaikkiin nimiin tottuu. Ei Helga ole sen kummempi nimi kuin muutkaan. Perineteinen se on. Minulle tulee mieleen pyöreä keittäjä, joka käy Ullanlinnassa piikomassa. Kulkee henkilökunnan rappukäytävässä. Ottaa tilkan konjakkia nukkumaan mennessä.
Vietin lapsuudessa kesät mailla, ja siellä oli kaksi lehmää Mustikki ja Helga
Helka, tulee mieleen eräs yritys.
Helga, oisko sen lempinimi sitten Helgama.
Hyvä nimi, sopii myös ulkomaalaisten lausuttavaksi.
On kunnon nimi eikä mikään outous.
Voin jopa nähdä, miten pohje siellä vilahtaa
Tässä AP, lapsen nimeksi tulikin Tenuliisa, toisen isoäitini mukaan. Kiitos kaikille vastanneille tässä vuosien saatossa!
Tulee mieleen saksalaisuus. Saksalainen nimi. Mieti vähän.
Heipä hei, täällä yksi Helga. Olen syntynyt 2000-luvun puolella, ja voin sanoa, että yhtään kiusaamista en ole nimestäni kokenut. Tähän aikaan kukaan ei tiedä laisinkaan tuota Helka-neiti kylvyssä- laulua, saatikka viittauksia Harald Hirmuiseen. Ihan rauhassa olen saanut lapsuuteni elää. Pasila- sarjaa olen myös katsonut, ja kaimani on kyllä varmaan lempihahmoni :D
(Pakko myöntää, että näitä kommentteja lukiessa ei pokka pysynyt!)
Heipä hei.
Se on kaunis nimi - mutta tällaisia ei kannata kysellä täällä, koska nämä ihmiset on aika hirveitä. Ollaan olevinaan kovin nokkelia ja niin rehellisiä...