Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri heitti juuston roskiin kun siitä ei saanut enää höylättyä leivän päälle

Vierailija
18.09.2017 |

uskomatonta!!

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin siinä juustossa mitä itse ostan on loppupalassa muovin makua, joten ei oikein huvita sitä enää syödä. Samasta syystä heitän ensimmäiset viipaleet menemään.

Vierailija
42/66 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus! En ymmärrä roskiin heittämistä.

Itse pilkon jämän aina pieneksi ja sen saa käytettyä melkein mihin ruokaan tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ostan juuston, en ikinä käytä sitä pintakerrosta, vaan leikkaan sen pois ja heitän roskiin. Saman teen pohjalle eli sille jämälle, joka väkisinkin jää. Sen pohjan saa höylättyä tosi ohueksi, eipä siitä paljon mitään mene roskiin.

Mulla ei ikinä ole tarvetta sille loppukäntylle, ei ole mielestäni mitään järkeä syödä sitä väkisin kun ei oikeaa tarvetta ole. Kerran yritin pakastaa, mutta sulattaessa siitä tuli vain sellaista oksettavaa juustolimaa. Ihan turha vaiva.

Joten heitän loput roskiin, enkä edes koe itseäni syntiseksi sen vuoksi. :D

Sulle juusto on vain leivänpäällys???

Vierailija
44/66 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juustoa kyllä saa näköjään heittää roskiin mutta sitten kun on puhe ylijäämäruuasta niin sitten vaahto suupielissä pidetään "ylijäämäruokapäivää" ja patsastellaan tiedostavina ja luonnon ystävinä.Siis silloin kun on vaan puhetta eikä koske itseä ja omia valintoja.

No oli siellä ylijäämäruokakeskustellussakin niitä "mitä väliä" kommentteja

Vierailija
45/66 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuston jämät uppoavat helposti paitsi pizzaan, myös monenlaisiin uunivuokiin ja -laatikoihin, uuniperunoihin, munakkaisiin, piirakoihin, lämpimiin voileipiin... Joskus ne on pilkottu paloiksi ja syöty sellaisenaan esim. minitomaattien kanssa välipalalla. Ei ole koskaan ollut ongelma keksiä käyttöä.

Paloina ja maustekurkkuviipaleita kaveriksi... aah!

Vierailija
46/66 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ostan juuston, en ikinä käytä sitä pintakerrosta, vaan leikkaan sen pois ja heitän roskiin. Saman teen pohjalle eli sille jämälle, joka väkisinkin jää. Sen pohjan saa höylättyä tosi ohueksi, eipä siitä paljon mitään mene roskiin.

Mulla ei ikinä ole tarvetta sille loppukäntylle, ei ole mielestäni mitään järkeä syödä sitä väkisin kun ei oikeaa tarvetta ole. Kerran yritin pakastaa, mutta sulattaessa siitä tuli vain sellaista oksettavaa juustolimaa. Ihan turha vaiva.

Nämä oltermannit ym. vastaavat on. En ikinä käytä ruuanlaitossa noita juustoja. Nää on bulkkikamaa, suuren käyttömäärän vuoksi ei ole varaa ostaa kalliimpaa juustoa leivänpäällykseksi, joten nämä on kelvattava. Mutta ruuanlaitto vaatii sitten parempia juustoja.

Vierailija
47/66 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole pikkurahasta puutetta. Juusto on ihan sairaan kallista ja sitä menee paljon.

Vierailija
48/66 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä oltermannit ym. vastaavat on. En ikinä käytä ruuanlaitossa noita juustoja. Nää on bulkkikamaa, suuren käyttömäärän vuoksi ei ole varaa ostaa kalliimpaa juustoa leivänpäällykseksi, joten nämä on kelvattava. Mutta ruuanlaitto vaatii sitten parempia juustoja.

Mun mielestä rasvaisin Oltermanni on ihan hyvä juusto kuorrutuksiin ja pizzoihin. Muut isot paketit eivät sitten olekaan vaan kumimaisina kuivuvat.

Vierailija
49/66 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Niin heitän minäkin. Mitä sille palalle sitten pitäisi tehdä?

Vierailija
50/66 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole pikkurahasta puutetta. Juusto on ihan sairaan kallista ja sitä menee paljon.

Minä ostan kerran kuussa 4 e juustokimpaleen. Kallista? Ei ainakaan minun palkkapussissani 4 e ole mitään. Karkkiinkin mulla menee viikossa tyyliin 5-10 e.

Vierailija
51/66 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Niin heitän minäkin. Mitä sille palalle sitten pitäisi tehdä?

Sen voi syödä.

Vierailija
52/66 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaa..mä heitänkin juuston katolle;)

Vierailija
53/66 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan kerran kuussa 4 e juustokimpaleen. Kallista? Ei ainakaan minun palkkapussissani 4 e ole mitään. Karkkiinkin mulla menee viikossa tyyliin 5-10 e.

Meillä ei iso liki kilon kimpale vanhene edes viikkoa. Ei ole onglema että ehtisi jotenkin vanheta.

Vierailija
54/66 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

uskomatonta!!

Niinhän minäkin teen. Miten siitä enää saa siivuja kun menee kurttuun ja silti se on liian paksu leivälle kun se on ällöttävän paksu. Sama kun pistäisi puoli senttiä voita leivälle.

Sama täällä. Siinä vaiheessa kun ei saa enää höylättyä, juustonloppu on niin ohut, että paha sitä on enää raastaakaan.

Minä säilyttelin joskus jääkaapissa niitä loppuja sillä ajatuksella, että niistä voi leikata palasia johonkin ruokaan kuorrutteeksi (vaikea sitä lötköä juustonpohjaa on raastaakaan enää), mutta kun lähes aina löysin jääkaapista haisevan, kuivuneen jämän, aloin heittää ne loput suoraan kompostiroskiin. Jos tiedän, että teen vaikka lämpimiä voileipiä tms. parin päivän sisään, säästän palan, muuten en. Kaikki säästö ei oikein ole viisasta. Tunnen toki pieniä omantunnonpistoksia, mutta kai se on jotain äidiltä perittyä säästäväisyyttä. (Samaa, joka käski pesemään pakastepusseja vedellä ja tiskiaineella ja kuivattamaan kaakeliseinällä roikkumassa. Myöhemmin vasta olen alkanut miettimään, että veden ja tiskiaineen hinta varmaan oli suurempi kuin sen yhden pussin.)

Anteeksi vain, mutta vertauskuvasi on paikkansapitämätön. Pakastuspussien peseminen haaskaa luonnonvaroja. Juustonkannikan säästäminen ei kuluta luonnonvaroja, vaan säästää niitä. Tiesitkö, että juuston voi myös pakastaa? Jos raastaminen ei onnistu, kuutioi juusto jne. Keinoja on monia. Roskiin heittäminen on todellakin epäviisasta.

Vierailija
55/66 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhottava epähygieeninen köntsä, miksi kukaan söisi sitä? Ja kuka ostaa enää kokonaisia juustoja? Niitä saa niin edullisesti viipaloituina, ja silloin käytetään joka ikinen muru.

Inhottava epähygieeninen köntsä? Mikä siitä juustosta sellaisen tekee? Ovatko ihmiset menettäneet täysin suhteellisuuden tajunsa? Ilmankos ruokaa heitetään roskiin valtavia määriä.

Vierailija
56/66 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhottavaa, kun kukaan muu ei ole edes maininnut epähygieenisyydestä. Ei se mitään syötävää materiaalia ole se loppu.

Syötävää materiaalia? Jestas, mitä hysteerikkoja taas palstalla...

Vierailija
57/66 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

uskomatonta!!

Niinhän minäkin teen. Miten siitä enää saa siivuja kun menee kurttuun ja silti se on liian paksu leivälle kun se on ällöttävän paksu. Sama kun pistäisi puoli senttiä voita leivälle.

Sama täällä. Siinä vaiheessa kun ei saa enää höylättyä, juustonloppu on niin ohut, että paha sitä on enää raastaakaan.

Minä säilyttelin joskus jääkaapissa niitä loppuja sillä ajatuksella, että niistä voi leikata palasia johonkin ruokaan kuorrutteeksi (vaikea sitä lötköä juustonpohjaa on raastaakaan enää), mutta kun lähes aina löysin jääkaapista haisevan, kuivuneen jämän, aloin heittää ne loput suoraan kompostiroskiin. Jos tiedän, että teen vaikka lämpimiä voileipiä tms. parin päivän sisään, säästän palan, muuten en. Kaikki säästö ei oikein ole viisasta. Tunnen toki pieniä omantunnonpistoksia, mutta kai se on jotain äidiltä perittyä säästäväisyyttä. (Samaa, joka käski pesemään pakastepusseja vedellä ja tiskiaineella ja kuivattamaan kaakeliseinällä roikkumassa. Myöhemmin vasta olen alkanut miettimään, että veden ja tiskiaineen hinta varmaan oli suurempi kuin sen yhden pussin.)

Itse raastan kyllä sen lopun silloin, jos tiedän tarvitsevani juustoraastetta johonkin ruokaan, mutta silloin jätän hiukan isomman juustonlopun tarkoituksella, enkä höylää sitä ihan pieneksi. Joku ehdotti, että paloittelisi sen juuston salaattiin?! Siis oikeastiko joku laittaa salaattiin samaa juustoa kuin leivän päälle? Ei maistuisi minulle. En myöskään välitä lämpimistä voileivistä. Heitän muutoin niin vähän ruokaa roskiin, etten todellakaan ala tuntea huonoa omaatuntoa jostain minimaalisesta juustonlopusta silloin tällöin, enkä myöskään ala sitä väenväkisin syödä vain, että olisin jonkun mielestä parempi ihminen.

t: edellinen

Ööh siis mitä? Ihanko tosissasi ajattelet että joku Oltermanni on vain leivänpäällisjuusto? No ei mulle. Laitan sitä leivän päälle, salaattiin, munakkaaseen, pizzaan, täytettyihin kesäkurpitsoihin tai paprikoihin, sämpylöihin jne. Saa olla aika rajoittunut ajatusmaailma jos juusto on vain leivänpäällistä.

No kuten sanoin, käytän sitä kyllä raasteena ruokiin, joihin tulee juustoa, joten miten tuosta päättelet, että se on minulle "vain leivänpäällistä"? Mutta tuota salaattia siis ihmettelin, en minä ainakaan halua syödä siellä kasvisten seassa mitään Oltermanni-paloja. Ei se minusta sovi salaattiin lainkaan! Siihen laitan fetajuustoa tai muuta vastaavaa.

Vierailija
58/66 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä siitä jämästä tekee epähygieenisemmän kuin se alkupää? Mä säilytän juuston pussissa tai rasiassa, joten se ei kuivu. Enkä nosta sitä paljaalteen pöydälle keräämään karvoja yms.

Vierailija
59/66 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin? Just. Hävetä saisivat kaikki syömäkelpoisen ruoan roskiin heittäjät.

Vierailija
60/66 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskiin? Just. Hävetä saisivat kaikki syömäkelpoisen ruoan roskiin heittäjät.

No nämä ovat tällä palstalla niitä paljonpuhuttuja WT-ihmisiä. Kato, pitää esittää, ettei olla köyhiä ja kipeitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä