Mistä löytää joku, joka OIKEASTI rahapulassa?
Olen jo pidemmän aikaa miettinyt, että voisin alkaa lahjoittamaan rahaa (n. 500€/kk jopa), mutta iso mutta onkin se, että haluaisin lahjoittaa sellaiselle joka tarvitsee sitä rahaa oikeasti, välttämättömyyksiin, eikä vaan kustantaakseen leveämpää elämäntyyliä/ylimääräistä huvittelua.
Itse olen siis pienipalkkainen yh, mutta hyvin nuuka, en siksi että tarkoituksellisesti kurjistaisin elämäämme, vaan olen tullut siihen tulokseen, että parasta ostaa vain tarpeellinen, mm. ekologisista ja eettisistä syistä. Siispä asumme pienessä asunnossa (josta laina kohta maksettu ja sen vuoksi jäisikin nyt se 500€/kk lahjoitukseen), vaatteet ostamme kirppikseltä ja niitäkin vain tarpeeseen, ei huvishoppailuna, kuten ei mitään muutakaan. Lapset harrastavat, mutta halpoja/ilmaisia harrastuksia (omasta halustaan onneksi), itse luen ja käyn työpaikan kuntosalilla sekä Lenkkeilen. Mitään lehtiä ei tilata, tavallista kotiruokaa syödään, en ostele uusia puhelimia, en käy kampaajalla, en polta, en käytä alkoholia, en käy baareissa tms. Eli rahaa säästyy. Niin ja ylimääräisiä tukiakaan en saa, kuin vain sen korotusosan lapsilisiin. Elareita en saa koska lapset miltei puolet isällään.
Niin, tästä omasta elämäntyylistä johtuen en näe järkeväksi lahjoittaa rahojani itseäni leveämmin eläville.. Eräs tuttavani vuolaasti itkien(!) pyysi minulta rahallista avustusta taannoin, ja annoinkin, mutta sieppasi sitten kun myöhemmin tajusin kustantaneeni hänelle "ruokarahaa" siitä syystä, että tuttava oli hassannut rahansa ostelemalla itselleen kahdet kalliit farkut ja lapselleen kännykän, joka oli maksanut lähes 500 euroa! (oli kuulemma "pakko hankkia", ihmettelen kyllä mikä se sellainen pakko on, itselläni useamman vuoden vanha kännykkä joka hankkiessanikaan ei maksanut kuin alle 200€ ja sillä hoituu kaikki tarvittava ja tämä tällainen nettisurffailukin..)
Joten, mistä löytää oikeasti apua välttämättömyyksiin tarvitseva? Avustusjärjestöihin ei ole luotto korkealla, vetävät välistä ja varmasti ei tiedä mihin apu päätyy...
Kommentit (105)
Antaisin vähävaraisille nuorille harrastuksen tukemiseen, parempi tulevaisuus kun on mielekästä tekemistä eikä ajaudu päihteisiin tms.
Jos lahjoitat todella köyhälle joka saa avustuksia, älä lahjoita enempää kuin 50e kk sillä muuten avustukset pienenevät. Tuo 50e kk voi olla yhden viikon ruokalasku penelle perheelle, joten jo sekin auttaa paljon. Siis voit auttaa 10tä eikä vain yhtä:).
Toinen asia on silmälasit, siis kaksitehot joiden ostoa mm itse olen lykännyt jo kaksi vuotta, liian kalliita:).
Minä voisin tukea 1-2 reipasta urheilullista opiskelijanuorukaista vaikkapa vuokratuen muodossa. Ilman mitään taka-ajatuksia tietty. - M48 -
Voi kunpa löytäisinkin sellaisen jolle voi lahjoittaa rahaa, joka oikeasti tarvitsee sitä selviytyäkseen. Mutta pitää olla päihteetön, tupakoimaton ja mielellään työelämässä eli näyttää muille että edes yrittää selviytyä.
Eli huumevelkoja pitäs maksaa siis toisinsanottuna.