Miksi ihmeessä on sellasia rakkauslauluja kuin Älä Jätä Minua!
Ja muitakin vastaavia rakkauslauluja, kaikenmaailman...
Älä mee tai viet multa kaiken...
I cant live if living is without you...
Siis lauluja joissa kutakuinkin todetaan että jos sä lähdet niin mä kuolen. Ei tuo ole mikään rakkauslaulu! Jopas on kamala laulu! Ei mistään rakkaudesta mitään tietoakaan, vaan jopas on kamalaa jotain ihmeen riippuvuutta, riippuvuussuhde, omistussuhde, aivan sairas suhde joka ihan väistämättä päättyy siihen että se kumppani lähtee. Luojan kiitos että lähtee ennen kuin se riippuvainen tappaa kumppaninsa jota yrittää väkisin estää poistumasta.
Niin: jos henkilö sanoo "jos sä lähdet niin mä kuolen"... niin se henkilö mieluummin tappaa kumppaninsa kuin sallii kumppanin lähteä. Ei mikään rakkaussuhde vaan liimautuva takertuva murhasuhde.
Kommentit (12)
Ehkä se "älä jätä minua" kuulostaa loogisimmalta. Se on viimeinen viesti, kun toinen on poissa jo. Ikävä jäi. Sitten on erotyö. Eivät kaikki jätäkään.
Ap jatkaa... Toki on olemassa tosi "rumia" lauluja joissa pointti on sama, kuten esim Tila Tequilan laulu "I Love U", jossa sanoitus on kutakuinkin "mä rakastan sua, joten sulle vaan tiedoksi: jos sä koskaan satutat mua niin mä tapan sut". Ja esimerkiksi se kumppanin poislähteminenhän olisi tottakai sitä satuttamista. Mutta tuo on ruma laulu, törkeä, kirosanoja täynnä, "bitch-tyyliä", joten siinä saakin olla tollanen pointti.
Mutta tosi monet tyyliltään "kauniitkin" rakkauslaulut sisältävät tuon saman pointin. Ja siinähäh ei ole mitään järkeä!
Mamban kohdalla sitä sopii ihmetellä. Lähinnä tekee mieli puukottaa itseään molempiin korviin kuullessaan sitä ruikutusta.
Ne on suomalaisia biisejä aina ruikutetaan. Niin on aina ollut ja tulee olemaan. Esim viikonloppu isä, elämän valtti kortit jne. Suomalaista romantiikkaa kossua, köyttä ja rasvaa.
Miten muuten tällaisia kunnon itkuvirsiä ei enää tehdä? Parhaat rakkauslaulut tehtiin kasarilla ja ysärillä.
Vierailija kirjoitti:
Ne on suomalaisia biisejä aina ruikutetaan. Niin on aina ollut ja tulee olemaan. Esim viikonloppu isä, elämän valtti kortit jne. Suomalaista romantiikkaa kossua, köyttä ja rasvaa.
Tuo Ap:n ehdottama kolmas biisi ei kylläkään ole suomalainen. Nilsson taitaa olla tunnetuin esittäjä.
Ketään ei voi omistaa, sanoo vihervassu...
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei voi omistaa, sanoo vihervassu...
Aika moni "moderni nainen" julistaa haluavansa itselleen orjan, se on yksi niiden suurista päämääristä elämässä.
Sä minusta orjan teit ja minulta järjen vei... ihana
Nöhhöh.