Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuore suhde, mies kuulee kaiken nalkuttamisena

Vierailija
19.09.2017 |

Ollaan oltu yhdessä vasta reilu vuosi, eli suhde on tuore. Eli ei tässä mitään hirveän pitkää yhteistä nalkuttamishistoriaa ole ehtinyt olla. Silti mies kuulee kaiken nalkuttamisena,siis kaiken pienenkin maininnan että tekisi jonkun asian toisin. En mielestäni nalkuta, ja eksäni ovat kehuneet minua siitä että nalkutan harvinaisen vähän.Saatan kuitenkin välillä pyytää, että "ethän enää uudelleen jätä lavuaaria täyteen partakarvoja parranajon jälkeen, ne voi vaikka huuhtoa siitä pois" tms. Eli sanon vain kerran ja mielestäni ihan nätisti, enkä edes usein sano mistään. Miehen mielestä nalkutan aina jos sanon. Ja häntä selvästi ärsyttää kun "nalkutan". Kysyin sitten että miksi hän kuulee kaiken nalkuttamisena, että ei kaikki sanominen ole nalkuttamista vaan sellainen samasta asiasta monta kertaa jäkättäminen on vasta nalkuttamista. Hänen mukaansa taas nalkuttamista on kaikki "kritiikki". Miksi mies kuulee kaiken sanomisen nalkuttamisena?

Kommentit (118)

Vierailija
81/118 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä on nyt kaksi eri käsitystä tästä sanasta "nalkutus", sulle se on sitä tietyllä äänensävyllä ja asenteella tehtyä toisen tekemisten kommentointia ja "ohjeistusta", mutta miehelle se tarkoittaa sitä että sinä jatkuvasti jotenkin kritisoit ja kommentoit hänen jokaista tekemäänsä asiaa.

Eli olette molemmat oikeassa, sinä siinä että et tee sitä nalkutusäänellä ja nalkutusasenteella, mies siinä että sinä kritisoit koko ajan hänen jokaista liikettään.

Jos minä noin kerran kuussa pyydän miestä tekemään jonkun asian toisen, niin onko se sitä että minä koko ajan kritisoin miehen jokaista liikettä? Ja asiat mistä sanon on ihan ns. normaaleja pyyntöjä esim. se että jos partaa ajaessa täyttää lavuaarin partakarvoilla, niin ne  karvat voisi siivota sieltä eikä jättää lojumaan sinne lavuaariin. Tai että ei ole ok juoda täydestä mehutölkistä suoraan purkista ja laittaa se takaisin jääkaappiin, koska loppumehu pilaantuu. Tai että jos vie luonani olohuoneeseen astioita niin olisi ok itse viedä ne takaisin keittiöön eikä jättää sinne minun siivottavaksi. Ap.

Onhan se. Miksi KOSKAAN vaatisit miestäsi tekemään asioita toisin. Mies tekee asiat niin kuin itse haluaa ja sinä niin kuin sinä haluat. Jos arvostelet toisen toimintatapoja niin tuo on juuri sitä nalkuttamista. Keskittyisit vain omista asioista huolehtimiseen, niin parisuhde voisi paljon paremmin.

Vierailija
82/118 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä partakarvakysymys on juuri sopiva suhteen alkuvaiheessa. Sen ratkaisu kertoo, mihin suuntaan parisuhde lähtee. Se kertoo, miten hyvin tai huonosti parisuhteen kommunikaatio pelaa. Se kertoo, missä määrin kumpikin osaa huomioida toista. Juuri tällaiset ongelmatilanteet ovat tarpeen kehittyvälle parisuhteelle. Huonoin vaihtoehto on jättää tällaiset asiat käsittelemättä, jos ei halua alkaa siivota toisen jälkiä parisuhteen keston ajan, joka voi olla loppuelämän mittainen. Menestystä ongelman ratkaisuun!

Onnea vaan sulle, jos luulet kommunikaation laadulla ja sanojen asettelemisella olevan mitään merkitystä siihen, saako alokas armeijassa määräillä luutnanttia.

Ai, en tiennytkään, että armeijassa ollaan nykyisin pareittain ja vielä niin, että pari tehdään alokkaasta ja luutnantista. Varmaan tosi tehokasta armeijakoulutusta.

Vastauksesi paljastaa asenteesi.

Sovinistin mielestä se on ihan ERI asia, kun kyseessä on nainen ja mies eikä sellaista valtasuhdetta voi verrata muihin kuten miesten välisiin valtasuhteisiin.

Alokas ja luutnantti-vertaus on osuva, koska se havainnollistaa käskytyssuhteen sujntaa ja sitä, miten vääränä sen kokee, jos se menisikin toisinpäin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/118 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä on nyt kaksi eri käsitystä tästä sanasta "nalkutus", sulle se on sitä tietyllä äänensävyllä ja asenteella tehtyä toisen tekemisten kommentointia ja "ohjeistusta", mutta miehelle se tarkoittaa sitä että sinä jatkuvasti jotenkin kritisoit ja kommentoit hänen jokaista tekemäänsä asiaa.

Eli olette molemmat oikeassa, sinä siinä että et tee sitä nalkutusäänellä ja nalkutusasenteella, mies siinä että sinä kritisoit koko ajan hänen jokaista liikettään.

Jos minä noin kerran kuussa pyydän miestä tekemään jonkun asian toisen, niin onko se sitä että minä koko ajan kritisoin miehen jokaista liikettä? Ja asiat mistä sanon on ihan ns. normaaleja pyyntöjä esim. se että jos partaa ajaessa täyttää lavuaarin partakarvoilla, niin ne  karvat voisi siivota sieltä eikä jättää lojumaan sinne lavuaariin. Tai että ei ole ok juoda täydestä mehutölkistä suoraan purkista ja laittaa se takaisin jääkaappiin, koska loppumehu pilaantuu. Tai että jos vie luonani olohuoneeseen astioita niin olisi ok itse viedä ne takaisin keittiöön eikä jättää sinne minun siivottavaksi. Ap.

Onhan se. Miksi KOSKAAN vaatisit miestäsi tekemään asioita toisin. Mies tekee asiat niin kuin itse haluaa ja sinä niin kuin sinä haluat. Jos arvostelet toisen toimintatapoja niin tuo on juuri sitä nalkuttamista. Keskittyisit vain omista asioista huolehtimiseen, niin parisuhde voisi paljon paremmin.

Oletko mieheni? Hän on juuri tuota mieltä. Minun pitäisi keskittyä vain omista asioistani huolehtimiseen, niin parisuhde voisi paremmin. Hän saisi sotkea asuntoni vaikka katosta lattiaan eikä siivota niitä jälkiä koskaan, ja hän vain siinä tekee asiat omalla tavallaan enkä minä saisi arvostella. Koska hänellä on hänen tapa, ja se pitää vain hyväksyä. Ai entäs minun tapa asua siistissä asunnossa(ni), no mieheni mielestä saan keskittyä siihen tapaani ja siivota jos kerran rakastan siivoamista. Ap.

Vierailija
84/118 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi katsella sellaista miestä.

Vierailija
85/118 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällästäkö parisuhde on:O

Vierailija
86/118 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jo nyt on tuollaista, niin kannattaako jatkaa?

Vierailija
87/118 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole koskaan ollut tuollaista ongelmaa, eli kukaan ei ole koskaan nalkuttanut minulle (luultavasti koska osaan muutenkin huolehtia siisteydestä jne.), mutta jos seurustelisin jonkun kanssa joka arvostelisi toimintaani, niin laittaisin kyllä naisen samantien kiertoon. Eli ihan suoraan - ette sovi toisillenne, vaan kannattaa etsiä uusi mies. Jotkut, sukupuolesta riippumatta, arvostelevat parinsa toimintaa ja pitävät luontevana sitä että myös kumppani arvostelee omaa toimintaa. Toiset taas haluaa päättää itse omasta toiminnastaan. Ei ole kovin hyvä lähtökohta pitkälle suhteelle, jos jo perusrakenteista ollaan eri mieltä

Vierailija
88/118 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko mieheni? Hän on juuri tuota mieltä. Minun pitäisi keskittyä vain omista asioistani huolehtimiseen, niin parisuhde voisi paremmin. Hän saisi sotkea asuntoni vaikka katosta lattiaan eikä siivota niitä jälkiä koskaan, ja hän vain siinä tekee asiat omalla tavallaan enkä minä saisi arvostella. Koska hänellä on hänen tapa, ja se pitää vain hyväksyä. Ai entäs minun tapa asua siistissä asunnossa(ni), no mieheni mielestä saan keskittyä siihen tapaani ja siivota jos kerran rakastan siivoamista. Ap.

Jätä se. Jos asenne on tuo, ei tule muuttumaan. Miksi sä oikein katsot tuollaista possua? On luonasi paapottavana. Näitä on nähty, ei jatkoon.

Vierailija
89/118 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olet puhunut aiheesta miehesi kanssa? Paitsi käskemällä toimimaan toisin.

Miksi roikut parisuhteessa, joka ei toimi? Ette saa edes näitä suhteen alun pieniä kompastuskiviä ylitettyä, niin miten ihmeessä suhteenne voisi toimia kun eteen tulee oikeitakin ongelmia?

Vierailija
90/118 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jo nyt on tuollaista, niin kannattaako jatkaa?

No ei varmaan kannatakaan. Tosiaan tulin tänne vain ihmettelemään, että miten joku voi kuulla kaiken nalkutuksena. Pohdiskeleva luonne kun olen, niin ihan sitä tässä vain ihmettelin että mikä voi olla syynä. Ap.

Vierailija
91/118 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän on vain siitä että mies ei kunnioita ap:tä pätkääkään.

Vierailija
92/118 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee miehen luona jotain, mikä ärsyttää miestä?

Tässä on kyllä se ongelma, että mies voi olla niin "rento", että ei sitten ärsyynny mistään.

Vierailija
93/118 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin jatkis, kuten arvasin... Siisteyshullun paisuttelua ja nyt mies vielä tupakoikin parvekkeella jättäen valtavan savun leijumaan ympäri huoneistoa.

Tahtoo lisää! Kuinkas hygienia? Alkaako sohva haista jo perseeltä?

Vierailija
94/118 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole. Normaalisti istutaan keittiönpöydän ääreen, jutellaan asiat halki, sovitaan ja neuvotellaan. Nämä kaksi talitinttiä nyt vaan jostain syystä eivät vielä osaa olla parisuhteessa, mutta aika ja kokemus heidätkin tulee opettamaan.

Vierailija
95/118 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei. Siksi naisia sanotaan jatkuvasti prinsessaharhaisiksi, nirsoiksi yms. kun eivät kelpuuta mitä tahansa laiskimusta huollettavaksi. Sitten ihmetellään kun ei kelpaa tavallinen mies "jakamaan arkea" = nainen siivoaa ja tekee ruoat ja huolehtii laskujen maksusta ja mies makaa sohvalla kun on niin väsynyt työpäivän jälkeen.

Jatketaan nirsoilua.

Vierailija
96/118 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kyllä se ongelma, että mies voi olla niin "rento", että ei sitten ärsyynny mistään.

Kostaminen on parisuhteen peruskivi.

Vierailija
97/118 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä tekemiseni hänen luona voisi häntä ärsyttää? Yleensä siis siivoan itse jälkeni, joten siitä ei tarvitse minulle huomattaa. Mutta jos jätän jotain lojumaan jonnekin (hänen rojujen sekaan), niin ei hän siitä ole koskaan ärsyyntynyt. Kerran kokeeksi vähän siivoilin hänen rojujaan niin ei hän siihen mitenkään reagoinut. Hän ei ärsyynny minussa ja tekemisissäni mistään muusta kuin siitä, jos pyydän että hän minun luona siivoaa jälkensä, koska tykkään elää melko siistissä asunnossa. Ja nimittää sitä pyytämistä hirveäksi nalkuttamiseksi. Ap.

Vierailija
98/118 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sotkee apn kotona ja kehtaa urputtaa nalkuttamista.

Olis kierrossa jo mulla.

Vierailija
99/118 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole. Normaalisti istutaan keittiönpöydän ääreen, jutellaan asiat halki, sovitaan ja neuvotellaan. Nämä kaksi talitinttiä nyt vaan jostain syystä eivät vielä osaa olla parisuhteessa, mutta aika ja kokemus heidätkin tulee opettamaan.

Keittiönpöydän ääressä keskustelu ei hyldytä mitään, jos toinen ei arvosta toista samanveroisena vaan katsoo itselläänmolevan lähtökohtaisesti oikeuksia ja toisella velvollisuuksia. Siihen auttaa vain ero.

Vierailija
100/118 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähkää vain miehen luona ja porsastele sinäkin siellä sielusi kyllyydestä, ja käytä samoja argumentteja, jos miestä alkaa häiritsemään sinun sotkusi.