Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut tulorajaulosmittauksessa jo yli kaksi vuotta ja nyt vasta

Vierailija
19.09.2017 |

Kuulin, että olen oikeutettu vapaakuukausiin!
Voinko vaan ilmoittaa thönantajalle siis, ettei pariin kuukauteen peri palkasta uomaksua?!
Ja miksi minulle ei ole asiasta kerrottu?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kerro mitään, pitää itse osata kysellä. Et voi ilmoittaa työnantajalle omatoimisesti mitään, vaan vapaakuukausia pitää hakea uo:sta. Netistä tai virastosta saa lomakkeita, jotka täytät ja palautat. Sieltä sitten ilmoitetaan, myönnetäänkö vapaakuukaudet vai ei.

Vierailija
2/6 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se koske sitten kaikkia. Kannattaa tarkistaa vielä voudilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä se tulorajaulosmittauksessa ei muka koske?

Vierailija
4/6 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä se tulorajaulosmittauksessa ei muka koske?

Itse en ainakaan vapaakuukausia aikoinaan saanut, koska tienasin liikaa. Siihen ei nähty siis olevan perustetta.

Vierailija
5/6 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kerro mitään, pitää itse osata kysellä. Et voi ilmoittaa työnantajalle omatoimisesti mitään, vaan vapaakuukausia pitää hakea uo:sta. Netistä tai virastosta saa lomakkeita, jotka täytät ja palautat. Sieltä sitten ilmoitetaan, myönnetäänkö vapaakuukaudet vai ei.

Minulla oli sopimus ulosottomiehen kanssa vapaakuukausista. Kun uomies vaihtui, päätti tämä lopettaa itsemaksusopimuksen joka edellisen kanssa oli sovittu. Nyt uomaksu peritään suoraan palkasta. Pitääkö minun hakea uudelleen myös noita sovittuja, kiinteitä vapaakuukausia?

Vierailija
6/6 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli sopimus ulosottomiehen kanssa vapaakuukausista. Kun uomies vaihtui, päätti tämä lopettaa itsemaksusopimuksen joka edellisen kanssa oli sovittu. Nyt uomaksu peritään suoraan palkasta. Pitääkö minun hakea uudelleen myös noita sovittuja, kiinteitä vapaakuukausia?

En tiedä, soita uo:miehelle ja kysy asiasta? Tai hakisin varmuuden vuoksi, ettei tule ikäviä yllätyksiä. Ei siihen lomakkeen täyttöön mene kauan, jos sen hoitaa netissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme