Miksei miehet kestä itsevarmoja naisia?
Tai vahvoja naisia? Ja tällä en tarkoita muita jyräävää asennetta, vaan oman itsensä tuntemista, sen hyväksymistä virheineen kaikkineen, ei mileyyyttämishalua, vaan aitoa vuorovaikutusta ja tunteitten ymmärrystä.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen kohdannut, äidin miehet lähes järjestään olleet täysiä sikoja minua kohtaan, selvästi ärsyttää kun heidän neuvojaan palvo ja tottele jokaista sanaa minkä sanovat.
Ja en todellakaan ole heitä neuvonut tai astunut varpaille, enkä edes pyytänyt heiltä neuvoja. Ihme tyyppejä, tosin en usko että hyvän itsetunnon omaava mies käyttäytyy niin.
Kyllä se asennekin toista ihmistä ärsyttää. Ja ylimielisellä/halveksivalla/välinpitämättömällä asenteella ei ole mitään tekemistä itsevarmuuden kanssa.
En minä ole ylimielinen/halveksiva/välinpitämätön äidin miehiä kohtaan, mutta en myöskään siedä jatkuvia miehen keskeytyksiä kun yritän äitini kanssa jutella, enkä miehen alistamisyrityksiä "lautanen pitää syödä tyhjäksi" jne. olen kuitenkin aikuinen ihminen, helvettiäkö ne miehet alkaa minua komentelemaan kuin pientä lasta? Ja kyllä yritän jopa neutraalisti noihin asioihin suhtautua (en siis provosoidu), niin silti se vain yllyttää miehiä entistä enemmän yrittämään..jotakin, en edes tiedä mitä tuolla käytöksellään hakevat.
Kokeilepa kerran karjaista jämäkästi, että "NYT UKKO TURPAS KIINNI, ÄLÄ RUPEA AIKUISTA IHMISTÄ SIINÄ KOMENTELEMAAN!!" sen neutraalimussutuksen sijaan niin johan loppuu miehenkin mussutus. 8)
t. tosinainen
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, että sekoitat nyt keskenään itsevarman ja ylimielisen.
Kuin myös sinäkin. ;)
Eiväthän kaikki naisetkaan suvaitse niitä.
Ihmisillä tuntuu olevan joku nokkimisjärjestys, itsevarmuuden oikeus suodaan vain joillekkin.
Kun väärä henkilö onkin itsevarma niin voi hyvät hyssykät sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, ap suuttui! Eipä siihen paljoa tarvinnut, muutama provosoiva viesti ja ap käy kuumana. Itsevarmuudesta ja vahvuudesta ei ole enää tietoakaan, vaan siellä kimittä pieni yksinäinen tyttö, jonka biologinen kello tikittää lujaa ja miestä ei löydy.
Mutta mistähän saataisiin sinulle lisää itsevarmuutta, muualta kuin toisten selkänahasta, trolliseni?
Älä sä sitä murehdi, ap. Keskity nyt vain sisäistämään se asia, että sun miehettömyys ei johdu sun itsevarmuudesta, vaan itsevarmuuden puutteesta. Sun oma käytös tässä ketjussa alleviivaa tätä asiaa todella paksulla tussilla.
Itsevarma eli tarkoitat täysin huumorintajuton? Niitä miehet eivät kestä.
Kiinostava aloitus josta olisi ollut kiva keskustella. Nyt kuitenkin sivutolkulla vaahdottu siitä mitä itsevarmuus on tai ei ole ja lisäksi AP ehditty lähes diagnosoimaan narsistiksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen treffannut vuoden aikaan muutamia miehiä. Parin kanssa oli hyvä viestiyhteys, mutta näin heti tavatessa miehen jännittyneisyyden ja sanoivat olevansa ihan rentoina. Ei löytynyt enää omia mielipiteitä, kuten viesteissä. Olen kuunteleva, ystävällinen, tilanteessa paikalla. Jotenkin miehet pelkäävät minua ja ovat epävarmoja seurassani. Eipä tavata uutta kertaa, miehet eivät pysty.
Onko tämä ap:n kirjoitus? Jos on, niin kyllä nousee karvat pystyyn tuosta eukosta... Näiden treffeillä olevien miesten tarinat ovat luultavasti täysin toisenlaiset ja niissä nainen ei esiinny ystävällisenä ja kuuntelevana.
Meneekö tämä nainen myös heti alkuun nauramaan päin naamaa miehelle, jos tämä tuntuu jännittävän tilannetta? Alkaako hän siis heti ivallisesti tenttaamaan miksi miehet ovat jännittyneen oloisia? No hyi, eipä kuulosta kovin mukavan ihmisen kirjoitukselta.
Vierailija kirjoitti:
Oho, ap suuttui! Eipä siihen paljoa tarvinnut, muutama provosoiva viesti ja ap käy kuumana. Itsevarmuudesta ja vahvuudesta ei ole enää tietoakaan, vaan siellä kimittä pieni yksinäinen tyttö, jonka biologinen kello tikittää lujaa ja miestä ei löydy.
Voi sinua reppanaa. Millä oikeudella haukut täällä yksittäistä kirjoittajaa. Ei ole välttämätöntä kommentoida millään tavalla, ellei siihen kykene asiapitoisesti. Katsos, taitolaji sekin.
Voin aivan hyvin keskustella itselleni vastakkaisistakin mielipiteistä vailla paatosta. Opetttele sinäkin ja huomaat voivasi paremmin.
Epävarmoista naisista ei miehet pidä, eivätkä liian kilteistä, vaikka olisivat itse kuinka introvertteja hissukoita tahansa. Näin olen kokenut, teennäinen ja pirtsakka pitäisi naisen olla. Olen opetellut ajan mittaan puheliaammaksi ja oppinut puolustamaan itseäni, kun tuntuu, että mua on jyrätty ja halveksittu. Vihaan teennäisyyttä ja tekopirteyttä, siihen en ryhdy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sinua reppanaa. Millä oikeudella haukut täällä yksittäistä kirjoittajaa. Ei ole välttämätöntä kommentoida millään tavalla, ellei siihen kykene asiapitoisesti. Katsos, taitolaji sekin.
Voin aivan hyvin keskustella itselleni vastakkaisistakin mielipiteistä vailla paatosta. Opetttele sinäkin ja huomaat voivasi paremmin.
Rauhoitu naaras, rauhoitu! :)
Osa miehistä kestää hyvinkin vahvoja naisia ja nämä naiset ovat jyrääviäkin ainakin ulkopuolisin silmin. Elävät silti hyvässä suhteessa, molemmilla liitot kestäneet tli 20v. Ihmissuhdekuviot ovat niin monimuotoisia.
Olen nainen ja tarvitsen vahvan miehen. Sellaisen, kuin isäni on. Perheen tuki ja turva, hallitsee tilanteet ja vieläpä tulee toimeen ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Epävarmoista naisista ei miehet pidä, eivätkä liian kilteistä, vaikka olisivat itse kuinka introvertteja hissukoita tahansa. Näin olen kokenut, teennäinen ja pirtsakka pitäisi naisen olla. Olen opetellut ajan mittaan puheliaammaksi ja oppinut puolustamaan itseäni, kun tuntuu, että mua on jyrätty ja halveksittu. Vihaan teennäisyyttä ja tekopirteyttä, siihen en ryhdy.
Olet ilmeisen nuori ja ajattelusi on vielä hieman mustavalkoista. Katselepa maailmaa ympärilläsi, tee vaikka sinäkin se Prismatesti! Useimmat meistä parisuhteessa olevista ihmisistä olemme tavallisia mukavia ihmisiä. Teennäiset ja pirtsakat putoavat rattaista jo heti ensimmäisessä töyssyssä, samoin myös ihmiset, jotka kokevat itsensä halveksituiksi ja jyrätyiksi. Parisuhde ei ole mikään hoitosuhde, jossa miehen pitää saada nainen paranemaan lapsuuden ajan traumoista, vaan parisuhde on kahden ehjän ihmisen tasapuolinen ja hyvä ystävyyssuhde. Siinä ei näytellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen kohdannut, äidin miehet lähes järjestään olleet täysiä sikoja minua kohtaan, selvästi ärsyttää kun heidän neuvojaan palvo ja tottele jokaista sanaa minkä sanovat.
Ja en todellakaan ole heitä neuvonut tai astunut varpaille, enkä edes pyytänyt heiltä neuvoja. Ihme tyyppejä, tosin en usko että hyvän itsetunnon omaava mies käyttäytyy niin.
Kyllä se asennekin toista ihmistä ärsyttää. Ja ylimielisellä/halveksivalla/välinpitämättömällä asenteella ei ole mitään tekemistä itsevarmuuden kanssa.
En minä ole ylimielinen/halveksiva/välinpitämätön äidin miehiä kohtaan, mutta en myöskään siedä jatkuvia miehen keskeytyksiä kun yritän äitini kanssa jutella, enkä miehen alistamisyrityksiä "lautanen pitää syödä tyhjäksi" jne. olen kuitenkin aikuinen ihminen, helvettiäkö ne miehet alkaa minua komentelemaan kuin pientä lasta? Ja kyllä yritän jopa neutraalisti noihin asioihin suhtautua (en siis provosoidu), niin silti se vain yllyttää miehiä entistä enemmän yrittämään..jotakin, en edes tiedä mitä tuolla käytöksellään hakevat.
Kokeilepa kerran karjaista jämäkästi, että "NYT UKKO TURPAS KIINNI, ÄLÄ RUPEA AIKUISTA IHMISTÄ SIINÄ KOMENTELEMAAN!!" sen neutraalimussutuksen sijaan niin johan loppuu miehenkin mussutus. 8)
t. tosinainen
Kyllä minä välillä sanoinkin, että ole hiljaa ja lopeta enkä todellakaan hyppinyt ukon pillin mukaan, mutta en minä mihinkään huutotappeluun alkanut enkä ala jatkossakaan, jos ei aikuinen ihminen osaa ottaa ihan asiallista puhetta vastaan, niin olkoon sitten ottamatta. Tiedän kyllä, että hän oli tottunut jo lapsuudessaan setvimään asiat huutotappelulla, mutta minusta se ei ole asiallinen keino ratkaista ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kestävät itsevarmoja naisia. Mutta ymmärrät varmaan itsekin missä ongelma on, ap. Juuri siinä jyräävässä luonteessasi ja ehtymättömässä pätemisentarpeessasi. Itsevarman naisen ei tarvitse koko ajan korostaa ja tuoda esiin omaa vahvuuttaan.
Amen.
N43Miksi sulla oli noin kiire tulla hyväksymään tämän miehen esittämä mielipide ap:sta pätijänä ja jyräävänä henkilönä? Ap nimenomaan sanoi, ettei tarkoita itsevarmuudella muiden jyräämistä. Kyseisellä miehellä ei ole mitään todisteita siitä, että ap olisi valehdellut, mutta sinä olet heti valmis uskomaan mieluummin häntä kuin ap:ta, joka määritteli itsevarmuuden "itsensä tuntemiseksi, sen hyväksymiseksi virheineen kaikkineen, ei miellyttämishalua, vaan aitoa vuorovaikutusta ja tunteitten ymmärrystä".
Itse tulkitsen tuon määrittelyn itsekeskeisen ihmisen ajatukseksi. Miellyttämishalu ei ole mikään negatiivinen asia, vaan on nimenomaan sitä vuorovaikutusta ja tunteitten ymmärrystä, kun molemmat haluaa miellyttää toista. Että kutsuu sitä feikiksi, ja "aidoksi" jotain aivan muuta, sitä jyräämistä mitä itse todennäköisesti harjoittaa, kertoo ettei henkilön omakuva vastaa muiden käsitystä. Siitähän APn kysymys kumpuaa, hänen käsitys itsestään ja omasta käytöksestään, eroaa hänen ympäristön kokemuksesta.
-
Näin on kutakuinkin aina, kun joku väittää ettei miehet kestä itsevarmoja, itsenäisiä, tai vahvoja naisia. Miehet ei kestä itsekkäitä, joustamattomia, riidanhaluisia kusipäitä. (Ellei ne kompensoi ulkonäöllä & seksillä, silloinkaan ei loputtomasti.)
Jos yksi vastaantulija on mulkku, ehkä se on. Jos kaikki vastaantulijat ovat mulkkuja, niin sinä olet se mulkku. Sama pätee kumppaneihin, peiliin katsomisen paikka.
Kyllä kestävät. Hyväitsetuntoiset miehet arvostavat itsevarmoja naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mistähän saataisiin sinulle lisää itsevarmuutta, muualta kuin toisten selkänahasta, trolliseni?
Älä sä sitä murehdi, ap. Keskity nyt vain sisäistämään se asia, että sun miehettömyys ei johdu sun itsevarmuudesta, vaan itsevarmuuden puutteesta. Sun oma käytös tässä ketjussa alleviivaa tätä asiaa todella paksulla tussilla.
Ap ei kirjoittanut lainaamasi tekstiä. Trolliseni.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja tarvitsen vahvan miehen. Sellaisen, kuin isäni on. Perheen tuki ja turva, hallitsee tilanteet ja vieläpä tulee toimeen ihmisten kanssa.
Kirjoittamastasi päätellen, sinä et tarvitse miestä vielä pitkään aikaan! Isää sinä tarvitset ja kauan vielä! Vahvan miehen tarvitsevat naiset ovat poikkeuksetta todella heikkoja, ja heillä on isän tarve päällimmäisenä tarpeenaan! Ensin pitää kasvaa vanhemmistaan irti, katkaista napanuora, ja sen jälkeen ihminen pystyy vasta tasapuoliseen parisuhteeseen! Isän kaipuuutaan huutavat naiset, sellaiseen ei yhdenkään miehen pitäisi sekaantua!
Minä olen epävarma ja enemmän ujo. Ei ole miestä.