Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uupunut koululaisten äiti

Vierailija
18.09.2017 |

Sairastan kilpirauhassairautta ja len tosi uupunut koko ajan. Millä saisi lisää jaksamista?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko varastoraudat eli ferritiini tarkastettu labrassa? Syy voi olla siinä ettei pysty nostamaan kilpirauhaslääkettä.

Vierailija
22/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

testaa kirjoitti:

Onko varastoraudat eli ferritiini tarkastettu labrassa? Syy voi olla siinä ettei pysty nostamaan kilpirauhaslääkettä.

Ei ole kun kuulemma mitään testejä ei tarvita.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voimia kaikille jaksamisensa äärirajoilla oleville!

Olen itse työssäkäyvä yh, toisella lapsella adhd ja siihen liittyviä juttuja. Sairastan itse aktiivista reumaa. Arki kuormittaa niin, että välillä ei vaan jaksa! Toisaalta töistä saa myös voimaa, pääsee eroon hetkellisesti kotiasioista.. vaikka työni onkin kuormittavaa myös.

Tässä näkee hyvin eron niihin henkisesti/psyykkisesti sairaisiin.

Aika vaativa kuvio sinulla mutta silti viestistäsi paistaa positiivisuus.

Mihin tää kommentti nyt ees liittyy?

Ap

Sivuhuomautus, ei kannata provosoitua.

Vierailija
24/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysiseen vaivaan pitäisi vaan sitkeästi  jaksaa hakea apua.

Henkiseen puoleen pitäisi panostaa minimoimalla kaikki turha stressi/ylimääräinen suorittaminen, ja ulkoistamalla mahdollisimman paljon sellaisia tehtäviä mitä vaan voi.

Vierailija
25/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fyysiseen vaivaan pitäisi vaan sitkeästi  jaksaa hakea apua.

Henkiseen puoleen pitäisi panostaa minimoimalla kaikki turha stressi/ylimääräinen suorittaminen, ja ulkoistamalla mahdollisimman paljon sellaisia tehtäviä mitä vaan voi.

Tässä ylisuorittamista ihannoivassa maailmassa ei ymmärretä, että lepo on tärkeää. Joskus on oikaistava mutkissa sanoivat muut mitä tahansa. Se mikä muille voi näyttää laiskuutena voi olla todellisuudessa järkevyyttä sille henkisen kuorman alla taistelevalle.

Vierailija
26/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys on normaalia.

Koita levä välillä. Jos mahdollista nuku päiväunet.

Jos väsymua on jatkuvaa niin lääkäriin. Onko lääkkeen annostus oikea? Onko mahdollista että olisit masentunut?.

Vierailija
27/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonokunto on yksi ja tärkein naiseuden muoto

tänä päivänä,

tämä tarkoittaa sitä että syöt liikaa

ja liikut liian vähä sairauteeseni nähen.

asiaan ei tule muutosta ennenkuin

ryhdistäydyt, rouva hyvä.

Vierailija
28/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väsymys on normaalia.

Koita levä välillä. Jos mahdollista nuku päiväunet.

Jos väsymua on jatkuvaa niin lääkäriin. Onko lääkkeen annostus oikea? Onko mahdollista että olisit masentunut?.

Lääkäreiltä ei ole mitään apua. Kun se ainoa sallittu lääke on tyroksiini. Todennäköisesti annos on liian matala, mutta aina kun yritän nostaa, saan sydänoireita. Sitten niihin otan taas beetasalpaajaa.

Ja tässä kehässä viimeistään menee aina ylivireydeksi, en saa nukuttua, uuvun enemmän jne.

Stressaannun myös kasaantuvista hommista. Sitten en osaa enää levätä ollenkaan.

Vierailija
29/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

määki_tiiän kirjoitti:

huonokunto on yksi ja tärkein naiseuden muoto

tänä päivänä,

tämä tarkoittaa sitä että syöt liikaa

ja liikut liian vähä sairauteeseni nähen.

asiaan ei tule muutosta ennenkuin

ryhdistäydyt, rouva hyvä.

Jaaha. Ketjun kusipääkin heräsi.

Vierailija
30/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin yksityislääkärille joka on erikoistunut kilpirauhassairauksien hoitoon.

Isosta asiasta kyse, jaksamisestasi ja tilanteesi vaikuttaa myös koko perheen hyvinvointiin.

Kilpirauhassairaudet ovat alihoidettuja, välttämättä osaamista ei helposti löydy. Älä luovuta joku muukin lääkitys on mahdollinen. Onko biologista lääkettä edes kokeiltu?

Googlasin ja osui tällainen

http://kilpirauhaspotilaat.fi/artikkeli/jaanan-tarina-elainperainen-laa…

Jaksamista sinulle, olen kokenut tuon sumussa olon ennen kun sain diagnoosin ja lääkityksen

itsekin sairastan siis samaa tautia ja pärjään Thyroxinilla

Vierailija
31/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

testaa kirjoitti:

Ei ole kun kuulemma mitään testejä ei tarvita.

Ap

Tää on se kilppariongelmaisen arki, harva on tietoinen, että kilpparin epävakaus aiheuttaa aloitekyvyn heikentymistä myös,  ja sitten kun vihdoin saat itsestäsi irti sen että saat tilattua ajan lääkärille, ja saat tuon tyrmäävän vastaanoton, niin et yksinkertaisesti saa jatkettua taistelua.

Ap, verikokeisiin voi mennä myös ilman lähetettä. Esim. molemmat noista isoista lekuriketjuista tarjoavat labratestejä ilman lähetettä, hinnastot löytyy netistä, ja toinen ainakin mainostaa peräti aktiivisen liikkujan verikoepakettia, josta löytyisi nuo ehdotetut d-vitamiini, ferritiini ym. Hinta ei ole ihan paha, satkun, ja  verkkoajanvaraus voisi helpottaa lähtökynnyksen ylittämistä.

Tsemppiä!

Vierailija
32/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se joka ehdotti biologista lääkettä. Sanot kuitenkin että ainoastaan Thyroxin käy. Onko todella näin?

Miksi muuta ei ole kokeiltu jos lääkitys ei toimi? Älä luovuta vaan taistele itsellesi oikeanlainen hoito.

Äläkä välitä dissaajista jotka arvostelee elintapojasi.

Vierailija
33/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen se joka ehdotti biologista lääkettä. Sanot kuitenkin että ainoastaan Thyroxin käy. Onko todella näin?

Miksi muuta ei ole kokeiltu jos lääkitys ei toimi? Älä luovuta vaan taistele itsellesi oikeanlainen hoito.

Ei saa muuta.

Ap

Vierailija
34/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa muuta.

Ap

Perustele miksi ei saa muuta lääkettä? Käytkö arvauskeskuksessa vai yksityisellä ja lue toi linkki jonka annoin.

Onko niin että kun kilppari leikattu pois ei saa käyttää muuta lääkitystä vai mikä on perusteena. En kyllä tyytyisi tuohon olotilaan ja vaatisin muunlaisen lääkityksen kokeilua.

Olen yrittänyt auttaa, enempää en voi.

Tee asialle jotain, valittamalla tämä tilanteesi ei parane.

Vierailija
35/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa muuta.

Ap

Perustele miksi ei saa muuta lääkettä? Käytkö arvauskeskuksessa vai yksityisellä ja lue toi linkki jonka annoin.

Onko niin että kun kilppari leikattu pois ei saa käyttää muuta lääkitystä vai mikä on perusteena. En kyllä tyytyisi tuohon olotilaan ja vaatisin muunlaisen lääkityksen kokeilua.

No viimeksi kun yritin niin Meikun sisälääkäri väitti etten voi olla väsynyt. Ja terveyskeskuslääkäri löi luurin kiinni. Hertsikan sisätautilääkäri hikeentyi myös. Ihan kuin tää kaikki olisi potilaan vika. En jaksa enää jankata kun ei kuunnella kuitenkaan.

Ap

Vierailija
36/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa muuta.

Ap

No viimeksi kun yritin niin Meikun sisälääkäri väitti etten voi olla väsynyt. Ja terveyskeskuslääkäri löi luurin kiinni. Hertsikan sisätautilääkäri hikeentyi myös. Ihan kuin tää kaikki olisi potilaan vika. En jaksa enää jankata kun ei kuunnella kuitenkaan.

Ap

Olet käynyt julkisella puolen, mene yksityiselle, Mehiläinen, Aava, Terveystalo. Endokrinologin vastaanotto on oikea osoite. 

Ota mukaasi tulosteet aiemmista tutkimuksita niin siitä on hyvä jatkaa. 

Vierailija
37/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa muuta.

Ap

Ap

Olet käynyt julkisella puolen, mene yksityiselle, Mehiläinen, Aava, Terveystalo. Endokrinologin vastaanotto on oikea osoite. 

Ota mukaasi tulosteet aiemmista tutkimuksita niin siitä on hyvä jatkaa. 

Missä siellä on sen kummempi lääkäri?

Ne ei halua määrätä muuta kuin tyroksiinia koska pelkäävät omien lääkärinoikeuksiensa puolesta tai ylipäätään eivät halua sekaantua näihin kilpirauhasongelmiin.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi