Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uupunut koululaisten äiti

Vierailija
18.09.2017 |

Sairastan kilpirauhassairautta ja len tosi uupunut koko ajan. Millä saisi lisää jaksamista?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on myös hyvä tekosyy.

Vierailija
2/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on myös hyvä tekosyy.

Ai mikä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaikkea pitää jaksaa? Minimoi kotityöt, harrastakaa vain sellaista mihin ei tarvita aikuista.

Vierailija
4/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kotitöitä voi minimoida.

Koululaiset hoitaa jo itse harraatuksensa.

Minulla menee unirytmi ja nukkuminen tosi herkästi sekaisin. Ja se lisää pöpperöistä oloa. En tavallaan saa uupumusputkea katki. Tuntuu että on sellainen ylihälyttynyt olo koko ajan!

Luulen että se liittyy osin siihen että kun aivosumun takia unohtelee jne elimistö joutuu ylikierroksille yrittäessään silti selvitä.

Ap

Vierailija
5/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti lääkitys ei ole kohdallaan? Lääkäriin?

Vierailija
6/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on myös hyvä tekosyy.

Mitenkä muka? Itse sairastan masennusta, mutta en kerro siitä. Osasyynä just tuollaiset ajatusmallit kuin sinulla.

Pilkkaa vaan muita ja toivotaan sulle, ettet sairastu.

Poika harrastaa kiekkoa ja siellä on just tollasia nillittäjiä jotka haukkuvat joukkuetovereita kun häviävät. Itse mokailevat täydellisyydessään ja haukkuvat muut, jotka yrittävät.

Vedä se pää sieltä perseestä ulos.

Vierailija
7/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole apua. Kun mitään muuta ei saa kuin tyroksiinia.

Jos annosta nostaa, saan sydänoireita.

Vierailija
8/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kotitöitä voi minimoida.

Koululaiset hoitaa jo itse harraatuksensa.

Minulla menee unirytmi ja nukkuminen tosi herkästi sekaisin. Ja se lisää pöpperöistä oloa. En tavallaan saa uupumusputkea katki. Tuntuu että on sellainen ylihälyttynyt olo koko ajan!

Luulen että se liittyy osin siihen että kun aivosumun takia unohtelee jne elimistö joutuu ylikierroksille yrittäessään silti selvitä.

Ap

Toi aivosumu on paha. Stressi vielä pahentaa. Joku rentoutuminen tai metsälenkki?

Vierailija
9/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys ei ole kohdillaan. Lääkäriin mars. Onko tutkittu ferritiini, b12 ja d-vitamiini?

Vierailija
10/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa mennä lääkäriin. Kun ei se kuitenkaan auta mitään. Ei ole koko aikana auttanut.

Vierailija
11/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole apua. Kun mitään muuta ei saa kuin tyroksiinia.

Jos annosta nostaa, saan sydänoireita.

Ruokavalio? Kilpirauhasen toimintaa tukevat ainakin sinkki, seleeni, kookosöljy ja d-vitamiini (jodin kanssa varovainen, jos sairastat Hashimotoa).

Vierailija
12/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin uupunut koululaisten äiti. Koko arki uuvuttaa. Kouluun patistelu, loppumattomat kotityöt (teen yksin ne kaikki), lasten läksyistä ja kaikista kouluasioista huolehtiminen, koulun asettamat sosiaaliset paineet. Olen yksinkertaisesti ihan loppu, eikä ole edes kilpirauhasessa tiettävästi ongelmia. Lievää masennusta on kyllä.

Hiphei vaan niille äideille, jotka rakastavat tätä kaikkea. Kesäloma oli ihanaa aikaa, vapaata. Huomaa kyllä, että syksy ja talvi on taas tulossa. Vihaan pimeyttä, sadetta ja kylmyyttä. 

Vierailija
13/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut piriä?

Vierailija
14/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli vajausoireita uupumisesta ja stressistä eli ylikierroksista, varsinaista kilpparin vajausta ei lopulta ollut ja siksi lääkitys siihen ei auttanut. Olin myös masentunut joten vasta masennuslääkkeet ja terapia poisti fyys uupumisen ja stressin.

Vierailija
15/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on kilpirauhanen poistettu joten en pärjää ilman lääkitystä.

Ap

Vierailija
16/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli vajausoireita uupumisesta ja stressistä eli ylikierroksista, varsinaista kilpparin vajausta ei lopulta ollut ja siksi lääkitys siihen ei auttanut. Olin myös masentunut joten vasta masennuslääkkeet ja terapia poisti fyys uupumisen ja stressin.

Siis oli kyllä lievä vajis testien mukaan, mutta se johtui siitä kun keho kävi ylikierroksilla niin se vastaavasti alkoi hidastaa muita toimintoja.

Vierailija
17/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa mennä lääkäriin. Kun ei se kuitenkaan auta mitään. Ei ole koko aikana auttanut.

Etsi toinen lääkäri joka osaa auttaa. Itsellä sama tilanne nyt menossa selvitykseen kun thyroxin ei ilmeisesti riitä. Thyroxinin avulla pystyn juuri ja juuri käymään töissä ja hoitamaan kevyet kotityöt (tiskit ja pyykit) päivittäin.

T. 9

Vierailija
18/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia kaikille jaksamisensa äärirajoilla oleville!

Olen itse työssäkäyvä yh, toisella lapsella adhd ja siihen liittyviä juttuja. Sairastan itse aktiivista reumaa. Arki kuormittaa niin, että välillä ei vaan jaksa! Toisaalta töistä saa myös voimaa, pääsee eroon hetkellisesti kotiasioista.. vaikka työni onkin kuormittavaa myös.

Vierailija
19/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse työssäkäyvä yh, toisella lapsella adhd ja siihen liittyviä juttuja. Sairastan itse aktiivista reumaa. Arki kuormittaa niin, että välillä ei vaan jaksa! Toisaalta töistä saa myös voimaa, pääsee eroon hetkellisesti kotiasioista.. vaikka työni onkin kuormittavaa myös.

Tässä näkee hyvin eron niihin henkisesti/psyykkisesti sairaisiin.

Aika vaativa kuvio sinulla mutta silti viestistäsi paistaa positiivisuus.

Vierailija
20/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä näkee hyvin eron niihin henkisesti/psyykkisesti sairaisiin.

Aika vaativa kuvio sinulla mutta silti viestistäsi paistaa positiivisuus.

Mihin tää kommentti nyt ees liittyy?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän