Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikan saikuttelijat v*tuttaa!!!!

Vierailija
17.09.2017 |

Pitäisi irtisanoa.

Kommentit (195)

Vierailija
1/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä räkäset työn sankarit pärskii basillinsa työpaikalle. Kaikki flunssat kiertää aina koko firman. Olisivatkin stana saikulla.

Vierailija
2/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos joka viikko vuodesta toiseen ollaan omalla ilmoituksella pari päivää sairauslomalla, niin työnantajalla pitäisi olla mahdollisuus irtisanoa työntekijä. Viikonloppuisin dokataan ja sitten ei kyetä maanantaina töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, jos joka viikko vuodesta toiseen ollaan omalla ilmoituksella pari päivää sairauslomalla, niin työnantajalla pitäisi olla mahdollisuus irtisanoa työntekijä. Viikonloppuisin dokataan ja sitten ei kyetä maanantaina töihin.

Älä puhu p askaa. Ei ole mahdollista. Vuositasolla, kun 12vrk saiputtaa tulee täyteen on järjestettävä keskustelu asiasta esimiehen kanssa. 20vrk kun tulee käyntiin tulee aika keskusteluun työterveydessä.

Vierailija
4/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa julkisen sektorin suojatyöpaikkoja koskeva ongelma. Säännöllisiä YT:eitä käyvissä yksityisen sektorin firmoissa ei liikoja saikutella, ei edes todellisen sairauden vuoksi.

Vierailija
5/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu p askaa. Ei ole mahdollista. Vuositasolla, kun 12vrk saiputtaa tulee täyteen on järjestettävä keskustelu asiasta esimiehen kanssa. 20vrk kun tulee käyntiin tulee aika keskusteluun työterveydessä.

Ja sitten kun keskustelut on käyty, sama jatkuu! Eli on mahdollista.

Vierailija
6/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä miksi ihmisten mielestä on hyvä raahautua pärskimään bakteerinsa työpaikalle ja pitkittää sairauttaan kun ei lepää.

Vierailija
7/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sitä luulisi, vaan ei ainakaan julkisella ole mitään seuraamuksia, keskustelu käydään mutta ei ne johda mihinkään, korkeintaan siirretään yksiköstä toiseen ja sama meno jatkuu.Ei kenelläkään ole mitään intressiä ottaa vastuuta irtisanomisesta, se on epämukavaa.

Vierailija
8/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi, nythän mä hoksasin, että mulla on tämän vuoden kaikki saikut pitämättä. Mitähän sitä keksisi vai säästäisikö ne joulukuulle?

Vierailija
9/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vitsi, nythän mä hoksasin, että mulla on tämän vuoden kaikki saikut pitämättä. Mitähän sitä keksisi vai säästäisikö ne joulukuulle?

Olet jo myöhässä, meillä ainakin tapasaikuttaja on sen 60 palkallista päivää poissa. Jos omalla ilmoituksella aikoo olla kolme päivää viikossa pois, ei ehdi käyttää kuin 42 päivää.

Vierailija
10/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä miksi ihmisten mielestä on hyvä raahautua pärskimään bakteerinsa työpaikalle ja pitkittää sairauttaan kun ei lepää.

Etkösää ymmärrä että ne feikkaa krapulan "sairaudeks"? Nyt on kuumetta tai migreeni on se yleisin, näitä on vaikeeta havaita ulkootapäin.....

Vierailija
11/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vttaa työkaveri, joka ruokatunnin aikana käy kaupungilla eikä leimaa kellokorttiaan. Hän saattaa olla pois parikin tuntia ja sitten hän istahtaa paikalleen leimaten ruokatunnin puoleksi tunniksi.

Vierailija
12/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua vttaa työkaveri, joka ruokatunnin aikana käy kaupungilla eikä leimaa kellokorttiaan. Hän saattaa olla pois parikin tuntia ja sitten hän istahtaa paikalleen leimaten ruokatunnin puoleksi tunniksi.

Sano pomolle?

Vierailija
13/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas tykkään saikuttelijoista. Saan ylitöitä ja lisää tekemistä&liksaa

Vierailija
14/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saikuttelija saattaa olla niin sairasta sairasta ja työhönsä uupunuttakin viikolla (keksii sairauksia sairauksien perään - sellaisia joita on vaikea todentaa) mutta jos on ylityöviikonloppu niin silloin jaksaa kyllä tehdä kun siitä saa tonnin. (Eli 30% kuukausipalkkaan lisää)...

Ainakin ylitöiden teko pitäisi lusmuilta kieltää, jos ei normityöaikana jaksa töitä tehdä niin miksi jaksaisi ylitöissäkään.

Vierailija
15/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

m85 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkösää ymmärrä että ne feikkaa krapulan "sairaudeks"? Nyt on kuumetta tai migreeni on se yleisin, näitä on vaikeeta havaita ulkootapäin.....

Noiden kanssa olisi hyvä systeemi sellainen, että työnantaja määrää työterveyteen, jossa ihan ensimmäiseksi puhallutus, verikokeet myös huumeseuloineen (tai pissanäyte mitenvaan). Siis jos jatkuvasti on alkuviikosta pois.

Vierailija
16/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena: sinä itse puhut paskaa. Tuo on täysin työpaikasta riippuvainen juttu.

Vierailija
17/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ygcvv kirjoitti:

Meillä saikuttelija saattaa olla niin sairasta sairasta ja työhönsä uupunuttakin viikolla (keksii sairauksia sairauksien perään - sellaisia joita on vaikea todentaa) mutta jos on ylityöviikonloppu niin silloin jaksaa kyllä tehdä kun siitä saa tonnin. (Eli 30% kuukausipalkkaan lisää)...

Ainakin ylitöiden teko pitäisi lusmuilta kieltää, jos ei normityöaikana jaksa töitä tehdä niin miksi jaksaisi ylitöissäkään.

Meillä ei saa ylityövuoroja jos on edellisen kuukauden aikana ollut sairaslomalla. Esimies sanoo sitä työsuojelulliseksi päätökseksi, että sairauden jälkeen ei rehkitä ylimääräistä. Saikuttajat napisi aluksi, mutta oikeasti toimii hyvin ja on merkittävästi vähentänyt sairaslomia.

Aikaisemmin meillä oli osalla porukkaa se ongelma että revittiin ihan älyttömät ylityötunnit ja seuraava viikko huilittiin aina sairaslomalla.

Vierailija
18/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, jos ihminen todella tarvitsee sen satunnaisen yhden päivän sairausloman, niin "en vaan kykene/jaksa" on minusta ihan ok syy, jos se tarkoittaa sitä että ihminen olisi muuten työpaikalla tehoton ja henkisesti loppu. Poissaolon syy on kuitenkin aina se, ettei kykene normaalilla tavalla töihin, oli syynä sitten flunssa tai se että on vain ihan finaalissa. Jos tuo yksi päivä, maanantai tai ei, auttaa lataamaan akkuja ja edesauttaa jaksavaisemman kollegan työhön tuloa tiistaina, en ainakaan minä välitä, mikä on saikun syy.

Vierailija
19/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siinä kunnossa, että mietin itsemurhaa. Olen töissä itkuherkkä, työ tuntuu ekaa kertaa todella väkisin vääntämiseltä, yritän pitää itseni kasassa etten räjähtäisi työkavereille.

Lääkäri määräsi sairaslomalle pariksi viikoksi depression vuoksi. Todella pahoillani, etten kykene nyt kaikkeen.

Ehkä jos minä kuolisin, niin joku parempi työntekijä saisi paikan. Tosin mun tilalle jouduttiin palkkaamaan väliaikaisesti kuusi ihmistä, no, hyvähän se heille on.

Vierailija
20/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ygcvv kirjoitti:

Meillä ei saa ylityövuoroja jos on edellisen kuukauden aikana ollut sairaslomalla. Esimies sanoo sitä työsuojelulliseksi päätökseksi, että sairauden jälkeen ei rehkitä ylimääräistä. Saikuttajat napisi aluksi, mutta oikeasti toimii hyvin ja on merkittävästi vähentänyt sairaslomia.

Aikaisemmin meillä oli osalla porukkaa se ongelma että revittiin ihan älyttömät ylityötunnit ja seuraava viikko huilittiin aina sairaslomalla.

Tämä on sekä reilua, että järkevää. Itse toivon juuri hirveästi flunssasta jälkitauteineen, eikä tulisi mieleenkään tehdä yhtään ylimääräistä.

Olen tosin yrittäjä, joten omat salkut, jos niitä pystyy pitämään, on suoraan pois ruokapöydässä.