lähihoitajan palkka päiväkodissa?
vastavalmistuneella?
Kommentit (31)
Max taitaa olla kyllä se 2000€ suurinpiirtein. Menee sinne 2100 ja vähän päälle kun tulee kokemuslisät. Siitä sitten verot pois niin jää noin 1600€
Höpöä tuo 2500€
Bruttona varmaan semmonen 2100e/kk. Verojen jälkeen 1800e. Toki yksityisellä on palkat neuvoteltavissa.
Lh opiskelee 3 v, lastentarhanopettaja 3+3 v., jopa 3+5 v. kuten moni lto nykyisin maisteriksi opiskelee. Lto palkka 2300 e, lh 2100 e. Lto alkaa maksamaan opintolainojaan takaisin siinä vaiheessa kun lh on jo vuosia ollut työelämässä tienaamassa. Miksi edes kouluttautua lto:ksi?
Näin paljon suomessa arvostetaan lastemme varhaiskasvattajia ja opettajia :/
Lastentarhanopettajan palkkaa tulisi kyllä korottaa. Pitäisi olla selvä ero opettajan ja hoitajan palkassa, koska koulutuskin on huomattavasti korkeampi.
Ehkä päättävissä tahoissa ajatellaan että lastentarhanopettajia ei oikeastaan tarvita?
Vierailija kirjoitti:
Lastentarhanopettajan palkkaa tulisi kyllä korottaa. Pitäisi olla selvä ero opettajan ja hoitajan palkassa, koska koulutuskin on huomattavasti korkeampi.
Työ on samaa, joten palkkakin voisi olla ihan sama.
Oivoi, toivottavasti lapsesi ei ole päiväkodissa!
Siellä nimittäin lastentarhanopettajalla suuri vastuu ja rooli siinä, että lapsellasi on hyvä olla. Hänellä on ammattitaito tukea lapsesi kasvua ja oppimista. Ikävää, jos näin vähän arvostat ihmistä joka on vastuussa lapsesi hyvinvoinnista.
Vierailija kirjoitti:
Siellä nimittäin lastentarhanopettajalla suuri vastuu ja rooli siinä, että lapsellasi on hyvä olla. Hänellä on ammattitaito tukea lapsesi kasvua ja oppimista. Ikävää, jos näin vähän arvostat ihmistä joka on vastuussa lapsesi hyvinvoinnista.
Lapseni ovat olleet päiväkodeissa. Itse olen ollut töissä noin kymmenessä päiväkodissa. Kaikissa on työ ollut samaa kaikilla varhaiskasvattajilla. Sitten, kun tehtävät selkeästi eroavat vastuineen kaikkineen, voi palkkojen erokin olla perusteltua. Todellisuudessa lastenhoitajat ovat enemmän lasten kanssa, koska hoitajia on paljon enemmän kuin opeja. Nimenomaan hoitajien määrää pitäisi reilusti lisätä päiväkodeissa, että jokainen lapsi pääsisi syliin halutessaan.
Olen luokanopettsja ja lto ja voin kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoa, että kyllä sen huomaa ekalla, ketkä ovat olleet kunnollisessaeskarissa ja varhaiskasvatuksessa, lton työn jälki näkyy. Tieto kulkee ja monia asioita on jo havaittu, laitettu tutkimuksiin ja kuntoututettukin siinä vaiheessa kun oppilas saapuu kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseni ovat olleet päiväkodeissa. Itse olen ollut töissä noin kymmenessä päiväkodissa. Kaikissa on työ ollut samaa kaikilla varhaiskasvattajilla. Sitten, kun tehtävät selkeästi eroavat vastuineen kaikkineen, voi palkkojen erokin olla perusteltua. Todellisuudessa lastenhoitajat ovat enemmän lasten kanssa, koska hoitajia on paljon enemmän kuin opeja. Nimenomaan hoitajien määrää pitäisi reilusti lisätä päiväkodeissa, että jokainen lapsi pääsisi syliin halutessaan.
Sitten olet varmasti varhaiskasvattajana tietoinen uudesta varhaiskasvatuslaista ja velvoittavasta varhaiskasvatussuunnitelmasta? Sekä niiden määrittelemistä lastentarhanopettajan vastuista? Nykyiset tehtävänkuvathan sinulla on myös hallussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten olet varmasti varhaiskasvattajana tietoinen uudesta varhaiskasvatuslaista ja velvoittavasta varhaiskasvatussuunnitelmasta? Sekä niiden määrittelemistä lastentarhanopettajan vastuista? Nykyiset tehtävänkuvathan sinulla on myös hallussa?
Onko sinun mielestäsi lastenhoitajan työ siis vähemmän tärkeää?
Vierailija kirjoitti:
Olen luokanopettsja ja lto ja voin kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoa, että kyllä sen huomaa ekalla, ketkä ovat olleet kunnollisessaeskarissa ja varhaiskasvatuksessa, lton työn jälki näkyy. Tieto kulkee ja monia asioita on jo havaittu, laitettu tutkimuksiin ja kuntoututettukin siinä vaiheessa kun oppilas saapuu kouluun.
Kiitos! :) Harvoin kuulee kiitosta työstään, harva sen merkitystä tunnustaa.
Ja jos joku väittää, että 24 lapsen ryhmän hallinta, tuen tarpeen havainnointi, sen suunnittelu ja tuen toteuttaminen ei vaadi pedagogista osaamista, voi tulla itse kokeilemaan :)
T. Esiopetuksen lto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt ei viimeisen puolen vuoden aikana ole tapahtunut järisyttävää muutosta, työ on edelleen samaa.
2077€ Helsingissä