Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä löytää joku, joka OIKEASTI rahapulassa?

Vierailija
18.09.2017 |

Olen jo pidemmän aikaa miettinyt, että voisin alkaa lahjoittamaan rahaa (n. 500€/kk jopa), mutta iso mutta onkin se, että haluaisin lahjoittaa sellaiselle joka tarvitsee sitä rahaa oikeasti, välttämättömyyksiin, eikä vaan kustantaakseen leveämpää elämäntyyliä/ylimääräistä huvittelua.

Itse olen siis pienipalkkainen yh, mutta hyvin nuuka, en siksi että tarkoituksellisesti kurjistaisin elämäämme, vaan olen tullut siihen tulokseen, että parasta ostaa vain tarpeellinen, mm. ekologisista ja eettisistä syistä. Siispä asumme pienessä asunnossa (josta laina kohta maksettu ja sen vuoksi jäisikin nyt se 500€/kk lahjoitukseen), vaatteet ostamme kirppikseltä ja niitäkin vain tarpeeseen, ei huvishoppailuna, kuten ei mitään muutakaan. Lapset harrastavat, mutta halpoja/ilmaisia harrastuksia (omasta halustaan onneksi), itse luen ja käyn työpaikan kuntosalilla sekä Lenkkeilen. Mitään lehtiä ei tilata, tavallista kotiruokaa syödään, en ostele uusia puhelimia, en käy kampaajalla, en polta, en käytä alkoholia, en käy baareissa tms. Eli rahaa säästyy. Niin ja ylimääräisiä tukiakaan en saa, kuin vain sen korotusosan lapsilisiin. Elareita en saa koska lapset miltei puolet isällään.

Niin, tästä omasta elämäntyylistä johtuen en näe järkeväksi lahjoittaa rahojani itseäni leveämmin eläville.. Eräs tuttavani vuolaasti itkien(!) pyysi minulta rahallista avustusta taannoin, ja annoinkin, mutta sieppasi sitten kun myöhemmin tajusin kustantaneeni hänelle "ruokarahaa" siitä syystä, että tuttava oli hassannut rahansa ostelemalla itselleen kahdet kalliit farkut ja lapselleen kännykän, joka oli maksanut lähes 500 euroa! (oli kuulemma "pakko hankkia", ihmettelen kyllä mikä se sellainen pakko on, itselläni useamman vuoden vanha kännykkä joka hankkiessanikaan ei maksanut kuin alle 200€ ja sillä hoituu kaikki tarvittava ja tämä tällainen nettisurffailukin..)

Joten, mistä löytää oikeasti apua välttämättömyyksiin tarvitseva? Avustusjärjestöihin ei ole luotto korkealla, vetävät välistä ja varmasti ei tiedä mihin apu päätyy...

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ylimääräiset säästöön tulevaisuutta varten. Nyt tilanteesi on hyvä, mutta perheesi voi tarvita myöhemmin rahaa yllättäviin kuluihin. Kun joku teistä sairastuu vakavasti tai elämä muuten mullistuu, sinulla on mistäö ottaa.

Vierailija
2/105 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo kerännyt rahaa pahan päivän varalle 10 000 € säästöön. En tiedä onko järkevää vaan kerätä enemmän ja enemmän, kun voisin auttaa muita...?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopen kautta voisi tukea esimerkiksi lasten harrastuksia suoraan, antaa ruokalahjakortteja tai lahjoittaa suoraan lapsille tapahtumalippuja, huvipuistorannekkeita jne.

Vierailija
4/105 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kiltti ihminen ja elätte mielestäni fiksusti.

Olen samaa mieltä, kuin edellinen. Mielestäni sinun kannattaa säästää rahat ja sijoittaa suurin osta niistä lapsiasi varten. Ei koskaan tiedä, mitä tulevaisuudessa tapahtuu.

Laita pieni osa rahoista, vaikka 20 tai 30 euroa joka kuukausi esimerkiksi syöpäsäätiölle tms., jonka katsot auttavan toivomaasi kohdetta.

Vierailija
5/105 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosittelisin kartuttamaan omaa ja lastesi säästöjä, jos noin reippaasti jää käteen. Sitten vaikka satanen tai kaksi hyväntekeväisyyteen. Lapsesi eivät automaattisesti saakaan enää opiskella ilmaiseksi, paras terveydenhuolto muuttuu soten myötä aivan varmasti kalliimmaksi ja vakuutukset nousevat jne., maailma muuttuu.

Vierailija
6/105 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita säästöön sun lapsille. Sieltä voit antaa sitten jollekin jos livenä tapaat oikeasti köyhän.

Älä anna noihin keräyksiin tms mitään, ne on huijausta.

Sä voit toki kysellä paikkakuntasi vanhainkodista vaikka onko sillä joku kellä ei ole mitään (eikä sukua jotka auttaisivat) ja voit lahjoittaa hänelle vaikka kiikkustuolin tms?

Tai sitten tarkkailet lähi-Alepassa ihmisten

ostoksia ja jos siellä on joku joka ostaa aina vain eurolla tai parilla ale-leipää tai halvimmat perunat, voit yrittää päästä juttusille ja jos hän kertoo asioistaan niin ehkä voi löytyä joku, joka oikeasti ilahtuisi kun voisi ostaa myös maitoa, voita ja vaiķka lihaa!

Vierailija
7/105 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, mistä senkin sitten tietää, jos Hopen kautta lahjoittaa, että menee oikeasti tarvitseville enkä lahjoita "huvipuistoranneketta" (ja onko sekään oikeasti välttämättömyys kenellekään...?) sellaiseen perheeseen, jossa rahat on käytetty juurikin hienoihin uusiin vaatteisiin ja kännyköihin jne..

Ap

Vierailija
8/105 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle voit maksaa. Raha menee hammaslääkäriin. Hampaat pitäis hoitaa kuntoon, mutta rahaa ei ole. Lapsellekin pitäisi ostaa talvikengät, talvitakin, collareita, alushousuja ja sukkia. Mihin voin ilmoittaa tilinumeron?

Vierailija
9/105 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole niin köyhä, etteikö joskus ostaisi jotain.

Vierailija
10/105 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahoita jotain puiston spugea. Menee rahat hyvään tarkoitukseen.

Vierailija
11/105 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisellä on nälkä, on paljon hyödyllisempää opettaa hänet onkimaan kuin antaa hänelle kaloja.

Mielenkiintoinen provo näin maanantaiaamulle.

Vierailija
12/105 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta paras on jos tunnet vähän tyyppiä ja tarkkailet että onko rehellinen. Joku vanha mummo tai pappa joka ostaa aina halvimmat jutut kaupasta. Sellainen on varmaan parempi kohde kuin lapsiperhe joka saa kuitenkin jo lapsilisät ja muut tuet. Monet eläkeläiset on oikeasti köyhiä vaikka on tehnyt koko elämänsä töitä.

Vierailija
13/105 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle voit maksaa. Raha menee hammaslääkäriin. Hampaat pitäis hoitaa kuntoon, mutta rahaa ei ole. Lapsellekin pitäisi ostaa talvikengät, talvitakin, collareita, alushousuja ja sukkia. Mihin voin ilmoittaa tilinumeron?

Täytyisi tietää vähän taustojasi, että oletko oikeasti rahapulainen vai mihin rahasi olet käyttänyt, jos ei ole lapselle varaa ostaa mainitsemiasi vaatteita. Pitäisikö se talvitakki olla jotain tiettyä merkkiä, muuten..? (tämä ei ole mitään ilkeilyä sitten)

Ap

Vierailija
14/105 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti itsellesi sopiva avustuskohde, erikoistu siihen.  Itse kannatan naisten hyväksi tehtävää työtä, kuten naisten pankkia.

Vierailija
15/105 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä sossumaasta voi olla vaikea löytää. Kyllä mulla itsellänikin olis tarvetta vaatteille ja ruoallekin, mutta antaessasi rahat tietäisit antavasi ne henkilölle, joka on ensin hassannut toimeentulotukensa päihteisiin. Tilanne ei paranisi, vaikka ostaisit ne vaatteet ja ruoat, etkä vaan antaisi rahana. Sama tilanne on kavereillanikin. Ehkä jos antaisit rahat takuuvuokraan ja pääsisin parempaan asuntoon - tämä hirveä alle 15 neliön rapistunut yksiö ei kannusta raitistumaan... mutta ei, senkin rahan saisin sossusta.

Vierailija
16/105 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyisi tietää vähän taustojasi, että oletko oikeasti rahapulainen vai mihin rahasi olet käyttänyt, jos ei ole lapselle varaa ostaa mainitsemiasi vaatteita. Pitäisikö se talvitakki olla jotain tiettyä merkkiä, muuten..? (tämä ei ole mitään ilkeilyä sitten)

Ap

Niinpä, lapsilisillä kuuluu ostaa se 20 e takki. Hammaslääkäri ei maksa. Alushousut maksaa pari euroa. Niihin riittää hyvin se lapsilisä. Samoin sukkiin. Lapsilisän saa joka kuukausi eli joka kuukausi voi ostaa lapselle vaatteita.

Vierailija
17/105 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnottomat alkoholistit. Tosiasia on, että elät vaatimattomammin kuin suurin osa vähävaraisista. Kukaan oikeasti vähävarainen ei halua elää tuolla tavalla vaan heti, jos on mahdollisuus hankkia edes jotain tuota elintasoa enemmän, se hankitaan. Nuukailu on mukavaa vain silloin, kun se on vapaaehtoista. 

Vierailija
18/105 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diakonia? Siellä tietävät avuntarvitsijoita.

Vierailija
19/105 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista antaa rahaa omalle lapsellesi, jotta lapsi oppii järkevän rahankäytön. Rahankäytönne kuulostaa sen verran niukalta, että on vaara, että lapsella lähtee lapanen käsistä, kun hän saa rahaa omaan hallintaan.

Oikeasti köyhiä löytynee helpoiten niistä, joilla on terveyden kanssa ongelmia.

Vierailija
20/105 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vanhainkodeista kysyminen voisi olla hyvä idea, kiitos siitä!

Ja täytyy myöntää, että en ole tullut ajatelleeksi, että lasten koulutus voisi joskus maksaa.. Mutta mistäs sitä tulevasta tietää.

No, ehkä kartutan omia säästöjäni vielä muutamalla satasella per kk ja etsiskelen vinkkienne mukaan lopuille jotain hyvää kohdetta.

Ap