Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuore suhde, mies kuulee kaiken nalkuttamisena

Vierailija
19.09.2017 |

Ollaan oltu yhdessä vasta reilu vuosi, eli suhde on tuore. Eli ei tässä mitään hirveän pitkää yhteistä nalkuttamishistoriaa ole ehtinyt olla. Silti mies kuulee kaiken nalkuttamisena,siis kaiken pienenkin maininnan että tekisi jonkun asian toisin. En mielestäni nalkuta, ja eksäni ovat kehuneet minua siitä että nalkutan harvinaisen vähän.Saatan kuitenkin välillä pyytää, että "ethän enää uudelleen jätä lavuaaria täyteen partakarvoja parranajon jälkeen, ne voi vaikka huuhtoa siitä pois" tms. Eli sanon vain kerran ja mielestäni ihan nätisti, enkä edes usein sano mistään. Miehen mielestä nalkutan aina jos sanon. Ja häntä selvästi ärsyttää kun "nalkutan". Kysyin sitten että miksi hän kuulee kaiken nalkuttamisena, että ei kaikki sanominen ole nalkuttamista vaan sellainen samasta asiasta monta kertaa jäkättäminen on vasta nalkuttamista. Hänen mukaansa taas nalkuttamista on kaikki "kritiikki". Miksi mies kuulee kaiken sanomisen nalkuttamisena?

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette seurustelleet riittävän pitkään ennen yhteen muuttamista, jotta toisen tavat ja kommunikaatio olisivat tulleet tutuksi?

Miksi olisi pitänyt tuhlata vähää aikaansa ihmettelyyn eikä mahdollisimman nopeasti ottaa selvää tulevista ongelmista? Eihän yhteenmuutto lisää ongelmia, vaan paljastaa ne. Ihan kuin sieltä kämpästä ei mukamas pystyisi enää muuttamaan erilleen.

Vierailija
102/118 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällästäkö parisuhde on:O

No ei ole. Normaalisti istutaan keittiönpöydän ääreen, jutellaan asiat halki, sovitaan ja neuvotellaan. Nämä kaksi talitinttiä nyt vaan jostain syystä eivät vielä osaa olla parisuhteessa, mutta aika ja kokemus heidätkin tulee opettamaan.

Keittiönpöydän ääressä keskustelu ei hyldytä mitään, jos toinen ei arvosta toista samanveroisena vaan katsoo itselläänmolevan lähtökohtaisesti oikeuksia ja toisella velvollisuuksia. Siihen auttaa vain ero.

Olet väärässä, ihminen on muutoskykyinen. Jokainen voi muuttaa itseään ja omaa toimintaansa. Useimmiten me vaan halutaan muuttaa toisten toimintaa, ei omaamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ehkä teidän sitten kannattaa olla siellä miehen luona vaan. Älkääkä muuttako yhteen missään tapauksessa!

Vierailija
104/118 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nähkää vain miehen luona ja porsastele sinäkin siellä sielusi kyllyydestä, ja käytä samoja argumentteja, jos miestä alkaa häiritsemään sinun sotkusi.

Tässä tilanteessa ei voi käyttää käänteispsykologiaa, koska miestä ei häiritse vastaava toiminta kotonaan.

Vierailija
105/118 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette seurustelleet riittävän pitkään ennen yhteen muuttamista, jotta toisen tavat ja kommunikaatio olisivat tulleet tutuksi?

Miksi olisi pitänyt tuhlata vähää aikaansa ihmettelyyn eikä mahdollisimman nopeasti ottaa selvää tulevista ongelmista? Eihän yhteenmuutto lisää ongelmia, vaan paljastaa ne. Ihan kuin sieltä kämpästä ei mukamas pystyisi enää muuttamaan erilleen.

Tämä. Mahdollisimman nopeasti vaan yhteisasumista kokeilemaan niin tietää, kannattaako tuhlata aikaansa. Monet osaa piilotella näitä juttuja pitkäänkin. En henk.koht. tajua niitä, jotka muuttavat yhteen vasta naimisiin mentyään, mutta kaikki toki tyylillään.

Vierailija
106/118 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ehkä teidän sitten kannattaa olla siellä miehen luona vaan. Älkääkä muuttako yhteen missään tapauksessa!

Hullua kyllä, mies haluaa että olemme mieluummin minun luona, koska minun luona on siistimpää ja hänen asunnossa liian sotkuista. Ap.

Vierailija
107/118 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hullua kyllä, mies haluaa että olemme mieluummin minun luona, koska minun luona on siistimpää ja hänen asunnossa liian sotkuista. Ap.

No, sitten jatkat samaan malliin kuin aikaisemminkin. Jos hän kokee sanomisesi nalkuttamisena, niin sitten kokee. Sano sille, että voi voi vaan, jos ärsyttää.

Vierailija
108/118 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se on miehen ongelma.

Sinun ongelmasi on hänen reagointinsa siihen.

Miksi et laita sitä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos?

Vierailija
109/118 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, sitten jatkat samaan malliin kuin aikaisemminkin. Jos hän kokee sanomisesi nalkuttamisena, niin sitten kokee. Sano sille, että voi voi vaan, jos ärsyttää.

Eniten tässä oikeasti pohdin tämän suhteen lopettamista. En tykkää siitä että minua "haukutaan" nalkuttavaksi akaksi, kun en sitä mielestäni ole. Ap.

Vierailija
110/118 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko keskustella siitä, että olisiko keinoa, miten kerrot hänelle toiveesi?

Hänellä on varmaan ollut jotenkin pahasti asioista sanova kasvattaja, ja siksi ottaa asiat noin. Tai on tosi herkkä. Tai molempia.

Vierailija
111/118 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä partakarvakysymys on juuri sopiva suhteen alkuvaiheessa. Sen ratkaisu kertoo, mihin suuntaan parisuhde lähtee. Se kertoo, miten hyvin tai huonosti parisuhteen kommunikaatio pelaa. Se kertoo, missä määrin kumpikin osaa huomioida toista. Juuri tällaiset ongelmatilanteet ovat tarpeen kehittyvälle parisuhteelle. Huonoin vaihtoehto on jättää tällaiset asiat käsittelemättä, jos ei halua alkaa siivota toisen jälkiä parisuhteen keston ajan, joka voi olla loppuelämän mittainen. Menestystä ongelman ratkaisuun!

Onnea vaan sulle, jos luulet kommunikaation laadulla ja sanojen asettelemisella olevan mitään merkitystä siihen, saako alokas armeijassa määräillä luutnanttia.

Ai, en tiennytkään, että armeijassa ollaan nykyisin pareittain ja vielä niin, että pari tehdään alokkaasta ja luutnantista. Varmaan tosi tehokasta armeijakoulutusta.

Vastauksesi paljastaa asenteesi.

Sovinistin mielestä se on ihan ERI asia, kun kyseessä on nainen ja mies eikä sellaista valtasuhdetta voi verrata muihin kuten miesten välisiin valtasuhteisiin.

Alokas ja luutnantti-vertaus on osuva, koska se havainnollistaa käskytyssuhteen sujntaa ja sitä, miten vääränä sen kokee, jos se menisikin toisinpäin

Minä en näe mitään yhteyttä armeijan ja parisuhteen välillä. Siksi nämä armeijavertaukset menevät minulla yli. Parishteessa on aina kyse (tai ainakin pitäisi olla) kompromisseista eikä käskyttämisestä. Toiselle kuuluu kertoa, jos asiat eivät ole oman mielen mukaisia ja niistä kuuluu keskustella yhdessä, jotta löydetään sopiva kumpaakin tyydyttävä tapa toimia. Alussa hankauksia on väistämättä enemmän, koska kummallakin on omat pinttyneet tapansa eikä itse välttämättä huomaa, että asiat voisi tehdä toisin. Mun veikkaus on, että ap:n mies on laiska ja sen vuoksi valittaa kaikista huomautuksista.

Vierailija
112/118 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko keskustella siitä, että olisiko keinoa, miten kerrot hänelle toiveesi?

Hänellä on varmaan ollut jotenkin pahasti asioista sanova kasvattaja, ja siksi ottaa asiat noin. Tai on tosi herkkä. Tai molempia.

Tai on laiska tai itsekäs - tai molempia. Ja tietää, että syyllistämällä voi saada etuisuuksia.

Vierailija
113/118 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai on laiska tai itsekäs - tai molempia. Ja tietää, että syyllistämällä voi saada etuisuuksia.

Kuten tulla jätetyksi, aivan. Avaa psykologin vastaanotto, oisit mahtava siinä!

Vierailija
114/118 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten tässä oikeasti pohdin tämän suhteen lopettamista. En tykkää siitä että minua "haukutaan" nalkuttavaksi akaksi, kun en sitä mielestäni ole. Ap.

Minä miettisin eroa siksi, että mies miettii, löytäisikö jostain nalkuttamattoman naisen. Hän siis on kanssasi siksi, että sinä olet nainen. Ei siksi, että sinä olet sinä ja teillä on kivaa yhdessä. Jos taas on kyseessä joku typerä heitto vihastuksissa, asia pitäisi selvittää ja miehen korjata tapansa. 

Vierailija
115/118 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät nuo tollot tajua, että nainenkin voi lähteä kälppäsemään. Ainakin omalla kohdallani se on aiheuttanut aina hölmistystä vastapuoleen. 

Vierailija
116/118 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällästäkö parisuhde on:O

No ei ole. Normaalisti istutaan keittiönpöydän ääreen, jutellaan asiat halki, sovitaan ja neuvotellaan. Nämä kaksi talitinttiä nyt vaan jostain syystä eivät vielä osaa olla parisuhteessa, mutta aika ja kokemus heidätkin tulee opettamaan.

Keittiönpöydän ääressä keskustelu ei hyldytä mitään, jos toinen ei arvosta toista samanveroisena vaan katsoo itselläänmolevan lähtökohtaisesti oikeuksia ja toisella velvollisuuksia. Siihen auttaa vain ero.

Olet väärässä, ihminen on muutoskykyinen. Jokainen voi muuttaa itseään ja omaa toimintaansa. Useimmiten me vaan halutaan muuttaa toisten toimintaa, ei omaamme.

Totta. Voi jos haluaa. Usein ikävä kyllä henkisesti väkivaltainen ja toista1 alistava ja hyväksikäyttävä osapuoli ei halua muuttua. En usko, että ap:n mies kokee tarvetta muuttua, koska on omasta mielestään oikeutettu erivapauksiin.

Vierailija
117/118 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät nuo tollot tajua, että nainenkin voi lähteä kälppäsemään. Ainakin omalla kohdallani se on aiheuttanut aina hölmistystä vastapuoleen. 

Nämä alistajat ovat usein niitä, jotka jopa suuttuvat, sillä heidän mielestään toisella ei ole oikeutta päättää suhteen jatkumisesta tai päättymisestä.

Vierailija
118/118 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, myötätuntoa täältä. Ei varmasti ole mukavaa vuoden jälkeen tajuta että mies suhtautuu pyyntöihisi (ja ainakin mun näkökulmasta siis ylipäänsä sun hyvinvointiin) välinpitämättömästi ja kun ilmaiset niitä vielä uudestaan sen sijaan että tarttuisi niihin ohjaa keskustelun epäolennaisuuksiin. Eli siihen "nalkutatko" (:D tuota verbiä, olen ihan samaa mieltä muiden kommentoijien kanssa että sen käyttö kertoo jo lähtökohtaisesti seksistisestä asenteesta). Tuo tekniikka ohjata keskustelu muualle on vielä luonteeltaan todella epäkunnioittava ja epäarvostava, herää kysymys onko miehellä kykyä arvostaa naisia tai ihmisiä ylipäätään. Ellei ole voimakkaita syitä pysyä suhteessa ja tiedossa tapaa jolla tilanne voisi selkeästi muuttua fiilikseksi mullekin tulee että äijä kiertoon. Jotkut oppivat jossain vaiheessa että jos sama ilmiö (esim. "nalkuttava akka") tulee omalle kohdalle enemmän kuin vaikka 5 kertaa se saattaa kertoa puhujastakin jotain. Mutta siinä vaiheessa sinä olet jo kauan sitten päässyt yli ja elät parempaa elämää muualla.