Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No keskustellaan rokotepakosta, mielipiteitä, ajatuksia?

Vierailija
18.09.2017 |

Ihan konkreettisesti, miten olisi mahdollista siirtää noin 30% hoitohenkilökunnasta toisiin tehtäviin/työpisteisiin? Meillä ainakin jos 10henkeä siirrettäisiin yksikkö ei pyörisi enää. TIEDÄN jo että moni ei tule ottamaan influenssarokotetta. Syyt vaihtelee. Syyt ymmärrän, toisia vähemmän mut ymmärrän. Mielestäni ei voida pakottaa ottamaan rokotetta. Nyt ei asian juttu kinastella joo-ei vaan ihan konkreettisesti pohtia miten tämä käytännössä olisi mahdollista. Mustaa valkoisellahan täytyisi saada kuka ottaa vastuun jos esim tulee jotain. Ystäväni lapselle tuli narkolepsia sikapiikistä. Itselläni ei ollut flunssaa kymmeneen vuoteen, tiedän et jos otan rokotteen olen varmasti kipeä, näin käynyt monille. Mutta mistä työntekijöitä otetaan jos niin suuri osa siiretään? Mielenkiintoisia aikoija...

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka yksilötason kokemuksilla ei kokonaisuudessa olekaan merkitystä, kerron kuitenkin yhden. Ainoa kerta, kun olen ollut todella kipeä, oli se talvi kun otin influenssarokotteen. Olin pari viikkoa ihan sairaalassa rajun taudin vuoksi. Influenssan kuitenkin olen todistetusti 3 kertaa sairastanut. Aina se on ollut v-mäinen tauti, mutta muina kertoina olen kuitenkin lepäilemällä toipunut.

Voihan se olla sattumaa. Raju kanta tms. Mutta rokotetta en silti ota enää koskaan.

Vierailija
42/45 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voida pakottamaan näyttämään infoa mitä otettu tai ei, se on jokaisen oma asia eikä työnantaja voi näitä vaatia.

Eihän sitä tietoa työnantajalle näytetäkään vaan työterveyshuollolle. Ja työterveyshuolto taas ilmoittaa työnantajalle, onko työntekijä sopiva hoitamaan työtehtävää vai ei. Ei työterveyshuolto kerro työnantajalle syytä, miksi työntekijä ei ole sopiva hoitamaan työtehtäväänsä. Eikä sun ole mikään pakko infota työterveyshuoltoakaan, mutta silloin ilmoitetaan vain työnantajalle, että et ole sopiva ko työhön ja voit etsi jonkun muun työpaikan. 

Eikö tuo ole sama asia. Kiristystä siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voida pakottamaan näyttämään infoa mitä otettu tai ei, se on jokaisen oma asia eikä työnantaja voi näitä vaatia.

Eihän sitä tietoa työnantajalle näytetäkään vaan työterveyshuollolle. Ja työterveyshuolto taas ilmoittaa työnantajalle, onko työntekijä sopiva hoitamaan työtehtävää vai ei. Ei työterveyshuolto kerro työnantajalle syytä, miksi työntekijä ei ole sopiva hoitamaan työtehtäväänsä. Eikä sun ole mikään pakko infota työterveyshuoltoakaan, mutta silloin ilmoitetaan vain työnantajalle, että et ole sopiva ko työhön ja voit etsi jonkun muun työpaikan. 

Eikö tuo ole sama asia. Kiristystä siis.

Sinusta siis on myöskin kiristystä, jos lentokapteeni kieltäytyy terveystarkastuksessa näöntarkastuksesta ja menettää sen vuoksi työpaikkansa?

On aika paljon aloja ja työtehtäviä, joissa vaaditaan tiettyjä terveyteen liittyviä asioita. 

Vierailija
44/45 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni joka ei halua ottaa influenssarokotetta. Esim sairaalassa, mihin ne kaikki siirrettäisi? Onkohan joku juristi asiaa tarkistanut, laillisuuden merkeissä?

Vierailija
45/45 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi