Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä löytää joku, joka OIKEASTI rahapulassa?

Vierailija
18.09.2017 |

Olen jo pidemmän aikaa miettinyt, että voisin alkaa lahjoittamaan rahaa (n. 500€/kk jopa), mutta iso mutta onkin se, että haluaisin lahjoittaa sellaiselle joka tarvitsee sitä rahaa oikeasti, välttämättömyyksiin, eikä vaan kustantaakseen leveämpää elämäntyyliä/ylimääräistä huvittelua.

Itse olen siis pienipalkkainen yh, mutta hyvin nuuka, en siksi että tarkoituksellisesti kurjistaisin elämäämme, vaan olen tullut siihen tulokseen, että parasta ostaa vain tarpeellinen, mm. ekologisista ja eettisistä syistä. Siispä asumme pienessä asunnossa (josta laina kohta maksettu ja sen vuoksi jäisikin nyt se 500€/kk lahjoitukseen), vaatteet ostamme kirppikseltä ja niitäkin vain tarpeeseen, ei huvishoppailuna, kuten ei mitään muutakaan. Lapset harrastavat, mutta halpoja/ilmaisia harrastuksia (omasta halustaan onneksi), itse luen ja käyn työpaikan kuntosalilla sekä Lenkkeilen. Mitään lehtiä ei tilata, tavallista kotiruokaa syödään, en ostele uusia puhelimia, en käy kampaajalla, en polta, en käytä alkoholia, en käy baareissa tms. Eli rahaa säästyy. Niin ja ylimääräisiä tukiakaan en saa, kuin vain sen korotusosan lapsilisiin. Elareita en saa koska lapset miltei puolet isällään.

Niin, tästä omasta elämäntyylistä johtuen en näe järkeväksi lahjoittaa rahojani itseäni leveämmin eläville.. Eräs tuttavani vuolaasti itkien(!) pyysi minulta rahallista avustusta taannoin, ja annoinkin, mutta sieppasi sitten kun myöhemmin tajusin kustantaneeni hänelle "ruokarahaa" siitä syystä, että tuttava oli hassannut rahansa ostelemalla itselleen kahdet kalliit farkut ja lapselleen kännykän, joka oli maksanut lähes 500 euroa! (oli kuulemma "pakko hankkia", ihmettelen kyllä mikä se sellainen pakko on, itselläni useamman vuoden vanha kännykkä joka hankkiessanikaan ei maksanut kuin alle 200€ ja sillä hoituu kaikki tarvittava ja tämä tällainen nettisurffailukin..)

Joten, mistä löytää oikeasti apua välttämättömyyksiin tarvitseva? Avustusjärjestöihin ei ole luotto korkealla, vetävät välistä ja varmasti ei tiedä mihin apu päätyy...

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolleista trollein, mutta jos joku oikeasti haluaisi lahjoittaa niin kannattaisi nimenomaan lahjoittaa kurssimaksuja, koulukirjoja, vuokravakuuksia, terveyskeskusmaksuja, bussilippuja, kaupan ruokakortteja  jne. Eli ei rahaa alkuunkaan.

Mulla on just verkkopankissa lähdössä tämän kuun palkasta itselleni täysin tuntemattoman lapsen kuvataidekoulumaksu. Tällä tavalla auttaminen ei vaikuta edes perheen mahdolliseen toimeentulotukeen, kun tilille ei ilmesty ylimääräisiä rahoja vaan maksan laskun suoraan.

Vierailija
82/105 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo aloitus on ilmeisesti provo. Jos on, sitten on erittäin typerä sellainen. Itse en osta tuota tarinaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Kukaan ei osta kun yritän myydä netissä hyvää tavaraa.

Vierailija
84/105 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse avustan paljon, mutta rahaa en enää anna vaan oon tehnyt niin että oon menny kauppaan ja ovat itse saaneet valita mitä ruokaa haluavat ja maksan ne sitten. Ainoa mitä en maksa on tupakka, alkoholi ja energia juomat. Ja sitten kun joku on tarvinnut ym talvitakkia ym niin ollaan yhdessä menty ostamaan kun tiedän että muuten raha menisi alkoholiin tai konsolipeleihin ym sekä päihteisiin.

Ja tosiaan en itsekään ole mikään 'kroisos' vaan ihan tavallinen ihminen joka käy töissä ja elää säästeliäästi koska kun olin pieni niin meillä ei paljon ollut rahaa ja ei tullu osteltua turhaa

Vierailija
85/105 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jannika27 kirjoitti:

Itse avustan paljon, mutta rahaa en enää anna vaan oon tehnyt niin että oon menny kauppaan ja ovat itse saaneet valita mitä ruokaa haluavat ja maksan ne sitten. Ainoa mitä en maksa on tupakka, alkoholi ja energia juomat. Ja sitten kun joku on tarvinnut ym talvitakkia ym niin ollaan yhdessä menty ostamaan kun tiedän että muuten raha menisi alkoholiin tai konsolipeleihin ym sekä päihteisiin.

Ja tosiaan en itsekään ole mikään 'kroisos' vaan ihan tavallinen ihminen joka käy töissä ja elää säästeliäästi koska kun olin pieni niin meillä ei paljon ollut rahaa ja ei tullu osteltua turhaa

Piti vielä kirjoittaa siis että jotenkin tuo lapsuus opetti säästeliääksi.

Vierailija
86/105 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistä mieluummin joku. Silloin parannat oikeasti jonkun työttömän elämää ja cv:tä.

Vierailija
87/105 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työllistä mieluummin joku. Silloin parannat oikeasti jonkun työttömän elämää ja cv:tä.

500 eurolla kuukaudessa ei oikein kannata ketään työllistää. Valitettavasti. Tuet pienenee kutakuinkin samassa suhteessa kuin tulot nousee ja jos on tuollakin summalla kuukaudessa töissä, ei tietenkään ole enää työtön eikä oikeutettu sen mukaisiin tukiin. Voi myös vaikuttaa opintotukiin niin, että on maksettava saatuja opintotukia takaisin. Lisäksi tuon päälle tulee työnantajan maksut työntekijän vakuutuksineen, joten itse ainakin paljon avustustyötä tehneenä mieluummin käyttäisin summan harkiten ja  useammalle pienituloiselle.

Vierailija
88/105 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hyvä kohde olisi varmaankin väkivaltaisesta suhteesta lähtevät turvakotiin lapsineen joutuneet äidit. Heillä ei usein ole juurikaan mitään mukana entisestä kodista, jos joutuvat lähtemään nopeasti. Ja myös rahallinen apu lähtemiseen ja asunnon hankkimiseen tulisi tarpeeseen näissä tapauksissa. Sitä en tiedä miten nämä ihmiset voisi parhaiten tavoittaa, mutta ainakin ensi-ja turvakotiin voit ilmoittaa numerosi ja kertoa heille haluavasi auttaa ihmisiä hädässä. Mutta kuten moni on sanonut, kannattaa myös omia lapsia varten säästää kun ei tiedä miten asiat ovat tulevaisuudessa. Mutta esim. noita ihmisiä ensi-ja turvakodissa voi auttaa kertaluontoisena niin että pääsevät jotenkin jaloilleen. Voit vaikka kysellä kenellä heistä ei ole muuta perhettä tai sukulaisia, jotka voivat auttaa. Ja varmista myös että apu menee perille, eikä kenellekään työntekijälle tms.

Vierailija
89/105 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijat tykkää ruokakasseista

Vierailija
90/105 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä provohan tämä on, mutta pahaa tekee katsoa, miten heti ihmisten ahneus ja kateus paistaa läpi, kun jotain olisi ns. saamassa ilmaiseksi. Itsekin olen köyhä ja jopa aikoinaan nälkää nähnyt, mutta  ei tulisi mieleenkään yrittää kalastella itselleen tuota rahaa, jos aito aloitus olisi ollut. 

Jos voitan joskus lotossa, yritän auttaa vanhusten ruokailua/hoitoa jollain tavalla. Siinä olisi oikea kohde. Toiset makaavat avuttomina likaisissa vaipoissa ja saavat kamalaa litkua syödäkseen. Joku päivä se voi olla kuka tahansa meistä laitos- tai kotihoidossa epäinhimillisissä olosuhteissa. 

Vierailija
91/105 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvä provohan tämä on, mutta pahaa tekee katsoa, miten heti ihmisten ahneus ja kateus paistaa läpi, kun jotain olisi ns. saamassa ilmaiseksi. Itsekin olen köyhä ja jopa aikoinaan nälkää nähnyt, mutta  ei tulisi mieleenkään yrittää kalastella itselleen tuota rahaa, jos aito aloitus olisi ollut. 

Jos voitan joskus lotossa, yritän auttaa vanhusten ruokailua/hoitoa jollain tavalla. Siinä olisi oikea kohde. Toiset makaavat avuttomina likaisissa vaipoissa ja saavat kamalaa litkua syödäkseen. Joku päivä se voi olla kuka tahansa meistä laitos- tai kotihoidossa epäinhimillisissä olosuhteissa. 

Vanhusten ystäväksi voit ilmoittautua vapaaehtoistoiminnan kautta vaikka jo tänään, eikä maksa mitään muuta kuin aikaasi. Voit mennä juttuseuraksi, ulkoiluttamaan, kotona asuvia yksinäisiä vanhuksia on valtavasti ja apua asioinneissa tai ihan juttuseuraksi kaivataan valtavasti, voisit kysellä vaikka paikallisen spr:n toimistosta.

Toki kivampi ajatella "sitten kun voitan lotossa" niin ei oikeasti tarvitse tehdä mitään ;)

Vierailija
92/105 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvisin rahaa kämpän pitämiseen.uhataan jo häädöllä kun en ole maksanut parin sadan euron lyhennystä tällä viikolla.olen keikkatyössä käyvä ja raha-asioiden kanssa sotkua kun kelakin maksaa miten sattuu.asunnottomuus aika lailla varmaa kun ei ole ketään auttavaa kättä.en ole mikään alkoholisti tai huumeiden käyttäjä. Vaikea tässä kuitenkin on selostaa minkälainen tarkalleen ottaen tilanteeni mut päivä päivält elämäni asunnottomana alkaa lähentyä.olen jo kerran nuorempana selättänyt isoja vaikeuksia ja toista kertaa en mielelläni jaksais ottaa vastaa vaikka se näyttääkin jo varmalta.

Vierailija
93/105 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

FI63 3939 0051 5741 84, SBANFIHH.

Olen pienituloinen eläkeläinen, vuosiansiot on 13000€ miinus verot ja ulosotto, jota on 10684,23€ vielä maksettavaa. Joka kuukausi maksan vuokran 648€, noin 220€ ulosottoja ja lääkekulut noin 50€ ja vuokravakuusvelan lyhennykseen 50-100€ ja siitä noin 300-400€ jää käteen. Usein jääkaapissa on kotasavumeetfursti ja juusto, sekä itse leivottuja sämpylöitä sekä maito. Sairastuin vuosina 2013-2017 pahaan skitsofreniaan ja pääsin eläkkeelle 2019, Työeläkettä saan 20 työvuosilta 790€/kk ja Kansaneläkettä 330€/kk, sekä asumistuen.

Vierailija
94/105 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta oma ry ja lahjoita sitä kautta valitsemillesi tapauksille tms. Älä ainakaan anna mielekkään järjestölle. Järjestöillä menee infran ylläpitämiseen suuri osa rahasta.

Vierailija
95/105 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoita hurstin leipäjonoon. Hursti on arvostettu eikä ole koskaan ollut lehdissä kadonneiden lahjoitusten takia. Porukka hurstin jonossa näyttää siltä, että todella tarvitsee sitä ruoka-apua.

Vierailija
96/105 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on niin hyvät sosiaalituet, että täällä ei oikeasti ole aidosti köyhiä ihmisiä. Et siis Suomesta löydä sellaista, jolle tuon lahjoituksen voisit tehdä.

Vierailija
97/105 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvin rahaa joka kk maksullisiin naisiin AP. Ota yhteyttä.

M32

Vierailija
98/105 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan työttömät taas kokoontuu tähänkin aloitukseen. Aina kun on ilmaista rahaa tarjolla työnteon sijaan, niin kyllä kelpaa!

Vierailija
99/105 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhimpiä ovat opiskelijat ja jotkut eläkeläiset. Vanhukset jättää ostamatta välttämättömät lääkkeet kun ei ole varaa.

Säästä lapsillesi ja maksa kuukausittain kun menevät opiskelemaan, ettei heidän tarvitse nostaa opintolainaa.

Vierailija
100/105 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä. Yllättävä lasku. Ei itseaiheutettu eikä ennakoitu. Summa puolet nettotuloista.