Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko aikuiselle normaalia nukkua päiväunet joka päivä?

Vierailija
19.09.2017 |

Puoliso haluaa ottaa päivittäin 45 minuutin nokoset töistä tultuaan. Kun lapset oli pieniä pidin päiväunia normaalina, kun yöt oli rikkonaisia. Mutta että vieläkin päiväunet, vaikka pienin on jo kolme. Onko normaalia?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tekee joka arkipäivä töitä 6-14, niin, että usein joutuu jo 4:30 olemaan ylhäällä, niin kyllä on ihan oikeutettua ja välillä ihan pakollistakin ottaa päiväunet. Ne piristää.

Vierailija
22/67 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Itse olen opiskelija ja jos joudun ennen klo 11-12 menemään koululle niin yleensä tunnen itseni väsyneeksi joskus klo 16-17 aikoihin ja käyn pötkölleni ja yleensä nukahdan siihen. Nukun muutaman tunnin ja sitten on taas pirteämpi olo pitkän aikaa, yleensä aamuyöhön asti jolloin käyn yöunille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Kun nukkuu 8 h yössä, niin ei tarvitse mitään päiväunia. Poikkeuksena tietysti, jos on sairas tai kärsii rikkonaisista öistä, esim. vauvan takia.

Olin ennen parisuhteessa miehen kanssa, joka tuli viideltä kotiin, söi ja meni "päiväunille". Nukkui johonkin klo 21 asti ja kukkui sitten aamuyölle asti ja oli aamulla herätessään väsynyt. Ei tuollaista jaksanut katsoa.

Miehellä on selvästi ollut vain täysin väärä työaika. Se on tosi iso ongelma monelle ja on suorastaan traagista että niin moni siihen pakotetaan ilman mitään järkevää syytä.