Lapselle nimeksi Helga, mitä mieltä?
Jos joskus saan lapsen, haluaisin antaa hänelle nimeksi Helga. Se oli toisen isoäitini nimi. Mitä mieltä olette nimestä ja mitä mielikuvia se herättää?
Kommentit (120)
Annat nyt vaan nimeksi EEMI. Sopii pojille ja tytöille.
Minulle tulee Helga-nimestä mieleen vain positiivista. Meillä oli lapsena sen niminen kissa, hyvin persoonallinen ja viehättävä. Se oli alun perin kulkukissa mutta kesy, ja se sai nimensä juurikin siitä Helga kylvyssä -renkutuksesta: naapuri toi sen meille ja ehdotti että se vietäisiin alkuun kylpyhuoneeseen, missä se saisi olla omassa rauhassaan. (Kylppäri oli oikeasti isohko maalaistalon pesuhuone.) Tyttökissa kylpyhuoneessa -> Helga-neiti. Nykyään lapselle voi hyvin antaa nimeksi Helga ilman mitään haitallisia sivumielteitä.
Aika huonosti toimii varmaan pojalla? Eli toivotaan, että ap saa sen tyttölapsen.
Ok nimi, jos vauvasi on 75-vuotias.
Minun nimeni on Helka. Kyllä siitä nimestä kiusattiin tosi paljon kouluaikana, mutta nyt tykkään enkä varmasti vaihtaisi nimeäni. Yleensä nimeni muistetaan myös hyvin. Olen syntynyt 80-luvulla ja silloin Helka oli tosi harvinainen nimi lapsella.
Oon nähnyt Helga-neidin kylvyssä, ihanaa!
Ent. työkaveri oli Helga. Hän kavalsi firmasta 40 000 ja sai fudut.
Ei muita mielikuvia, nimi on ihan kelpo.
Vierailija kirjoitti:
Kamala natsinimi
Adolf olisi paljon pahempi, etenkin viiksien kera. Toivotaan ettei lapsi ole kovin karvainen, tumma ja lyhyt, kuten arjalaisten kuningas.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee mieleen ravintolalaiva Helga. Sellainen puinen ja tumma, vanha iso purjelaiva, kuunari? Siellä istui ihmisiä lähinnä oluella.
Helgan ahteri on leveä, köli syvä ja keula tervattu.
Helga on ihana nimi <3 Antaisen sen myös tyttärelleni. Itse asiassa se on meillä yhtenä nimivaihtona tällä hetkellä, jos kasvussa oleva tulokas on tyttö ;)
Tulee mieleen saksalainen vähän ylipainoinen amatsoni.
Ei ollenkaan huono! Hieman yllättävä, koska se on niin harvinainen, mutta ei minusta mitenkään kamala. Tiedän yhden Helga-nimisen, hän on n. kolmikymppinen lääkäri, äidinkieli ruotsi.
Kannattaa selvittää myös nimien taustoja ja merkityksiä. Helga, Helka, Heli ja ym. samankaltaiset > pyhä.
Kaunis nimi. Äitini oli Helga... Mielestäni yksi kauneimmista vanhoista naisten nimistä eikä liian kulunut.
Onkohan moderaattori sellainen iloinen tyttö?
"Onkohan moderaattori sellainen iloinen tyttö?"
Tätä en ymmärtänyt. Minä ap en ole edes moderaattori tällä palstalla :) Kohtalaisen iloinen olen kyllä luonteeltani.
Ap
Voisin antaa omallekin tyttärelle nimeksi Helga.
Helgasta tulee mieleen Gudrun ja Gunilla.