Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko aikuiselle normaalia nukkua päiväunet joka päivä?

Vierailija
19.09.2017 |

Puoliso haluaa ottaa päivittäin 45 minuutin nokoset töistä tultuaan. Kun lapset oli pieniä pidin päiväunia normaalina, kun yöt oli rikkonaisia. Mutta että vieläkin päiväunet, vaikka pienin on jo kolme. Onko normaalia?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotias on jo sen ikäinen, että hyvin pystyy ottamaan päikkärit, vaikka toista aikuista ei paikalla edes olisi. Ainakin minä aikoinaan pystyin, kun äitinsä oli vielä töissä. Välillä sitten heräsin hiukset pampuloita ja pinnejä täynnä, kun tytär siinä leikki aikansa kuluksi:)

Vierailija
62/67 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sleepatnight kirjoitti:

En tiedä lahjakkaampaa tapaa heittää päivää hukkaan kuin nukkua keskellä päivää.

Tällaiset kommentit huvittaa aina mielettömästi. Samaan kastiin menevät kommentit siitä, miten ihminen hukkaa päivästään aikaa, jos herää myöhään. Tajuaako näitä kommentteja laukovat taulapäät, että ne tyypit, jotka nukkuvat päiväunia, luultavasti nukkuvat sen tunnin vähemmän yöllä? Joten ei siitä päivästä mene yhtään sen enempää hukkaan. Jos taas herään myöhemmin, niin luultavasti olen mennyt nukkumaankin myöhemmin kuin nämä valittajat.

Lukion jälkeen luin pari kuukautta yliopiston pääsykokeisiin enkä siis käynyt samaan aikaan töissä, sillä halusin lukea ilman häiriötekijöitä ja päästä ensimmäisellä yrityksellä sisään, kuten pääsinkin. Unirytmini oli silloin sellainen, että menin kolmelta yöllä nukkumaan ja heräsin yhdeltätoista aamupäivällä. Aloitin sitten kahdentoista aikaan päivällä pääsykokeisiin lukemisen ja taukojen kanssa lukeminen venyi aina johonkin iltayhdeksään tai -kymmeneen enkä sen jälkeen saanut mitenkään heti unta, kun aivot kävivät täysin ylikierroksilla. Kuntoilin, kuuntelin musiikkia, piirtelin, kirjoitin ja katselin elokuvia ja dokumentteja yms., kunnes kahden kolmen maissa yöllä alkoi väsyttää. Tuo rytmi toimi itselläni loistavasti tuossa elämäntilanteessa.

Ainut raivostuttava seikka elämässäni oli silloinen poikaystäväni (nykyään ex), joka AINA jankutti, miten minulta menee päivä hukkaan, kun nukun niin pitkään. Selitin hänelle useaan otteeseen, että minä nukun päivässä suunnilleen kahdeksan tuntia eli saman määrän kuin hänkin, vaikka nukunkin eri aikaan. Hän oli muka reippaampi kuin minä, kun heräsi jo 7-8 kahdeksalta, muttei ottanut huomioon, että kun hän 11-12 aikaan illalla meni nukkumaan, niin minä kirjoitin, piirsin, tein seuraavan päivän ruokaa valmiiksi tai ripustin pyykkejä, olin tehokas ja ahkera. Tämä ei mennyt millään jakeluun. Aina jos heräilin 11 aikaan ja poikaystäväni ei ollut töissä vaan kotona seuraamassa mihin aikaan herään, hän pääsi nyrpistellen nenäänsä sanomaan, että päiväni valuu hukkaan. Kerran sitten kysyin, että mitä hän on tehnyt nyt tämän neljän tunnin aikana, kun minä vielä nukuin ja hän oli jo "reippaana" herännyt aikaisin. Vastaus: "No tässä koneella mä oon istunut..."

Juuri näin! Olen törmännyt paljon exäsi kaltaisiin ihmisiin, ja aina jaksan ihmetellä heidän logiikkaansa. Itse teen jatkuvaa iltavuoroa, joka sopii minulle parhaiten. Samalla on tullut tutuksi työkavereiden kommentit, joiden mukaan aamuvuorossa ollessa "ehtii töiden jälkeen enemmän", kun pääsee aiemmin töistä tai ettei iltavuoron jälkeen "ehdi mitään". Jotenkin heidän maailmassaan vuorokauden tunnit lisääntyvät ja vähenevät työvuoron alkamisajankohdan mukaan, mikä on mielestäni äärimmäisen mystistä.

Ja ihan oma lukunsa ovat nuo, joiden mielestä myöhään nukkuvat ovat laiskoja, riippumatta täysin siitä, montako tuntia he ovat nukkuneet ja paljonko saavat vuorokaudessa aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sairastin kilpirauhasen liikatoimintaa, oli pakko nukkua päikkärit työpäivän jälkeen.

Vierailija
64/67 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sairastin kilpirauhasen liikatoimintaa, oli pakko nukkua päikkärit työpäivän jälkeen.

Ai mä luulin että siinä energiaa riittää. t: se joka nukkuu kahdetkin lauantaisin, vajaatoiminta nääs.

Vierailija
65/67 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani vanhukset nukkuu päiväunia kyllä.

Vierailija
66/67 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen viimeaikoina liittänyt nukkumisen myös harrastuksieni listaan, koska olen huomannut, että pikkuisen pilkkeellä tehdyt hakemukset on huomattu paremmin kuin perinteinen cv -ralli.

En yhtään ihmettele ku joku joutuu tuhansia hakemuksia automaattiseulonnan päällekin vielä tavailemaan.

Nukkuminen itsessään on aivan mahtavaa ajanvietettä työttömälle. Jaksaa paremmin hakea töitä.

Vierailija
67/67 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa johtua diabeteksestä jos noin nukuttaa.Itse en pystyisi nukkumaan päivällä vaikka kuinka yrittäisin.