Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok, että lapsiperheessä toinen aikuinen lähtee yksin lomalle 3 viikoksi?

Vierailija
17.09.2017 |

Vähän ärsyttää...

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pidempi oma loma voisi olla ihan ok, jos asiasta sovitaan yhdessä, lomailuuun on varaa ja jos lomalla on hyvä perustelu. 2 viikon humputtelu Thaimaassa ei kuulosta hyvältä, mutta varmasti kannustaisin puolisoa kuukauden vaelllukseen Alppien yli, jos vähän saa kärjistää :-)

Vierailija
42/57 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin yksin 2 vkon talvilomalöa maalidkuussa. Tammikuulle suunnittrlen seuraavaa. Mun mies sanoo että hyvä vaan kun pääsen yksin vähän lepäämään ja irti arjesta. Hän ja lapsi eivät reissanneet viimetalvena ollenkaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi meillä mikään ilmoitusjuttu vain.

Jos yrittäisi ja sanoisin ettei onnistu ja silti lähtisi, lähtisi lopullisesti.

Oletko sanonut selkeästi miehellesi ettet yhtään pidä ajatuksesta?

Vierailija
44/57 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä pitää pystyä pitämään aisoissa mm oma työpaikka, ei avioehtoa, yhteiset rahat yms niin mies pysyy aisoissa. Olet päästänyt miehen niskan päälle.

Vierailija
45/57 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies on ollut pisimmillään 7 viikkoa työmatkalla ja muutenkin mulle jää arjesta paljon, varsinkin kaikki metatyö.

Joten en kyllä katsois hyvällä, jos vielä lomailisikn kolme viikkoa.

Samasta syystä harmittaa, koska puoliso on muutenkin paljon töissä ja pitkiä aikoja pois ja nuorin lapsi ikävöi kovasti sekä nuo metatyöt. Tosin saan kuulla jatkuvasti kuinka en tee mitään kotona...

ap

Mitä on nuo metatyöt? Kuulostaa työltä, jota kenenkään ei oikeastaan tarvitsisi tehdä. Esim. joulukorttien postitus...

Vierailija
46/57 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii, jos yhdessä puhuttu ja sovittu, ja toinen ymmärtää, mitä puolisoltaan pyytää esim lastenhoidon suhteen. Mutta ei missään tapauksessa ilmoitusasiana, eikä niin, että toinen on muutenkin väsynyt yksin kantamaan lapsista vastuun. Eli tähän ehdoton ei. Normaali vanhempi ei minusta tuollaista edes ehdottaisi.

Vierailija
47/57 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies on ollut pisimmillään 7 viikkoa työmatkalla ja muutenkin mulle jää arjesta paljon, varsinkin kaikki metatyö.

Entä sitten jos palikat on toisinpäin. Toinen on viikkoja aina työkomennuksella, niin saako se toinen vanhempi käydä ykisin lomalla?

Vierailija
48/57 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies suunnitteli kolmen viikon lomaa maapallon toisella puolella yhdessä ystävänsä kanssa. Ovat ennenkin reissaneet. Minusta minä en voi kieltää aikuista ihmistä tekemästä mitä haluaa, mutta kieltämättä harmitti. Itse olen meistä ollut se matkoille hinkuva, mutta olen tehnyt yksin matkoja koulutusten ja työn tiimoilta ja sitten lyhyempiä, max viikon omia lomia ja olin aika kateellinen. Kyseessä ei ollut se, ettenkö luottaisi, mutta on tuollainen reissu melkoinen taloudellinen investointi ja myös lomia palaa kohtuuttoman paljon "omaan kivaan". Lopulta reissu peruuntui kaverin elämäntilanteen muuttuessa (sitä siis suunniteltiin tyyliin seuraavalle vuodelle), ja mies oli oikeastaan aika helpottunut. Mielellään olisi lähtenyt, mutta koki kuitenkin epäreilulta muuta perhettä kohtaan. 

Vierailija
49/57 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metatyöt?

Vierailija
50/57 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ärsyttää...

Ilmeisesti oma järkesi ei sano mitään kun piti  tehdä tänne aloitus. Niin siinä käy  kun ulkoistaa ajattelun älyluurille.Minä olisin tiennyt vastauksen kysymättä täältä, aikaa ois kulunut sekunti.

Vierailija
51/57 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samasta syystä harmittaa, koska puoliso on muutenkin paljon töissä ja pitkiä aikoja pois ja nuorin lapsi ikävöi kovasti sekä nuo metatyöt. Tosin saan kuulla jatkuvasti kuinka en tee mitään kotona...

ap

Mitä on nuo metatyöt? Kuulostaa työltä, jota kenenkään ei oikeastaan tarvitsisi tehdä. Esim. joulukorttien postitus...

Kaikki suunnittelu ja kalenterin pito ainakin. Esim lapsen hammaslääkärireissu.

Vierailija
52/57 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kaikki suunnittelu ja kalenterin pito ainakin. Esim lapsen hammaslääkärireissu.

Okei, ymmärrän, että esim. menokalenterin huolehtiminen (siis ne hammaslääkärit, vanhempainillat yms.) on yksi homma muiden joukossa, mutta en tajua miten ne liittyy mitenkään toisen lomailuun...? Eihän se metatyö siitä raskaammaksi tule...

Vierailija
53/57 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Miehellä on muutenkin paljon työmatkoja ja on poissa. Itse en missään nimessä haluaisi lomailla ilman perhettä niin pitkää aikaa. Pidennetty viikonloppu on ok, ei sen pidempi pätkä.

Vierailija
54/57 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole onnistu vaan sen takia että siinähän palaa 75% kesälomasta. Itse kyllä mielelläni lähtisin viikoksi vaikka yksin etelään, mies myös lähtisi viikoksi yksin vaeltamaan, mutta ne lomaviikot on sitten lapsilta pois niin ei valitettavasti onnistu (pitäisi siis olla hoidossa se viikkomäärä enemmän kun aikuiset lomailee).

Jos tälläistä todellisuuden sanelemia pakkoja ei olisi, kumpikin kävisi yksin reissussa. Kaksin emme ole käyneet vuosiin edes parin tunnin treffeillä, niin kyllä tekisi hyvää...

Vierailija
55/57 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai olisi ok. Meillä mies tosin kestää juuri ja juuri sen viikon olla erossa lapsista :D Siltikin aina välillä on hyvä päästä reissaamaan itsekseen. Minustakin on kiva olla lasten kanssa yksin, se on jotenkin ihan erilaista ja lapsiin panostaa paljon enemmän kun tietää ettei ole nyt ketään toista apuna ja haluaa myös että muksuilla on kivaa eivätkä liikaa ikävöi isiä. Minä nautin noista.

Vierailija
56/57 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta joku halpa Norjan-lento neljälläkympillä ja meet ihan portille asti kattomaan kenen kanssa se lähtee

Vierailija
57/57 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok jos se on kummankin suostumuksella. Esim. isäni tykkää matkustella paljon, mutta äiti taas ei. Isä sitten lähtee ainakin kerran vuodessa (yleensä kaverinsa kanssa) milloin minnekkin vähintään viikoksi, ei pettämään niinkuin suurin osa vastaajista kumminkin epäilee. Mutta mitä APn tapaukseen, tuo on jo törkeää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän