Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapselle nimeksi Helga, mitä mieltä?

Vierailija
19.09.2017 |

Jos joskus saan lapsen, haluaisin antaa hänelle nimeksi Helga. Se oli toisen isoäitini nimi. Mitä mieltä olette nimestä ja mitä mielikuvia se herättää?

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäidin sisko oli Helga-täti. Hän oli oikein mukava ja lempeä vanha täti, joten ajattelen aina häntä kun kuulen "Helga". Tykkään nimestä. Lyhyt, ryhdikäs, toimii sekä Suomessa että muualla.

Vierailija
22/120 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee nimestä ensiksi mieleen noita. Mutta kun tarkemmin miettii, niin ihan kiva nimihän se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin Helga-mummoni oli ihana, lämmin ja viisas nainen, joka eli pitkään ja oli tosi sisukas (teki mm. Ulkotyöt itse vielä reilusti yli 80 v ja nuorena oli hoitanut hevosia ja lehmiä työkseen). Voidaan siis sanoa errä mielikuva Helga-nimisestä vahvana naisena piti hänen kohdalla paikkansa.

Mummoni oli myös vahva nainen, vaikka elämä oli joskus kovaa hän jaksoi silti ja eli terveenä vanhaksi kunnes tuli äkkinäinen sairastuminen. Mummon syli oli aina valmis ja mummo ei ikinä kyllästynyt meihin lapsenlapsiinsa.

Sen lisäksi että nimi herättää minussa positiivisia mielikuvia isoäidistäni, se on myös kaunis, skandinaavinen ja tarkoittaa pyhää Skandinaviassa (helig).

Ap

Vierailija
24/120 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana tulee mieleen Maanalainen armeija. Helga on ehdottomasti pitkä ja vaalea germaaninen soturinainen.

Vierailija
25/120 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissalle käy nimeksi Hellcatti.

Vierailija
26/120 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko on Helka. Tykkään tosta geettömästä versiosta enemmän. Helga on vaikea lausua.

Vierailija
27/120 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä yksi Helga, tai Helka, en ole varma kumpi se on :D Kuitenkin, vanhempi nainen ja kovaääninen mutta tekee hyvin työnsä.

Vierailija
28/120 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikings sarjassa oli Helga, ei kovin nätti minun silmään. Oli jotenkin traumatisoitunut oman lapsen kuolemasta.

Vierailija
29/120 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok, etenkin kun on suvussa. Kiusataan sitten aikanaan Helga Hirmuiseksi, tai rallatettasiiin "olen nähnyt Helga-neidin kylvyssä, ihanaa", mutta jos olisi muu nimi niin keksittäisiin muu tapa kiusata.

Itse pitäisin enemmän muodosta Helka, mutta ei niillä paljon eroa.

Vierailija
30/120 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ihana nimi ja olen itsekin harkinnut tuota nimeä.

Vierailija
31/120 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kysele täällä mielipiteitä asioille, jotka on itsellesi henkilökohtaisia, kuten nyt tulevan tyttäresi etunimi asiat. Jos tykkäät jostain nimestä, annat sen lapsellesi välittämättä mitä AV mammat nimestä tykkää. Ihmisellä täytyy olla itsevarmuutta edes sen verran, että kykenee tekemään omaa elämäänsä koskevia päätöksiä ilman AV- palstan kieroutuneiden mammojen mielipiteitä joka asiassa. Itse olen antanut kolmelle lapselleni nimet, ilman tätä tai muutakaan palstaa, ihan kahden lasteni isän kanssa päätös tehtiin ja ne sai kelvata myös sukulaisille, tutuille ja tuntemattomille. Lapsillekin on nimet kelvanneet hienosti. Helkkari, että nykyaikana ollaankin avuttomia joka asiassa ja apua kysellään kyseenalaisilta palstoilta.

Vierailija
32/120 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä aapee kostut anonyymien ihmisten mielipiteistä? Eiks sulle riitä se tieto, että itteäs miellyttää kyseinen etunimi? Vai eikö sulla ole kanttia tehdä elämässäs mitään ilman, että saat siunauksen tältä palstalta ensin? Ja jos sä mietit, että mikä etunimi vois olla sellanen mistä lasta ei voisi kiusata, niin sellasta ei olekkaan ihan tosi. Vatipää koulukiusaajat keksii mitä uskomattomimmistakin asioista kiusaamisen aiheen, eli nyhjäisevät vaikka tyhjästä että pääsevät kiusaamaan, joten senkään puoleen sun ei tarvitse tukeutua palstalaisten mielipiteisiin.

Vierailija
33/120 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana nimi. Vaihtaisin sen tosin Helkaksi koolla, koska Suomessa tuo g ääntyy koona.

Vierailija
34/120 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joskus saan lapsen, haluaisin antaa hänelle nimeksi Helga. Se oli toisen isoäitini nimi. Mitä mieltä olette nimestä ja mitä mielikuvia se herättää?

Pojasta sitten Harald?

Vierailija
35/120 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana nimi. Vaihtaisin sen tosin Helkaksi koolla, koska Suomessa tuo g ääntyy koona.

Helka Hynninen...

Vierailija
36/120 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei pojalle kyllä Harald-nimeä. :) Pojalle en tiedä vielä minkä nimen antaisin.

Ap

Vierailija
37/120 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velga

Vierailija
38/120 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helga-tädistä omakin äitini puhuu. En ole k.o. Helgaa koskaan tavannut, lieni 1900-luvun alussa syntynyt ja ennen syntymääni poismennyt. Minulle tulee oikein positiivinen tunne kun ajattelen pientä reipasta Helga-tyttöstä josta kasvaa upea ja pätevä naisihminen ja ehkä jonkun Helga-täti :)

Vierailija
39/120 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minun toisen isoäidin nimi oli Helga :) oli todella ihana ihminen. Olen miettinyt, että antaisin tyttären toiseksi nimeksi, toinen nimi lähinnä siksi että tiedän jo, minkä haluaisin etunimeksi.

Vierailija
40/120 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helga on hieno vanha nimi.Olen syntynyt 90 luvun loppupuolella ja en ole koskaan edes kuullut tällaisesta kylpylaulusta, joten tuskimpa sellaista enää kukaan vuosien päästä muistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan