Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka ette auta ikääntyviä vanhempianne, vaikka he eivät ole kohdelleet teitä kaltoin lapsuudessanne – millä oikeutatte välinpitämättömyytenne?

Vierailija
19.09.2017 |

Minulle on itsestäänselvää hoitaa vanhempani, koska he ovat aikanaan hoitaneet minua. Miksi sinä et ajattele samoin?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytän pian 24 ja vanhemmat alkavat olemaan nyt siinä kunnossa että eivät kaksinaan enään pärjää. Eivät kuitenkaan niin huonossa kunnossa ole että olisivat kuolemassakaan ihan vielä. Missä helvetin välissä rakennan sen oman elämän jos joudun nyt vanhempia passaamaan? Lapsuus mulla oli noin 16. vuotiaaksi hyvää mutta sen jälkeen jouduin muuttamaan omilleni eikä sen jälkeen vanhemmista ole kauheasti ole ollut apua. Aloitin työnteon koulun ohella 17. vuotiaana. Nyt sitten pitäisi jakaa aika jotenkin moneen osaan:

Tyttökaveri/harrastukset/opiskelu(amk)/vanhemmat ja tuohon vielä oma aika... Sori mutta vanhemmat tippuu ekana listalta... 

Hommaa jotain kotiapua heille. Kotiapuun saa kotitalousvähennyksen. Esim siivous.

Vierailija
42/52 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on tehnyt pahaa, kun olet jo aikuinen... Esim. oma vanhempani on syyttänyt sisartani perusteettomasti rikoksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan veroja. Eivät vanhempani minuakaan hoitaneet tai opettaneet kotona, vaan laittoivat päiväkotiin ja peruskouluun. Sitä niittaa mitä kylmää.

Vierailija
44/52 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun hekään eivät kertaakaan auttaneet minua kun minulla oli pienet lapset ja työ ja olisin kaivannut silloin tällöin lastenhoitoapua.

Omasta syntymästä ja hoitamisesta en ole heille mitään velkaa, he ovat sen tehneet koska lapsia halusivat saada.

Jos olisin saanut joskus itse apua kun sitä kaipasin niin ehkä nyt olisi sitten helpompaa uhrata omasta ajasta heille.

Sitä saa mitä tilaa.

Tällä periaatteella myös hoidan omia lapsenlapsiani aina kun vaan pystyn ja autan muutenkin kun tarvitaan.

Vierailija
45/52 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisuus ja yhteiskunta

Suomi on maailman vakain valtio.

The Fund for Peace, Fragile States Index 2017

Suomi on maailman vapain maa, Norjan ja Ruotsin ohella.

Freedom House, Freedom in the World 2017

Suomi on maailman turvallisin maa.

Maailman talousfoorumi (WEF), The Travel & Tourism Competitiveness Report 2017

Suomessa on maailman paras hallinto.

Legatum Institute, The Legatum Prosperity Index 2016: Finland

Suomessa on maailman vähiten järjestäytynyttä rikollisuutta.

Maailman talousfoorumi (WEF), The Global Competitiveness Report 2016–2017: Organized crime

Suomessa on maailman riippumattomin oikeuslaitos.

Maailman talousfoorumi (WEF), The Global Competitiveness Report 2016–2017: Judicial independence

Suomalaiset äänestävät tanskalaisten ohella vapaimmissa ja luotettavimmissa vaaleissa.

Pippa Norris ja Max Grömping, Populist threats to electoral integrity: The Year in Elections, 2016-2017 (The Electoral Integrity Project, Sydneyn yliopisto & Harvardin yliopisto)

Suomen poliisi ja sisäinen turvallisuus ovat kokonaisuutena maailman toiseksi parhaat.

The International Police Science Association, World Internal Security and Police Index

Suomessa on maailman kolmanneksi vähiten korruptiota.

Transparency International, Corruption Perceptions Index 2016

Suomessa on maailman vakaimmat pankit.

Maailman talousfoorumi (WEF), The Global Competitiveness Report 2016-2017: Soundness of banks

Suomalaisilla on maailman eniten henkilökohtaista vapautta ja valinnan vapautta.

The Social Progress Imperative, 2017 Social Progress Index: Finland

Suomessa on maailman kolmanneksi paras lehdistönvapaus.

Toimittajat ilman rajoja, 2017 World Press Freedom Index: Ranking

Suomi on maailman toiseksi paras sosiaalisen kehityksen maa.

The Social Progress Imperative, 2017 Social Progress Index: Finland

Vierailija
46/52 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis.

Mun vanhemmat edelleen hoitavat omia vanhempiaan.

Joten mietin asiaa sitten, kun se on ajakohtaista.

Vierailija
47/52 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis.

Mun vanhemmat edelleen hoitavat omia vanhempiaan.

Joten mietin asiaa sitten, kun se on ajakohtaista.

Vierailija
48/52 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ottaa kantaa, koska vanhenevat vanhempani ovat kohdelleet minua kaltoin, aina. Huolehdin vain itsestäni.

Vierailija
49/52 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan ne sanat kun äitini sanoi "ettei halunnut meitä".

Miksi siis menisin sinne pilaamaan hänen elämäänsä. Olen vain muistutus siitä mitä hän ei halunnut.

Samoin isäni katsoi tarpeelliseksi kertoa minulle äitini kuoleman jälkeen että ei halunnut minua. Mitä minä tuolla tiedolla teen? Isä ei myöskään halua että mieheni tai lapseni tulevat hänen luokseen kylään. Yksin saan siis tulla siivoamaan, mutta perhe ei saa tulla mukana. En todellakaan halua käyttää viikonloppujani yksin herukoita poimien ja omppuja kuorien, vaikka isän mielestä minun niin pitäisi tehdä.

Vierailija
50/52 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu pahalta, tunnen itseni paskaksi tässä asiassa. Välimatka on 200km, minulla on pieni lapsi ja raskas työ. Ahdistaa.

Miten sulla on pieni lapsi ja vanhempasi ovat jo hoivaa tarvitsevia vanhuksia?

Ei ollut kyse isovanhemmista vaan vanhemmista.

Vierailija
51/52 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu pahalta, tunnen itseni paskaksi tässä asiassa. Välimatka on 200km, minulla on pieni lapsi ja raskas työ. Ahdistaa.

Miten sulla on pieni lapsi ja vanhempasi ovat jo hoivaa tarvitsevia vanhuksia?

Ei ollut kyse isovanhemmista vaan vanhemmista.

Jos hän on saanut ekan lapsen vaikka 36-vuotiaana ja tokan 38-vuotiaana ja hänen vanhempansa olivat hänet saadessaan 38-vuotiaita, niin vanhemmat ovat kirjoittajan tokan lapsen syntyessä jo 76-vuotiaita. Voi siinä jo kremppoja olla.

Eikä 38-vuotias synnyttäjä ole edes vanha. Lisäksi hänen lapsensa olisivat pieniä vielä vanhempiensa täyttäessä 80.

Vierailija
52/52 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vuosien saatossa, varmaan 20v, kuunnellut kaikki vaivat monta kertaa viikossa. Olen neuvonut eri asioissa ja aina p....kaa niskaan. oireiden perusteella tuli astmalääkitys, mutta sekin p    kaan, koska maksaa niin paljon (?), nyt minua syytellään asiasta. Muutama vuosi sitten  kun olin käymässä niin huomasin, että vesipumppu jauhaa koko ajan (siis kaivovesi) ja esitin asiasta huolen niin pidettiin "hysteerikkona". Muutaman kuukausi eteenpäin niin vesivahinko ja korjaukset. Eli apu kelpaa vaan, jos se joku avuntarpeen esittää eli suosikkilapsi. En viitsi enää, ja esimerkkejä on paljon, auttamista vähätellään, mutta jos sen joku oikea henkilö esittää, niin sitten asia ok. Olen normaali, korkeakoulutettu, perheellinen ihminen, jolla ei kummempia riitoja vanhempien kanssa ole ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä