Vanhentuuko kasvissyöjä ulkonäöllisesti aikaisemmin kuin sekasyöjä?
Kommentit (49)
Tiesittehän, että myös eri kasvikset sisältävät proteiinia. Rasvoja saa kasveista, pähkinöistä ja siemenistä. Tätä tietoa kannattaa myös sekasyöjien hyödyntää.
Vierailija kirjoitti:
Tiesittehän, että myös eri kasvikset sisältävät proteiinia. Rasvoja saa kasveista, pähkinöistä ja siemenistä. Tätä tietoa kannattaa myös sekasyöjien hyödyntää.
Vauu...ei tiedetty!
Vierailija kirjoitti:
Puhun vain omasta puolestani ja vastaus on ei. Kasvissyöjä jo yli 20 vuotta, ikää 36 ja yleisin veikkaus iästäni on 26-27. Jatkuvasti kuulen hämmästelyä etten VOI olla näin vanha :D
Ja joo, värjään hiuksiani sekä meikkaan. Äitiäni luultiin usein siskokseni kun olin teini-ikäinen, joten eiköhän se ole geeneissä.
Tuo sinun logiikkasi ei oikein auennut minulle. Halusitko vain kertoa itsestäsi?
Äitisi on siis nuorekas sinun rinnallasi koska sinä olet vanhan näköinen ja kasvinsyöjä.
Laihojen ihmisten naamassa rypyt näkyvät aikaisemmin. Laiha voi olla oli sitten sekasyöjä tai vegaani.
Mistä ne kasvissyöjät saavat energiansa?
Jos eläisi porkkanoilla naisen pitäisi syödä niitä 8 kg päivässä.
Riippuu siitä miten paljon kuluu röökiä ja alkoholia. Tai siitä miten rasvattomaksi vetää kroppansa ravinnolla ja Rääkkiliikunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Sinä et tiedä että parhaat proteiinit ovat lihassa. Kasvinsyöjien on vaikea korvata tiettyjä rasvoja ja proteiineja kasvisruokavaliolla.
Vierailija kirjoitti:
Tiesithän sinä, että ihminen pystyy hyödyntämään eläinkunnan proteiinia paremmin kuin kasviksista saatavaa? Tiesithän myös, että ihmiselle ei riitä ravinnoksi pelkästään kasvirasvat. Tiesithän tietenkin senkin, että eläinravinnossa on paljon muutakin kuin sitä niin mainostettua proteiinia? Enkä tarkoita pelkästään B12.
Tietenkin kasvissyöjät nämä asiat tietävät, onhan heillä hyvät tiedot ravinnosta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhun vain omasta puolestani ja vastaus on ei. Kasvissyöjä jo yli 20 vuotta, ikää 36 ja yleisin veikkaus iästäni on 26-27. Jatkuvasti kuulen hämmästelyä etten VOI olla näin vanha :D
Ja joo, värjään hiuksiani sekä meikkaan. Äitiäni luultiin usein siskokseni kun olin teini-ikäinen, joten eiköhän se ole geeneissä.Tuo sinun logiikkasi ei oikein auennut minulle. Halusitko vain kertoa itsestäsi?
Äitisi on siis nuorekas sinun rinnallasi koska sinä olet vanhan näköinen ja kasvinsyöjä.
Kyllä juuri näin. Koska nyt 36-vuotiaana olen toki teini-ikäiseksi laskettava.
Sisälukutaito on hieno tapa opetella 😊
Vierailija kirjoitti:
Kasvinsyöjät ovat lihansyöjien ruokaa eläinkunnassa, koska lihansyöjät ovat älykkäitä, vahvoja, nopeita ja kykenevät loogisiin päätöksiin metsästäessään kasvinsyöjiä.
Kasvinsyöjät ovat laumasieluisia joilla ei ole omaa tahtoa koska niillä ei ole kykyä loogisiin päätöksiin vaan niiden paras puolustus on pakoonjuoksu laumassa.
Ihmisten kohdalla on pitkälti sama asia.
"kasvinsyöjä".
Jep.
Olen ollut lähemmäs 10v on/off kasvissyöjä. Ei ideologista syytä, lähinnä terveydellinen päämäärä suosia kasvissyöntiä. Mutta haasteena on saada suunniteltua arkeen tarpeeksi monipuolinen ruokavalio pelkästään kasvikunnasta, siksi menee pitkiä kausia "sekasyöden". Mutta jos ruoka alka painottua liian raskaaksi ja liha/maitovoittoiseksi, se ainakin minulla näkyy ihossa ja kropassa näppylöinä ja pöhötyksenä. Siihen auttaa kasvisten lisääminen. Eli periaatteessa kannatan kasvissyöntiä ja se ainakin minusta tekee raikkaamman näköisen.
MUTTA, ajattelen fanaattisista vegaaneista ja kasvissyöjistä, että heillä usealla on jonkin sortin syömishäiriötaustaa. Eli kasvissyönnin varjolla saa harrastaa ruuan kans venkuilua ja anoreksiaa. Ei vegaanin pitäisi olla mikään kuiva ja laiha. Ja kasvaville lapsille en myöskään vegaaniutta suosittelisi, aikuisenkin vegaanin täytyy olla hyvin tietoinen, että saa koostettua hyvän ruokavalion itselleen.
Lihahan ei sula elimistössä vaan mätänee. Voi vain kuvitella seuraukset koko hyvinvoinnille pitkällä tähtäimellä. Olen itse ollut yli puolet elämästäni kasvissyöjä, ja uskallan väittää että positiiviset vaikutukset suhteessa lihaa syövään ikäluokkaan näkyvät ja tuntuvat.
Vierailija kirjoitti:
Lihahan ei sula elimistössä vaan mätänee. Voi vain kuvitella seuraukset koko hyvinvoinnille pitkällä tähtäimellä. Olen itse ollut yli puolet elämästäni kasvissyöjä, ja uskallan väittää että positiiviset vaikutukset suhteessa lihaa syövään ikäluokkaan näkyvät ja tuntuvat.
Ei edes naurata toi vitsis.
Ikä arvellaan monesti 10 vuotta alaspäin ja papereita kysellään jatkuvasti. Kasvissyöjä olen ollut 13-vuotiaasta lähtien ja nyt yli kolmekymppinen. En tupakoi ja alkoholia käytän vain harvakseltaan. Olen aina ollut hoikka, paino ei ole jojoillut missään vaiheessa. Monillahan painon jojoilu rypistää ihoa, kun iho vuorotellen venyy ja kutistuu. Toki kasvissyöjissäkin on ns sipsikaljavegaaneja. Ja monet lihansyöjätkin syövät kasvispainotteisesti. Suositusten mukaanhan varsinkin punaista lihaa tulisi syödä hyvin vähän.
Ihminen on sitä mitä hän syö. Jotkut on sikoja.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on sitä mitä hän syö. Jotkut on sikoja.
Itseasiassa ihminen ja sika muistuttavat paljon toisiaan. Ravintoa ajatellen. Tosin nykysioille ei anneta lajin mukaista ravintoa.
30-vuotiaana ja sen jälkeen kukkakeppimäinen laihuus alkaa näyttää huonolta, sitä ennen iho on vielä ollut kimmoisaa ja tosi laiha on saattanut näyttää tosi hyvältä.
Normaalipainoinen alkaa mennä siinä vaiheessa yleensä ulkonäöllisesti ohi, koska rypyt yms. eivät näy yhtä nopeasti ja olemus ei ole vanhentuneen luiseva.
Ylipainoinen taas alkaa menettää loputkin muotonsa kun ihon elastisuus alkaa kadota ja kropasta tulee sellainen tasainen "massa".
Kasvissyöjiä on niin paljon erilaisia. Jos ei jaksa perehtyä kasvissyöntiin kunnolla vaan on ns. sokeri-hiilarisyöjä niin rupsahtaa varmasti. Jos pelkää lihomista tai on täysin vegaani ja välttelee kaikkea rasvaa jne. niin kuivahtaa. Jos taas keskittyy syömään monipuolisesti kasvissyöjän valikoimasta niin on mitä luultavimmin nuoremman näköinen. Itse olen saanut kasvissyöjänä välillä aivan huikeaa palautetta puolueettomilta tahoilta ulkonäöstäni. Siskoni alkoi kasvissyöjäksi ja noin 3 vuoden jälkeen hän näytti todella paljon nuoremmalta ja säteilevämmältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvinsyöjät ovat lihansyöjien ruokaa eläinkunnassa, koska lihansyöjät ovat älykkäitä, vahvoja, nopeita ja kykenevät loogisiin päätöksiin metsästäessään kasvinsyöjiä.
Kasvinsyöjät ovat laumasieluisia joilla ei ole omaa tahtoa koska niillä ei ole kykyä loogisiin päätöksiin vaan niiden paras puolustus on pakoonjuoksu laumassa.
Ihmisten kohdalla on pitkälti sama asia.
"kasvinsyöjä".
Jep.
Kännykän automaattinen tekstinsyöttö kirjoittaa sanan noin, mutta se ei ole oleellista vaan se että sinulla ei ollut mitään asiaan lisättävää joka olisi tukenut mielipidettäsi.
Ja joo, värjään hiuksiani sekä meikkaan. Äitiäni luultiin usein siskokseni kun olin teini-ikäinen, joten eiköhän se ole geeneissä.