Miksi naisten työpaikat ovat niin myrkyllisiä?
Olen lähihoitaja mies ja olin töissä vanhusten hoitolaitoksessa. Nyt olen ansiosidonnaisella. Mutta olin siis ainoa mies tuossa työyhteisössä. Tällaisia asioita havaitsin:
-Puhutaan työkavereista pahaa selän takana. Ja sitten kun tämä on paikalla niin ollaan kun ei mitään. Siis käytöksen ja ulkonäön arvostelua... ihan ala-asteella olisi ollut.
-Haukutaan potilaita ja jaetaan näiden asioita kahvihuoneessa.
-Valitetaan ja inhotaan omaa työtä ja pientä palkkaa.
- Kummallisia kuppikuntia syntyy ja porukasta eristämistä.
Oli kauheaa olla ainoa mies. Alan vaihto lienee edessä.
Kommentit (7)
Pahimmat juoruilijat ja ilmapiirin myrkyttäjät oman työuran aikana ovat olleet miehiä.
Hyi :(
Juuri tuon takia teen mieluiten miesvaltaisella alalla töitä.
T.nainen
Vierailija kirjoitti:
Olen lähihoitaja mies ja olin töissä vanhusten hoitolaitoksessa. Nyt olen ansiosidonnaisella. Mutta olin siis ainoa mies tuossa työyhteisössä. Tällaisia asioita havaitsin:
-Puhutaan työkavereista pahaa selän takana. Ja sitten kun tämä on paikalla niin ollaan kun ei mitään. Siis käytöksen ja ulkonäön arvostelua... ihan ala-asteella olisi ollut.
-Haukutaan potilaita ja jaetaan näiden asioita kahvihuoneessa.
-Valitetaan ja inhotaan omaa työtä ja pientä palkkaa.
- Kummallisia kuppikuntia syntyy ja porukasta eristämistä.
Oli kauheaa olla ainoa mies. Alan vaihto lienee edessä.
Mä olen nainen ja lähdin. Juuri noista syistä.
Nyt olen miesvoittoisessa työpaikassa ja ihan eri alalla - ja on oikea unelmatyö. Palkka on yli 1000€ enemmän kuukaudessa, säännölliset työajat ja työsuhde-etuja on mukavasti!!
Suosittelen alanvaihtoa jos rahkeet riittää!
Minusta piti tulla lastenhoitaja synnytyssairaalaan. Olin kuitenkin jonkun vuoden sairaalassa siivoojana ja päätin, että en naisvaltaiselle alalle lähde. Niin huonot kokemukset jäi työyhteisöstä. Menin sitten postimieheksi.
Vierailija kirjoitti:
Pahimmat juoruilijat ja ilmapiirin myrkyttäjät oman työuran aikana ovat olleet miehiä.
Samaa mieltä, miehet pahimpia.
Olen ollut työyhteisöissä, joissa vain naisia, sekä sellaisissa joissa vain miehiä ja sellaisissa, joissa molempia.
Oman kokemukseni mukaan miehet ylivoimaisesti pahimpia selkään puukottajia ja oman edun tavoittelijoita. Naisten juoruilu yleensä paljon harmittomampaa, vaikka ilkeää sekin tietysti on.
Se ero kuitenkin on, että naiset haukkuvat naissukupuolen edustajat juoruämmiksi, kuten tekevät myös miehet. Mutta miehet eivät koskaan syytä miehiä juoruilijoiksi, vaan vetävät yhtä köyttä tässä asiassa saaden naiset näyttämään pahimmilta juoruajilta:)
No syy ei ole niiden naisten. Olen ollut johtajana sekä miesvaltaisissa yhteisöissä etä naisvaltaisissa, ja pari kertaa jopa julkisella (pääosin ura kuitenkin yksityisellä/pörssifirmoissa). Kaikkein pahimmat ongelmat oli naisvaltaisella julkisella, ja syy on kyllä organisastion johdon. Naisia johdetaan paskasti tai ei ollenkaan, esimiehet ei puutu ongelmiin tai eivät uskalla puuttua, naisten annetaan tapella keskenään ja mitään selviä toimenkuvi tai prosesseja ei ole. Yksityispuolella ei ole varaa puuhastella, joten tuollaiseen ei ole varaa vasn siellä johtaminen on vähän toista.
Toinen ongelma on sitten ns. valtatyhjiöteoria, eli kun naisvaltaisissa töissä ei ole välttämättä oikeaa vastuuta ja siitä seuraavaa valtaa, niin aletaan nokkimaan ja tappelemaan vallan murusista. Taas kerran ongelma ratkeaisi selvillä vastuilla, valtuuksilla ja päätöksentekorooleilla.
Itseäni ärsyttä että ongelmasta syytetään naisia. Ongelma on laajempi eli organisaatio/työnantaja/toimialakohtainen.
Ps. Miehet myös osaavat juoruta, kadehtia ja v***illa työpaikalla, se vain naamiodaan toisella tapaa ja kuitataan 'läppänä'
Ne on niin pienimielisiä ja yksinkertaisia eivätkä oikeasti kykene käsittelemään asioita joten lopputulos on tuo.