Kaveri heitti juuston roskiin kun siitä ei saanut enää höylättyä leivän päälle
Kommentit (66)
Ei sitä kuivaa jaksa syödä. Siitä tehdään biokaasua.
Miksi ei saanut höylättyä? Oliko se kuivunut?
Kaveri joka on juustopakkaamolla töissä, leikkaa juustoista kaikki ulkoreunat ensimmäisenä roskiin. En tiedä miksi. Voi olla ettei tykkää tai sitten on joku muu syy.
Juusto on niin hinnassaan, ettei meillä ainakaan roskiin heitetä. Raastan juustonjämän johonkin kannelliseen kippoon ja käytän ruuanlaittoon. Tietysti jos homeessa tai kuivunut känttyrä, niin hävitetään, mutta muuten ei.
Vierailija kirjoitti:
Juusto on niin hinnassaan, ettei meillä ainakaan roskiin heitetä. Raastan juustonjämän johonkin kannelliseen kippoon ja käytän ruuanlaittoon. Tietysti jos homeessa tai kuivunut känttyrä, niin hävitetään, mutta muuten ei.
Jaa, Lidlissä on 2,50 sellainen valtava klöntti kermajuustoa. Ei ole tyyristä.
Vierailija kirjoitti:
uskomatonta!!
Niinhän minäkin teen. Miten siitä enää saa siivuja kun menee kurttuun ja silti se on liian paksu leivälle kun se on ällöttävän paksu. Sama kun pistäisi puoli senttiä voita leivälle.
Leikkaa kuutoiksi ja pakasta. Saat lasagneen, makaronilaatikkoon ym hyvä kuorrutteen niistä.
Minä myös heitän sen viimeisen palan roskiin kun sitä ei saa höylättyä. Höylään roskiin myös ne reunat niinkuin jonkun aiemmin mainitsema kaverikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
uskomatonta!!
Niinhän minäkin teen. Miten siitä enää saa siivuja kun menee kurttuun ja silti se on liian paksu leivälle kun se on ällöttävän paksu. Sama kun pistäisi puoli senttiä voita leivälle.
Sama täällä. Siinä vaiheessa kun ei saa enää höylättyä, juustonloppu on niin ohut, että paha sitä on enää raastaakaan.
Haaskausta. Sen juuston loppupalan olisi voinut raastaa ja käyttää myöhemmin (pizzaan, lämpimiin voileipiin, jne)
Ai, mä olen aina sen leikannut siivuiksi ja syönyt juustopuikuloina leivän päällä.
Jos heitti oman juustonsa, niin omahan on asiansa. Vaikka olisi heittänyt avaamatta roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
uskomatonta!!
Älä nyt sentään voihin vertaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
uskomatonta!!
No voithan sä heittää sen lopun vaikka laatikkoruokiin, mihin muutenkin tulee juustoa tai tehdä vaikka lämpimiä voileipiä tms. Tyhmää ruuan haaskausta.
Juustoa kyllä saa näköjään heittää roskiin mutta sitten kun on puhe ylijäämäruuasta niin sitten vaahto suupielissä pidetään "ylijäämäruokapäivää" ja patsastellaan tiedostavina ja luonnon ystävinä.Siis silloin kun on vaan puhetta eikä koske itseä ja omia valintoja.
Voi morjes. Ehkä kaverisi liemelstä sinä tuhlaat rahaa johonkkin ihan turhaan esim. elokuvissa käyntiin kun voisi katsoa tv:stä. Jos siis se rahan tuhalaus oli tässä se pointti. Tai ruuan haaskaus, mutta tavallaan samahan se mihin sitä rahaa haaskaa.
Ehkä hän ei tee ruokia, johon tulisi juustoa. Tai ei halua syödä isoa juustokönttiä leivällään. Tai joskus se loppu juusto on jo kovettuntu pohjasta tai reunoilta.
Mä en ymmärrä ruuan roskiin heittämistä. Kyllä juustonkannikan saa aika moneen paikkaan upotettua. Itse söisin sen sulatettuna leivän päällä tai laittaisin paloiteltuna munakkaaseen tai salaattiin.
Mä raastan juuston lopun ja laitan raasteena leivälle. Ihan hyvin sen saa raastettua kun taittelee sen sellaiseksi möykyksi.
Ostaako joku vielä höylättäviä juustoja?