Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesten pistosehkäisyn kehitys lopetettu - ihmiset kokivat toimenpiteen liian epämiellyttävänä

Vierailija
19.09.2017 |

Kyse siis ehkäisygeelistä, joka pienellä injektiolla tukkii siemenjohtimet ja on peruutettavissa yhtä helposti.

Kommentit (242)

Vierailija
21/242 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkö oli sittenkin akkojen keksimä uutisankka? No eipä tullut yllätyksenä tällä palstalla...

Vierailija
22/242 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyvänen aika seksiin tarvitaan kaksi (tai enempikin, mutta vähintään kaksi).

Vastuu ehkäisystä kuuluu kummallekin, kuten vastuu sen jättämisestäkin.

Eikö naisia tosiaan kiinnosta ehkäisy pätkääkään? Kommenteista voi päätellä että ehkäisy jätetään yksinomaan miehen vastuulle.

Vakiintuneessa parisuhteessa mies voi hoitaa osaltaan ehkäisyn, jos nainen ei voi tai halua käyttää hormoniehkäisyä. Satunnaissuhteissa haluaisin todellakin nähdä naisen, joka uskoo, jos mies sanoo "minulla on käytössä pistosehkäisy eikä minulla ole tauteja, joten voidaan panna paljaalla".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/242 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyvänen aika seksiin tarvitaan kaksi (tai enempikin, mutta vähintään kaksi).

Vastuu ehkäisystä kuuluu kummallekin, kuten vastuu sen jättämisestäkin.

Eikö naisia tosiaan kiinnosta ehkäisy pätkääkään? Kommenteista voi päätellä että ehkäisy jätetään yksinomaan miehen vastuulle.

Vakiintuneessa parisuhteessa mies voi hoitaa osaltaan ehkäisyn, jos nainen ei voi tai halua käyttää hormoniehkäisyä. Satunnaissuhteissa haluaisin todellakin nähdä naisen, joka uskoo, jos mies sanoo "minulla on käytössä pistosehkäisy eikä minulla ole tauteja, joten voidaan panna paljaalla".

Ikinä en minäkään tällaiseen menisi naisena luottamaan (kuten miehet tekee), mutta se ei olekaan pointti. Pointti on se, että saataisiin tulpattua ulina joka syntyy siitä, että mies ensin panee paljaalla, ja sitten nainen on miehelle valtavana hirmuyllärinä raskaana. Kun ehkäisy pettää, tai sitä ei ole koskaan ollutkaan, tai naisella on ollut maha sekaisin ja teho on heikentynty, tai ihan muuten vain huolimatta täysin asiallisesta pillereiden popsimisesta kaikkien taiteen sääntöjen mukaan nainen tulee raskaaksi. Ja sitten mies katsookin että voi määrätä naisen esim. surmauttamaan alkion, mikä on monelle naiselle mahdoton paikka, tai ainakin juuri naisen pitäisi ottaa ihan kaikki vastuu panemisen seurauksista, yksin.

Vierailija
24/242 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kauas jouduit muuten kaivautumaan palstalla että löysit hyvän syyn sihauttaa tälle aamua. Näköjään eilen puoli kolmelta on miestä täällä sinun mukaasi vihattu. Vai muutenko vaan tykkäät kieriskellä ketjuissa jotka mielestäsi sitä sisältävät? No joka tapauksessa, kippis! Ja dose däämn wimin!

Vierailija
25/242 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kauas jouduit muuten kaivautumaan palstalla että löysit hyvän syyn sihauttaa tälle aamua. Näköjään eilen puoli kolmelta on miestä täällä sinun mukaasi vihattu. Vai muutenko vaan tykkäät kieriskellä ketjuissa jotka mielestäsi sitä sisältävät? No joka tapauksessa, kippis! Ja dose däämn wimin!

Itsellesikö sä juttelet?

Vierailija
26/242 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävettääkö hieman, kun tuli eilen suuna päänä mylvittyä ja haukuttua miehiä pienissä päiväsiidereissä, ja nyt on krapulamorkkikset? :)

Vierailija
27/242 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kierukan laitto sattui niin, että itkin. Makuulta ylös noustessa meinasi taju lähteä. Se aiheutti myös satunnaisia kipuja koko kehossa olemisen ajan. Aiheutti myös kystan.

Totuus kyllä on, että naiset kärsivät ehkäisyn haitat niin kauan, kuin suostuvat siihen. Jos miesten pitäisi valita seksittömyys, kondomit tai jokin pistos, varmasti olisi pistoksille kysyntää.

Meillä mennään kondomeilla siihen saakka, kun ehkäisy ei aiheuta minulle aknea, perioraalidermatiittia, hiivatulehduksia, kuivuutta, vihaisuutta ja muita pikku vaivoja. Tai siihen saakka, että mies ottaa haitat vaihteeksi itselleen.

Tuon takia en kierukkaa edes harkitse. Liian paljon lähipiirissäkin ongelmia sen suhteen. Pillerit lakkasivat sopimasta lasten saannin jälkeen, kokeiltuna kymmenisen eri merkkiä ja tuloksena vuotopäiviä kuukaudessa n. 20, hiivat, bakteerivaginoosi ja muut infektiot - kolmen vuoden helvetti niiden suhteen, ei ikinä enää. Jäljelle jää kondomi, joka tietty tässä 15v suhteessa alkaa tympiä. Miehelle heitetty vasektomiavaihtoehto, kun lapsiluku on tässä. Kummasti empii,joten mennään sitten kuivilla limakalvoilla (kortsut kuivattaa ja laskee kyllä himotkin). En tiedä montako vuotta tuon pitää vielä miettiä ja hämmästelen todella ettei edelleenkään ole keksitty ehkäisykeinoa joka ei veisi naisen terveyttä. Itse en sterilisaatioon suostu kahden sektion jälkeen, mua on leikelty tarpeeksi. Essuresta olikin jo tässä ketjussa juttua...

Vierailija
28/242 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kierukan laitto sattui niin, että itkin. Makuulta ylös noustessa meinasi taju lähteä. Se aiheutti myös satunnaisia kipuja koko kehossa olemisen ajan. Aiheutti myös kystan.

Totuus kyllä on, että naiset kärsivät ehkäisyn haitat niin kauan, kuin suostuvat siihen. Jos miesten pitäisi valita seksittömyys, kondomit tai jokin pistos, varmasti olisi pistoksille kysyntää.

Meillä mennään kondomeilla siihen saakka, kun ehkäisy ei aiheuta minulle aknea, perioraalidermatiittia, hiivatulehduksia, kuivuutta, vihaisuutta ja muita pikku vaivoja. Tai siihen saakka, että mies ottaa haitat vaihteeksi itselleen.

Tuon takia en kierukkaa edes harkitse. Liian paljon lähipiirissäkin ongelmia sen suhteen. Pillerit lakkasivat sopimasta lasten saannin jälkeen, kokeiltuna kymmenisen eri merkkiä ja tuloksena vuotopäiviä kuukaudessa n. 20, hiivat, bakteerivaginoosi ja muut infektiot - kolmen vuoden helvetti niiden suhteen, ei ikinä enää. Jäljelle jää kondomi, joka tietty tässä 15v suhteessa alkaa tympiä. Miehelle heitetty vasektomiavaihtoehto, kun lapsiluku on tässä. Kummasti empii,joten mennään sitten kuivilla limakalvoilla (kortsut kuivattaa ja laskee kyllä himotkin). En tiedä montako vuotta tuon pitää vielä miettiä ja hämmästelen todella ettei edelleenkään ole keksitty ehkäisykeinoa joka ei veisi naisen terveyttä. Itse en sterilisaatioon suostu kahden sektion jälkeen, mua on leikelty tarpeeksi. Essuresta olikin jo tässä ketjussa juttua...

On se keksitty, mutta sinä olet vain itseksesi päättänyt, että et siihen suostu. Kuitenkin suu auki ja silmät pyöreinä ihmettelet, että mies ei suostu leikeltäväksi sinun nautintosi vuoksi (kuivat limakalvot ja halut).

Vierailija
29/242 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää harrastako seksiä jos ette ole valmiita lapsiin. Tämä miehille ja naisille tasapuolisesti.

Vierailija
30/242 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ehkäisykysymys on ihan täynnä luutuneita järjettömyyksiä. Esim kuvittele tilanne jossa nainen lähtee panemaan ilman että on täysi varmuus toimivasta ehkäisystä, itse asiassa vielä yrittää vongata ilman mitään ehkäisyä, ja sitten jos käy vahinko, ojentaa sormen osoittamaan miestä ja parkaisee että miksi et ehkäissyt paremmin, minulla ei ole tässä MITÄÄN vastuuta! Ihan naurettava skenaario, mutta miehet tekee tätä all the time.

Vierailija
31/242 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se keksitty, mutta sinä olet vain itseksesi päättänyt, että et siihen suostu. Kuitenkin suu auki ja silmät pyöreinä ihmettelet, että mies ei suostu leikeltäväksi sinun nautintosi vuoksi (kuivat limakalvot ja halut).

Mikäs sulla on hätänä? Kerro toki ongelmaton ehkäisy mulle, kun sen (ja minun terveyteni) niin hyvin tiedät.

Ja ihan sivuhuomautuksena, meillä kyllä vaikuttaa miehenkin haluihin se onko värkki kuiva vai märkä ja haluaako nainen seksiä vai ei. Ei se mieskään tykkää lykkiä halutonta sahanpurukasaa. Joillekin se seksi on yhteinen nautinto, ei vain miehen perusoikeus. Kondomi on siis meille ongelma, ei niistä mieskään tykkää. Mutta miksi vaihtoehdon pitää olla naisen vastuulla?

Vierailija
32/242 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ehkäisykysymys on ihan täynnä luutuneita järjettömyyksiä. Esim kuvittele tilanne jossa nainen lähtee panemaan ilman että on täysi varmuus toimivasta ehkäisystä, itse asiassa vielä yrittää vongata ilman mitään ehkäisyä, ja sitten jos käy vahinko, ojentaa sormen osoittamaan miestä ja parkaisee että miksi et ehkäissyt paremmin, minulla ei ole tässä MITÄÄN vastuuta! Ihan naurettava skenaario, mutta miehet tekee tätä all the time.

Naisethan sitä tekevät, koska heidän mielestään heillä on yksin oikeus päättää jälkiehkäisypilleristä ja raskauden keskeyttämisestä tai jatkamisesta. Molemmat ovat seksiin ryhtyneet omasta tahdostaan, mutta vahingon sattuessa nainen kokee, että hänellä pitää olla oikeus vapautua vastuista mutta miehellä ei. Eli kummalla tässä ei oikeastaan olekaan MITÄÄN vastuuta?

Vierailija
33/242 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs sulla on hätänä? Kerro toki ongelmaton ehkäisy mulle, kun sen (ja minun terveyteni) niin hyvin tiedät.

Ja ihan sivuhuomautuksena, meillä kyllä vaikuttaa miehenkin haluihin se onko värkki kuiva vai märkä ja haluaako nainen seksiä vai ei. Ei se mieskään tykkää lykkiä halutonta sahanpurukasaa. Joillekin se seksi on yhteinen nautinto, ei vain miehen perusoikeus. Kondomi on siis meille ongelma, ei niistä mieskään tykkää. Mutta miksi vaihtoehdon pitää olla naisen vastuulla?

Sterilisaatio.

Nyt aloit keksimään lisäselityksiä. Seli, seli.

Vierailija
34/242 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoat vastustajat uusille miesten ehkäisymyuodoille, ovat lääkefirmat (e-pillerit tuottaa parhaiten) ja jotkut feministit (pimeitä muutenkin, vähentää kieron naisen vaihtoehtoja).

Millä logiikalla oikein ajattelet? E-pillereiden patentit ovat enimmäkseen loppuneet, uusimmissakaan patenttisuojaa ei ole enää kauaa jäljellä. Sama muiden hormoniehkäisyjen kanssa. Esimerkiksi Nuvaringin patenttisuoja raukeaa elokuussa 2018, kilpailevat firmat jo lämmittelevät tehtaitaan tuodakseen välittömästi markkinoille omat geneeriset valmisteensa ja aloittaakseen hintakilpailun.

Ehkäisy on lääketieteen ala jonka kysyntä ei koskaan lakkaa. Se on myös ala jonka nyt markkinoilla olevista tuotteista mikään ei ole niin hyvä, etteikö parempi voisi sitä syrjäyttää. Miesten hormoniehkäisyyn liittyy erityinen intressi, koska siinä on jättimäinen kuluttajakunta valmiita asiakkaita jotka syytävät rahansa sille firmalle, joka tuo ensimmäisenä suuren mediahuomion kanssa heille sopivan valmisteen. Ja se ensimmäinen saa kymmenkunta vuotta myydä tuotettaan rauhassa patentin turvin ennenkuin kilpailijat tulevat apajille ja pitää taas olla jotain uutta hihassa.

Vasagelin kehitys jatkuu, ja tämä jo varhain aloitettu näkyvä uutisointi kertoo siitä, että tuote on niin hyvä että sen päätyminen suurille markkinoille muutaman vuoden kuluessa on melko varmaa. Vain joku todella yllättävä, ennakoimaton ja huomattava haittavaikutus voi kaataa koko homman tässä vaiheessa.

Vierailija
35/242 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut miehellä pienikin toimenpide saattaa löpsäyttää koko kikkelin, naisella öljyä reikään ja sinne voi lykkiä aina, se ei tukkoon mene vaikka minkä tekisi. Muulla ei väliä.

Mut muistakaa naiset, miehelle tärkeintä on seksissä se et nainen on täysillä mukana ja tuijottaa silmiin.

36/242 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen on jo vuosikaudet altistanut itsensä sekä alistunut ehkäisyvalmisteiden terveyshaitoille. Osa näistä haitoista vaikuttaa myös mieheen (haluttomuus, mielialahäiriöt, limakalvojen kuivuus...).

Eipä kyllä kiinnostanut miehiäkään se miesten e-pilleri, kun saivat samoja haittavaikutuksia, mistä naiset kärsivät.

Käytännössä ehkäisyvastuu on lähestulkoon kokonaan naisen harteilla.

Vierailija
37/242 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisethan sitä tekevät, koska heidän mielestään heillä on yksin oikeus päättää jälkiehkäisypilleristä ja raskauden keskeyttämisestä tai jatkamisesta. Molemmat ovat seksiin ryhtyneet omasta tahdostaan, mutta vahingon sattuessa nainen kokee, että hänellä pitää olla oikeus vapautua vastuista mutta miehellä ei. Eli kummalla tässä ei oikeastaan olekaan MITÄÄN vastuuta?

Millä lailla päätösten tekeminen ja niiden kanssa eläminen on vastuusta vapautumista? Nainen joutuu aina tekemään vahinkoraskaudessa päätöksiä, joissa otetaan sekä henkisiä että fyysisiä riskejä, valitsi hän sitten kumminpäin vain. Ja nainen joutuu aina kestämään todella paljon isommat seuraukset. Miehet sen sijaan yrittävät kaikin keinoin päästä laistamaan ihan nistä viimeisimmistäkin vastuista ja seurauksista, esim. eivät ole millään lailla kiinnostuneita siitä että ottaisivat ehkäisyn suhteen asiat omiin käsiinsä. En ole koskaan vielä törmännyt  mieheen, joka kysyisi että miksi meille miehille ei ole pillereiden kaltaista ehkäisymuotoa, ja nyt jätkät barriikaadeille, että sellainen saadaan kehitettyä.

Vierailija
38/242 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen on jo vuosikaudet altistanut itsensä sekä alistunut ehkäisyvalmisteiden terveyshaitoille. Osa näistä haitoista vaikuttaa myös mieheen (haluttomuus, mielialahäiriöt, limakalvojen kuivuus...).

Eipä kyllä kiinnostanut miehiäkään se miesten e-pilleri, kun saivat samoja haittavaikutuksia, mistä naiset kärsivät.

Käytännössä ehkäisyvastuu on lähestulkoon kokonaan naisen harteilla.

Mitä sä höpiset? 75 % koehenkilöistä olis halunnut jatkaa sen hormonaalisen ehkäisyn käyttöä tutkimuksen jälkeenkin. Millä naisen logiikalla sä saat asian käännettyä niin, että "eipä kyllä kiinnostanut miehiäkään se miesten e-pilleri"?

Vierailija
39/242 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sterilisaatio.

Nyt aloit keksimään lisäselityksiä. Seli, seli.

Onko sulla lukihäiriö? Naisen sterilisaatio ei todellakaan ole ongelmaton vs. miehen vasektomia, alkaen vaikka leikkaustavasta, sairausloman pituudesta, vaikutuksista myöhemmällä iällä. Etkä vieläkään osannut vastata kysymykseen siitä miksi naisen pitää ottaa vastuu ehkäisystä, vuonna 2017? Lisäselityksiä? Kyllä, olen mielestäni kantanut lisääntymisasiassamme jo oman osani, en näe yhtään hyvää syytä sille että se olen taas minä joka veitsen alle menee. Varsinkaan kun on jo keksitty loistava ongelmaton ehkäisy, miehen vasektomia.

Vierailija
40/242 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä lailla päätösten tekeminen ja niiden kanssa eläminen on vastuusta vapautumista? Nainen joutuu aina tekemään vahinkoraskaudessa päätöksiä, joissa otetaan sekä henkisiä että fyysisiä riskejä, valitsi hän sitten kumminpäin vain. Ja nainen joutuu aina kestämään todella paljon isommat seuraukset. Miehet sen sijaan yrittävät kaikin keinoin päästä laistamaan ihan nistä viimeisimmistäkin vastuista ja seurauksista, esim. eivät ole millään lailla kiinnostuneita siitä että ottaisivat ehkäisyn suhteen asiat omiin käsiinsä. En ole koskaan vielä törmännyt  mieheen, joka kysyisi että miksi meille miehille ei ole pillereiden kaltaista ehkäisymuotoa, ja nyt jätkät barriikaadeille, että sellainen saadaan kehitettyä.

Kyllä se on vastuusta vapautumista, jos ei tarvitse kasvattaa ihmistä aikuseksi asti, vaan voi napata pillerin tai käväistä sairaalassa keskeyttämässä raskauden. Se niistä isommista seurauksista. Miehille kehitetään koko ajan sekä hormonaalista että hormonittomia ehkäisymuotoja, joten turha ulista barrikadeista. Ota jatkossa aiheesta selvää ensin ennen kuin vingut mielipiteitäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän