Mitä tiettyä ammattia edustava ei saa tehdä? Listataan!
Luokanopettaja ei saisi polttaa, ravitsemusterapeutti olla lihava yms.
Kommentit (47)
pappi ei saa dokata paikallisbaarissa, tai kähmiä kanttoria.
Jäteautokuski ei sais tuottaa jätettä.
Vierailija kirjoitti:
Lihava ja tupakoiva lääkäri vähän ihmetyttää. Varsinkin, jos kertoo ylipainon ja tupakoinnin vaaroista.
Ei se vaarallisuus miksikään muut riippumatta yhden yksittäisen lääkärin elämäntavoista.
Pimppalääkäri ei saa olla mies. Opettaja tai lastenhoitaja ei saa olla lapseton.
Vierailija kirjoitti:
Lihava ja tupakoiva lääkäri vähän ihmetyttää. Varsinkin, jos kertoo ylipainon ja tupakoinnin vaaroista.
Eikä myöskään hoitaja.
Lastenhoitaja ei ole uskottava, jos hällä ei ole omia lapsia. Eli ei saa olla lapseton.
Kätilöllä tulee olla synnytyskokemus, ei saa myöskää olla lapseton.
Lastentarhanopettaja ei saa olla lapseton, jos on yli 26-vuotias ja parisuhteessa. Ette arvaakaan ihmettelyn määrää... En vain koe olevani vielä valmis äidiksi.
Psykologilla ei saisi olla mielenterveysongelmia. Kun sisareni sairastui, olivat kaikki ihmeissään, ihan niinkun mielen ymmärtäminen saisi oman mielen jotenkin hylkimään sairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Lastenhoitaja ei ole uskottava, jos hällä ei ole omia lapsia. Eli ei saa olla lapseton.
Kätilöllä tulee olla synnytyskokemus, ei saa myöskää olla lapseton.
Miksi? Eihän kukaan oleta, että vaikkapa aivokirurgi olisi käynyt läpi aivoleikkauksen tai poliisi olisi itse ollut pidätettynä. Ammatissa tarvittavat taidot on opittavissa ihan ilman omakohtaista kokemustakin.
Gynekologi ei voi olla, jos ei ole itse synnyttänyt. Korvalääkäri ei voi olla, jos ei ole vikaa omissa korvissa. Hyvä sydänkirurgi on tietysti itse läpi käynyt ohitusleikkauksen.
Sosiologi tai naistutkimuksen proffa ei saa myydä itseään (se on on ristissä opettamansa ideologian kanssa)
=)
Vierailija kirjoitti:
Gynekologi ei voi olla, jos ei ole itse synnyttänyt. Korvalääkäri ei voi olla, jos ei ole vikaa omissa korvissa. Hyvä sydänkirurgi on tietysti itse läpi käynyt ohitusleikkauksen.
Ja psykiatri luonnollisesti ollut itse terapiassa, syöpälääkäri sairastanut syövän jne.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi ei saa varastaa
Ei kyllä kukaan muukaan yhtään sen enempää...
Vierailija kirjoitti:
Meillä on lihava lääkäri, ei se kyllä polta, mutta on tosi ihana ja tykätty. :) Potilaat ja omaiset tykkää. Eikait se ulkomuoto pätevyyteen vaikuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja psykiatri luonnollisesti ollut itse terapiassa, syöpälääkäri sairastanut syövän jne.
No siis jos on psykoterapeutti nii sillo pitää myös itse käydä läpi terapia mut kaikki psykiatrit ei tietenkää oo terapeutteja.
Huumepoliisi ei saa pyörittää omaa rikollisliigaa päivätyön sivussa.
Parturi-kampaaja ei saa käyttää markettishampoota.
Paitsi että käytän (dove! Tykkään!) kyllä, en vaan kehtaa ostaa omasta lähikaupasta sitä, pitää tuoda tuliaisena jos piipahtaa toisella paikkakunnalla -,-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on lihava lääkäri, ei se kyllä polta, mutta on tosi ihana ja tykätty. :) Potilaat ja omaiset tykkää. Eikait se ulkomuoto pätevyyteen vaikuta?
Ei.
Mutta se ristiriita syntyy siitä, että hänellä on kaikki maailman tieto terveydestä ja hyvinvoinnista, jolloin oletetaan, että hän olisi terveen esimerkki ja näyttäisi ns. mallia. Eihän se oikeasti silti niin mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koomikko ei saa olla surullinen.
Eikös ne ole pääosin masentuneita ja ammentavat sitä komiikkaansa siitä
Ovat. Moni koomikko vetää showta nauratten ihmisiä ja sitten esityksen jälkeen alkaa itku. Masa Nieminen eli Pätkä oli hupiveikko mutta viinalla turrutti sisäisen tuskansa, teki itsemurhan ja viimeinen viesti " Hyvä olla kun on nolla ". Robin Williams nauratti meitä kaikki mutta päätti sitten tehdä itsemurhan.
Päiväkodin työntekijät eivät saa pakottaa lapsia syömään.